Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodissa valitetaan äidille, mutta ei isälle - onko muilla tällaista?

Vierailija
22.02.2026 |

Ihan ydinperhe ollaan ja mietin, onko muilla tällaista?

Jos äiti tulee hakemaan lasta päiväkodista, valitetaan milloin mistäkin. Kommentoidaan, miten pitäisi olla erilaiset talvihanskat, miten lapsi on ollut levoton tai miten papupaistos ei ole lapselle maistunut. Pahimmillaan saatetaan pitkästi selostaa, miten se Isla-Oliver pyöritteli papupaistosta lautasellaan, maistoi 2 lusikallista ja kieltäytyi syömästä enempää. Tai miten ikävää oli, kun Isla-Oliver ei halunnut maalata vesiväreillä, vaan mieluummin rakenteli magneettipalikoilla. Kun isä tulee hakemaan, niin todetaan vain lyhyesti, että päivä meni hyvin/peruspäivä, ei mitään erityistä. Jos taas olisi jotain isompaa asiaa, niin sitä ei vaan sanota lapsen isälle, vaan odotetaan, että äiti tulee päiväkodille ja asia kerrotaan hänelle. Argh, menee hermo tähän, kun äitinä minua vastuutetaan kaikesta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kyse on samasta kuin meillä oli lapsen joutuessa sairaalaan. Kun minä jäin lapsen kanssa sinne ekaksi yöksi, hoitajat totesivat että minun on sitten pakko nukkua nojatuolissa, muuta vaihtoehtoa ei ole. Aamulla totesivat että äiti menee sitten kanttiiniin aamupalalle, sairaalan aamupalat on lapselle (en toki muuta odottanutkaan).

Mutta kun lapsen isä tuli sairaalaan 2. yöksi, hänelle tuotiin oma sänky lapsen sängyn viereen, tyyny ja peitto. Ja aamulla isälle tarjoiltiin kahvia, puuroa ja voileipää 😂

Vrt eka yö = ei ehditty valmistautua,  toka yö = tiedettiin valmistautua. 

Ehei. Tästä ei ollut kyse. En minä samaa palvelua saanut 3. aamunakaan 😂

Oliko sama hoitaja?

Vierailija
22/23 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanlaista. Olen itse niin väsynyt tuohon päiväkodin touhuun, että haen itse lapsen vain pakon edessä. Mies saa hoitaa hakemiset, kun hänelle ei samalla tavalla avauduta.

Mikset voi sanoa sinne tästä aiheesta? Vai oletko kuin se lehtijutun nainen, joka on joka kerta pettynyt kampaajalla käynnin jälkeen, mutta vakuuttelee kampaajalle kuinka hienolta ja hyvältä tehty työ näyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä kesällä vara päiväkodista kysyttiin, ei kai kesällä tartte tulla niin aikasin hoitoon.? Hyvä etten nauranut, sanoin et kyllä mun kesälläkin pitää olla töissä klo 7, eli lapsi tulee edelleen klo 6 hoitoon,kun työmatkaa kuiten on sellaset ~40min, auto parkkiin ja vaatteiden vaihtoon ja sairaalan osastolle päästää yövuoro kotiin. Et aina ei valitettavasti sitä lomaa saa sillon kun on oma päiväkoti kiinni.

Kyllä sulla kuitenkin varmasti se oma kesäloma on jossain kohtaa, jolloin lapsellakin on? Olet ilmeisesti yh, koska et mainitse mitään lapsen isän työajoista.