Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset muuttavat tyyliään vanhetessaan?

Vierailija
22.02.2026 |

Aina ne lyhyet hiukset. Toisilla mummomainen, toisilla miesmäinen tai "räväkkä". Meikki tätimäinen ja jopa silmälasit ikäkauteen sopivat.

Pukeutuminen samaa tyyliä, tylsä täti tai räväkkä täti.

En aio koskaan muuttaa nuorekasta tyyliäni miksikään, anteeksi vaan, jos se joitakin ärsyttää.

Kommentit (187)

Vierailija
181/187 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tyyli kuin oli kolmekymppisenä. On tumma pitkä tukka. On oma hiusväri.

55v.

Mulla se tyyli on 15 vuotiaasta ja ikää nyt 60 vuotta. Tosin silloin oli otsatukka nyt ei oo.

(hiuksen pituus yli 60 cm ja oma väri tallella)

Vierailija
182/187 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei ole vielä ihan ymmärtänyt, mistä tätimäisyys ja mummotyyli tulevat.

Täytin itse jokunen vuosi sitten 50v. Tässä kohtaa viimeistään heitetään hyvästit nuorekkuudelle. Vartalo muuttuu keskeltä paksummaksi ja tätimäinen habitus on sitä myöten väistämätön. Ihan samat vaatteet näyttävät erilaiselta kuin ennen.

Äitini ikäpolvi leikkasi lyhyet hiukset, mutta minun ikäisilläni on usein pitkät hiukset. Eivät ne meistä ikinuoria tee, vaan oman ikäpolvemme edustajia. Kun me olemme mummoiässä, tämä on silloin mummotyyli.

Siinä ei ole mitään vikaa. Pitää vaan opetella katsomaan lempein silmin muutoksia, jotka liittyvät tähän sinänsä iloiseen asiaan, että on edelleen hengissä ja voi elää pitkän elämän.

Niinpä. Minun mummollani, joka oli syntynyt 1907, oli pitkät hiukset, joita piti nutturalla. Hänen vanhetessaan äitini suostutteli hänet leikkaamaan nuorekkaammat hiukset. Mummo leikkasi: sellaisen lyhyen, joka stailataan papiljoteilla. Tosi mummo tämän päivän näkökulmasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/187 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme monia vaatteitani yhteisesti tyttäreni kanssa. Semmoisia klassisia. Mutta. Samat vaatteet näyttävät ihan erilaisilta 21-vuotiaan päällä kuin 54-vuotiaan päällä. Ei niitä uskoisi edes samoiksi vaatteiksi, ellei tietäisi. Eli tyyli muuttuu vanhetessa, vaikka vaatteet olisivat tasan samat eikä vain samaa tyyliä. 

Vierailija
184/187 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitetäänpä kysymys järkevämmin: Miksi ihmiset muuttavat tyyliä vanhetessaan?

Tulee äkkiseltään mieleen montakin syytä.

- Aika kuluu, muoti muuttuu. Useimmat ihmiset pyrkivät jossain määrin seuraamaan muotia. Loppujenkin on sikäli pakko, että kaupoista ei hirveästi löydy täydellisen epämuodikkaita vaatteita.

- Vartalo muuttuu. Se, mikä sopi kymmenen kiloa sitten, ei välttämättä sovi enää.

- Ihminen itse muuttuu. Maku kehittyy. Vaikka teininä tuntuisi hienolta kulkea pyllyvako vilkkuen, se ei välttämättä enää puhuttele aikuisena.

- Elämäntilanne muuttuu. Johtoryhmän kokoukseen laitetaan eri vermeet kuin lapsenlasten kanssa leikkipuistoon.

Sitten kysymys. Miksi kaikki tämä on jotenkin väärin, kun se tapahtuu naiselle?

En ole ap, mutta älä nyt vaihda "otsikkoa". Tässä ketjussa keskustellaan nimenomaan naisista. Ei se ole väärin. Avaa oma ketju miehille! 

Vierailija
185/187 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuorekas pukeutuminen tällä hetkellä ois kyllä mukavaa, kun oversize-vaatteet taitavat edelleen olla muodissa. 

Näin olosuhteiden pakosta, koska nuoret ovat plösöjä :D

Vierailija
186/187 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pukeutunut klassisesti jo nuorena ja työpukeutumisessa suosinut aina jakkuja, hameita, mekkoja, vapaalla kotelomekkoja jne. Nyt ikää kohta 50v ja tyyli on edelleen sama. Hiukset ovat olleet blondit ja tummat ja polkkaa ja pitkää aina miltä on milloinkin tuntunut. Tuskin muuttuu mikään tässä vaikka 50v tuleekin täyteen

Muuttuu. Kotelomekko ei näytä samalta päälläsi kuin ennen. Vaikka vaate on sama, se näyttää tätityylisemmältä, koska olet itse tietyn ikäinen.

No eipä tuota ole vielä havaittavissa, ehkä sitten joskus. Varmaan osasyy se, että treenaan edelleen salilla 4-5 kertaa viikossa ja muutenkin olen ihan liikunnallinen ihminen

Tuota, ikävä nostaa esiin sellainen juttu, että omaa ikäänty

On aika lohdullista, että aika ja ikävuodet eivät lopulta armahda ketään. Sysäyksiä saattaa tulla eri vuosilla ja vuosikymmenillä, mutta lopulta meistä kaikista tulee ryppyisiä ja vähän kuihtuneita rusinoita, jos vanhoiksi elämme :o)))

Vierailija
187/187 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädiltä näyttää nyt pillifarkut, joissa vielä liian matala vyötärö, polyesteripaitikset kukkakuvioilla, prismakengät ja koko garderoopi sieltä ylipäänsä. Kaikenlainen tiukkuus ja bling bling on myös aina yleensä heviä tätikamaa. He eivät ole muuttaneet tyyliään sitten teiniaikojen. Siinä on vanhenevan naisen ongelma. 

Ei, vaan sinun ongelma, kun täällä nillität. Tädit jaksaa heilua ja vähät välittää sinun mielipiteistäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi