Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset muuttavat tyyliään vanhetessaan?

Vierailija
22.02.2026 |

Aina ne lyhyet hiukset. Toisilla mummomainen, toisilla miesmäinen tai "räväkkä". Meikki tätimäinen ja jopa silmälasit ikäkauteen sopivat.

Pukeutuminen samaa tyyliä, tylsä täti tai räväkkä täti.

En aio koskaan muuttaa nuorekasta tyyliäni miksikään, anteeksi vaan, jos se joitakin ärsyttää.

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Ota Ukko Ylijumala sydämeesi. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
122/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sama tyyli lapsesta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että suurin osa naisista eivät vain uskalla sanoa vastaan kampaajille, jotka ehdottavat lyhyttä tukkaa Vanhetessa tukka ohenee, totta, mutta hiuslisäkkeitäkin on keksitty, ja kampauksia. Itse käytän hiuskampoja ja teen nutturoita ja värjään ja leikkaan tukkani itse, ettei tarvitse mennä mihinkään kampaamoon kuuntelemaan näitä ikärasistisia lyhyt tätitukka-ehdotteluja. 

Vierailija
124/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen. Pidä ihmeessä tyylisi!  En minäkään aio koskaan pappa-pukeutua.

M47

Mutta jos geenisi niin päättävät, kaljuunnut. Samalla tavalla monen naisen hiukset ohenevat hormonaalisten muutosten myötä. Voi olla, että vain lyhyt kampaus toimii. Itsellä toistaiseksi tukka päässä, mutta väri muuttuu tummemmaksi. Olen blondi. 

N47

Vierailija
125/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut rohkeammaksi nelikymppisenä. Uskallan olla naisellisempi kuin parikymppisenä. Pitkät hiukset oli tosin tuolloinkin. Pidän pitkistä punaisista kynsistä ja nahkahousuista, korkokengistä ja meikkaamisesta. Nuorempana koin miesten huomion erittäin häiritsevänä, joten yritin olla mahdollisimman huomaamaton.

Vierailija
126/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset naisella on ikäluokkajuttu. Sitten kun libido laskee ja miesten huomio ei enää miellytä, niin hiukset lyhenee. Tuota faktaa ei toki saa sanoa ääneen. Kyse on pelkästään ns. helppohoitoisuudesta, eikä se liity mihinkään muuhun. 

Missä iässä se lyhyt tukka mukamas leikataan? Mulla on pitkä tukka. En tykkää lyhyestä.

56v.

Mulla taas ei koskaan ole ollut pitkää tukkaa, koska nämä mun hiukset nyt eivät vaan kasva olkapääpituutta pidemmäksi.

Mun tyyli on muuttunut paljon. Olin nuorena punkkari ja nyt olen koulusihteeri. Nahkarotsi niiteillä ei ehkä olisi sopiva asu enää töihin, vai mitä? Mustat farkut on edelleen, ne käy mainiosti.

127/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 70 plus , pitkät vaaleat hiukset, tyylikkäitä muotivaatteita ja kenkiä. 

Huomaan kuinka jo moni viiskymppinen alkaa harmaantua ja käpristyä. 

Vierailija
128/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. mulla on sama leikkaus, pituus ja väri kuin nuorena. Eli pitkä kerroksittain leikattu punainen. En kattele tätivaatteita muuten kuin mahan piilottaakseni. Se kuuluisa vyötärö on nimittäin kadonnut :( Mutta ei mun tartte kokonaan muuttua tädiksi. Pidän pitkät hiukseni, vaikka mahan kanssa.

Vierailija
129/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin teini-ikäisen tytön äitinä voin kertoa, että me kaikki näytetään tätimäisiltä ihan sama mitä puetaan päälle ja miten leikataan hiukset. 

Mitä sitte? Ei haittaa.

Tämä lähinnä huomiona aloittajalle, että täti on täti, vaikka mitä tekisi.

Vierailija
130/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut koskaan "nuorekas" tyyli. Olen ehkä 17-vuotiaasta asti pitänyt neuleista, poolopuseroista, paitapuseroista, farkuista, "toimistohousuista". Vähän meikkiä, tai ei ollenkaan. Silmälasit olen saanut ja valitsen sen perusteella, että näkökenttä on tarpeeksi laaja, eli ei mitään minisilmälaseja. Monet metalliset myös kuluvat liian nopeasti tai aiheuttavat ihottumaa. Kynsissä vaalea lakka, ei tekokynsiä, ei hiuslisäkkeitä, ei huulitäytteitä.

Poolopuseron kanssa riipuskoru, joka tulee paidan päälle. Paitapuseron kanssa helmikaulakoru. 

Muutama sormus.

Vaikka tuolloin teininä muillakin oli samanlaisia vaatteita, sain kommentteja, että mulla on "mummotyyli".  

Usein taas vieraammat sanovat, että ajaton tai elegantti.

Huvittavinta tässä on, että tuolloin 17-vuotiaana tilasin Anttilasta ribbipoolon, joka sopii minulle edelleen. Se ei ole edes nyppyyntynyt :D Nyt olen siis 50-vuotias. Viime talvena lapsi huomasin saman tyylin ribbipooloja Citymarketissa, eli minun versioni on kestänyt ainakin yhden muotikierron!

Monet muuttavat tyyliään muiden perässä. Jos on paljon samanikäisten seurassa, niin tyyli samaistuu. Hassua olisi kuvitella toimistossa jonkun olevan nuorison suosimissa harmaissa gollareissa ja valkeissa Nike-tossuissa :) ja vahvassa meikissä, suorissa keskijakaushiuksissa (korostaa ennestään vanhentuvaa roikkuvaa naamaa).

Omat hiukset on olkapäille, teen nutturakiharat, moni luulee luonnonkiharaksi.

Olen autisminkirjolla, joten kun olen löytänyt mieleisen tyylin, tuntuisi feikiltä muuttaa sitä, tai leikata hiukset vain siksi, että olen 50 v.

Vierailija
131/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut tätimäinen. Vartalo toki rupsahtaa, iho rypistyy ja hiukset muuttuvat vaihdevuosien aikana ja niiden jälkeen. Pukeudun eleettömästi mustaan, hiuksissa millin sänki buzz cut. N66

Vierailija
132/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama minkä ikäinen olen ,mutta haluan olla paras mahdollinen versio tämän hetkisestä iästä. Näin ei tarvitse kilpailla nuorten ja nättien kanssa :D

Vierailija
133/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aivan se ja sama miten me 50+ ikäiset naiset pukeudutaan tai minkälaiset hiukset ovat. Aina on väärin ja naurettavaa. Siksi ei kannata kuunnella kuin itseään (ja ehkä hiukan lapsiaan) ja olla ja tehdä kuten itse tykkää. 

Vierailija
134/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset naisella on ikäluokkajuttu. Sitten kun libido laskee ja miesten huomio ei enää miellytä, niin hiukset lyhenee. Tuota faktaa ei toki saa sanoa ääneen. Kyse on pelkästään ns. helppohoitoisuudesta, eikä se liity mihinkään muuhun. 

Lyhyet hiuksethan ovat kaikkea muuta kuin helppohoitoiset! Vievät paljon rahaa ja aikaa. Kampaajalla pitää käydä leikkaamassa muotoonsa ehkä 6 viikon välein ja aamuisin pitää väkertää ja käyttää hiustuotteita, jotta hiukset saa kuosiin.

Sitten helpot pitkät hiukset. Kampaajalla ei tarvitse käydä ikinä, itse voi tasoittaa latvat. Rahaa säästyy kymmeniä tuhansia vuosien aikana. Hiusten laitto on käytännössä harjaus alle minuutissa, sitten hiukset ponnarille, nutturalle tai jättää auki. Kestää sekin noin 30 sekuntia. Mitään muotoilutuotteita ei tarvita. Päänahkakin voi paremmin.

Vierailija
135/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä nuoruuden tavoittelua, tosin ei tarvitse mummoltakaan näyttää. Mutta en ymmärrä että joku viisikymppinen yrittää näyttää teinityttäreltään kun siinä on jotakin tosi vääristynyttä. 

Vierailija
136/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on aivan se ja sama miten me 50+ ikäiset naiset pukeudutaan tai minkälaiset hiukset ovat. Aina on väärin ja naurettavaa. Siksi ei kannata kuunnella kuin itseään (ja ehkä hiukan lapsiaan) ja olla ja tehdä kuten itse tykkää. 

Taidat olla oikeassa ja aivan sama pätee meihin keski-ikäisiin miehiin. 

Vierailija
137/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että suurin osa naisista eivät vain uskalla sanoa vastaan kampaajille, jotka ehdottavat lyhyttä tukkaa Vanhetessa tukka ohenee, totta, mutta hiuslisäkkeitäkin on keksitty, ja kampauksia. Itse käytän hiuskampoja ja teen nutturoita ja värjään ja leikkaan tukkani itse, ettei tarvitse mennä mihinkään kampaamoon kuuntelemaan näitä ikärasistisia lyhyt tätitukka-ehdotteluja. 

Mulle ei ole vieläkään ehdotettu lyhyttä hiusmallia. Tukka on hieman ohentunut mutta on edelkeen runsas ja kiharainen. Ei tarvita hiuslisäkettä.

56v.

Vierailija
138/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska:

kampaajat ja kosmetologit tarvitsevat rahanne. Tottakai, jos olisin itsekin kampaaja, puhuisin keski-ikäisen naisen ympäri leikkaamaan lyhyet ja ottamaan raitaa harmaan peittämiseksi ym. Lyhyt tukka maksaa suoraan sanoen järkyttävän paljon, pitää leikata usein, kun menee mallistaan, ja on epätieteellisten mutta varmojen tiedustelujeni (ystävämiesten mielipide) epäseksuaalinen. Itselläni on itsevärjätty (noin 10 e/paketti noin 3x vuosi) ja itseleikattu pitkä tukka ja nuoret miehet flirttailevat vielä salilla tms.

T. vm-69

Vierailija
139/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajallehan tuo on tosi kannattavaa. Pitkät hiukset leikataan kolme kertaa vuodessa, lyhyet kuuden viikon välein.

Vierailija
140/171 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nuoruuden tavoittelua, tosin ei tarvitse mummoltakaan näyttää. Mutta en ymmärrä että joku viisikymppinen yrittää näyttää teinityttäreltään kun siinä on jotakin tosi vääristynyttä. 

Ei kai kukaan sellaista yritä? Minä en ainakaan. Olen ikääntynyt mutta en tätimäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme