Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*JOULUtähtösten KE-TO-pino*^*

02.05.2007 |

Kipikapi pinoon mars!

Kirsikka

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas mukavaa kun alkoi tavallinen arki, koulu ja kaikkee... Vappu oli kiva, pääsin jopa aattona käväisemään ulkomailla asuvan parhaan ystäväni kanssa ravintelissa. Pari tuntia olin ja olihan piristävää. Vaikka en edes paljon ottanut ja olin ihan ajoissa kotonakin, niin kyllähän eilen kovasti väsytti! Pitänee kai myöntää olevansa vanha ja väsynyt nainen, jolla menee ihan hermo kun pitää taksijonossa kauan odotella kyytiä kotiin...?

Mulla on imetys/peruna" kriisi" . Eilen aamulla en vielä uskaltanut antaa pojalle rintaa ja annoin hänelle nannia pullosta. Poika joi kiltisti n.150ml ja nukkuin sen jälkeen NIIN sikeästi, että vaikka siirtelin vaunuja ja hellästi herättelin(brunssi klo 9), ei kaveri liikauttanut eväänsäkään!!! Nyt on sellainen tunne, että saako tuo tarpeeksi maitoa? Tosin nukkuu yöt, mutta päivällä ehkä 2-3h välein, riippuu nukkumisista. Eilen nukkui 3h päiväunet ja sen jälkeen ei käytännössä ollenkaan. Pieniä tupsluikkareita otti muutamat. Ehkä nyt kuitenkin jatkan imetyksellä ja jätän perunan antamisen myöhemmälle? Jotenkin vaan ahdistaa, kun kaikki vauvan näkevät tutut ja tuntemattomat siunailevat, että toista " pidetään" vielä ihan maidolla!!! Odotan nyt neuvolassa käyntiä ja katsotaan onko paino noussut...

Toisaalta oletan, että maidolla pärjää, kun nukkuu yöt läpeensä? Äh, vaikeaa...

Tänään on verotoimistopäivä. Jos hakisi verokortin, että saisin kesälomarahat. Arvatkaa kirosinko, kun sain yllättäen männä viikolla palkkanauhan töistä, jossa minulle oli maksettu vuoden tulospalkkio ja veroprosentti oli 60%. Soitin pomolleni, että ei tullut sitten mieleen palkanlaskijan kanssa, että soittaisitte, jotta voisin toimittaa verokortin heille. Summa olisi ollut ihan kiva äitiysrahan päälle... Kai tuon joskus saa takaisin, mutta tarve olisi ollut nyt. Argh!

Apua, katselin juuri, ettei meillä ole yhtään yhteistä kuvaa Akselin kanssa! Täytyy tänään räppäistä, niin lähetän sitten teille päin. Nyt kutsu kuuluu!

Kirsikka ja Aksutin

Vierailija
2/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huolta nyt ei...

Vappu on wietetty ja serpentiinejä siivoilemaan... Vielä tänään hörpin vappusimat ja syön lempikausiherkkuani tippaleipää. (voisiko olla rasvaisempaa ja turhempaa mutta samalla ihanampaa..)

Onnea Kirsikkka painonvartijat projektiin! Minunkin on pitänyt pari kertaa aloittaa herkkulakko ja olinkin jo vähän aikaa, kunnes tuli taas joku hyvä tekosyy repsahtaa.

Laitoin valokuvan niille joiden osoitteet sain. Toivottavasti kuva tuli perille :-D Kyllä te olette ihania suloisine vauvoinenne! Lisää saa laittaa kuvia heiniaurora(at)hotmail.com

Kylläpä väsyttää ja laiskottaa! Pitäisi nousta ja siivota ja viedä hoitokoira ulos... plaah. Taidan nukkua ja tai surffata vielä.

t. Heini ja Vauve joka onneksi taas nukkuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsoset dagigsessa(siis vanhemmat) kurja äiti lykkää ne sinne muiden hoidettavaksi vaik on itse kotona! Taas tuli muutama SELLAINEN katse aamulla muilta vanhemmilta. Mut minkäs teet, meidän murut suuttuis mulle ikusisiksi ajoiksi jos heidät sielt pois ottaisin 2päivää vko saavat peuhata muiden kanssa. vai onko tämä nyt sit selittelyä?? Mne ja tiedä.. kait toi on ikunen väittelyn aihe.

KIRSIKAN peruna kriisi, heh... Mähän aloitin allulle perunan, toiveena paremmat yöt... no, viim, yö ei ollut parempi. Mut mitä mä teidän Aksua näin näytti poju hyvin pärjänneen maidolla. Pikkunen mies hän on verrattuna meidän jössikkään, niin uskoisin et hyvin pärjää maidolla. Olipas se nyt sekavasti laitettu. Mikäs sulla on se vahvin tunne itsellä?? siis jos oikeen asiaa mietit, yleensä se on sit se oikea ratkaisu. Muistelisin et otit tos aikaisemminkin asiaa puheeksi, jäi vaan se uuspottu juttu mieleen. Mulla kans vanha ohje mielessä et ei uutta pottua vauvalle, tosin jostain luin et isoja sais antaa. Mene ja tiedä, liisteriä niistä kyl tulee jos soseuttaa.

Sit vielä vähän siit tampereesta: jauhetaan kyllästymiseen asti. Se et huomasin et kovin moni(myös minä) tuntuis saavan siit kovasti uutta intoa ja energiaa. Tärkeitä on nämä kontaktit muihin äiteihin nyt sen vaan huomas oikeen käytännössä. Itse puhkun intoa ja enegiaa vaik on ihan kaamee yö takana.

ÄK onnittelut neidin maratoonista(siis ryömiminen) tänne on hyvä tulla hehkuttamaa! Het ollaan hengessä mukana :D

Meillä on se 4kk ja palailen sen jälk. asialle.

nefili ja Adam4kk

Vierailija
4/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vappu meni ja sitä vietettiin rauhallisissa merkeissä, kun meidän neitosen kummit muuttivat juuri vappuna tänne ja oltiin niitä sitten auttelemassa ovat samalla meidän neitosten serkkuja ja kyllä oli hauska nähdä heitä kun viimeksi nähty joskus talvella ja olivat serkukset kyllä innoissaan toisistaan, vanhemmilla lapsilla 4 päivää ikäeroa ja nyt näillä toisilla melkein vuosi joten ihan kiva että muuttivat tänne lähemmäs meitä.

Mutta meillä kanssa neiti on räkä taudissa ja koko ajan pitäisi sylissäolla ei viihdy muualla joten liina taas aktiivisessa käytössä.

Kivoja kuvia ja tosiaan oli kiva saada nimimerkeille kasvot. Kirsikka ei mun sähköposti kyllä täynnä ole mutta tässä se nyt uudestaan jos vaikka saisin niitä kuvia :) tanja__ at hotmail.com ja tuossa on siis kaksi ala viivaa etunimen jälkeen.

Laittelen kuvia meistäkin kun vaan saan ne koneelle ja teille sitten lähetettyä...

Mutta nyt pitää mennä kun neiti vaan huutelee....

Tanja Ja tytöt

Vierailija
5/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanoo tonnikeiju ;)

Kiitos Pimmi kuvista :) Itsekin tyhjensin kameran eilen koneelle mutta en jaksanut enää jäsennellä niitä. Aloitin homman sen Suomen jäkispelin jälkeen jolloin oma tuuli ei ollut ihan paras mahdollinen mennä tekemään jotain tärkeää juttua... Grr... menivät sitten häviämään... vaan olihan vastustaja ihan ylivoimainen (seli seli)..

Akseli yskii ja aivastelee. Myös jotain näppyä on pukannut pikkuvartaloon :/ Huomenna on neuvola joten " ei kysyvä tieltä eksy" :) On muuten hiukan vaikeuksia saada vaippa pojalle kun hanttiin laitetaan minkä kerkiää (olisi aina vaan alasti). Akseli vetää itsensä kaarelle niin että pää ja kantapäät ovat maassa ja muuten ukko ilmassa :o ja siitä sitten heijataan puolelta toiselle... tahtojen taistelua :)

Lusikkaruoan syöminen on kans " hauskaa" . Poika ottaa kiinni lusikasta tai mun kädestä tyylin ' minä ite' ja sitten sitä mössöä on pitkin ja poikin keittiötä. Poistatin jo maton sieltä kun on mallia ei vesipestävä :/ Koira tykkää kun saa nuolla syöttötuolia ja lattioita :))

Niin siitä uudesta perunasta: ei saa antaa alle 1v kun sisältää muistaakseni nitraattiako se oli?? No, jotain kuitenkin mitä pikkumasu ei osaa sulattaa ja käsitellä. Vasta loppukesän pottuja voi antaa. Nimimerkillä ystävän vauvan kokemuksia jonka pieni poika joutui sairaalaan :/

Gallupia taisi alkuviikosta olla :) Minä tiesin kyllä vuosi sitten vappuna olevani raskaana: tein testin kiirastorstaina. Tänä vappuna minäkin otin muutaman saunaoluen ja nukahdin television ääreen :) Ei taida kannattaa juoda mitään tässä kroonisessa väsymyksessä :o

Nimimerkki on Rau=asuinpaikkakunta ja Po=ukon kotikunta ja tar-pääte kertoo minun olevan nainen kun mieheni kirjoittelee samalla merkillä ilman päätettä :)) Jotta näinkin kekseliäs täällä päässä.

Herttinen kun taas tuulee niin että tupee lähtee päästä :o Pitää mennä nalkkaamaan vaunut auton rengaspinojen väliin etteivät pääse hyökkäysvaunut kaatumaan..

Kuulemisiin ja laitan kuvia kun olen ne käsitellyt :)

RauPotar ja Akseli joka eka kertaa hiukan kipeänä :(

Vierailija
6/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vappu meni rauhallisissa merkeissä :)

Eilen oltiin kyllä sukulaisen synttäreitä juhlimassa, kakkukahvin merkeissä.

[color=navy] Kiitos kaikille kuvansa lähettäneille =) [/color] Meinin kyllä jo ihan sekaisin oman kuvani kanssa... en enää muista kenelle olen lähettänyt ja kenelle en. Jos siis joku kuvansa lähettänyt jäi ilman, niin laitapa muistutuspostia niin lähetän kuvan! Osoite oli m-m_pikkupoju@hotmail.com

Ja nanille lähettämäni posti tuli bumerangina takaisin.. eli jos [color=blue] nani [/color] viitsit laittaa ensin minulle sähköpostia niin vastaan kuvallani =)

Ja muutkin jotka kuvan haluavat, niin postia vaan mulle päin =)

Galluppeihin..

Tiesin viime vappuna odottavani. Olin silloin varmaan jotain 5+ tai 6+ viikolla.

Nimimerkkini tulee siitä kun kerran korjailin meidän rattaita.. vaihdoin jonkun katkenneen ruuvin tms.. ja esikoinen sanoi ylpeänä: " olet sinä, äiti, melkoinen mutteri-mamma!" ..siitä sitten muotoutui mutter-mommy ;)

(oon tän tarinan kertonut jo joskus aiemminkin)

..nyt valmistautumaan PikkuPojun lääkärineuvolaan..

-mm- ja PikkuPoju 4kk

Vierailija
7/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt alkaa Venlan flunssa viimein helpottaan. En ois kyllä arvanut miten kamala on katsella lapsen flunssaa kun ei voi paljoa mitään tehdä olon helpottamiseksi :' (( Toinen vain yskii ja niiskuttaa.. Lämpöä oli ihan aavistus eilen, mutta nyt on sekin laskenut. Eikä Venla yskikään enää paljoa ollenkaan, nenä on vielä kyllä tukossa. Yöllä sai nukuttua 11h yöunet vain parilla herätyksellä, hyvä niin, rupee tauti väistymään.

Vapusta vielä, haalarikansaan olen kuulunut minäkin, mutta sellaset waput on nyt ollutta ja mennyttä :)) Aikansa kutakin.

Laitoin äsken vielä vastavuoroisesti kuvan tulemaan kaikille ketkä on kuviaan laittanut ja kenen osoitteen noista muista meileistä bongasin, mutta muutamalle ei mennyt perille: [b]Leenu84[/b], [b]MrsCruiser[/b], [b]Katriina04[/b]. Olihan meidän nassut niissä Treen miitin kuvissakin, mutta kuva kuvasta kuitenkin! :) Jos joku muukin vielä tahtoo niin meiliä vaan nesselia at hotmail.com. Ja kaikille [b]ISO[/b] kiitos kuvista, oli tosi ihania vauvoja ja äitejä!!! :)

[b]Gallupeista[/b]: Nimimerkki on tylsästi vain väännös vanhemman koiran nimestä.. Ei riittänyt mielikuvitus sen pidemmälle.. ;) Ja viime vappuna tiesin olevani raskaana, oltiin pääsiäisen aikaan reissussa Japanissa ja vähän sen jälkeen tein testin.

Paljon paranemisia kaikille flunssaisille!

-nesselia & ei-enää-niin-nuhainen Venla 14.12.

Vierailija
8/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikavisiitille, keräilen noita osoitteita minne sitten kuvan laitan (tarkoitus on illalla ottaa kun mies tulee kotiin). Laitoin jo edellisen pinon loppuun mutta laitan nyt tähän uudestaan, että kuvia ei kannata laittaa vanhaan osoitteeseen katri at mad.scientist.com, se lähettää ne takaisin. Tein uuden ihan tätä varten, eli

tinnis at luukku.com

Sinne voi laittaa kuvia niin vastaan omallani mahdollisimman pian, ja Tampereen kuvia voi myös laittaa, kenellä niitä nyt olikaan...

Kiitos !

Tinnis & Nemo

Vierailija
9/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kone hajos perjantaina ja nyt ollaan sit oltu ilman eiliseen asti. Luin eilen kyllä pinot joista jäin paitsi mutten jaksanut sit enää kommentoida mitään. Tosiaan, tampereen tapaaminen jäi väliin. Ja se [color=purple] HARMITTAA niiiin [/color]!! Enkä edes päässy kertomaan siitä perjantai-iltana, kun kone ei toiminu. Mies oli niin poikki flunssan takia, ettei jaksanu lähteä. Ja neitikin oli aika nuhainen. Mutta jos mekin sit ens kerralla. =) Neiti alkaa onneksi olla parempi ja mieskin meni tänään töihin. Oma nuha meni onneksi ohi muutamassa päivässä.

Wappu meni siis nuhaisia hoitaessa ja kappeja siivotessa. Muutetaan viikonlopun aikana pois tästä asunnosta, saatais kyllä olla 10.5 asti, mutta uusi asunnon omistaja hyppää täällä nyt tyyliin jokatoinen päivä kysymässä voiko hän jo tuoda varastoon omia muuttolaatikoita. Mua ärsyttää sellainen joten lähdetään vähän ennen. Saa tietysti avaimet sit 10 päivä ja meillä on aikaa siivota rauhassa ens viikolla.

[color=purple] Kaunis KIITOS [/color] kaikille kuvan lähettäneille!! Laitan itsekin kuvan pian kunhan se ensin saadaan otettua! =) Jos mies ottais meistä yhteiskuvan illalla. Minä olen se joka meidän perheessä ottaa enemmän kuvia, joten yhteiskuvia ei ole montaa, siis minusta ja neidistä. Pitää aina pyytää miestä ottamaan. =)

G: Tiesin viime vappuna olevani raskaana. Tein testin joskus 26-27.3 aikoihin ja vahva plussa tuli. =) " rusina" tulee siitä, kun söin rusinoita kirjautuessani tänne. 26 on ikä.

[color=purple] Uusi galluppi [/color] Mitä te ootte toivonu äitienpäivälahjaksi ja miten aiotte sen viettää??

Meillä ei mitään omia perinteitä vielä kun tämä on mun eka äitienpäivä, mutta aamupalan toivon sänkyyn ja jotain korua olen vähän toivonut lahjaksi. Eri asia sit mitä saan. =) Syömään mennään sit luultavasti porukalla päivällä. Toivottavasti on ikimuistoinen päivä!

Nyt pitää jatkaa pakkaamista. Jotain huonekalujakin viedään luultavasti pois tänään.

rusina & M pian 5kk

Vierailija
10/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vappumme kului kavereiden luona. Oli oikein kivaa syödä hyvää vappuruokaa, nauttia Novellen uutta omenajuomaa (Novelle Fruity) sekä pelata Aliasta ja muita lautapelejä. Itse vain maistoin juhlien alussa vähän kuohuviiniä.

Haalarivapuista on ollut puhetta. Jostain kumman syystä en itse koskaan ostanut ainejärjestön haalaria enkä tainnut viettää kertaakaan vappua opiskelupaikkakunnalla. Seurustelin jo silloin tämän nykyisen mieheni kanssa, ja aina oli kiire hänen luokseen. Tosin ihan tarpeeksi tuli juostua baareissa kyllä silloin nuorempana, ei voisi enää vähempää kiinnostaa.

Tämä menee nyt vähän katjumaiseksi fiilistelyksi (*vilkuttaa Katjulle*), mutta kyllä lämmittää nähdä tuo oma mies hoitamassa lapsiaan. On aivan ihana nähdä, kuinka paljon hän rakastaa heitä ja kuinka paljon hän heitä hoitaa. Tosin tiesinkin jo ennen lapsien saamista, että tuosta miehestä tulee aivan loistava isä! Sekin hyvä puoli tässä vanhemmalla iällä lisääntymisessä on, että menot on menty eikä ole tarvetta ravata baareissa. Tosin eihän se kyllä aina ole iästä kiinni.

Huikkaan tässä tsemppiä [b]Pimmille[/b]! Toivottavasti miehesi menomono muuttuu vähän vähemmän levottomammaksi. Ehkä se on vain alkuvaiheen sopeutumisvaikeuksia.

Niin, vaikka olemme olleet yhdessä yli 15 vuotta (huh, kun kuulostaa paljolta), vieläkin joskus läikähtää sydämessä. Teemassa pysyäkseni sitäkin on ihana katsella, kuinka tyttö katselee ihaillen isoveljeään. Isoveli on tissin jälkeen parasta, mitä tyttö tietää!

Olen niin onnellinen, että päätimme sittenkin yrittää toista lasta ja että sellainen meille lopulta suotiin. Pikkusisko tuntuu olevan tärkeä isoveljellekin, vaikkei hän äijämäiseen tapaan esimerkiksi osoita hellyyttä tms. Mitään suurempaa mustasukkaisuuttakaan ei onneksi ole ollut. Toki välillä vähän nuorimies turhautuu.

Jep, takaisin nyt näihin asiallisiin puheenaiheisiin, heh.

[b]Ryömimistä[/b] oli ilmeisesti jo harjoiteltu äitikuun perheessä, vai?

:-) Onneksi olkoon edistysaskeleesta. Meillä tyttö on mennyt pari kertaa sellaisen puoli metriä eteenpäin. Kovasti nousee pylly ylös ja polvet menevät pyrstön alle. Halu edetä on hurja, ja turhautumishuudot ovat myös hurjia. Tulisieluinen, ihana pikkutyttö! :-)

Äsken muuten huomasin, että tytölle on tullut nyt sitten jo [b]4. hammas[/b]. Isoveli sai ensimmäisensä vasta 7-kuukautisena. Tuntuu, että pikkusiskolla on paljon suurempi kiire kaikkien asioiden, paitsi syntymänsä kanssa. Tuo esikoisemmehan syntyi muutaman viikon etuajassa.

[b]Täysimetyksen jatkamista/kiinteiden aloittamista[/b] taidettiin myös pähkäillä. Meillä Sara on vielä täysimetyksellä. Ehkä tässä kuussa aloitamme kiinteät. Meille ei ole kyllä kukaan (uskaltanut) kommentoida Saran syömisiä. Anoppi totesi tässä pääsiäislomalla kohtapa ylpeänä jollekin tutulleen, että tyttö on vielä täysimetyksellä.

Meillä yöunt ovat taas vähän lyhentyneet, joten se siitä 10 tunnin nukkumisesta (toki syödään edelleen öisin kerran pari)... Tosin en kyllä usko kiinteiden ihmeitä tekevään vaikutukseen.

Nyt lyö kyllä sutia. Kaksi asiaa oli, mitä piti kommentoida ja taisin unohtaa toisen.

Me lähdemme [b]Tukholman-risteilylle[/b] koko perheen voimin huomenna. Tässä lasten välissä kävin moneen otteeseen kälyni kanssa risteilemässä, nyt sitten on vuorossa näitä perheristeilyjä. Vaikka vähän laiskottaa saada koko kolonna liikkeelle, tekee varmasti hyvää päästä pois neljän seinän sisältä. Sormet oikein syyhyävät Tukholman-kauppoihin.

Kohta pitäisi tulla kummityttöni äitinsä kanssa kylään. Asumme aika lähekkäin ja olemme yrittäneet tavata varmasti 10 kertaa talven mittaan, mutta yhtä kertaa lukuun ottamatta on aina tullut esteitä, lähinnä sairastumisia. Toivottavasti sitten nyt onnistuu!

[b]Nimimerkkigallupiin[/b] voin vastata siten, että alkuosa on väännös vanhempieni kissan nimestä, ja loppuosan päättelyyn ei tarvitsekaan sitten olla mikään ruudinkeksijä. :-D

Oikein mukavaa loppuviikkoa! Palaan ruotuun sitten viimeistään lauantaina!

Iituli + Sara 4,5 kk

PS. [b]Mutter-mommylle[/b] on pitänyt monet kerrat onnitella siitä, että pikkupojun huudot viimeinkin loppuivat. Itse en enää muista niitä tammi-helmikuun tuntoja, muistatko sinä enää noita kauhuaikoja? Niin se aika vie pahimman terän noilta " muistoilta" , joita ei voi kovin kultaisiksi sanoa.

Vierailija
11/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huh, minkä novellin äsken rustailin. No, se siitä tulee, kun ei moneen päivään kirjoittele! Koettakaa kestää! :-)

Vierailija
12/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu tota tekemistä olevan niin että ei tahdo aika riittää tänne kirjoitteluun. Käyn kyllä lukemassa juttuja, äsken piti käydä lukemassa odotus-puolella tulevien jouluntähtien pinoja. Voi että kun tuli oma odotus mieleen,oli se vaan aikaa....." huokailee"

Kaikilla on sitten vappuilut sujuneet hyvin, meilläkin ihan hyvin, kotosalla oltiin, simaa juoden mutta munkit jäi paistamatta tänä vuonna. Pitää saada painoo putoomaan niin ajattelin jättää munkit ens vuoteen. Niitähän tulisi syötyä jatkuvasti, onhan ne vaan niin hyviä.

Meillä poika kääntyilee jo kovasti, tänään kun laitoin lattialle,käänteli päätään joka suuntaan ja " raahasi" käsillään itseään ympäri asti. Ei liiku vielä eteenpäin mutta se on pienestä enää kiinni, pylly nousee niin jo että kohta ottaa jalat alleen. Ei ole aikoihin enää tykännyt olla vauva asennossa vaan pitää istuu jatkuvasti. Syöttötuolissa istutaan jo hetkittäin mutta emme käytä itse tarkoitukseen sitä vielä. Poika onkin ihan innoissaan kun siihen pääsee kököttämään, alkaa hirmuinen nauru ja touhotus :) missä on se mun pieni vauva, ei vauvaa vaan iso poika jo.

Perunaa syödään meillä innoissaan kerran päivässä ja toisella kertaa hedelmäsosetta. Suosikkeja on peruna-parsakaali ja päärynä-vadelmasose. Hyvin uppoo purkki kumpaakin päivässä. Maitoa juodaan paljon ja illalla vielä viimeiseksi velliä ja sitten nukutaan edelleen se 12 h. Aamulla herätään virkeenä, poika sekä äiti :)

Gallup: Mun nimimerkki tulee ihan vaan siitä että sonette on lempinimeni. Muuten, meillekin saa laittaa kuvia jouluntähdistä ja äideistä postiin jos haluaa, laitan kyllä vastavuoroisesti meistä.

sonski(at)gmail.com

nyt kahvin keittoon... mukava päivä muuten taas, aurinko paistaa ihanan lämpimästi...

sonette ja nicolas 4kk 3 viikkoa

Vierailija
13/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin vappuna ja olin rv 7 silloin. Jäi vappuhippalot väliin silloin...

Vierailija
14/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesselia (ja muut joilla kuvan lähetys epäonnistui mulle) s-posti oli täysi ja nyt tyhjentelin, joten pitäs sopia.. Noi kuvatiedostot vaan on isoja ja postilaatikko sit täyttyy nopeesti. Ja jos joku ei vielä saanut minun ja Lumin kuvaa laita s-postia Leena1984 (at) luukku.com:iin niin vastaan kuvalla..

Lumille puhkes eilen illalla toinen hammas ja kitinää olikin eilinen päivä..

Uusia kivoja juttuja on sylissä pomppiminen, heti kun neiti on sylissä pystyssä rupee pumppaamaan itseään ylös alas ja kamala hihkuminen sit... Ja istumaan pukkaa yhä tanakammin sylissä ja sitterissä, ei oikeen tiedä miten sylissä pitäs, kun seisaaltaan pomppiin ja muuten on istumaan menossa.

Ja istumisesta tuli mieleen, että tässä kuussa pitäs se syöttötuolikin saada ostettua. Kuun lopussa varmaan aletaan kiinteitä maistelemaan, kun 6kk lähestyy, nyt mennään siis vielä täysimetyksellä.

Nyt ei tuu muuta mieleen..

Vierailija
15/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin äsken lähettää kuvaa, mutta taisi lähteä vaan muutamalle vaikka yritin laittaa kaikille joiden osoitteet löysin... Eli jos et oo saanut kuvaa niin laita viestiä mailiin tinnis at luukku.com tai tänne pinoon niin yritän uudestaan. En viitti turhaan laittaa uudestaan ettei tuki postia.

Tinnis

Vierailija
16/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onnistuivat ne munkit, vähän liiankin hyvin, njam :9 Olisittepa nähneet pian neljävuotiaan tytön ilmeen, kun hän sai mansikkatomusokerilla kuorrutetun munkkinsa! Pienelle vehnäallergikolle kun on aina juhlaa, kun leivotaan jotain

omaa

leivonnaista. Ja niistä tulikin niin maistuvia, että niitä söi koko perhe :D

Gluteenittomista leivonnaisista aasinsilta toiseen " erikoisleipuriin" eli [b]USAmamaan[/b]. Huhuu, missä luuraat?!? Monilla muillakin vielä Odotus -puolella ahkerasti pinoutuneilla taitaa olla niin kädet täynnä työtä vauvan kanssa, ettei enää ehdi kuulumisia kirjoittamaan. Harmillista, monesti kuitenkin tulee mietittyä, mitä heille kuuluu.

[b]Testi-G[/b] Kyllä, viime vappuna jo tiedettiin :) Tein testin kiirastorstaina (kuten joku muukin) ja plussa (oireista puhumattakaan) oli tosi vahva, lähtihän raskaus aluksi tuplasti käyntiin. Sama juttu siis kuin [b]Päivikillä[/b]. Huh, jos olisikin kaksoset, ei takuulla ehtisi nettiin surffailemaan :)

[b]Kuvia[/b] oli tullut gmailiin, kiitoksia kaikille! Lähetän meistä vielä niille, joille en ollut laittanut (vaikka mekin näymme Treen kuvissa, mutta niissä Alpi ei ole lainkaan oma itsensä :)). Hämmästyn aina sitä, miltä näytän kuvissa, oma mielikuva itsestä on tainnut jäädä johonkin 10 vuotta / 20 kiloa sitten :P Tosin silloin olin paljon vaaleampi, raskaudet ovat tummentaneet hiuksia tosi tosi paljon!

Haa, tästä uusi G: [b]Tummensiko raskaus luonnollista hiusväriäsi?[/b] Minulla tummensi, entiset " maantienpunertavanvaaleat" muuttuivat nykyisiksi " punertavantummanruskeahkoiksi" (mies sanoo kauniisti että kastanjanvärisiksi :DDD). En värjää hiuksia (enää, olen toivottoman allerginen hiusväreissä käytettävälle parafenyleenidiamiinille), joten on pakko tyytyä tähän :P

Meillä oli tänään vieraita, pieni maaliskuinen tyttö ja Alpi mokoma kääntyi lattialla heti tytön kylkeen, lähenteli siis! Pikku tytöntyllerö ei kyllä pojan roiseista otteista pitänyt vaan protestoi heti nyyhkyttämällä :D Vielä eivät vauvat paljoa toisiaan huomioineet, taitaa kummallakin olla niin paljon ihailtavaa liki nelivuotiaissa isosisaruksissaan :)

[b]Kirsikkka[/b], luulisin kyllä, että rintamaito riittää jos teillä on noinkin hyviä unipätkiä! *kateellisena* Ei tuo imetysväli päivisinkään kuulosta pitkältä, ja jos Akseli kasvaa hyvin, niin turha sitä pottua on kiirehtiä? Meillä jatkuu tiuha tankkaus öisin (2 tunnin välein, huoh) ja itsellänikin käy aina mielessä, että mitenkähän on, nälkäkö pojalla... Allergiariskin takia yritämme kuitenkin sinnitellä sinne puoleen vuoteen, kun kasvu on tähän asti ollut riittävää ja poika vaikuttaa tyytyväiseltä. (Hei, ihan oikeasti, Treen tapaaminen vain sattui juuri siihen harvinaiseen huonoon hetkeen ;P)

[b]Äitienpäivä[/b] Iik, ei mitään lahjatoiveita!? Nyt vasta tulin ajatelleeksi koko asiaa... No, luotan miehen harkintaan, olen aina saanut mukavia lahjoja :) Enemmänkin odotan, mitä tyttö on perhepäivähoidossa askarrellut :D [b]nefili[/b], ihan samaa joskus mietin... :P Meillä siis erittäin vilkas pian 4 v tyttö on 2-3 pv viikossa pienessä ryhmässä perhepäivähoitajalla ja täytyy kyllä sanoa, että tämä ratkaisu herättää monissa " tunteita" , täysin meitä ja tilannettamme tuntematta! Itse olen järjestelyyn tyytyväinen, samoin tyttö, jos toisin olisi niin ei lasta väkisin sinne hoitoon vietäisi.

[b]Iitulille[/b] hauskaa risteilyä!

Ja kaikille muille hauskaa vapunjälkeistä elämää :D

Tinuri ja Alpi ♥ 14.12.

Vierailija
17/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sisso.. mikä päivä! Kyl nää kotiäipän päivät on tylsiä!!!

Kaikki alkoi siis siitä kun aamulla täälä kirjoittelin, sit tuli puhelu dagiksesta et poika on mennyt nurin metsässä ja pää auki. Adam mukaan ja pojua hakemaan tai siis viemään lääkäriin. Sielä sit vaan putsattiin haava ja laitettiin jonkin moinen " laastari" kotona se jo vuosi yli ja pojan kasvot jälleen ihan veressä. Soitin uudestaan lääk. ja sanoitvat et laita kylmää et kyl se siitä tokenee. kylmää ja uus " laastari" ja sit vaudilla Adamin neuvolaan sielä haava vain vuotaa ja neuvolan lääk. passittaa meidät takas toiseen lääk. jossa pienen kinuamisen jälk. päästään uudestaan huoneeseen ja haava vihdoin liimataan.. Siitä sit vaudilla siskon koiraa lenkittämään kello kolme ollaan kotona ja ruokaa tulemaan siitä sit vaudilla hakeen esikoinen dagiksesta.... Tässä hötäkässä Adam oppi kääntymään nyt myös mahalta selälleen. Neuvola reissu meni Aatun osalta hyvin kiloja kohta 8 ja pituutta oli 68cm laitan sit tarkemmin tonne kasvupinoon. Motoriikka sai hurjasti kehuja, tampereella olleet varmaa huomasivat et varsin liikkuva vauva meillä on.

Kyllä tuli omaa tarinaa, en yhtään muista mitäs täälä on tapahtunut joten luempa uudestaan pinon.

nefili

Vierailija
18/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tämänpäivän kruunasi esikoisen lausahdus ruoka pöydässä...

Näytän kuulemma paljon vanhemmalta kuin 6vuotta vanhempi siskoni... eli siis reilusti yli 36 vuotiaalta... tack.. tack..

nefili joka käpertyy sängyn alle itkemään

Vierailija
19/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin 4kk neuvolassa, kovasti PikkuPojua kehuttiin jänteväksi, reippaaksi ja iloiseksi kaveriksi =)

PikkuPoju aluksi hieman ujosteli neuvolantätiä, ujosti vain katseli ja hymyili tädille muutaman kerran.. ja käänsi päänsä pois. Kun otin hänet pois kantoliinasta, hän ei enää uskaltanutkaan edes katsoa neuvolan tätiä päin =D

Kun PikkuPoju pääsi takaisin liinaan, hän taas hymyili ja naureskeli samalle tädille, alkoi jopa jokellella katsoen terveydenhoitajaa suoraan silmiin pitkän aikaa!

PikkuPoju on siis hyvinkin seurallinen hepu, liinan turvissa ;)

Lääkäriä Hän ei sitten ujostelutkaan, koko tutkimuksen ajan PikkuPoju vain jutteli, kovaan ääneen naureskellen lääkärille =D

Mitat: 5835g ja 60cm, eli varsin pikkuinen kaveri, mutta omaa käyräänsä kulkee hyvin ja kasvu on kuitenkin tasaista.

Rintamaidolla jatketaan, koska poika on tyytyväinen ja paino nousee tasaisesti. Pienestä koostaan huolimatta hyvin kasvava ja terve poju siis.

[color=deeppink] [b] IITULI! [/color] [/b] Koliikin loppumisesta..

Luojalle kiitos, että äitien muistit vuotavat kuin seulat!!

Ihan oikeasti jäin miettimään että niin... mitenkäs se koliikki silloin..?

Millaista se oli..? Aika kultaa muistot. Ne helvetillisimmätkin. ONNEKSI!

Nyt muistaa vielä, kuinka itku oli loputonta.. vauva itki, itki ja itki.. ja minä itkin. Päätä särki, väsytti niin että tuntui ettei silmät enää pysy auki.. tuntui että aivot tilttaa kiinni hetkenä minä hyvänsä. Niin, kyllä sen muistaa mitä se oli, mutta onneksi ei enää muista täysin tunnetasolla millaista se lopulta tosissaan oli! Nyt vaan nautin iloisesta ja nauravaisesta pikkumiehestä. Niin.. oliko se edes tuo sama vauva joka silloin itki..? Ehei! ..en usko!

Nyt yöt nukutaan hyvin. klo 23 PikkuPoju nukahtaa yöunille, syö kerran -- 3 kertaa yössä. Näihin syöttöihin en edes herää kunnolla. PikkuPoju nukkuu vieressä ja pari kertaa vaan ähisee jotta tiedän laittaa tisun suuhun. Sitten nukahdamme molemmat ja heräämme vasta seuraavaan syöttöön.. Ihanan helppoa!

Vaikka nyt ollaankin jo kuukausi saatu 7-8 tunnin yöunet (lähes taukoamattomat sellaiset) niin silti minulla on muistona vielä tummat silmänaluset.. kauankohan niillä kestää toipua?

Mitenkäs teillä muuten yöt sujuu nykyisin? Onko neitosella vielä masukipuja? Nyt täytyy myöntää, etten muista viimeisimpiä kirjoituksiasi *nolona*. Kirjoittelit kyllä siitä, että kävitte reissussa.. ym.. mutta nyt en muista miten neitosen massu/unijutut menikään.. :/

Ja nyt tunnustan vielä sen, että useinmiten luen niin pikalukua nää pinot, että puolet asioista tosiaan jää lukemattakin.. Mutta mutta.. " syytän" taas lapsia tästä.. ei oo suurperheellisellä aikaa keskittyä kaikkeen.. Ja jos on aikaa, niin pää on niin laho ettei parin minuutin päästä enää kykene muistamaan mitä äsken tuli luettua XD

Harmittaa ihan kun puolet asioista unohtuu matkan varrelle..

terkuin:

lahopää -mm- ja iloinen PikkuPoju

Vierailija
20/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih, mun orvokit jäi yöksi ulos ja olivat aamulla lehteä hakiessa ihan jäässä! Rapina vaan kuului kun siirtelin amppeleita... :/

Ratkaisin " peruna" kriisini! Jatkan imetystä, kun tuo vesseli on kuitenkin ihan tyytyväinen.

Äh, tytsy meni nostamaan poitsun aamu-uniltaan, vaikka kaveri oli ihan unessa vielä. Hyvästi äidin rauhallinen aamuhetki...

Palataan asiaan myöhemmin, lyhestä virsi kaunis.

Kirsikka ja Akseli 4kk 1pvä