Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*JOULUtähtösten KE-TO-pino*^*

02.05.2007 |

Kipikapi pinoon mars!

Kirsikka

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valmistaudutaan perhekerhoon lähtöön. Meillä on retki eräälle maatilalle lehmiä katsomaan,pääsee Johannakin ensimmäistä kertaa niitä näkemään!:) nyt tyttö on unilla omassa sängyssään.

Johannahan jo useemman viikon syöny soseita,kasviksia ja hedelmää,mutta eilen ei sitten kelvannu oikein mikään. Pikkaisen vaan maisteli ja sitten kitis nälkäänsä ja ei auttanu muu kuin rintaa antaa. Tuota kaupan peruna-porkkanasosetta kyllä sitten söi tuossa viiden hujakoilla melkein purkillisen:) mä jo aattelin onko tulossa sairaaks tai jos tekee hampaita,mistäpä tuota tietää! Kun parina viime päivänä on syöny tosi paljon noita soseita. Pientä flunssanpoikastakin meinas Johannalle tulla,mutta se meni ohi pelkällä yskällä ja aivastuksilla,nenä ei luennu vuotamaan ollenkaan. Ihmeen hyvin sitten viime yö meni,vaikka ei illlla enää sitten soseita halunnukkaan. Tuossa klo20 nukkuun ja heräs syömään kolmesti, 22,02 ja 5.30. ja kahdeksalta vasta noustiin ylös,sitä ei ookkaan tapahtunu useempaan kuukauteen:)

tintti ja Johanna 4kk

Vierailija
22/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin sit tänään pommiin ja sellasella vaudilla tuli lähtö dagikseen et huh.. huh. Mä inhoon kiireellisiä aamuja se on yks syy miksi nautin tästä kotona olosta. Viikonloppuna pitäisn roudata asutovaunu leiripaikkaan vihdoin, se taas tietää netti pimentoa.. Iiik! Tänään ajattelin käydä vähän katselemassa vaatteita itselleni(siis kerrankin itselle) jostain kumman syystä kaikki vaatteet on " kutistunut pesussa" selittää itselleen uskottavasti.

Raupotar jokos Akseli voi paremmin? Toivottavasti herra paranee pikaisesti.

Iitulille oikeen mukavaa ristelyä, meillä myös suunnitelmissa koko pesuun risteily. mielellään kuulisin miten teillä meni yms. muita vikkejä.

Onnea myös neljännestä hampaasta, pian on koko kalusto suussa :D

Leenun nupulle oli myös tullut hammas lisää...

mm mä myös luen usein liian nopsaan pinot ja usei jää asioita humaamatta ja sit kun on tosiaan harva pää niin joutuu usein pälaamaan asialle.

G1 Äitien päivä mun mies joko onnistuu tosi hyvin lahjojen kanssa tai sit menee niin metsään. Viim. vuonna sain sit kalan, sellaisen suihkulähde systeemin ja Orgidean en tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut. Olin nääs kyllä koko kevään suunnitellut " lammen" perustamista pihaan ja mies sit ajatteli et se tarviin varmaa sit kalan..Ei siis mikään huippu romanttinen lahja mitä oli odottanut. No, lasten lahjat on kuitenkin ne mitä odotan eniten. Ehkä se mieskin yllätää tänä vuonna..

G2 hiusväri.. Hmm.. nyt tuli paha. En osaa kyl sanoa mitään, minun hiukses ei sattunesta syystä pysy kauaa saman värisenä(kampaaja siskon koe kaniini).

Johan tuli tekstiä.

nefili ja Adam..padam..4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksti on virheitä ja puuttuvia kirjaimia täynnä.. huh.. huh.. jäsentelykin meni jotenkin sekaisin. Sitä se teettää kun yrittää nopsaan kirjoittaa et muistaa kaikki...seli.. seli..

nefili

Vierailija
24/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipimennon jälkeen taas alkaa elämä ;) Meillä on kone temppuillut monta päivää ja tää äiskä on hiukan turhautunut; ainakin 3 tekstiä on haihtunut taivaantuuliin. Jospa tää nyt toimis.

Kuvien vaihtoa on kovasti menossa, voi kun löytäisin meistäkin kuvan... No, jos ainakin Hesan tapaamisen jälkeen sitten...

Vappuna oltiin rauhallisesti kotona perheen kesken mutta sunnuntaina meillä oli kavereita kylässä. Salla sai illalla pullosta Nania ja hyvin uni maittoi sen jälkeen. Ei näköjään tarvitse tissiä nukahtamiseen! Paitsi ettei suostu pulloa syömään muualla kuin äiskän sylissä.

Vappuna viritettiin kattoon myös hyppykiikku. Neiti on ollut pieniä hetkiä kerrallaan ja vaikka ei vielä ole ihan tajunnut ideaa, viihtyy kuitenkin siinä ja steppailee edestakaisin. (naama kuin hangon keksi).

Viikonloppuna olis tarkotus lähteä koko perhe käymään Keski-Suomessa mummoni synttäreillä ja vähän jo jännittää miten reissu tulee onnistumaan siis automatkat.

Mitäs gallupeja täällä olikaan. Ai niin.

Äitienpäivälahjaa en ole toivonut, mutta se vaihtelee vuosittain suuresti! Joskus olen saanut lahjakortin kasvohoitoon ja kerran sain kännykän. Yhtenä vuotena " vain" ruusun. Eli voi tulla mitä vaan!

Hiusväristä en oikein osaa sanoa mitään, yleensä löytyy päästä kampaamon tuotos. Tällä hetkellä lisäksi ikävä juurikasvu :-(.

Katju ja Salla

Vierailija
25/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväistiin neuvolassa aamusella ja Joel oli nyt 68 cm pitkä ja painoa 8100 g, eli keskikäyrällä mennään.

Kävimme viikonloppuna ystäväperheen luona, heillä on 9 kk ikäinen pikkuinen tyttönen joka KÄVELI! Tyttö oli kooltaan Joelin kokoinen - n. 70 cm pituinen, mutta huomattavasti hentorakenteisempi. Olihan se villin näköistä kun noin pikkuinen pisteli menemään tasaisen varmasti...

Hiusten väri : minullakin on tainnut tummentua hiukset, olen värjännyt normaalisti hiuksia 15-vuotiaasta lähtien ja nyt viimeksi laitoin väriä syyskuussa.

Äitienpäivä : en tiedä mitä toivoisin tai miten sen vietämme. Oli tarjoitus lähteä tuttavapariskunnan kanssa syömään lauantaina mutta voi olla että siirrämme sen seuraavalle viikonlopulle koska meidän 10-vuotiaalla on partioreissu samana viikonloppuna.

Taisinpa saada eilen pikavoiton kun tulimme anoppilasta.... ajoin isännän autolla aika reippaasti ylinopeutta 60 alueella tiepätkällä jossa on kameravalvonta. Nopeuden vaihtuminen meni minulta ohitse koska Joel huusi koko matkan (80 km) suoraa huutoa takapenkillä kopassaan... eipä sitä auta poliiseille selitellä, odotellaan nyt sitten täällä kutsua poliisilaitokselle kuvia katselemaan :( Voihan kökkö että ottaa päähän! Nyt voi sanoa että ONNEKSI on niin pienet tulot tällä hetkellä. Tekisi mieli tilata H&M:ltä kesähepeniä mutta taidan odotella pari viikkoa jotta nähdään mitä se eilinen reissu kustantaa ja kuljetaan sitten kesä vanhoissa rytkyissä :(

Mutta nyt lihapullien kimppuun ja vuoroa seuraavalle...

MrsCruiser

Vierailija
26/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä Akselilla oli 5kk neuvola. Mitat: 7880g ja 66,5cm sopivan kokoinen siis :) Siinä hoitopöydällä poika esitteli tädille taitojaan ja kieriskeli mahalleen ja selälleen... moista menoa ei ole kotona ollutkaan :o liekö oli niin paljon uusia kuvia seinillä että kiireellä niihin tutustumaan.. Kotona on kääntynyt vasta yhteensä 3krt :)

Pojan nuha meni ohi kunnolla alkamattakaan :) Ja taisin kertoa että jotain näppyjä on pojalla myös? Lääkäri niitä äsken vilkaisi ja sanoi johtuvan siitä että on kuiva iho -> kirjoitti rasvareseptin. Reseptin siksi että saa sen vakuutuksesta takasin ja jos myöhemmin jotain iho-ongelmaa niin on sitten jo valmiiksi " mustaa valkosella" .

Meillä on täällä kotona myrsky :)) siis tapellaan miehen kanssa :)) meillä se on tämmöstä ilman puhdistamista melkeistänsä säännöllisin väliajoin, ja sovinnon teko on mukavaa ;) Tänään ajattelin vielä olla kiukkunen kun ukko sai eilen sanansa osumaan niin pahasti arkaan paikkaan että en taida vielä lopettaa :)) Juu, joskus oikeen sovitaan että soditaanko välillä ettei ole niin kauheen seesteistä - - hullua porukkaa! (Vakka kantensa valinnut)

Akseli nukkuu nyt ulkona vaunuissa. Outo poika muuten kun oltiin reissussa koko aamupäivä jolloin hän yleensä nukkuu, niin siltikään ei ollut kiukkunen, hymyili vaan kaikille. Rokotuksestakin vaan mulkaisi tätiä ja heitti tutilla, ei itkenyt. Ihan ihmeellistä..

Nyt kahvia että jaksan pysyä hereillä..

RauPotar ja hymypoika

Vierailija
27/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin Lassin kanssa pienellä kävelyllä että sain pojun nukahtamaan ja siirsin unia jatkamaan parvekkeelle. Nyt äippä sitten istuu koneella ja mussuttaa karkkia että saa takaisin menetetyt kalorit =D

Hmm... Mistäs täällä olikaan puhetta...

[b]MrsCruiser[/b] oli vissiin vähän " cruisaillu" ;) Mä oon vähän liiankin lainkuuliaista kansaa, mutta ymmärrän kyllä että jos ne sakot tulee niin ei oo kivaa =/ Lassi on huutanu yhen automatkan ja vaikka se ei kestäny ku 15 min niin oli kyllä kauheeta =o

[b]Galluppia[/b]kin pukkas...

Äitienpäivää en oo miettiny kyllä ollenkaan enkä oikein tiedä passaako tässä toivoakkaan mitään kun meidän rahatilanne näyttää jatkuvan aika surkeena =/ Aamukahvit ois kyllä kiva saada sänkyyn ja ehkä kaikista mahtavin lahja ois jos ukko nousis Lassin kanssa puuhaamaan ja mä saisin olla ihan rauhassa ja nukkua tai vaikka lukea =)

Hiusten väri mulla on varmaan aika lailla sama kuin ennenkin... Koitan olla kiinnittämättä huomiota tuohon päähän ku se on niin hirveen näköinen. Tukka oli jo ennestään ohut, mutta nyt mä oon jo melkein puolikalju ku sitä on lähteny niin hirveesti =(

Ajattelin että jos tää pää ois jouluun mennessä alkanu rauhottuun niin käyn veronpalautusten avulla kampaajalla leikkaamassa ja laittamassa raitoja - mutta saa nyt nähdä jaksanko oottaa sinne asti =)

[b]Neuvolassa[/b] käytiin mekin tänään =)

Lassilla oli 5 kk käynti ja sekä pituus että paino menee edelleen tosi tasaista käyrää. Painoa oli 7790 g ja pituutta 68 cm että ei huolta ainakaan sen suhteen =)

Ihottumasta ei sanonu ensin juuta eikä jaata, mutta sitten kun aloin puhumaan niistä allergiatesteistä niin pyysi lääkäriä käymään. Lääkäri kirjoitti reseptin 1% kortisoni-voiteelle ja Essex-rasvalle ja niitä pitäis kuulemma laittaa nyt kuukauden ajan vuorotellen viikon kuureina. Allergiaksi eivät uskoneet vieläkään vaan molemmat meinas että kannattaa vaan antaa sitä pottua ja muutenkin mennä nyt vaan eteenpäin niiden soseiden kanssa ja vaikka ihottuma vähän (VÄHÄN?!) leimahtaakin niin jatkaa vaan... Koitin kyllä sanoa että tässä alkaa olla äippä jo vähän väsyny ku poju ei nuku kunnolla kuin ehkä yhden yön viikossa, mutta niin ne vaan vanno että tuo rasvakuuri auttaa... Ja jos ei jostain (kumman) syystä auta niin ens kerralla mietitään sitten niitä allergiatestejä.

Nythän sais alkaa maistelemaan viljaa tai lihaa, mutta taidan jättää ne vähän myöhemmäksi ja koitetaan saada nyt se pottu takaisin ruokavalioon...

Piikkikin saatiin taas ja tällä kertaa Lassi ei karjassu ku vähän ja sen jälkeen jatko tutilla leikkimistä. Supon laitoin melkein heti kun päästiin kotiin ettei tulis samanlaista huutokonserttia ku viimeksi...

No juu. Jotain piti olla vielä mutta kun ei muista niin ei muista... Taidanpa käydä päivittämässä tuon kasvulistan ennen ku poju herää...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! =)

Pimmi ja Lassi eilen tasan 5 kk =)

Vierailija
28/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on ollut tällä viikolla neuvola ja hyvin ne vauvat kasvaa! =) Meillä neuvola vasta ens viikolla ja ihan hyvä niin, jos se piikki saadaan niin ehtii neiti parantua kunnolla flunssasta.

Viime yö on ollut aika katkonainen meikäläiselle. Neiti on syöny 3kertaa yöllä ja sit kun hän on nukkunut niin isäntä on kuorsannut tukkoisen nenän takia. Huoh! Ja sit neiti oli pirteä kuin peipponen klo 6.30. Ei ku ylös ja sit hän nukahtaa klo 09 uudestaan ja nukkuu 1½h!! Miksei voinu jatkaa unia silloin puoli seitsemältä kahdeksaan asti. Meillä ei ainakaan puuro ole auttanut yöuniin. Rupesin aamulla miettimään pitäiskö siirtyä korvikkeeseen jos se pidentäis unia paremmin kuin äidinmaito. Alkaa nämä yöheräämiset ottaa koville. Voih kun sais nukkua edes yhden yön 8h putkeen. *haaveilee*

Kuvia ei sit saatu vielä otettua eilen, käytiin miehen veljen luona kylässä ja tultiin niin myöhään kotiin että neiti nukahti heti tissille. Jos tänään yritettäis uudestaan. =)

[color=green] Äitikuu [/color] onnea ryömimisestä. Meillä vaan pyöritään vielä, mutta eiköhän se ryömiminen tule ajankohtaiseksi meille kaikille vielä. =)

[color=green] Iituli & Leenu [/color] onnea hampaista! Hymy kaunistuu kun pienet valkoiset helmet ilmestyy! =) Hyvää risteily-matkaa iitulin perheelle! Jos mekin joskus päästäis, ollaan nimittäin suunniteltu sitä jo ennen kuin neiti syntyi. Ei vaan olla saatu aikaiseksi.

[color=green] MrsCruiser [/color] Toivottavasti et saa isoa laskua. Itse sain pari vuotta sitten aika hurjan laskun ylinopeudesta. Mulla kun tuo kaasujalka painaa välillä aika paljon, valitettavasti!

[color=green] Pimmi [/color] Toivottavasti saamastanne rasvasta on apua eikä kyseessä olisikaan allergia.

[color=green] G:Hiusväri [/color] on mulla aina eri. Oma väri on maantien värinen joten väriä pitää olla. Olen vaihtelevasti brunette, blondi ja punahiuksinen. Tällä hetkellä blondit raidat. =) Vaihtelu virkistää!

Huomenna pitäis käydä varaamassa neidille hoitopaikka. Kuulin, että täällä on aika vaikea saada paikka, joten taidan mennä paikan päälle juttelemaan päällikön kanssa mitä tehdä. Kuinka teidän muiden paikkakunnilla? Onko teillä jo hoitopaikka tiedossa?

Nyt taitaa mun makaronilaatikko olla valmis, eli sit syömään...

rusina ja M ylihuomenna 5kk

Vierailija
29/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulossa vieraita, joten ei kauan ole aikaa kirjoitella...

Kävin aamulla juoksemassa ja ah, mikä fiilis vieläkin. Alkaa saada tää kumpu kyytiä ;) Kävin eilen painonvartioissa hakemassa uuden ohjelman, olen kunniajäsen, mut sen verran on vielä kiloja, ettei uskaltanu siellä puntarille ;) Nää laihdutukset ei ole olleet vain kovin suosiollisia (tai miten sen nyt ottaa), esikoista ennen laihdutin 11 kiloa, heti kun pääsin tavoitteeseen, plussasin (viikolleen kahden vuoden yrittämisen jälkeen); keskimmäisellä muutaman kuukauden katsoin mitä söin (noudatin siis painonv. ohjelmaa) ja heti plussasin kun tavoitteeni saavutin... ja, ja sama viime keväänä - nauroin vielä tästä aiheesta ja olin pari viikkoa painareiden kuurilla - taas plussaa.... nyt ei ole ehkäisyä ja saa nähdä kuin käy ;)))))

Pitäis vielä ehtiä pakata, kun lähdetään pikkupimun kanssa Haikon Kartanoon viikonlopuksi - ah, valmiiseen pöytään, eikä siivouksesta tietoakaan ;) Mennään bussilla, joten turvakaukalo pitää kaivaa tuolta autotallista, alkaa olla jo hieman pieni, mut tän matkan kestää - saa edes jotenkin neidon kiinni.....

galluppeja ollu: hiustenvärin vaihtoa en ole huomannut - tosin viime tiistaina kävin hiusmallina (ihana vapaapäivä)... Hiuksia lähtee vähemmin kuin aiemmilla kerroilla (aiemmin olin laittanut permanentin raskauden aikana, nyt en)...

Nyt taitaa nuo rattaat heilua siihen tahtiin, et kohta sielläkin kutsu käy....

Hauskaa viikonloppua, jos en ehdi aamulla koneelle...

--Hoikentuva Mirpa ja pimuli--

Vierailija
30/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi päivä takana. Kyllä aika menee nopeasti! Nemo kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia eikä äiti meinaa perässä pysyä... Tuntuu että nyt parina päivänä on vuorovaikutustaidot lisääntyneet rutkasti ja kommunikointi on ihan uudella tavalla vastavuoroista. Meidän vauva on jo pikkumies...

Onnea ryömiville! Meillä Nemo yrittää kovasti, jalat jo työntäis eteenpäin mutta kädet ei vielä. Pyörii ympäri ja kääntyilee mahalta selälle niin että liikkuu kyllä pitkiäkin matkoja mutta on vielä sellaista päämäärätöntä poukkoilemista.

Iitulin Sarallako niitä hampaita oli jo neljä? Nemolla puhkesi eilen eka, ja on sitä odotettukin... Miehellä tuli eka 3kk:n ikäisenä ja suku kyseleekin koko ajan että onko täällä näkynyt. Keitin heti kaikki tutit ja pullon suuosat, oon ehkä vähän turhankin tarkka mutta mulla itselläni on pakkomielle hampaiden puhtauteen. Nemon hampaita (tai siis ikeniä) oon harjannut jo kauan ja tuintuu poika tykkäävän, auttaa kutinaan hampaiden noustessa. Nemon käytöksessä ei kyllä huomaa mitään muutosta, ollut ihan yhtä nauravainen poika kuin aina ennenkin.

HAMPAIDEN HOIDOSTA: Viime viikolla tuli ainakin mulle uutta tietoa vauvan hampaiden hoidosta. Eli hampaiden reikiintyminen on tarttuva tauti, ei johdu huonosta hammasluusta eikä ole perinnöllistä. Reikiintymistä aiheuttavia bakteereja ei vauvan suussa ole, eikä niitä pääse hampaattomaan suuhun tarttumaan. Heti kun tulee hampaita niin bakteerit saa tarttumapintaa ja pääsee lisääntymään suussa. Jos lapsi ei kahteen ikävuoteen mennessä saa tartuntaa niin muut, hyvät bakteerit on vallanneet suun eikä reikiintymisbakteeri enää mahdu sinne. Eli tartunnan voi saada vain toiselta ihmiseltä! Eli valistakaa isovanhempia ja muita hoitajia ettei saa syödä samalla lusikalla tai edes kokeilla huuleen onko ruoka kuumaa! Ennen vanhaan opetettiin ihan päinvastoin...

Mirpan ja muidenkin kuntoiluinto kuulostaa ihailtavalta, kunpa minäkin saisin otettua joskus itseäni niskasta kiinni... Yhden kerran oon ehtinyt lenkille vauvan syntymän jälkeen ja silloin huomasin kuinka rapakuntoon oon itseni taas päästänyt. Olis ihanaa aloittaa joku säännöllinen harrastus mutta miehen epäsäännölliset iltatyöajat kariuttaa sen haaveen. Joskus sitten.

Nemo nukkui viime yön tosi huonosti, heräili alle tunnin välein ja neljältä nostin sitten viereen syömään kun yleensä syö vasta kuuden jälkeen. Olin itse illalla leffassa ja mies oli " unohtanut" antaa pojalle puuroa, antoi vaan velliä ja maitoa. Oikeasti luulen ettei vaan jaksanut keittää.

Mä tunnen pienen piston sydämessäni ja mietin olenko huono äiti kun Nemo on nyt kolmena lauantaina putkeen yöhoidossa. On kyllä tutuissa paikoissa, mummoloissa joissa käydään tosi usein, mutta silti. Meillä on sellaista menoa jota ei millään haluais jättää väliin ettei eristäytyis kavereista ihan kokonaan. No, täytyy vielä miettiä mitä tehdään.

Hiustenvärin en ole huomannut muuttuneen, mutta hiuksia lähtee ihan hirveästi! Mullakaan ei ole ikinä kauhean paksut olleet mutta nyt tuntuu että ponnari on ohentunut puoleen... Pitäis käydä kampaajalla, jospa ne vois vaikka jotakin tälle lehdä.

Äitienpäivästä... en usko mitään ihmeellistä saavani, en oikein osaa toivoakaan mitään. Synttärit oli just ja mies osti mulle ja kaverille liput keikalle ja lupasi hoitaa Nemoa illan ja seuraavan päivän. Voin sitten krapuloida rauhassa... Mutta äitienpäivää tuskin sen kummemmin juhlitaan, mummoilla varmaan käydään ja kotona kahvitellaan sängyssä mutta muuten on varmaan aika hiljaista.

Nemolla on huomenna 5kk-neuvola, ilmoittelen mittoja sitten.

Kuvia oon nyt lähetellyt niille joiden osoitteet löysin, mutta MrsCruiserin ja Miilukan postit lähetti takaisin. Ja jos jollekin tuli viesti ilman liitettä niin anteeksi, vähän sähläsin. Infoilkaa niin lähetän vielä kerran...

Tinnis & Nemo