Miksi naiset muuttavat tyyliään vanhetessaan?
Aina ne lyhyet hiukset. Toisilla mummomainen, toisilla miesmäinen tai "räväkkä". Meikki tätimäinen ja jopa silmälasit ikäkauteen sopivat.
Pukeutuminen samaa tyyliä, tylsä täti tai räväkkä täti.
En aio koskaan muuttaa nuorekasta tyyliäni miksikään, anteeksi vaan, jos se joitakin ärsyttää.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meidän kaikkien tyyli muutu vähän vanhetessa. Harvoin tuolla kadulla näkyy esim. viisikymppistä pukeutuneena kuin 5-vuotias.
Itseasiassa kyllä näkyy, nämä kirjavankukertavat trikooleggins ja - tunika tyypit nimenomaan pukeutuu samoihin vaatteisiin kuin taaperot. Jalassakin on kuomat ja päässä mansikkapipo... Itse ajattelevat olevansa nuorekkaita kun pukeutuvat värikkäästi. Ihme etteivät potkupukua vetäise päälleen ja tuttia suuhun!
Tuota sitten näet joka päivä, kantsii hankkiutua hoitoon 🤣🤣
Mä oon aina pukeutunut kirpparivaatteisiin, ei koskaan varaa ollut mihinkään hienoon, nytkin lähemmäksi 40 vuotiaana ihan yksiväriset tavalliset vaatteet, olen tälläinen harmaavarpunen, ihan tavallisen näköinen joidenkin mielestä jopa ruma mutta mitä sitten? En käytä tunikoita, en crocseja (paitsi kesällä kun mun jalat ei kestä mitään muuta kesäkenkiä, korkkarit, ballerinat mm nounou, lenkkaritkin pitää olla 2 numeroa isommat jalkojen turvotuksen takia).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama tyyli kuin oli kolmekymppisenä. On tumma pitkä tukka. On oma hiusväri.
55v.
Sehän juuri on mummotyylin ydin. Siis se, että pitää sen oman nuoruutensa tyylin.
Nykymummoilla on paljon lyhyitä hiuksia, koska heidän nuoruudessaan lyhyet hiukset olivat muodikkaat ja suurimmalla osalla oli lyhyet hiukset.
Jos haluaisi pysyä nuorekkaana, niin pitäisi seurata uusinta nuorisomuotia. Mutta kuka sellaisesta jaksaa enää vanhana kiinnostua. Paljon kivempaa on elää uudelleen omaa nuoruuttaan.
Hiukset ohenee ja kroppa muuttuu. Haluaa lisää mukavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset naisella on ikäluokkajuttu. Sitten kun libido laskee ja miesten huomio ei enää miellytä, niin hiukset lyhenee. Tuota faktaa ei toki saa sanoa ääneen. Kyse on pelkästään ns. helppohoitoisuudesta, eikä se liity mihinkään muuhun.
Hiusten ohenemisesta se johtuu. Jotkut ottaa lisäkkeitä yms. mutta monet myös leikkaavat lyhyeksi. Lyhyt tukka on paremman näköinen kun hiukset on ohuet.
Miksi pitää elää uudelleen nuoruuttaan? Tätä en tajua. Ihminen on sen ikäinen kuin se on ja piste. Ei se viiskymppinen siitä parikymppiseksi muutu mitenkään eikä millään keinolla. Se on viiskymppinen ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama tyyli kuin oli kolmekymppisenä. On tumma pitkä tukka. On oma hiusväri.
55v.
Sehän juuri on mummotyylin ydin. Siis se, että pitää sen oman nuoruutensa tyylin.
Nykymummoilla on paljon lyhyitä hiuksia, koska heidän nuoruudessaan lyhyet hiukset olivat muodikkaat ja suurimmalla osalla oli lyhyet hiukset.
Jos haluaisi pysyä nuorekkaana, niin pitäisi seurata uusinta nuorisomuotia. Mutta kuka sellaisesta jaksaa enää vanhana kiinnostua. Paljon kivempaa on elää uudelleen omaa nuoruuttaan.
Itse kyllä ainakin näyttäisin vaan koomiselta ja lähinnä surulliselta, jos alkaisin näin nelikymppisenä matkimaan tämän päivän nuorisotyylejä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55v.
Itse kyllä ainakin näyttäisin vaan koomiselta ja lähinnä surulliselta, jos alkaisin näin nelikymppisenä matkimaan tämän päivän nuorisotyylejä :D
Suurin osa nelikymppisistä näyttää hölmöltä minkä tahansa ajan nuorisotyylissä. Nuorekas nelikymppisen tyyli on yhdistelmä ajattomuutta ja tarkoin harkittuja yksityiskohtia nykymuodista.
Aloittaja ei ole vielä ihan ymmärtänyt, mistä tätimäisyys ja mummotyyli tulevat.
Täytin itse jokunen vuosi sitten 50v. Tässä kohtaa viimeistään heitetään hyvästit nuorekkuudelle. Vartalo muuttuu keskeltä paksummaksi ja tätimäinen habitus on sitä myöten väistämätön. Ihan samat vaatteet näyttävät erilaiselta kuin ennen.
Äitini ikäpolvi leikkasi lyhyet hiukset, mutta minun ikäisilläni on usein pitkät hiukset. Eivät ne meistä ikinuoria tee, vaan oman ikäpolvemme edustajia. Kun me olemme mummoiässä, tämä on silloin mummotyyli.
Siinä ei ole mitään vikaa. Pitää vaan opetella katsomaan lempein silmin muutoksia, jotka liittyvät tähän sinänsä iloiseen asiaan, että on edelleen hengissä ja voi elää pitkän elämän.
Näin teini-ikäisen tytön äitinä voin kertoa, että me kaikki näytetään tätimäisiltä ihan sama mitä puetaan päälle ja miten leikataan hiukset.
Eikös tyylin vaihtaminen vuosien varrella ole ihan luonnollista? Itse olin 25 vuotiaana ihan eri tyylinen kuin 20 vuotiaana, joten miksi en olisi nytkin 55 vuotiaana ihan eri tyylinen? Ikävuosista riippumatta mun hiusten pituus on vaihdellut 0,5 cm siilistä alaselkään ulottuviin. Nyt hiukset on mallia lyhyt polkka ulottuen juuri korvien alapuolelle, lisäksi minulla on korvien yläpuolella siili. Miksikö? Koska viihdyn lyhyissä hiuksissa ja ne sopivat pyöreisiin kasvoihini paremmin kuin pitkät. Korvien yläpuolella minulla on siili, koska hiukseni ovat paksut, joten keventää kivasti. Lisäksi (räväkkien) silmälasien kanssa on kiva, kun korvallisilla ei ole hiuksia silmälasien sankojen alla.
Pukeutumistyylini on aina heijastanut elämäntyyliäni sekä ihan mielitekojani. En ole koskaan pukeutunut valtavirran mukaisesti tai muodin mukaan. En käytä tunikoita tai legginsejä, koska en pukeudu yöpuvun kaltaisiin vaatteisiin kodin ulkopuolella. Käytän paljon mekkoja ja hameita, koska viihdyn niissä. Minusta olisi naurettavaa pukeutua kuin teinityttäreni tai edes kuin minä itse 30 vuotta sitten, koska nuorisotyyli ei vaan kiinnosta. En koe pukeutuvani tylsästi vaan räväkästi, vaan tyylikkäästi ja ennen kaikkea itselleni sopivasti. Ei minulla kiinnosta mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni. Ainoa missä otan toisia ihmisiä huomioon pukeutumisessani on se, että pukeudun tilanteet/tilaisuudet huomioon ottaen enkä ilmesty esim. toimistolle sinne sopimattomissa vaatteissa kesähelteillä.
Ei ole mikään sukupuoliasia. Miehet tekee samaa. Tai siis ne jotka noin toimivat. On heitä jotka jämähtää sinne ysärille teinivaatteisiin. Sitten on heitä jotka mummoutuvat ja pappautuvat tyyliltään. Jokaisen oma asia. Menen siitä välistä. En halua näyttää keski-ikäisenä miehenä teiniltä, koska se on törkeän kornia. En myöskään ikäistäni vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Näin teini-ikäisen tytön äitinä voin kertoa, että me kaikki näytetään tätimäisiltä ihan sama mitä puetaan päälle ja miten leikataan hiukset.
Mitä sitte? Ei haittaa.
Ei pissisfarkut näytä hyviltä enää kuusikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55v.
Onko se nyt noin vaikea tajuta? En kuitenkaan käytä nuoruuden aikaista muotia. Ovat ihan tämän päivän vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset naisella on ikäluokkajuttu. Sitten kun libido laskee ja miesten huomio ei enää miellytä, niin hiukset lyhenee. Tuota faktaa ei toki saa sanoa ääneen. Kyse on pelkästään ns. helppohoitoisuudesta, eikä se liity mihinkään muuhun.
Missä iässä se lyhyt tukka mukamas leikataan? Mulla on pitkä tukka. En tykkää lyhyestä.
56v.
Olen nyt 74-vuotias. Turvallisuussyistä en enää käytä korkokenkiä. Koska olen palelevainen, ovat myös minihameet ja pitsihepenet nykyään menneisyyttä.
Tukka on edelleen pitkä ja silmälasit pyöreää hippimallia, kuten jo nuoruudessani.
Tätimäinen on muuten tosi lapsekas sana. Aikuinen olisi parempi sana aikuisen ihmisen suuhun. Miksi naisia ikään kuin katsotaan lapsen näkökulmasta ja nähdään virheenä se, että nainen on aikuisen iässä ja sen huomaa? Tämä on oikeastaan tosi tosi kummallista, kun alkaa miettiä. Mummo on toinen samanlainen sana. Lapsella on mummo, uttq miksi aikuinen käyttää toisista aikuisista tuota sanaa?
Sekä miesten että naisten vartalot alkavat muuttua iän myötä samanlaisiksi, kuin vauvana. Jos bodailee paljon, lihaksia voi olla vanhallakin, mutta painovoima tekee tehtävänsä ja ihoon tulee ryppyjä. Aniharva saa plastiikkakirurgialla nuoremman näköistä kehoa aikaan.
Jos hiukset on alunperin ohuet, lasimaiset ja roikkuvat päätä pitkin, niin ei miehet silti tykkää ohuesta hiirenhännästä, jonka niistä saa aikaiseksi. Vai tykkäätkö sinä?