Päiväkodissa valitetaan äidille, mutta ei isälle - onko muilla tällaista?
Ihan ydinperhe ollaan ja mietin, onko muilla tällaista?
Jos äiti tulee hakemaan lasta päiväkodista, valitetaan milloin mistäkin. Kommentoidaan, miten pitäisi olla erilaiset talvihanskat, miten lapsi on ollut levoton tai miten papupaistos ei ole lapselle maistunut. Pahimmillaan saatetaan pitkästi selostaa, miten se Isla-Oliver pyöritteli papupaistosta lautasellaan, maistoi 2 lusikallista ja kieltäytyi syömästä enempää. Tai miten ikävää oli, kun Isla-Oliver ei halunnut maalata vesiväreillä, vaan mieluummin rakenteli magneettipalikoilla. Kun isä tulee hakemaan, niin todetaan vain lyhyesti, että päivä meni hyvin/peruspäivä, ei mitään erityistä. Jos taas olisi jotain isompaa asiaa, niin sitä ei vaan sanota lapsen isälle, vaan odotetaan, että äiti tulee päiväkodille ja asia kerrotaan hänelle. Argh, menee hermo tähän, kun äitinä minua vastuutetaan kaikesta.
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Ah, onneksi lapset on jo isoja koululaisia ja onneksi jätettiin se harkinnassa ollut iltatähti tekemättä. En vaan millään jaksaisi enää tuota päiväkotirumbaa, niin hirveäå se oli varsinkin kuopuksen kohdalla.
Päiväkotiryhmässä oli joku ongelmatapaus, mutta koska "Sami" oli pk-tätien tuttavan lapsi niin tämä sai kuormittaa koko ryhmää kiukuttelullaan ja agressiivisuudellaan. Kun omani sitten alkoi oireilla tästä, kaikki pistettiin meidän piikkiin.
Käytiin niin absurdeja keskusteluja, että moni tuskin uskoisi niitä todeksi.
Lapseni oli muun muassa käyttäytynyt huonosti kuulemma tietyllä viikolla, kun aina piti jotain negaa saada meidän niskaan. Tuolloin lapsi ei ollut edes hoidossa, vaan vapaalla.
Koronasulku ja etätyöt sekä lopulta päiväkotiryhmän vaihto auttoivat.
Terveiset U;lle ja T;lle- teitte elämästämme helvettiä lähes yhden vuoden ajan.
Ainiin- lapsemme on muuten se joka koulussa on kaikille ys
Melkein luulin että olen itse kirjoittanut tämän, niin samankaltaisia kokemuksia!
Nuorimman eskarivuodesta on jo 10 vuotta mutta edelleen se on meillä tosi ikävänä muistissa. Monestakin syystä. Meidän teini on oikein hyvässä tilanteessa, samaa ei voi sanoa esim. yhdestä paremman perheen lapsesta joka oli tanttojen lempilapsi.
Mahtaako päiväkodin työntekijöiden lapsilla olla hyvin tarkkaan harkittu kasvatus? Noudattavat kaikkia omia neuvojaan, vaikkei kukaan näe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisten oma toksinen käytös on jotenkin miesten vikaa?
Miksi sinusta naiset ovat vastuussa jotenkin kollektiivisesti toistensa käytöksestä? Oletko itse miehenä siis vastuussa muiden miesten pöllöilyistä?
Vakkari syyttää naisia miesten (myös omasta) toksisesta käytöksestä.
Minä kysyn aina että mitä isä sanoi kun sanoitte asiasta hänelle? Ai ette sanoneet, no minäpä sanon ja pyydän kommentoimaan teille huomenna. Pitää vähän tuupata, usein se ei sitten ollutkaan enää niin iso ongelma kun mies jälkikäteen kyseli että mikä homma.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyn aina että mitä isä sanoi kun sanoitte asiasta hänelle? Ai ette sanoneet, no minäpä sanon ja pyydän kommentoimaan teille huomenna. Pitää vähän tuupata, usein se ei sitten ollutkaan enää niin iso ongelma kun mies jälkikäteen kyseli että mikä homma.
Meilläkin on käynyt muutaman kerran niin että isälle ei sanota aamulla mitään, minulle valitetaan iltapäivällä ja kun isä ottaa sen puheeksi seuraavana aamuna, se onkin ihan pikkujuttu millä ei ole mitään väliä.
Valitetaan, että nykylapset ovat niin herkkiä lumihiutaleita.
Ja päiväkodintätejä itkettää, kun lapsi ei maalaa muiden kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi päiväkodeissa näkee naisiin kohdistuvaa ilkeilyä sekä työntekijäporukoiden sisällä että lasten äitejä kohtaan.
Mitä se edes hyödyttää, että kerrotaan lapsen maistaneen jotain papumuhennosta pari kertaa ja sanoneen, ettei pidä siitä? Mielestäni ei ole mikään yllätys, jos erikoisemmat ruoat ei lapselle maistu. Ei se äiti sille mitään voi, jos ruoka ei ole maistunut. Vaikka kuinka sanoisi lapselle, että syöt sitä papumuhennosta ensi kerralla, niin ei se Milo 4 v sitä syö, jos se ei maistu.
Ei se hyödytäkään, kunhan on yksi stressin aihe äidille lisää.
Meillä valitus koski päiväunia kun lapsi ei niitä suostunut nukkumaan. Mitenpä minä siihen olisin voinut vaikuttaa töistä käsin. Hyöty täysi nolla, ei nukkunut tuolloin enää kotonakaan. JOS sattui nukkumaan, rallateltiin illalla kotona vielä myöhään ja yöunet, seuraava aamu ja päi
Mäkään en ikinä nukkunut päikkäreitä päiväkodissa ja muistan kun tarhatädit olivat siitä vihaisia! Kappas vaan kun tein aikuisena geenitestin, luki siinä, että erittäin epätodennöiksesti nukkuu päiväunia. Eli tämä johtuu ihan geeneistä. Miten ihmeessä sitä voisi pakolla nukkua jos valveilla olo päiväaikaan johtuu aivojen fysiologiasta?
Voi että. Isä hoiti aina valmistautumisen ja viemisen aamulla ja kaikki tätit oli aina mielin kielin. Minulle sitten hakiessa valitettiin kaikesta, että väärät vaatteet sitä ja tätä puuttui, ja lapsi on tehnyt sitä ja teki tätä. Mies sitten aamulla kysyy että mitenkä se eilinen, niin voi ei yhtään mitään ja eihän se haittaa ja lässyn lässyn.
Vierailija kirjoitti:
Koko sotealalla on valtavasti naisia inhoavia naisia. Näillä tällaisilla on omat traumat käsittelemättä ja itsereflektiokyky nolla. Hirveitä rasitteita myös työyhteisöissä.
Ei ne naisia inhoa, mutta pitää isiä äitien pikkuapulaisina, joille vaan leperretään ja kykenemättöminä ottamaan vastuuta lapsistaan. Johtuu ihan siitä, että miehelle viestityt asiat (retkipäivät yms.) menee miehiltä ohi ja sitten tulee hässäkkää niin varusteiden kuin aikataulujenkin suhteen.
Se päiväkodissa vinkuminen on kyllä ärsyttävää. Yhdellä lapsistamme oli ope, joka ei osannut mitään muuta kuin valittaa. Sitten vaihtui täti ja valitus loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on käynyt muutaman kerran niin että isälle ei sanota aamulla mitään, minulle valitetaan iltapäivällä ja kun isä ottaa sen puheeksi seuraavana aamuna, se onkin ihan pikkujuttu millä ei ole mitään väliä.
Ai vieläkin tällaista. Meidän lapset ovat jo isoja, mutta usein kävi niin, että miehelle sanottiin päikyssä, että asia ei haittaa ja siitä samasta suorastaan huudettiin minulle. Esim. kun mies aamulla unohti lapsen sadevaatteet, hänelle sanottiin, että ei haittaa, varavaatteita kyllä on. Minulle taas iltapäivällä valitettiin, että kyllä minun pitää ymmärtää, että ne sadekamat pitää olla ja se, että yhdellä ei niitä ole haittaa koko ryhmän ulkoilua. Samoin jos mies aamulla vei lapsen myöhässä, hänelle sanottiin, että ei se mitään, kyllä keittiöltä löytyy jotain aamupala lapselle. Minulle sitten taas hakiessa huudettiin, että tuollainen ei käy. Taas lapsi oli myöhässä. Tuontiaika pitää ilmoittaa oikein ja aamupala ei tarjota, jos ei ole paikalla aamupalan alkaessa.
Tuosta tuli riitaa minun ja miehenkin välille, kun minä sanoin miehelle, että tavarat pitää muistaa ja ajoissa olla. Miehen mielestä näillä ei ole niin väliä koska päikystä on sanottu, että ei haittaa. Ei uskonut, kun sanoin, että asiasta tulee minulle valitusta.
Miten ne eivät kohtele lapsia kuin ihmisiä lainkaan, äitejä kuin heidän työntekijöitään, isiä ainoastaan kuin ihmisiä kuuluu. On kurja maailma. Hyvät tyypit on oikeasti harvinaisia.
Ne tarhatyöntekijät ovat siellä töissä ja heidän kuuluisi panostaa asiakaspalveluun!
Ööööööööööööööööööööööööööööööööö
Tuo on niin tyyppillistä naisille. Se tarhantäti on nainen eikä se uskalla miehelle nipottaa. Sellaisia on suomalaiset naiset. Miehille ollaan mielinkielin aina ja toiselle naiselle ollaan sitten ties mitä ilkeitä. Katsokaa naiset peiliin ja korjatkaa tapanne. Suomalainen nainen ei vieläkään uskalla sanoa vieraalle miehelle mitään negatiivista. Sitten kiusataan toisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan sivusta, mutta meillähän on myös valtion sponssaama korkeasti koulutettu naisvaltainen ammattikunta eli psykoterapeutit, joka keskittyy löytämään aivan kaikelle ikävälle syyn äidistä. Eli naisesta. Tätä olen hiukan ihmetellyt, kun asiakkaatkin ovat pääosin naisia.
Psykoterapeutin koulutus on lyhyt. Tarkoitat varmaan psykologeja?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin tyyppillistä naisille. Se tarhantäti on nainen eikä se uskalla miehelle nipottaa. Sellaisia on suomalaiset naiset. Miehille ollaan mielinkielin aina ja toiselle naiselle ollaan sitten ties mitä ilkeitä. Katsokaa naiset peiliin ja korjatkaa tapanne. Suomalainen nainen ei vieläkään uskalla sanoa vieraalle miehelle mitään negatiivista. Sitten kiusataan toisia naisia.
Miehet ovat sellaisia, että negatiivisesta palautteesta voi tulla nyrkki naamaan. Siihen mielinkielin oloon on siis syynsä, eikä syy ole miehiä ylentävä.
Miehet ihastuu kun kassatäti hymyilee, luultavasti kiinnostuvat päikyn tädeistäkin.
Ehkä hoitajat ovat huomanneet tämän ja pitävät matalaa profiilia isien kanssa.