Miksi naiset muuttavat tyyliään vanhetessaan?
Aina ne lyhyet hiukset. Toisilla mummomainen, toisilla miesmäinen tai "räväkkä". Meikki tätimäinen ja jopa silmälasit ikäkauteen sopivat.
Pukeutuminen samaa tyyliä, tylsä täti tai räväkkä täti.
En aio koskaan muuttaa nuorekasta tyyliäni miksikään, anteeksi vaan, jos se joitakin ärsyttää.
Kommentit (146)
Ei korostettu kuin kasarin alussa, silloin kun sinä olit nuori oli muodissa nimenomaan löysyys ja väljyys ja golitsit kuten täällä sanotaan. Olen samanikäinen kuin sinä eikä silloin mitään vyötäröä korostettu. Siroutta tuli kapeista hameista ja korkokengistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei korostettu kuin kasarin alussa, silloin kun sinä olit nuori oli muodissa nimenomaan löysyys ja väljyys ja golitsit kuten täällä sanotaan. Olen samanikäinen kuin sinä eikä silloin mitään vyötäröä korostettu. Siroutta tuli kapeista hameista ja korkokengistä.
Minulla oli kasarilla aina vyö. Vähintään sellainen lanteille laskeva.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset naisella on ikäluokkajuttu. Sitten kun libido laskee ja miesten huomio ei enää miellytä, niin hiukset lyhenee. Tuota faktaa ei toki saa sanoa ääneen. Kyse on pelkästään ns. helppohoitoisuudesta, eikä se liity mihinkään muuhun.
kyllä se liittyy myös menopaussiin kun hiuksen rakenne muuttuu. jollain myös hiukset ohenee. ne joilla tekstuuri pysyy samana eli luontaisesti paksuhiuksisilla pitkät hiukset ovat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis olla nuorekas jos on vanha? Katsele sä niitä oikeasti nuoria
No kun naisen logiikka menee niin, että ensin lihotetaan 15-25kg, sitten leikataan tukka lyhyeksi, hankitaan suuret silmäläsit ja joku typerä leninki farkkujen ja lenkkareiden tilalle.
Tämän jälkeen juostaan jossain "nuorene 10 vuotta" ohjelmasta toiseen ja ihmetellään, miten se ikä näkyy?????
Ai nyt se mekko onkin sitten huono :D
Ei mutta oikeasti: olisin itse ainakin koominen näky, jos näin neljääkymppiä hipovana pukeutuisin ja meikkaisin samoin kuin esim. 19-vuotiaana.
Se kiva juttu muuten iän myötä tullut, ettei tarkoitukseni ole miellyttää mahdollisimman monen ihmisen silmää.
Vaan jos koen mekon mukavampana kuin farkut ja lenkkarit, niin sitten pukeudun niin.
Totta kai ikä näkyy, näinhän sen kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis olla nuorekas jos on vanha? Katsele sä niitä oikeasti nuoria
No kun naisen logiikka menee niin, että ensin lihotetaan 15-25kg, sitten leikataan tukka lyhyeksi, hankitaan suuret silmäläsit ja joku typerä leninki farkkujen ja lenkkareiden tilalle.
Tämän jälkeen juostaan jossain "nuorene 10 vuotta" ohjelmasta toiseen ja ihmetellään, miten se ikä näkyy?????
Mä laihdutin 50 kiloa, annoin hiusten kasvaa, ja kuljen vieläkin farkuis ja lenkkareis 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu, se oli asuste. ja nimenomaan asuste joka roikkui jopa lantiolla.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset naisella on ikäluokkajuttu. Sitten kun libido laskee ja miesten huomio ei enää miellytä, niin hiukset lyhenee. Tuota faktaa ei toki saa sanoa ääneen. Kyse on pelkästään ns. helppohoitoisuudesta, eikä se liity mihinkään muuhun.
Se liittyy siihen, että monella hiukset ohenevat vanhetessa. Mutta myös paljolti siihen, että suurilla ikäluokilla lyhyet hiukset olivat muotia, kun he olivat nuoria tai nuorehkoja, ja niitähän tässä nyt ajatellaan. Nyky-keski-ikäisillä on monella pitkät hiukset (kuten minulla). Mutta ei ole ihme, että Suomessa on naisilla paljon lyhyitä hiuksia, meillä kun monella on ohuet hiukset geeniperimässä. Toki tästä voi tehdä myös sellaisen jutun, jonka avulla voi jotenkin osoittaa aggressiota naisia kohtaan. Typeräähän se tietty on.
Eiköhän meidän kaikkien tyyli muutu vähän vanhetessa. Harvoin tuolla kadulla näkyy esim. viisikymppistä pukeutuneena kuin 5-vuotias.
Lähestyn neljääkymppiä ja olen tietyissä asioissa muuttanut tyyliäni. Minulla oli ennen napakka polkka, joka näytti skarpilta ja nuorekkaalta. Jossain kohtaa se alkoi näyttää vain todella tätimäiseltä, joten kasvatin hiukset olkapäille asti. Käytin myös ennen silmälaseja päivittäin. Mutta nekin vanhenemisen myötä vaan korostivat ikää ja tätiytymistä, joten siirryin piilareihin. Mutta käytän edelleen vaatteissa samoja merkkejä kuin ennenkin. Tietyt pilarit pukeutumisessa on ajattomia ja sitten maustan niitä sopivasti nykyaikaisilla vaatteita ja asusteilla. Olen myös teinitytön äiti, joten ihan mieluusti näytän ikäiseltäni enkä edes halua yrittää näyttää hirvittävän nuorelta.
Minkä ikäiseltä se pitäisi näyttää ap'n mielestä? Neljä-, neljätoista-. neljäkymmentä-vuotiaalta?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meidän kaikkien tyyli muutu vähän vanhetessa. Harvoin tuolla kadulla näkyy esim. viisikymppistä pukeutuneena kuin 5-vuotias.
Itseasiassa kyllä näkyy, nämä kirjavankukertavat trikooleggins ja - tunika tyypit nimenomaan pukeutuu samoihin vaatteisiin kuin taaperot. Jalassakin on kuomat ja päässä mansikkapipo... Itse ajattelevat olevansa nuorekkaita kun pukeutuvat värikkäästi. Ihme etteivät potkupukua vetäise päälleen ja tuttia suuhun!
Jos nyt olisi nuorisomuotia joku napapaita ja lantiohousut, niin kuinka hyvältä näyttäisin kuusikymppisenä pukeutuessani sellaiseen? Eikö mulla ole oikeus pukeutua niin kuin itse tahdon? Mukavuus ja säätila huomioon ottaen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kasarilla muotia oli sellainen painijavyö, joka korosti kapeaa vyötäröä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kyllä näkyy, nämä kirjavankukertavat trikooleggins ja - tunika tyypit nimenomaan pukeutuu samoihin vaatteisiin kuin taaperot. Jalassakin on kuomat ja päässä mansikkapipo... Itse ajattelevat olevansa nuorekkaita kun pukeutuvat värikkäästi. Ihme etteivät potkupukua vetäise päälleen ja tuttia suuhun!
Ja missä siis näkee niinkin retroa kuin mansikkapipoja? Itse olen nähnyt sellaisen viimeksi ympärillä.
Kuomat on oikein hyvät, jos ulkoilee lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missä siis näkee niinkin retroa kuin mansikkapipoja? Itse olen nähnyt sellaisen viimeksi ympärillä.
Kuomat on oikein hyvät, jos ulkoilee lasten kanssa.
*ysärillä
Minusta on ihan normaalia, että tyyli muuttuu. Itse olen pukeutunut samoihin merkkeihin kohta 20v, mutta en silti enää pukeudu samalla tavalla kuin sillon. Nuorempana vaatteet oli huomattavasti niukempia. Enää en kokisi oloani mukavaksi niissä vaatteissa, vaikka olen edelleen ihan saman kokoinen. Jos tällaisella lähes nelikymppisellä olisi päällä niukkaa ja tiukkaa, niin kyllähän se hölmöltä näyttäisi.
"Itseasiassa kyllä näkyy, nämä kirjavankukertavat trikooleggins ja - tunika tyypit nimenomaan pukeutuu samoihin vaatteisiin kuin taaperot. Jalassakin on kuomat ja päässä mansikkapipo... Itse ajattelevat olevansa nuorekkaita kun pukeutuvat värikkäästi. Ihme etteivät potkupukua vetäise päälleen ja tuttia suuhun!"
Mietin tässä vain, että mitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama tyyli kuin oli kolmekymppisenä. On tumma pitkä tukka. On oma hiusväri.
55v.
Mites ne vaatteet,reilu 20v sitten tyyli oli aika erilainen. Toivottavasti et ole sinne jämähtänyt.
Napapaidat ja lantiofarkut näyttääkin kivoilta liki kuusikymppisen päällä.
Viiskymppinen alkaa olla out lisääntymismarkkinoilta niin ihan sama miten pukeutuu. Työn puolesta tietysti joku joutuu pukeutumaan asiallisesti. Mutta olisi hyvin outoa että olisi sama tyyli kuin joskus parikymppisenä.