Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin varakkaat tarvitsee lapsilisää?

Vierailija
21.02.2026 |

Kommentit (995)

Vierailija
941/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettii pojan kaveripiiriä niin on kavereita joilla oli yläkoulussa iphone ja mopo, jotka asuu nyt ammattikoululaisina omassa asunnossa kaupungissa ja kartuttaa opintovelkaa. Minun poika ei saanut iphonea, eikä ole päässyt muuttamaan pois kotoa vaikka ikää on 18. Mutta sai kalliin pitkän matikan valmennuskurssin ja sitten kun armeijan jälkeen lähtee, saa mukaansa sijoitustilinsä pesämunana. Meiltä siis pitäisi kerätä postuumisti lapsilisät pois kun on säästetty?

No nyt kirjoitat kerrankin täyttä asiaa!

Vierailija
942/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oikeastaan me ei tarvittais. Ihan hyvin voisi käyttää sen yhteiskunnassa johonkin tärkeään.

Tiesitkö, että on mahdollista itse katkaista tuo etuus, jos sitä ei välttämättä tarvitse?

Itse olen sitä mieltä, jos on varaa säästää tai sijoittaa lapsilisät, niin yhteiskunnan ei tulisi sitä maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varakkaita ihmisiä joilla ei säästy mitään. Onko lapsilisä heille siis ihan fine?

Vai onko lopulta kysymys siitä, ettei lapsilisää saisi maksaa kellekään muulle kuin palkka tai pääomatuloa vailla oleville?

Kyllä se käy, leikataan sitten ansiotuloverotusta vastaavasti.

Miksi leikattaisiin? Oletkohan ymmärtänyt ihan oikein tämän asian? Millä köyhältä leikattu raha hänelle on kompensoitu vai eikö hänelle tarvitse kompensoida, sulle vain? 

Köyhä ei maksa veroja. Mikäli veroja maksavalta osalta kansaa leikataan palveluja, häneltä täytyy luonnollisesti leikata myös veroja. Vai ajattelitko, että jotkut ihmiset ovat tässä yhteiskunnssa vain elättämässä muita ihmisiä saamatta itselleen mitään?

Vierailija
944/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varakkaita ihmisiä joilla ei säästy mitään. Onko lapsilisä heille siis ihan fine?

Vai onko lopulta kysymys siitä, ettei lapsilisää saisi maksaa kellekään muulle kuin palkka tai pääomatuloa vailla oleville?

Miksi leikattaisiin? Oletkohan ymmärtänyt ihan oikein tämän asian? Millä köyhältä leikattu raha hänelle on kompensoitu vai eikö hänelle tarvitse kompensoida, sulle vain? 

Köyhä ei tietenkään saa kompensaatiota kun ei mitään maksakaan, eihän hänelle edes voi mitään kompensoida kun ei ole maksaja vaan saaja. Se, joka on maksajan roolissa tietysti ansaitsee jotain kompensaatiota maksamisestaan. 

Vierailija
945/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettii pojan kaveripiiriä niin on kavereita joilla oli yläkoulussa iphone ja mopo, jotka asuu nyt ammattikoululaisina omassa asunnossa kaupungissa ja kartuttaa opintovelkaa. Minun poika ei saanut iphonea, eikä ole päässyt muuttamaan pois kotoa vaikka ikää on 18. Mutta sai kalliin pitkän matikan valmennuskurssin ja sitten kun armeijan jälkeen lähtee, saa mukaansa sijoitustilinsä pesämunana. Meiltä siis pitäisi kerätä postuumisti lapsilisät pois kun on säästetty?

No ei niitä nyt jälkikäteen takaisinperittäisi sentään. 

Mutta siis joku muu naapuria vastuullisemmin rahaa käyttävä saapi jatkossa luopua lapsilisästä koska muuten panisi sen sijoituksiin poikimaan?

Tiedätkö että pojallani on kavereita jotka ovat armeijan ajaksi etsimässä omaa asuntoa koska valtio maksaa sen?  Ja kavereita joilla on tuilla maksettu oma asunto Mutta käydään silti kotona syömässä ja lojumassa viikonloput ellei mennä viihteelle. Näin toimii perheet jotka ovat tottuneet ulosmittaamaan jokaisen saatavilla olevan tuen.

Nämä samat vanhemmat ovat katkeria kun jollain on varaa hankkia abikurssi yo kokeisiin valmistautumiseen. Se on kuulema epätasa-arvoista. Voe vattu sanon minä. Kun kaikki impulssit pitää tyydyttää heti. Elämää ei voi suunnitella yhtään, tai lykätä nautintoja sinne kun oikeasti tärkeät asiat on hoidettu ensin pois.

Vierailija
946/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeastaan me ei tarvittais. Ihan hyvin voisi käyttää sen yhteiskunnassa johonkin tärkeään.

Tiesitkö, että on mahdollista itse katkaista tuo etuus, jos sitä ei välttämättä tarvitse?

Itse olen sitä mieltä, jos on varaa säästää tai sijoittaa lapsilisät, niin yhteiskunnan ei tulisi sitä maksaa. 

Mikä on se raja? Jos syö papuja ja siksi saa rahaa säästöön, kun toinen popsii lohta ja rahaa ei jää. Siltä vähemmän rahaa käyttävältäkö pitäisi ottaa lapsilisä pois?

Aivan naurettavaa. Lapsiin kuluu rahaa, ja se 95€/kk ei kata lapsen kuluja lähellekään, tuloihin katsomatta. 

Tuloerojen tasoittamiseen on muita työkaluja, lapsilisä ei sitä varten ole, vaan se kompensoi lapsesta aiheutuneita kuluja, ja sen ainoat maksajat ovat lapsettomat. Muut siitä hyötyvät. 

Vierailija
947/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä ei maksa veroja. Mikäli veroja maksavalta osalta kansaa leikataan palveluja, häneltä täytyy luonnollisesti leikata myös veroja. Vai ajattelitko, että jotkut ihmiset ovat tässä yhteiskunnssa vain elättämässä muita ihmisiä saamatta itselleen mitään?

Maksaahan! Ainut verovapaa tuki on lapsilisä. 

Vierailija
948/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa. Koko tuilla elävän toimeentulo koostuu muiden maksamista veroista, mitään ei ole itse ansaittu, joten siitä ei mitään verojakaan kerry. 

Vierailija
949/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pois tupakkatuotteiden käyttäjiltä. 95 eur kuukaudessa ei riitä tupakkatuotteita maksamaan, joten jos on varaa tupsutella savuna ilmaan, ei tarvitse lapsilisää.

Vierailija
950/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grahn-Laasosen sosiaaliturvaremontin jälkeen rikkaatkin nostavat yleistukea, koska se on universaali tuki.

Jep. Potkulaki koskee myös valtion virkoja. No, omaisuuden voi myydä saadakseen ruokaa.

Vierailija
951/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot ovat pienet niin silloin saa enemmän kuin maksaa. Eli reaalisesti ei maksa veroja, vaan on saamapuolella. Saa olla aika suuret tulot jotta maksupuolelle joutuu, ja niitä suurituloisia haluamme Suomeen lisää jotta verotuloja riittäisi jaettavaksi. Tällä hetkellä heitä ei ole tarpeeksi, ja joudumme leikkaamaan. 

Vierailija
952/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat omistavat sijoitusasuntoja ja nyt kun hallitus leikkasi ansiosidonnaisen olemme masentuneet emmekä jaksa siivota näitä. Olen imuroinut viimeksi kesäkuussa. Turkiskuoriaisia vilisee kämppä täynnä.

Vierailija
953/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan jaksa siivota enää vuokra-asuntoa, kun ei jää enää edes kirpputorirahaa. Olen masentunut. Olkoot vuokra-asunto siivoamatta.

Vierailija
954/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat omistavat sijoitusasuntoja ja nyt kun hallitus leikkasi ansiosidonnaisen olemme masentuneet emmekä jaksa siivota näitä. Olen imuroinut viimeksi kesäkuussa. Turkiskuoriaisia vilisee kämppä täynnä.

En ole koskaan ymmärtänyt tuollaista pahantahtoista lällättelyä. Jotkut ihmiset ovat kyllä ikäviä. Toivottavasti kuitenkin oikeasti et elä sikolätissä vaan sinulla on edes hieman itsekunnioitusta. 

Vierailija
955/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt tuollaista pahantahtoista lällättelyä. Jotkut ihmiset ovat kyllä ikäviä. Toivottavasti kuitenkin oikeasti et elä sikolätissä vaan sinulla on edes hieman itsekunnioitusta. 

En jaksa siivota. Omistaja voi hakea korvauksia oikeuden kautta, mutta ei ole tilillä rahaa. Vuokraisännän pitää ensin hommata vuokralaiselle työpaikka, jos jotain rahaa meinaa saada.

Vierailija
956/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että turkiskuoriainen, lude ja paperitoukka leviävät kerrostalossa asunnosta asuntoon ilmastointikanavien kautta, ulko-ovien alta ja häkkivarastojen kautta. 

Vierailija
957/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriainen syö tekstiilit ja paperitoukka kirjat ja tekstiilit.

Vierailija
958/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa. Koko tuilla elävän toimeentulo koostuu muiden maksamista veroista, mitään ei ole itse ansaittu, joten siitä ei mitään verojakaan kerry. 

Kyllä maksaa. Ihan joka ikisestä tuesta maksetaan veroa. Luulitko tosissasi että ei vai trollaatko? 

Vierailija
959/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hölmöä toimintaa. Kas kun suurin vuokranantaja Suomessa on Kojamo, jonka tuotot valuvat rakastamillenne STTKlle, demareille ja vasemmistoliitolle. Verovapaasti vielä

Vierailija
960/995 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksaa. Ihan joka ikisestä tuesta maksetaan veroa. Luulitko tosissasi että ei vai trollaatko? 

Ymmärrätkö kuiten, että jos sinä maksat veroja 10€ ja sinulle annetaan verorahoista 50€ niin sinä et ole niitä veroja reaalisesti maksanut, vaan olet saanut niitä verorahoja sen 40€. Olet siis kutistanut yhteistä pottia, et maksanut sinne lisää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan