Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyvinvointia ei voida jakaa tasaisemmin, rikkailla ja hyvätuloisilla on kykyä maksaa veroja

Vierailija
24.02.2026 |

Tukien jatkuva leikkaaminen on pakko lopettaa ja saattaa ne takaisin kestävälle tasolle. Minja Korhosen ehdottama varallisuusvero yli miljoonan euron varallisuudesta (poislukien vakituinen asunto) on otettava käyttöön. Sen lisäksi yli 50.000 euron vuosituloa on verotettava 50% tuolta ylimenevältä osalta.

Näin hyvinvointi jakautuisi tasaisemmin ja kaikilla olisi resurssit ihmisarvoiseen elämään.

Kommentit (448)

Vierailija
421/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työlämäkään ole reilua, ne ketkä tekee eniten töitä saa vähiten palkkaa ja sitten suhteilla monet saa hyvän palkan. Myös vanhempien tulot/omaisuus siirtyvät aikanaan lapsille. 

Maailma ei ole reilu ikinä vaan se on epäreilu aina. Köyhät pysyy köyhänä ja rikkaat rikkaina koska varallisuus siirtyy sukupolvelta toiselle.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne Suomen rahat voi olla vieraiden pääomien varassa. Valtiot luovat rahaa, myös Suomi.

Miten tällaisia ihmisiä on Suomessa, jossa kaikilla on mahdollista käydä kouluja? 

Suomen valtio ei luo yhtään mitään rahaa, se raha mitä tulee, tulee Suomeen hyvinvoivilta vientiyrityksiltä. 

Suomeen tarvitaan pääomia jotta niitä yrityksiä ja sitä kautta töitä Suomeen tulee. Valtio pystyy ainoastaan luomaan olosuhteet niille yrityksille, tällä hetkellä olosuhteet ovat huonot. 

Samaa mietin. Kommunismissa valtio omistaa kaiken. Niin teollisuuden kuin kaiken muunkin yritystoiminnan. Myös asunnot, maat, metsät ja vesistöt. Jos valtion omistamat tehtaat ja muut saa myytyä jotain ulkomaille, raha tulee valtiolle ja sitten valtio voi maksaa pientä palkkaa kansalaisilleen vaikka risujen keräämisestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvätuloisia aletaan verottamaan yli 90 prosenttia, täällä ei ole yhtään hyvätuloista verotettavaa ja Kelan luukku vilkuttaa nollaa🤨

Tule pois sieltä mikä mikä planeetalta takaisin pyöreälle Tellukselle.

Sun mielestä 90% veroprosentti olisi siis oikein? Oikeasti? 

Tottakai ja jokaiselle köyhälle viisitonnia kuussa kouraan automaattisesti 

Jos oikein osaa revaansa levittää, niin niin ansioitunut pyllymaakari nasaitsee tietenkin kymppitonnin itselleen ja kaksi tonnia/kersa lisää 

Vierailija
424/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille niskalaukaus kiitos. Päästään haitta kansanosasta siististi eroon. Miksi  noita pitää edes ruokkia tai antaa rahaa kun niistä ei ole hyötyä kenellekään.

Keksit automaatin, jolla tapetaan aina osa ihmisistä. Taloustieteessä ei haluta täystyöllisyyttä. Työnantajat eivät halua palkkojen nousevan "liikaa".

Vierailija
425/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla yhtään miljonääriä? En ehtisi kuluttaa. En halua orjia.

Vierailija
426/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset eivät halua sitä, vasemmistoa vihataan juuri tästä syystä kun se enemmän on kaikkien hyvinvoinnin kannalla. Nämä ns. keskiluokkaiset olivat kiimassa äänestämässä kun heillehän ei kuitenkaan 3-4 k palkka riitä ja se on surkea ja muut kaljajuopot äänestivät myös sen puolesta, että rajat menisi kiinni ja työttömiltä otettais kaikki tuet pois, ne pari satalappusta. Nyt he eivät itse uskalla kuluttaa kun pelkäävät, että joutuisivat luopumaan KAIKESTA, jos joutuvat työttömiksi, kuten on monelle jo käynyt, koska tekoäly, mitä ensin hypettivät, viekin työn. No se on ihan oikein ja luonnollista. Ja kaljajuopoilla ei ole rahaa enää ostaa kaljaa kun ruoan hinta nousi ja tukiakin leikattiin. Olette te viisaita äänestäjiä. Ainoa rajakin mikä on kiinni on Venäjän raja ja siitä päääsee Igorin 40-luvulla valmistetuilla CCCP-tongillakin läpi halutessaan ja sille nauravatkin Venäjällä. Ma*uja on tullutkin eniten tämän hallituskauden aikana ja ns. rikkaiden puolueelle se sopiikin hyvin kun ilmainen työvoima on aina hyvästä, eihän ne pienet lieveilmiöt mitään haittaa, mitä on meilläkin alkanut jo tapahtumaan kun itse asuvat bunkkereissa piilossa. Pressakin puhuu yhtä sekoja kuin Amerikan vastaava.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän työlämäkään ole reilua, ne ketkä tekee eniten töitä saa vähiten palkkaa ja sitten suhteilla monet saa hyvän palkan. Myös vanhempien tulot/omaisuus siirtyvät aikanaan lapsille. 

Maailma ei ole reilu ikinä vaan se on epäreilu aina. Köyhät pysyy köyhänä ja rikkaat rikkaina koska varallisuus siirtyy sukupolvelta toiselle.

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta mä olen käynyt töissä aina vain rahan takia. Jos olisin saanut saman summan syljeskelemällä kattoon, en olisi koskaan vaivautunut edes opiskelemaan yhtään mitään saati sitten tekemään töitä. Ja varsinkin, jos en saisi jättää lapsilleni aikanaan kuin vain vanhat villahousuni. Mua on yh-äitinä motivoinut moneen asiaan se, että olen halunnut tarjota lapsilleni jotain enemmän kuin mitä siellä kurjimmassa tilanteessa pystyisin tarjoamaan. Omat 1920-luvulla syntyneet vanhempani ovat lähtöisin äärettömän köyhistä oloista. He halusivat omille lapsilleen parempaa kuin mitä itse lapsina saivat. Sen eteen joutuivat ponnistelemaan ja paljon. Omasta lapsuudestani 1960-luvulta muistan, että isää ei paljon kotona näkynyt. Oli aina töissä. 

Mutta se mitä itse ajattelen nykysysteemistä on, että julkisen sektorin  - eli veronmaksajien -  rahojen ei pitäisi päätyä ulkomaalaisille sijoittajille. Tai minnekään veroparatiiseiinkaan. 

Vierailija
428/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liian suuret tuloerot. Hyvätuloisia voi kyllä verottaa palkka- tai eläketuloista vielä lisää. Kaikista pääomatuloista pitää ottaa vähintään 50% veroa ja yli 100.000 euron pääomatuloista 75%. Lisäksi exit vero on saatava voimaan ja ulkomaisiin sijoitusinstrumentteihin sijoitettaessa jo varoja siirtäessä 10% lähdevero.

Ymmärrätkö, että tuollainen verotus tekisi Suomesta banaanivaltion jossa ei suostuisi asumaan ketään muita kuin ihmisiä, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia menestyä työelämässä tai taloudellisesti muuten? 

Vierailija
429/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannin malliin, sijoitusten arvonnousu vuosittain verotettavaksi, riippumatta siitä onko sijoituksia realisoitu. Ne joilla on varaa laittaa rahaa sijoituksiin, pystyvät myös maksamaan niistä veroja.

Minulle kelpaa, kunhan ne laskutkin sitten kompensoidaan. 

Vierailija
430/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannin malliin, sijoitusten arvonnousu vuosittain verotettavaksi, riippumatta siitä onko sijoituksia realisoitu. Ne joilla on varaa laittaa rahaa sijoituksiin, pystyvät myös maksamaan niistä veroja.

Kelpaa minulle. Siinä on noin 60 000€ verotonta tuottoa per vuosi. Siis ei mitään veroa miljoonan sijoituksista keskiriskillä. 

Vierailija
431/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvin naivi ajatus, että rikkaat ovat hyviksiä ja köyhät pahiksia. Näin ajatteleville suosittelen lukemaan vaikkapa RObin Hoodia

harvinaisen typerä kommentti. Eihän tässä mistään hyviksistä ja pahiksista ole kyse. Järjestelmä vaatii sekä toimivan reaalitalouden että finanssitalouden. Suomen keskeinen ongelma on surkea finanssitalous, ei ole pääomia

Nalle Wahlroos sanoi että Suomessa on mielenkiintoinen yhteiskuntajärjestelmä: kapitalistinen yhteiskunta ilman kapitalisteja

Vierailija
432/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö siis ollenkaan miten paljon oikeasti rikkaat maksavat veroja? Veikkaan että et tiedä. 

Täällä itketään että joku maksoi vain 30% veroa. Jos tienasi miltsin ja maksoi veroa 300000 euroa niin mun mielestä se on ihan helkkarin iso summa.

Vierailija
433/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka turvattomaksi ja vaaralliseksi ihmisten elämä muuttuisi ilman sosiaaliturvaa. Olisiko sellainen elämä mukavaa sen takia ettei sinun tarvitsisi kitistä veroista. Saisit jonkun roposen enemmän mutta mitä sitten maksaisi elämisesi turvaaminen. Pärjäätkö itse ilman sosiaaliturvaa jos säästösi ja omaisuutesi varastetaan. 

Kuka muu niitä varastaisi kuin sosialistit?

Höpö höpö jenkeissäkin on sosiaaliturva. Mutta siellä työn tekeminen on aina kannattavampaa.

Ja osa perheiden sosiaaliturvasta tulee ruokakuponkeina että se ei pala röökiin, kaljaa ja tatskoihin.

Vierailija
434/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroista ei ratkasua löydy, ne rahat tuhlataan. 

Vierailija
435/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme ala ruokkimaa niitä laiskoja ja saamattomia ryysyrannan jooseppeja sikiöineen ! Menkööt töihin. Ei ole meidän vikamme, että ovat valinneet köyhyyden ja loiselämän. Olisivat itse opiskellet lääkäreiksi tai ryhtyneet vaikka toimitusjohtajiksi. Mutta eiväthän nämä kutjukset muuta kuin uli uli ulisseet. FYI !

Vierailija
436/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sosialismi ei ole toimiva yhteiskuntajärjestelmä. Toiseksi meillähän jo jaetaan! Oletteko kuulleet vahvasta proggressiosta. Joku raja siihenkin. Vai paljonko mielestäsi olisi reilua viedä toisen palkasta: 80%???

Ei suurimmat tulot ole palkkaa, vaan pääomatuloja, joista maksetaan maksimissaan 34%.

Pääomatulon vastapuolen on aina pääoman menettämisen riski. Sen takia pääomatulo eriytettiin ansiotuloista. Ja 34% on melko kova sehän on reilu kolmasosa, puoletko pitäis ottaa?

Vierailija
437/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on kyllä raskasta väkeä, näkee ihan selkeästi että on persu taas väsännyt trolli alootuksen ja iso osa kommenteistakin hänen kun on ihan samantyylisiä sairasta. Ilmiannettu koko ketju ja on jo jäädytetty! Joten anna persu olla

Ahaa, sinun mielestäsi eri puoluetta äänestävät pitää niinku vaientaa kokonaan. Semmosta demokratiaa.

Tämähän nähtiin jo SDP kohussa muutama viikko sitten. Kaikilla edustajilla saa olla oma mielipide asiasta kunhan se täsmää puoluejohdon määräämään linjaan.

Vierailija
438/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hel****tti tuota ap:n idiotismia. Rikkaat pyörittävät tätä maata ja maksavat jo nyt tosi korkeita veroja elättääkseen sinunkin kaltaisen kadehtijan. 

Vierailija
439/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö siis ollenkaan miten paljon oikeasti rikkaat maksavat veroja? Veikkaan että et tiedä. 

Täällä itketään että joku maksoi vain 30% veroa. Jos tienasi miltsin ja maksoi veroa 300000 euroa niin mun mielestä se on ihan helkkarin iso summa.

Jäi silti 700 000. 200 000 tonniakin riittäisi mukavaan elämään. Että tuossa vaiheessa vaikka maksais 80 rosenttia veroja  niin mainiosti pärjäis. Mutta kun aina mulle kaikki ja enemmän. Samat sitten elvistelevät rahoillaan ja pöllyttävät lentomatkallaan ilmakehän täyteen hiilidioksidia. Ilmasto muuttuu, mutta ei se mitään. Kunhan miljonääri saa saastuttaa vapaasti ja välillä natista veroista että kunhan vaan ei tarvitsisi maksaa yhtään mistään että saa jatkossakin pöllyttää kiihtyvään tahtiin ja ostaa pihan täyteen mönkijää, vesijettiä ja muuta killutinta. Verot tappiin, niin oppivat olemaan. Yhteinen maapallo, ei pidä kenenkään omistaa niin paljon että tuhoaa kohtuuttomasti omalla toiminnallaan. Ihan suorastaan v*tuttaa, että joku pönäkkä bisnespohatta tuhoaa ainutkertaisen luonnon, ihan vaan siksi että pitää esittää ja koska voi tehdä tuolleen. Sama asia kun kusisi naapurin auton päälle ja sanois vaan et koska mä voin.

Vierailija
440/448 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää että tämän maan ongelmat on laillistetut lahjukset lobbauksen muodossa ja sisäpiirikaupat sekä eturistiriidat sijoituksissa ja valta-asemissa.

Silti kukaan ei halua korjata asiaa koska kaikki ovat syyllisiä ja he haluavat rikastua, joten samaa tölkillistä matoja potkitaan eteenpäin jonkun muun ongelmaksi hoidettavaksi sitten joskus.

Vasemmisto syyttää oikeistoa.

Oikeisto syyttää vasemmistoa.

Ja molemmat on yhtä syyllisiä. Honk-honk!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi