Mihin varakkaat tarvitsee lapsilisää?
Kommentit (778)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöönhän ne menee näillä, eli ei mitään tarvetta.
Hyvätuloisilla on muutenkin varaa auttaa lapsiaan saamaan helpon elämän, jossa ei tarvitse nähdä vaivaa minkään eteen.
Huomaa kyllä jälkikasvunne käytöksestä, tai sen puutteesta.
Pois vaan tuki näiltä!
Helppo elämä, jos opetetaan ottamaan vastuu itsestä ja muista? Eikö puute nimenomaan ole se, että opetat jälkipolvesi elämään tuilla ja välttelemään kaikkea vastuuta tämän yhteiskunann pyörittämisessä?
Lopeta toi trollailu jo! Tosi väsynyttä ja tympeää.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Ahneuksissaan tietysti tarvitsevat joka sentin.
Puolueiden yhdessä sopima velkajarru tulee pitämään onneksi huolen siitä, että myös varakkaammilta tullaan jotain ottamaan. Köyhiltä ei voi loputtomasti leikata.
Olen hyvätuloinen yksinhuoltaja. Vastaan itseni lisäksi kahden nuoren aikuisen elatuksesta 100%. Kummastakaan en enää saa lapsilisää ja kyllä sen loven huomaa tällä hetkellä. Kulut lapsistani ovat todella isot mutta tuloni tippuivat nopealla tahdilla yhteensä 340 euroa kuukaudessa.
Minultakin te olisitte halunneet lapsilisät leikata. Olisin mielelläni luopunut niistä jos olisin voinut korvata lapsilisät kunnollisella lapsivähennyksellä verotuksessa. Olen nimittäin maksanut veroja yli 600 000 euroa työurani aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisilla on muutenkin varaa auttaa lapsiaan saamaan helpon elämän, jossa ei tarvitse nähdä vaivaa minkään eteen.
Pois vaan tuki näiltä!
Helppo elämä, jos opetetaan ottamaan vastuu itsestä ja muista? Eikö puute nimenomaan ole se, että opetat jälkipolvesi elämään tuilla ja välttelemään kaikkea vastuuta tämän yhteiskunann pyörittämisessä?
Myönnä pois, että vanhempiesi rahoilla/ perinnöillä olet itsekin asemassasi.
Helppo elämä periytyy.
Köyhillä ei ole muuta mahdollisuutta, kun ihan oikeasti tehdä todella kovasti töitä sen eteen mitä te hyvätuloiset saatte hopeatarjottimella.
Onneksi olen pärjännyt, mutta helpolla se ei ole tullut.
Voisin hyvin antaa lapsilisäni pois!
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen yksinhuoltaja. Vastaan itseni lisäksi kahden nuoren aikuisen elatuksesta 100%. Kummastakaan en enää saa lapsilisää ja kyllä sen loven huomaa tällä hetkellä. Kulut lapsistani ovat todella isot mutta tuloni tippuivat nopealla tahdilla yhteensä 340 euroa kuukaudessa.
Minultakin te olisitte halunneet lapsilisät leikata. Olisin mielelläni luopunut niistä jos olisin voinut korvata lapsilisät kunnollisella lapsivähennyksellä verotuksessa. Olen nimittäin maksanut veroja yli 600 000 euroa työurani aikana.
Se lovi paikataan sen nuoren omilla tuloilla. Niin on aina ollut ja siihen koko systeemi perustuu, nuori alkaa tienata itse.
Varmasti olisi näkynyt sinun pussissasi, jos tuota rahaa ei olisi tullut, mutta tuo raha on nyt otettu sen pienituloisen ja tulottoman pussista. Kummassakohan se vaikuttaa arkeen todellisuudessa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan oikea yksinhuoltaja vai eronnut?
Yksinhuoltaja termiä käytetään usein väärin hakien sääliä.
Yksinhuoltaja on henkilö, joka on lapsen AINOA huoltaja ja ainoa, joka maksaa lapsen kulut YKSIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia 4000-8000€ saava on rutiköyhä, mutta kun tuon saa palkkana, on henkilö yhtäkkiä rikas.
Toinen näistä ei menetä tuntiakaan vapaata aikaansa siihen, että saa nuo rahat. Toinen menettää yleensä useita tunteja.
Itse tein töitä 60+ tuntia viikossa päästäkseni yli 4000€ palkoille.
Tukia ei todellakaan saa 4000-8000€. On joitakin systeemiä väärinkäyttäviä joo ja suurperheitä, jotka kikkailevat esim. sillä että vanhemmat ovat kirjoilla kahdessa osoitteessa ja toinen saa yh-korotuksen ja elatustuen vaikka toinen maksaa kuluja jne., mutta he eivät ole se josta puhutaan.
Kun puhutaan tuilla elävästä köyhästä, hänellä on käytössään perusosa, noin 500€. Jos hänelle sukulainen siirtää 50€, hänen tukensa puolittuu.
Puhutaanhan rehellisesti aidosta tilanteesta eikä somessa pyörivistä mukaköyhistä.
Osoita yksikin köyhä, jolla on lapsi ja saa vain 500eur tukea, sisältäen asumistuet ja lapsilisät. Ymmärrät itsekin, että edes yksin asuva ei nykyisillä vuokratasoilla selviä tullaisella summalla, jos hoitaa velvoitteet (työnhaku esimerkiksi, eikä jättäydy täysin yhteiskunan tukiverkkojen ulkopuolelle).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lovi paikataan sen nuoren omilla tuloilla. Niin on aina ollut ja siihen koko systeemi perustuu, nuori alkaa tienata itse.
Varmasti olisi näkynyt sinun pussissasi, jos tuota rahaa ei olisi tullut, mutta tuo raha on nyt otettu sen pienituloisen ja tulottoman pussista. Kummassakohan se vaikuttaa arkeen todellisuudessa enemmän?
Toisen asteen opiskelijan työ on opiskelu. Minä vanhempana olen edelleen elatusvastuussa.
Pienituloinen ja tuloton saa aivan eri tavalla tulonsiirtoja kuin mitä itse olen saanut. Ja jos minä vaikka menettäisin työni, minä en saisi ansiosidonnaisen jälkeen senttiäkään mistään. En todellakaan pode huonoa omaatuntoa siitä että sain lapsilisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan oikea yksinhuoltaja vai eronnut?
Yksinhuoltaja termiä käytetään usein väärin hakien sääliä.
Yksinhuoltaja on henkilö, joka on lapsen AINOA huoltaja ja ainoa, joka maksaa lapsen kulut YKSIN!
Juurihan minä sanoin maksavani kaiken 100%. Mitä siitä luvusta et ymmärrä?
Sääliä? Tältä palstalta? Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pois vaan tuki näiltä!
Myönnä pois, että vanhempiesi rahoilla/ perinnöillä olet itsekin asemassasi.
Helppo elämä periytyy.
Köyhillä ei ole muuta mahdollisuutta, kun ihan oikeasti tehdä todella kovasti töitä sen eteen mitä te hyvätuloiset saatte hopeatarjottimella.
Onneksi olen pärjännyt, mutta helpolla se
ja tiedän kyllä mitä köyhyys on toisin, kun te, jotka olette syntyneet varakkaaseen perheeseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, tuloton siis maksaa yhteiskunnan pyörittämisen? Tämähän on mahtavaa, Suomi siis pyörii köyhien maksamilla veroilla. Tämä uhriutuminen ja totuuden vääristely, aivan uskomatonta potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia 4000-8000€ saava on rutiköyhä, mutta kun tuon saa palkkana, on henkilö yhtäkkiä rikas.
Toinen näistä ei menetä tuntiakaan vapaata aikaansa siihen, että saa nuo rahat. Toinen menettää yleensä useita tunteja.
Tukia ei todellakaan saa 4000-8000€. On joitakin systeemiä väärinkäyttäviä joo ja suurperheitä, jotka kikkailevat esim. sillä että vanhemmat ovat kirjoilla kahdessa osoitteessa ja toinen saa yh-korotuksen ja elatustuen vaikka toinen maksaa kuluja jne., mutta he eivät ole se josta puhutaan.
Kun puhutaan tuilla elävästä köyhästä, hänellä on käytössään perusosa, noin 500€. Jos hänelle sukulainen siirtää 50€, hänen tukensa puolittuu.
Puhutaanhan rehellisesti aidosta tilanteesta eikä somessa pyörivistä mukaköyhistä.
Esimerkiksi yksinhuoltaja vanhempi ja 1 lapsi
työmarkkinatuki 595
Asumistuki n. 60% vuokrasta, jolloin omavastuu n.40%, joka maksetaan tuosta 595
toimeentulotuki n. 100
lapsilisä 168
elatustuki 180
Vierailija kirjoitti:
Eikä mikään ole tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta paskaa. Jos on toimeentulotuella hänellä on KÄYTÖSSÄÄN ilmainen asunto, sähkö, terveydenhuolto JA lähemmäs 600 €. JA jos sukulainen siirtää hänelle 50, niin hänellä on YHÄ KÄYTÖSSÄÄN lähemmäs 600 euroa sekä se ilmainen asunto, sähkö ja terveydenhuolto.
Osoita yksikin köyhä, jolla on lapsi ja saa vain 500eur tukea, sisältäen asumistuet ja lapsilisät. Ymmärrät itsekin, että edes yksin asuva ei nykyisillä vuokratasoilla selviä tullaisella summalla, jos hoitaa velvoitteet (työnhaku esimerkiksi, eikä jättäydy täysin yhteiskunan tukiverkkojen ulkopuolelle).
Esimerkiksi siskoni. Hänen työpaikaltaan suljettiin koko osasto ja hän jäi työttömäksi hyväpalkkaisesta työstä. Hänellä on kolma lasta, jotka kirjoilla isänsä luona. Hänen vuokrastaan maksetaan 70%, maksettavaa jää 230€/kk, koska hän tarvitsee lasten vuoksi kolmion, vaikka todellisuudessa sekin on liian pieni. Hän saa perusosan noin 500€, ei tt-tukea sen päälle, koska hänhän ylittää rajan. Siitäpä sitten makselemaan kulut. Työnhakuvelvoite tietenkin, jokaiseen haettuun paikkaan on reilu tuhat-kolme tuhatta muutakin hakijaa. Hänellä on ne lapset, joten hän ei voi muuttaa Helsinkiin, missä töitä olisi edes teoriassa.
Ilmeisesti haluat varakkailta lapsilisät pois. MIKÄ mielestäsi on tämä "varakkaan" raja. Lasketaanko siihen myös auto ja asunto, eli MITKÄ omaisuuserät tuossa varallisuudessa huomioitaisiin tuohon rajaan ja mitä ei? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Persaukisen katkeraa vuodatusta taas, kun ei se muuta osaa... sen jalkojensa levittämisen lisäksi...
Parempituloiset sentään elättävät itsensä sekä jälkikasvunsa sekä myös maksavat esim. päivähoidosta, joka vähävaraiselle useimmiten ilmainen, ja on todennäköisempää, että se parempituloisen jälkikasvu seuraa vanhempiensa esimerkkiä ja näkee vaivaa opiskelujensa sekä itsestään vastuun kantamisen suhteen paremmin, kuin vähävaraisen kohdalla, joka saa kotoaan opit, kuinka heittäytyä yhteiskunnan armoille rääkymään vastikkeetonta tuloa ja palvelua...
Aikamoinen asenne. Mitäs ne lapsilisät on tukia? Mutta toisten tuet ovat väärin ja omat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolueiden yhdessä sopima velkajarru tulee pitämään onneksi huolen siitä, että myös varakkaammilta tullaan jotain ottamaan. Köyhiltä ei voi loputtomasti leikata.
Eikä se köyhien leikkaaminen ole kuin pieni pisara. Isot rahat menee rikkaiden tukemiseen. En bötkä.he edes huomaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä nuori ei todellakaan tuosta noin vain ala tienata itse. Oma nuoreni on yrittänyt jo monta vuotta hakea kesätöitä mutta kun jokaista paikkaa kohti on tuhat hakijaa niin aika epätoivoista on ilman suhteita.
Sivusta