Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyvinvointia ei voida jakaa tasaisemmin, rikkailla ja hyvätuloisilla on kykyä maksaa veroja

Vierailija
24.02.2026 |

Tukien jatkuva leikkaaminen on pakko lopettaa ja saattaa ne takaisin kestävälle tasolle. Minja Korhosen ehdottama varallisuusvero yli miljoonan euron varallisuudesta (poislukien vakituinen asunto) on otettava käyttöön. Sen lisäksi yli 50.000 euron vuosituloa on verotettava 50% tuolta ylimenevältä osalta.

Näin hyvinvointi jakautuisi tasaisemmin ja kaikilla olisi resurssit ihmisarvoiseen elämään.

Kommentit (249)

Vierailija
141/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako ryhtyä poliitikoksi, jos ei pysty asioita hoitamaan?

Vierailija
142/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa itselle, koska hyvä palkka ja edut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat vastustavat sosialismia ja tasa-arvoa

Sosialismia pitää kaikkien vastustaa. 

Vierailija
144/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat vastustavat sosialismia ja tasa-arvoa

Se ei ole tasa-arvoa, että toiset tekee 8-12h työpäivää ja toiset ei mitään ja lopputulos on että elintaso on  suunnilleen  sama.

Ei tässä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ryhtyä puhelinmyyjäksi ja heittää ilmainen koulutuskin hukkaan. 

Onks sulla mitään käsitystä siitä paljonko se koulutus maksoi yhteiskunnalle? Sinä sinisilmäisenä halusit väen vängällä kouluttautua alalle jossa duunia ei ole ja nyt sitten vielä alat syyllistämään yhteiskuntaa siitä? Punainen yhteiskunta tuottaa uusavuttomia joille sossutädin pitäisi käydä valitsemassa vielä koulutuskin ja ilmeisesti lyödä tutti suuhun jottei vaan mitään tarvitse päättää tai kantaa vastuuta

Kyllä mulla duunia on, mutta se on nyt pois jolta kulta toiselta, kun saan palkkaa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menisi yli 50% 50 000 euron kohdalla jo niin aika nopeasti täältä lähtisi asiantuntijoita muualle. Tuo raja on noin matala. Itse tienaan reilut 60t ja asun kolmiossa Vantaalla koska ei tuolla juhlita. 

Täällä toinen vastaava. Jos yli 50 tonnin rahan yli menevä verotettaisiin noin, niin lopettaisin työntekoa juuri sopivasti siihen rajaan. Ei kannattaisi vaivautua. Se lopettaminen toki voisi viedä töitä myös muilta, koska olen yrittäjä ja työllistän ihmisiä. Mutta en alkaisi yhteiskunnan orjaksi ja maksamaan joidenkin narkkareiden elämänhallinnankursseja ja asumista. 

Sama, kolmipäiväinen työviikko olisi siitä lähtien. Olen sosiaalityöntekijä. 

3 vuotta sitten siirryin 5-päiväisestä työviikosta 3-päiväiseen työviikkoon. Bruttopalkka tippui 2000 €/kk, mutta nettopalkka vain noin 1000 €/kk. 3 päivää töitä ja 4 päivää vapaata oli oikein mukavaa. 

Vierailija
146/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Politiikassa voi lupailla kivoja asioita äänestäjille ilman minkäänlaista omaa riskiä. Tämän huutokaupan voittaja lupaa vaikka jokaiselle suomalaiselle oman henkilökohtaisen takapuolen pyyhkijän koko elämän ajaksi.
Politiikkaan lähtevä on pelkuri. Oikea sankari on yrittäjä, joka panee oman perseensä peliin oikeassa maailmassa. Se panee ideansa oikeiden markkinoiden testattavaksi. Oikea sankari ottaa riskin, että omat rahat loppuvat, vaimo jättää ja itse rakentama omakotitalo myydään huutokaupassa pilkkahintaan ex-vaimon isomunaiselle rakastajalle. Totta kai pelkurin on paljon helpompaa elää politiikan mielikuvitusmaailmassa tappelemassa mielikuvitusrahoista.

Vierailija
147/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla niin, että vero suhteutettaisiin tuloihin. Kaikki saisi suhteellisesti saman verran. Esim. Alle 2000 kk. tienaavat = ei yhtään veroa. Ja yli 4000 kk. Tienaavat n. 50% vero. Ja siitä % prosentit kasvuun suhteellisesti. Kukaan ole sen parempi ihminen kuin toinen mikä oikeuttaa saamaan parempaa käteen! Kaikkia ammatteja tarvitaan. Jostain syystä vain tiettyjä ammatteja arvostetaan enempi, vaikka sen parempia eivät ole. Paskakuskinkin arvon huomaa, kun kaivo on täynnä...

2000 bruttona tienaava, veroprosentti 0, netto 2000. 4000 bruttona tienaava, veroprosentti 50, netto 2000. Miksi kenellekään maksettaisiin sen jälkeen yli 2000 euroa palkkaa? Jälkimmäinen olisi vieläpä yhä kadehdittavan rikas, jolle pitää laittaa enemmän veroja, jotta hän tienaisi vielä vähemmän.
Tämäkin keskustelu osoittaa, miten ihmiset kannattavat veronkorotuksia, kunhan ne kohdistetaan täysimääräisesti kaikille muille. Siksi mikään ei korjaudu.

Vierailija
148/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos menisi yli 50% 50 000 euron kohdalla jo niin aika nopeasti täältä lähtisi asiantuntijoita muualle." 

Menee jo, ja niin lähtee. 

Eikö suurin osa oikeasti ole yhtään perillä suomen verotuksesta, kun kuvittelevat että 50% marginaalivero olisi jotenkin ennenkuulumaton? Kun tällä hetkellä se on noista tuloista jo noin 52%. Ap haikailee siis veronalennusta, eikä käsitä kuinka paljon jo keskituloiset oikeasti maksavat jo nyt. Itkee siis ihan tyhjästä, kun todellisuudessa verotus on jo tiukempaa kuin hänen toiveissaan! 

Vierailija
149/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Politiikassa voi lupailla kivoja asioita äänestäjille ilman minkäänlaista omaa riskiä. Tämän huutokaupan voittaja lupaa vaikka jokaiselle suomalaiselle oman henkilökohtaisen takapuolen pyyhkijän koko elämän ajaksi.
Politiikkaan lähtevä on pelkuri. Oikea sankari on yrittäjä, joka panee oman perseensä peliin oikeassa maailmassa. Se panee ideansa oikeiden markkinoiden testattavaksi. Oikea sankari ottaa riskin, että omat rahat loppuvat, vaimo jättää ja itse rakentama omakotitalo myydään huutokaupassa pilkkahintaan ex-vaimon isomunaiselle rakastajalle. Totta kai pelkurin on paljon helpompaa elää politiikan mielikuvitusmaailmassa tappelemassa mielikuvitusrahoista.

Millainen kansa, sellaiset päättäjät. Poliitikko joka lupaa lisää uutta hyvää voittaa aina, vaikka kansalaiset tietäisivät, ettei lupaus voi pitää paikkaansa.

Vierailija
150/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies maksaa sellaisia summia veroja, että minä en edes ansaitse palkkaa niin paljon vuodessa. Varakkaat nyhdetään, ja vielä moneen kertaan (varainsiirtovero).

Otan osaa, ootte varmaan köyhiä kuin kirkonrotat. Onko kunnon ruokaakaaan pöydässä? Toivottovasti asutte paikassa, jossa on ruokajakeluja.

Vierailija
151/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tuloiset  eivät tarvitse sosiaaliturvaa. Heillähän on pienipalkkaiset, ylikuormitetut työntekijät, jotka suovat heille hyvät ansiot. Ja mikäli ansiot pienenevät, vähennetään henkilökuntaa, joka vaikuttaa olevan ainoa kehitysratkaisu, johon kykenevät. Henkilökunnan työtaakan inhimillistäminen työpaikkoja lisäämällä, vähentää yhteiskunnan terveys- että tukikuluja. 

Tynnyrissäkö ne nykyisin kasvattavat kommunisteja. Mitä työntekijöitä meillä opettajilla, papeilla, poliiseilla ja sossuilla on?

Vierailija
152/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon tämä köyhien ja sairaiden pilkkaamisketju! Sellaista menoa täällä, että jollain saattaa kohta napsahtaa päässä niin, että tulee rumaa jälkeä. 

Vierailija
153/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,,ilmaispalvelujen kysynnällä ei ole ylärajaa. Aina löytyy uusia tarpeita ja tarvitsijoita sellaisille palveluille, joita käyttäjän ei tarvitse maksaa. Kun tämän kehityksen on anettu  jatkua, nettosaajien määrä on kasvanut ja nettomaksajien määrä vähentynyt. Samalla myös nettosaajien voima suhteessa nettomaksajiin kasvaa ja sen tuloksena kehitys jatkuu, kunnes päädytään siihen, että maksajien maksukyky ja halu romahtaa ja sen tuloksena myös talous romahtaa. 
Julkinen sektorimme on ollut tehoton ja elänyt pysähtyneisyyden aikaa jo vuosikymmeniä! Meillä ei ole mikään toiminut optimaalisesti,, esim koulutusjärjestelmämme on romahtamassa. Ongelmia ei osattu ratkaista vaan niitä siirretty eteenpäin kasvamaan korkoa. Poliitikoilta on jo mennyt arvovalta ja auktoriteetti kansan parissa. Lopuksi menee legitimiteetti ja meillä on edessä Neuvostoliiton tie.

Olen tohtinut epäillä, että yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio, liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret ilmaiset palvelukset. Koomista, että maassa, jonka julkinen sektori on ehkä maailman suurin ja joka vain kasvaa, hoetaan kilpaa, että nyt riittävät leikkaukset.

Vierailija
154/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies maksaa sellaisia summia veroja, että minä en edes ansaitse palkkaa niin paljon vuodessa. Varakkaat nyhdetään, ja vielä moneen kertaan (varainsiirtovero).

Voi, haluaisin niin auttaa teitä. Mutta mun nettotulot on vain 970 €/kk ja sain just työkyvyttömyyspaperit lääkäriltä. 

Olen pahoillani, haluaisin niin kovasti auttaa, ahdinkonne on varmaan suuri. Toivottavasti jostain saatte apua. :(

Vierailija
155/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minja Korhosen ehdottama varallisuusvero yli miljoonan euron varallisuudesta (poislukien vakituinen asunto) on otettava käyttöön. "

> Miljonäärit poistuvat maasta 

"Sen lisäksi yli 50.000 euron vuosituloa on verotettava 50% tuolta ylimenevältä osalta."

>Hyvätuloiset asiantuntijat poistuvat maasta 

Kuka sitten maksaa veroja ja kustantaa työttömien elämän?

Vierailija
156/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No,,ilmaispalvelujen kysynnällä ei ole ylärajaa. Aina löytyy uusia tarpeita ja tarvitsijoita sellaisille palveluille, joita käyttäjän ei tarvitse maksaa. Kun tämän kehityksen on anettu  jatkua, nettosaajien määrä on kasvanut ja nettomaksajien määrä vähentynyt. Samalla myös nettosaajien voima suhteessa nettomaksajiin kasvaa ja sen tuloksena kehitys jatkuu, kunnes päädytään siihen, että maksajien maksukyky ja halu romahtaa ja sen tuloksena myös talous romahtaa. 
Julkinen sektorimme on ollut tehoton ja elänyt pysähtyneisyyden aikaa jo vuosikymmeniä! Meillä ei ole mikään toiminut optimaalisesti,, esim koulutusjärjestelmämme on romahtamassa. Ongelmia ei osattu ratkaista vaan niitä siirretty eteenpäin kasvamaan korkoa. Poliitikoilta on jo mennyt arvovalta ja auktoriteetti kansan parissa. Lopuksi menee legitimiteetti ja meillä on edessä Neuvostoliiton tie.

Olen tohtinut epäillä, että yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meid

Aika outo ajatus, että hyvinvointi olisi ongelma.

Vierailija
157/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: na kanssa samaa mieltä, että hyvinvointi pitäisi jakaa tasaisesti, myös olemassa olevat työt pitäisi jakaa tasaisesti kaikille.

Tuota verotusasiaa pitäisi miettiä tarkemmin. Miksi esim. tuloveroja verotetaan rankemmin kuin pääomaveroja?

Vierailija
158/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, haluaisin niin auttaa teitä. Mutta mun nettotulot on vain 970 €/kk ja sain just työkyvyttömyyspaperit lääkäriltä. 

Olen pahoillani, haluaisin niin kovasti auttaa, ahdinkonne on varmaan suuri. Toivottavasti jostain saatte apua. :(

Heko heko kun olet hauska.

Vierailija
159/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon rikkaita tälläkin palstalla. Ei uskoisi, että joku miljonääri tai muuten hyvin varakas viihtyy tällaisessa paikassa.

No, kaikki sitä mainetta on vielä varaa vähän tärvellä.

Vierailija
160/249 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakaminen ja leikkaaminen eli ihmisten ja yhteiskunnan hupenevien rahojen siirtely taskusta toiseen eivät ole ne keinot millä Suomen talous saadaan kasvuun! Suomen talouskriisiä ei korjaa mikään muu kuin se, että täällä on riittävästi hyvin rahaa tuottavaa ja paljon ihmisiä työllistävää toimintaa eli teollisuutta ja nimenomaan vientiteollisuutta sekä kaupan käyntiä maan rajojen sisällä ja täältä ulospäin. 

Tuo on totta, toinen keino kauppataseen korjaamiseksi on valmistaa mahdollisimman paljon tuotteita kotimaassa, jolloin ei tarvitse niin paljon vientiä tasapainottamaan vähenevää tuontitarvetta. Keinoina tähän olisi esim. tullit ulkomaisille tuotteille, ikävää, mutta vaihtoehto voi olla vielä ikävämpi.

Jollakin todella vaikuttavalla keinoilla voitaisiin vähentää ulkomailta tavaran tilaamista koskien yksityishenkilöitä ja myös joitakin yrityksiä, jotka tilaavat varsinkin sellaista pientavaaraa ulkomailta mitä löytyisi täältäkin ja usein myös kotimaassa valmistettuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän