Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤- Tammenterhot Ke-To -¤¤¤

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy vähän purkautua edes jonnekkin. Kaksi vanhempaa lasta ovat oikein kitinä päällä tänään, huoh, siis ihan yhtä kiukuttelua kokoajan. Halusivat puistoon aamulla, lähdettiin puistoon, siellä eivät muuta kuin seisoivat äidin lahkeessa kiinni joten takas kotia, nuket on rumia, ruoka on pahaa, housut hiertää jne.!!! Nyt ovat molemmat omissa huoneissaan jäähyllä. Tän päivän kun kunnialla saa loppuun niin hieno homma!

Pikku-neidillä oli eilen 3kk neuvola, pituutta oli kuukaudessa tullut 6cm lisää, painoa taas vain 600g. Nyt siis pituutta 61cm ja painaa 5565g ja ehdottivat lisäruuan antamista, muuten kaikki ok.

Voi Katskula, kuulostaapa kurjalta tuo nukkumis ongelma, mutta minäkin ehdotan tuota toiseen huoneeseen siirtämistä, ei se tyttöä vahingoita vaikka hän itkisikin hetken itsekseen, ennenkuin äiti tulee lohduttamaan ja helpommin hän varmaan oppisi nukahtamaan itsekseen jos maltat olla reagoimatta pienimpiin itkuihin mikä on toki helpommin sanottu kuin tehty.

Tjaahas, nyt tuolla lentelee lelut seinille..

Vierailija
22/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1874CD]Täällä on emäntä nyt puolikuollut. Nimittäin olen vatsataudissa. On kuulkaa loistava laihdutuskeino! Mutta en suosittele kenellekään.

Yöllä olin niin heikossa kunnossa, etten päässyt kunnolla WC:stä sänkyyn, kun niin huimasi ja heikotti. Nyt olenkin jännännyt sitä, että miten tämä vaikuttaa maidon tuloon, kun mikään ei ole kunnolla pysynyt sisällä sitten eilisen päivän.

Pojulla olis ollut 4kk-neuvola tänään. Onneksi sitä peruessani th lohdutti, ettei taudin pitäisi tulla poikaan, kun imetän. Äidinmaidon pitäisi antaa suoja tähän tautiin. Ja ei pojassa näytäkään olevan mitään sairauden merkkejä, ihan yhtä lailla se on jaksanut tuolla leikkiä ja kiljua.

Mitäs galluppia täällä oli? No Sinda ainakin kyseli kuinka moni laulelee lapselleen. No minä ainakin. Muistelen lauluja omasta päästäni, olen lainannut kaverilta myös laulukirjan, jossa mukana CD-levy, jotta muistuu laulut ja sävelet mieleen. Ollaan käyty myös pojan kanssa avoimen päiväkodin vauvojen musiikkihetkessä, jossa olen oppinut joitain uusia kappaleita ja verestänyt muistia vanhoista. Ilmoitin meidät myös viikon kestävään aikuiskoulutuskeskuksen järjestämään vauvamuskariin toukokuun lopussa.

Mut nyt takas lepäämään, kun pojukin on vielä unenmailla...

-Sulina + poju 4kk 4pv-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli viimein kutsu Lillukan allergiatutkimuksiin. Ens viikolla on prick-testi, jossa katotaan maito, kananmuna, vehnä, kaura ja miun pyynnöstä vielä kissa. Seuraavalla viikolla on lastenpolille aika lääkärin juttusille. Meinasivat testata Tuttelia, mutta mie soitin ja sanoin, ettei sitä testata, kun täysimetyksellä ollaan.

Pinus: jokos työ kävitte maitoaltistuksessa? Miten meni?

Hermione: juu, miullahan nuo PMS:t jyllää. Hormoonit tosiaan, muttei oo kovin hauskaa.

Tikru: samassa vauvajumpassa vissiin käytiin! :) Myö ei kyllä kovin montaa kertaa keretty käymään, kun aloitettiin vasta helmikuun lopussa ja sit jossain vaiheessa E. alkoi ottamaan päiväunia siinä viiden maissa, nii ei myö sit keretty jumppaamaan. Ehkä tuosta tunnistat? Mie ainakin epäilen tietäväni, kuka sie olet. ;)

Katskula: kyllä kuulostaa rankalta. Ootko kokeillut tassuttelua? Se on lempeämpi unikoulusysteemi http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm

Jaa, mies tuli kipeenä kotiin. Pitänee mennä.

T: Monttu

Vierailija
24/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Morjens vaan kaikille. Piti repästä vähä erilainen otsikko :D

Sain eilen ukolta t-paidan teksillä " Puhu kasvoihin päin rintani eivät kuule sinua!" . .oisin kuulemma saanu teksillä " yhdessä 10 vuotta eikä suotta" , mut ei ollu ollu. Kukkia oli pitäny lähettää, mut oli unohtanu. En kyllä osannu mittää odottaa, ja kaikki muistaminen lämmittää sydäntä :)

Tilasin ite ukolle paidan teksillä " Varattuna vuodesta -97" . Kelloon oisin kaiverrattanu jotai, mut en sitte kerinny.

Pitkästä pitkästä aikaa olin vähä ulkosalla. Kossi nukku myös vähä aikaa vaunuissa. Tai nukkuu vieläki, mut sateen takia siirsin kuistille. Sadesuoja oli kyllä, mut en ota nyt riskejä vilustumiseen, ku alkaa olla parantunu lentsusta.

[b]Äityli[/b] voimia sinne räksätaudista kärsiville. Tai yleensähän se kiertää kaikki perheenjäsenet. Hirveen sitkee ja pitkäkestonen ainaki ollu meillä. Ikuisuuen kestää tätä niistämistä :/

[b]Laulu/leikkiG[/b] akka laulelee ehkä enempi ku mie. Hoidosta oppii uusia ja opettaa sitten mulle, ku esiintyy :) Pieni pilvi pehmoista lauleli jo masuun ja alussa Kossi rauhottu kummasti akan sitä laulellessa.

Nyt suosikki on Tuiki tuiki tähtönen mitä toisinaan lallatan pukiessa. Saa n yleensä leveitä hampaattomia hymyjä :) tiiän kyllä laulavani nuotin vierestä ;)

[b]Hermione[/b] nostan hattua! Ei varmaan kovin monilla paikattomia hampaita pitkään löydy. Mulla niitä ois vaikka muille jakaa :/ kai surkee purukalusto, ku peikot siellä viihtyy, koska harjailen kyllä niitä.

[b]Katskula[/b] voimia hirmusesti. En osaa mitään fiksuja neuvoja antaa. Ukkos nyt laitat ensimmäisenä tuuraan pari yötä, että saat ladattua akkuja. Minä oon myös kuullut tuosta, että vauva nukkuisi rauhallisemmin omassa huoneessa. Ei " haista" sieltä maitoa/äitiä ja siksi uni maittaisi paremmin.

[b]Mirabella[/b] lapsivakuutusta? Meiän on ajat sitte pitäny niistä ottaa selvää, mut aina se jää. .

[b]Maria[/b] jospa se toinen kuuri ois pureva pattiin.

*hmm* Vai housuvaippoja. Taitaa olla " letku letkeä" joka ruutailee mihin sattuu :D

[b]Mamm@mia[/b] jahas teillä lapsoset laittaa mökkiä sileeksi :O Laita toinen tiskaamaan ja toinen vaikka siivoon vessa, jospa ne siittä kiukut häviäis :D

[b]Sulina[/b] toivottavasti pöpö on jo taltutettu. Lähtikö monta kiloo?

Mä kans tänään oon miettiny onko Kossilla joku masupöpö. Noin klo 11 mennessä oli kakannu neljästi. Eka kerta oli jotai ennen kuutta. Ei ihan hirveesti oo ollu vaipassa tavaraa, mut löysää :/

Voiskohan vielä a-kuurilla olla vaikutusta?? Se loppu tiistai-iltana.

Tiikeri elokuva pyörii, samoin pyykkikone ja jotai välipalaa pitäs kehittää. Eilen tuli tehtyä lättyjä ja niitä on vielä muutama jälellä. Niitä ehkä vois ainaki napsia.

Miekkonen on nukkunu pari tuntia. Lähtee puuhaan jotai ennenku kutsu käy.

Vierailija
25/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATSKULAlle voimia!! Kuulostaa siltä, ettei teidän pikkuinen osaa siirtyä univaiheesta toiseen ilman apuja? Meidän pojulla on vähän samaan vikaa päivisin, aika harvoin nukkuu montaa tuntia putkeen, usein heräilee just klassisesti 45 min välein eli kun syvä uni kevenee. Öisin onneksi nukkuu yhden pitkän pätkän.

Miten jos pistäisitkin miehen sinne toiseen huoneeseen? Siis työpäivinä. Ja itselle korvatulpat? Näin voisit olla reagoimatta pieneen ähinään ja vauva voisi opetella sitä itse nukahtamista. Ja sitten viikonloppuisin ja esim. kerran keskellä viikkoa tekisitte miehen kanssa vahdinvaihdon ja mies toisi vauvan sun luo ainoastaan syömään. Vellin voi ihan varmasti vielä lopettaa ja aloittaa sitten aikanaan ihan puurolla.

LAULUG: Juu, paljon lauletaan koko porukka, kuka enemmän kuka vähemmän nuotin vierestä :) Meillä on Lasten Parhaat Kirjat -kerhosta tilattu ainakin kaksi kirjaa, joissa on sekä laulujen sanat, nuotit että leikkiohjeet. Ja syksyllä meinaan lähteä lasten kanssa muskariin. Musta tuntuu, ettei J ehkä vielä saisi siitä kovastikaan irti, mut syksyllä on jo varmaan ihan eri meininki. Ekan kanssa sitä oli tosi paljon malttamattomampi, meillä esikoinen aloitti vauvauinninkin jo 7 viikkoisena! Mitä siitä vaikka nukahteli altaaseen, äiti ja isi oli kuitenkin ihan täpinöissään :D

VIERASTAMINEN??? Vierastaako muiden lapset vielä ketään? J:lle kävi nyt vappuna ekan kerran niin, että katsoi vieraita tosi pitkään ja tarkkaan, sitten alkoi alahuuli väpistä ja sitten ihan hirveä HUUTO. Eli taisi vierastaa... Kurjempi juttu on se, että tuntuu vierastavan vähän isäänsäkin :( Käyn muutaman kerran viikossa treenaamassa, muuten en omaa aikaa kaipaa, mutta lähes joka kerta on vastassa hirmuinen huutokonsertti. Vaikka olen vain tunnin pois. Todella kurjaa, mietin jo että onko siitä jotain vahinkoa vauvalle vai onko se hyväkin, että on pieniä hetkiä jonkun muunkin sylissä. Niin ja tuttipullo ei enää kelpaa (alussa kelpasi), joten saadaan vain haaveilla miehen kanssa kahdenkeskisestä illasta...

Enpäs taas muista mitä kaikkea piti kirjoittaa, mullakin on ihan uskomaton imetysdementia ;) Mut Sindaa piti kiittää niistä jumppaohjeista, tallensin ne jo omalle koneellekin. Meillä kun on vielä tuollainen vähän kookkaampi terho, niin luulis jumpatessa kunnon kasvavan kohisten!

ariella (ja molemmat lapset kerrankin yhtä aikaa päikkäreillä)

Vierailija
26/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äsken nukuttua vartin, sit alkoi itkuhälytin kitisemään, tuttia suuhun ja äiti uudestaan sänkyyn ja puoli tuntia unta palloon. Sekin riitti jo, että jaksaa taas paremmin. Aamu meni kyllä itkua vääntäessä. Tyttö oli niin suloinen ku ihmetteli varmaan mitä äiti touhuaa. Yritti jokeltaa ja hymyillä, mut ku vastaus ei ollut normaali, niin oli ihan pihalla :)

Tuo tassuttelu vaikutti hyvältä jutulta. Meillä ei tosin itketä yöllä, et sellaista rauhotusta ei tarvita. Aika pitkälle olen kyllä noin tehnytkin. Tissiä en joka kitinään ole antanut, istunut vain pinniksen vieressä, pitänyt toista kättä tytön olkapäällä, et pysyy kyljellään, ja toisella lykänny tuttia suuhun. Nopeasti siihen rauhoittuukin ja on varmaan hereillä vielä ku mä jo olen rojahtanut takaisin sänkyyn. Mut syötöstä jää mun viereen (nukahdan kesken) ja sit nukun mä huonosti ja tyttö hamuaa tissiä tasaisin väliajoin. Ajattelin, et jos kokeilis hoitaa syötöt istualleen ja tyttö takaisin sänkyynsä sen jälkeen. Se on vain vaikeaa ku olen nyt liian väsynyt.

Nyt on päiväunillakin herännyt kolmen vartin välein, ei siis jostain syystä siirry univaiheesta toiseen heräämättä. Ennen ei tarvinnut käydä vaunuja heijaamassa, nyt täytyy ku toinen möllöttää siellä silmät auki ja jos ei mene ennen ku yltyy itkuksi, niin peli on menetetty. Itkusta ei enää rauhoitu nukkumaan.

Jollei viikossa muutu yöt, niin sit luovutan ja siirrän omaan huoneeseen, tuntuu vain niin pahalta.

Katsku, tämän päivän rutisija

Vierailija
27/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää taas tulla kyselemään viisaammilta neuvoja:) Onni tekas just päivän neljännet plörät ja mä oon täällä nyt vähän ihmeissäni (lue:huolissani) et mikäs nyt on meininki.. Yleensä kakkaa aamulla ja iltapäivällä. Ei se mun mielestä oo mitenkään vetistä, enemmänkin ehkä tavallista kokkareisempaa ja kirkkaamman keltasta. Sori nyt vaan tää yksityiskohtanen kuvaus aiheesta, mut en tajua et miten ripuli pitäs erottaa jos vauvan kakka on muutenki aina löysää..

Mut siis herra on kyllä ihan pirteä eikä itkeskele, joten ei kai voi kipeä olla?!

Vierastamisesta: Juu, meillä vierasti kyllä vappuna mummoa ja pappaa, huuli meni mutrulle ja hirveä huuto. Mummo oli ihan masentunu:) Kai se sit voi alkaa näinkin aikasessa vaiheessa vaikka luulin että se vaihe ois vasta syksyllä.

Katskulalle tsemppiä. Hyviä neuvoja saitkin jo. Mä myötäelän täällä, meilläkään ei nukuta edelleenkään hyvin eikä siirto toiseen huoneeseen ole mahdollista tilan puutteen takia. Jotenki toivon että 6kk jälkeen tilanne helpottus.

Sit sellasta, et oisko kukaan jyväskyläläinen ny halukas tapaamaan kun ei raskausaikana saatu aikaseks?

Ja zatulta piti kysellä että jokos kossi tervehty?

T. Beijaflor

Vierailija
28/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monttu: En ala mitään, miun lahonneet imetysaivot eivät suostu yhteistyöhön enkä millään saa siuta mieleen.. Epistä jos sie muistat miut enkä mie siuta!!!! Olitteko siinä kevätjuhla esityksessä? Miulla on se nauhalla ja voisin siitä yrittää bongailla teitä... Miun tytön nimi alkaa M kirjaimella.

Tyttö naukuu titi- nallea telkkariin joten täytyy lopetella.. taas..

tikru

Vierailija
29/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä kauan ehdin taas kirjoittaan, ennenkuin toi jäbä herää. Ei nukkunut aamun ekoja unia kuin reilu puol tuntia ja nytkin unillaan heräilee vähän väliä. Meillä on tullut kuvioihin kans sitä et nukkuu n. 45minsaa ja sit heräilee ja monesti joutuu pitkäänkin hyssyttään ennenkuin nukahtaa uudestaan. Ja ihan yliväsyneenä aina itkee. No, kaipa tääkin vaihe menee ohi.

No, sain äkkiä imuroitua ja pestyä lattiat, ihana kun sain nyt siivottua rauhassa, kohta pitäis lähtee hakeen poikaa tarhasta.

Olo on tosi surullinen, veljeni avovaimonsa kanssa odottavat vauvaa ja nyt muutama päivä sitten ultrassa ilmeni jotain häikkää, saivat uusintaultran ja on yhtä tuskaa odottaa sitä selvyyttä asiaan. On kyllä ihan kamalaa pelätä sitä pahinta, ihan epätodellista, että läheisille sattuu tällaista. Mikäänhän ei ole vielä varmaa, mutta kuitenkin pelkkä epäilys on riittävän kamalaa. Asia pyörii mielessä koko ajan.

Mitähän galluppeja oli... Laulelen vauvalle jonkin verran, niitä muutamia lauluja joitten sanat muistan. Kaipa toi pikku-ukko kohta kyllästyy kun aina sama sävel soi.

Netistä löytää kyllä kaikkee kivaa laulunsanoista loruihin.

Meillä on ollut jo vierastamista, mummia kohtaan! Se alkoi ehkä joskus 3kk iässä, mutta nyt on tilanne jo vähän rauhoittunut. Vanhempi jäbä vierasti hyvin vähän ja vasta joskus 5kk-6kk iässä, että aika aikasin tää on ruvennut. Mutta vierastamiseksi mä sen tulkitsen.

Sitten Pupinalle sellasta asiaa, että joko oot sen kantopussin ( peanut shell) hommannut, kun siitä oli jokin aika sitten juttua? Mä kun oon kans pähkäillyt ties kuinka ja kauan liinojen sun muitten vaihtoehtojen välillä, tuota kyseistä kantopussiakin ehdin jo harkitseen, kunnes sitten tutustuin noihin kantoreppuihin. Eli menin nyt pitkän harkinnan jälkeen tilaan Bebesiltä sellaisen Ergo kantorepun. Sopii 3-4kk iästä, viimeistään 5kk iästä asti ja vaikuttaa aika hyvältä kantojutskalta. Saas nähdä onko sitten sitä loppujen lopuksi. N. 100 e. tuli maksaan, mutta toivottavasti on sitten hyvä ja saa jollain hintaa sit myytyä poiskin kun ei itse tarvi. Repussa on se hyvä puoli, että siinä saa sitä painoo jakautuun vähän lantiollekin, mikä on mulle varmaan parempi, kun toi selkä renaa vähän väliä ja helppo ja nopea laittaa lapsi siihen. Jos siis et ole vielä mitään hommannut, suosittelen miettiin tuotakin vaihtoehtoa. Vaikutta ihan hyvältä vaihtoehdolta.

Oli mulla jotain muutakin asiaa, mutta ei toi pää taas toimi eikä tässä ehdi kauempaa kirjoitteleenkaan kun täytyy lähtee hakureissulle.

Voimia teille, jotka joudutte vauvojen kanssa valvoon....

F ja vauvaherra (5.1) ( tänään tuli vuosi plussasta, äkkiä se aika menee jotenkin haikeeta, jos tää jää viimeiseksi vauvaksi)

Vierailija
30/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tää aika menee. Poitsukin täyttää tänään 4 kuukautta. Tuntuu, että kaikki päivät on samanlaisia (lue tylsiäkin), mutta silti aika rientää kun siivillä.

Galluppeja oli monta. LAULELUSTA joo . Laulelen toki ja muutaman lorunkin osaan (äänelläänhän se kukkokin...). Esikoinen on kova laulamaan. Osaa monia lauluja, joista osa päiväkodissa opittuja.

Sitten VIERASTAMISESTA. Poitsu vierastaa ihan selvästi. Isovanhempia esimerkiksi ja sellaisia ketä ei päivittäin näe. Tuijottaa vähän aikaa, alahuuli kääntyy mutrulleen ja itku alkaa. Miekii luulin, että vierastaminen ei näin aikasin tuu, mutta tuli kuitenkin :-).

FABLE: Meillä myös Ergo-kantoreppu. Kallis oli, mutta toivon että käyttöä riittää. Nyt ainakin poju viihtyy siinä ihan hyvin. Joskus otan kävelylenkillekin sen siihen, ja yleensä nukahtaa. Hyvä puoli Ergossa on, että sillä voi kantaa isompaakin lasta. Meidän esikoinenkin on ollut siinä kannettavana. Tietysti lähes 17 kiloa ei jaksa niin pitkään kantaa. Eli voin vain suositella ketkä miettivät kantorepun tms. hankintaa. Meillä oli alkuun Lodger Shelterin kantopussi. Sinänsä sekin hyvä ostos, mutta kun vauvalle tulee painoa lisää, alkaa painaa niskaa. Tämä kantopussi on lisäksi paksua fleeceä, ja siksi siinä tulee gelposti vauvalle kuuma (ainakin meidän kummakallelle). Lodger Shelteriä voi käyttää myös kaukalopussina. Siinä tarkoituksessa lähinnä pussia enää käytämme. Joskin kuuma tulee taas helposti eli vauvalle päälle vain sisävaatteet ja pussiin ja mielellään ilmastoitu auto. Niin ja Ergoon saa semmoisen Insertin, jolla reppu pienennetään siten, että ihan pientä vauvaakin voi siinä kantaa.

MONTTU: Joo kävimme viikko sitten maitoaltistuksessa sairaalassa. Oireita pojulle ei siellä ollessa tullut (suolioireinen), joten altistusta jatkettiin viikko kotona (Nannia annettiin). Altistusviikko meni kuitenkin ilman suurempia oireita. Kakka on edelleen vähän kummalista, mutta itkuisuus ja huonounisuus eivät palanneet. JEE! Soitin sitten tänään sovitusti lääkärille sairaalaan, ja hän totesi, että maitoallergiaa ei todennäköisesti ole. Kaikki tämä oireilu hänen mukaansa on luultavasti johtunut suoliston kehittymättömyydestä, jota maito on varmasti kuitenkin ärsyttänyt. Kahden viikon syöminen erityiskorvikketta rauhoitti luultavasti suoliston, ja nyt sitten kestää paremmin tavan korviketta. Huojentavaa oli kuulla kaikki tämä!! Maitoallergian kanssa on oma temppuilemisensa kuitenkin, ja helposti allergisoidutaan sitten muullekin. Saatiin lupa aloittaa kiinteät ihan normaalitahdilla. Poju juo maitoa ihan kiitettävät määrät, joten aloittaisin kiinteät ihan mielelläni. Täällä meidän sairaalassa ei tehdä prick-testejä. Joku verikoe otettiin, jossa oli jotain RAST-juttuja maidolle ja munalle. Ne olivat Rast-luokka 0 tai jotain sellaista. Niin ja ihon rasvausta jatketaan perusvoiteilla/ kortisoonilla (eli atooppinen on kuitenkin). Jos oireet nyt kuitenkin palaavat, voi osastolle/ polille ottaa uudelleen yhteyttä.

ZATU: Onko teidän kossi vielä räkäinen/ yskäinen? Meillä sillon kesti räkäisyys/ yskä kaksi viikkoa. Antibioottikuuri tais olla ihan turha, kun ei kuurin aikana osoittanut mitään parantumista vaan parani sitten aikanaan. Tänään poika on vähän ollut taas rohisevan kuuloinen. Toivottavasti ei ole uusi tauti tulossa... Isosiskon päiväkodissa on vesi- ja tulirokkoa liikkeellä. Nehän ne tästä enää puuttuis..

Ainiin ETELÄ-KARJALAISET tapaamisesta. Pitäskö sopia siitä sähköpostitse niin kun on joku ehdottanut. Minunkin sähköpostiosoite pitäs olla blogissa. Kesäkuu vois ajankohtana olla hyvä. jospa kelit lämpenis. Nyt ei kyllä taas oikein kesäiseltä nää kelit tunnu..

Poitsu kyllä kasvaa tosi hyvin. sairaalassa viime viikolla oli 7480 g ja 66 cm. 4 kuukauden neuvola meillä on vasta ensi viikolla. 1,5 viikkoa sitten poju kääntyi eka kertaa mahalleen. Nyrkit on aina suussa ja leluihin tartutaan innolla. Ja alas taitaa tulla ihan pian ekat hampaat kuolamäärästä päätellen.

KATSKULALLE voimia heräilyihin. Se on rasittavaa. Kokeile ihmeessä sitä toiseen huoneeseen siirtämistä tai kokeile korvatulppia itsellesi. Minä nukun melkein aina korvatulpat päässä, koska herkkäunisenä heräisin joka ähinään ja puhinaan. Tulppien läpi kuulee kyllä itkun.

Tässäpä tarinaa. Palataan!

-pinus ja poju 4 kk-

Vierailija
31/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti,mulla menee niiin totaaliseen taas hermot exää!

Se on taas häiriköinyt idiootti viesteillä koko päivän!

Jos tyhmyydestä sakotettais,se sais isoja sakkoja joka minuutti!

Mä tuossa ilmoittelin eilen sille,että herra8veellä on pe-la välinen yö yökoulua.

Menevät sinne klo 18 perjantaina ja haku pois lauantaina klo11

no,noilla kahdella on isänsä tapaamis vkoloppu, eli pe klo18 - su klo 18 välinen aika.

Ilmoitin viestissä,että me viedään eka herra koululle kuutta ennen ja tuodaan sitte Neiti10vee kuudeksi normaalisti isälleen..

Vaan ei mee kaaleen,alkoi vääntää että mun pitäs viedä eka lapset sinne varemmin ja se vie sitte..siis mikä järki??

Kun se asuu syrjäkylällä ja koulu on meidän reitin varres jne

Alko uhkailla tyyliin että meillä on yhteishuoltajuus plaa plaa.. so? mitä se tähän kuuluu?

Sitten alko kitistä että sillä on meno lasten kans!

Eli anto ymmrtää,että ei oiskaa sitte vieny lasta yökouluun..

Sitten se ihan selkeesti varmaan bluffas väittäessään soittanensa koululle..aivan sama vaikka oliski soittanu,mitä tää asia niillekkään kuuluis sitte? vai luuliko pelottavansa mua koululle soittamisella??

Sitten alko kitistä siitä,kun en siltä kysyny ,kun koulussa valinnaista valittiin ja mä päätin,ettei neidille oteta ruotsia lisäkieleksi,sillä englantikin takkuaa ja opettaja oli samaa mieltä,ettei kielipää riitä ja tuki päätöstä olla valitsematta ruotsia.

Toisekseen,vaikka olis yhteishuoltajuus,ei mun tarvi siltä joka asiaan lupaa kysyä,tän oon selvittänyt jo aikaa asianajajan kanssa..

Mitä helkuttia mä siltä kysyn,kun ei se tajua realistisesti neidin tasoa ja vuosi sitten se vaan haukku neidin toikkarin sille pystyyn, vaikka neiti sai ihan ok toikan..Tosi kannustava isä,joopa joo.. :/

nyt kutsu käy-

Vierailija
32/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kiiressä yritän vaikka vastailla ensteks galluppeihin..fysioterapeutti tulloo kuuvelta jumppaan meiän A:ta.

leikkimis G:Mää laulenen ihan omiani jos en muista sanoja..ja aika monta laulua ja lorua on muistissa kun oon tarvinnu niitä koko pienen ikäni..oon ollu suvun luottalapsen vahti..

Ja sit oon tuota karaokee lauleskellu muksuille..M sammu aina siihen pienenä ja nii sammuu A:kii..liekkö mul unettava ääni..kuinkahan moni on baariloissa nukahtanu ku oon laleskellu päivän säde ja menninkäistä.. ;)

no suunnitelmin tuli muutos..syötänkii minnille puurot enneku tuloo jumppari..

eli laterlater..

T:MK

Vierailija
33/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pikkumies nukkunut ihmeen huonosti tänään, heräillyt aina eikä meinannut helposti ruveta uudestaan nukkumaan. Nyt nukkui reilut kaksi tuntia kun kävin välissä heiluttelemassa vaunuja. Omituista kun yleensä nukkuu aika hyvin ja ainakin yhdet pidemmät päiväunet. Voiskohan olla ilmavaivoja kun olen tuota soijajuomaa nyt viikon käyttänyt (munaton-maidoton dieettikokeilu menossa).

Monttu - minkälaisia oireita teidän lillukalla ollut? Olen vähän ulkona kun oli taukoa palstailussa...

Zatu - ONNEA! Johan siinä on muutama vuosi samaa naamaa tuijoteltu :-) Vakuutusmies oli toisesta yhtiöstä kun meinasin vähän kilpailuttaa, mutta ei sitten tullutkaan (soitti ja tajuttiin puhelimessa ettei kannata kun esikoisen vakuutusta ei saisi siirrettyä ilman rajoitusta)

VierastaminenG - meillä on vierastanut jo noin kuukauden verran, varsinkin mummoa :-/

Katskula - noi päikkärihommat kuulostaa tutulta, ehkäpä on vaan vaihe kun meillä on tosiaan ihan samanlaista nyt. Miksi pitää neitiä pitää yöllä kyljellään?

Kakka-asiaa - Meilläkin välillä tulee monta kakkaa päivässä ja välillä vähemmän. Ripuli on kait enempi vihreää ja ihan vetistä. Eiköhän se kakkakin vähän vaihtele sen mukaan mitä äiti on syönyt (jos imettää). Mitäs Beijaflor Onni syö? Olette varmaan jo syöneet muutakin kuin maitoa...

Pinus - millaisia iho-oireita teillä on ollut? Meidän pojalla on tosi kuiva iho ja semmoisia punaisia länttejä, samanlaisia mullakin kun olen atoopikko. Neuvolantäti kuitenkin suositteli mulle maidotonta ruokavaliota kokeiltavaksi ja olen nyt viikon ollut ilman maitoa ja jätin kananmunankin samalla. Iho on kuitenkin ihan samanlainen kuin ennenkin joten rupean kallistumaan ihan vaan atopian puoleen.

Tsemppiä Maria - kyllä ne ukot osaa olla urpoja!

Kukas olikaan hoikistunut imetysdieetillä? Tämä mamma kyllä leipoo vaikka ei munia ja maitoa käytäkään :-( Eli kyllä herkkuperse aina herkut keksii... Mistäköhän löytyisi uusi selkäranka?!

t. Mirabella ja " Albert" 29.12.

Vierailija
34/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että jollakin Terholla Hanneksen lisäksi on jo ollut vesirokko (Moominmamma??). Miten helpotitte vauvan oloa? Suppoja olen tänään joutunut antamaan korkeeseen kuumeeseen. Kutinaa ei vielä tunnu niin kauheasti olevan, mutta varulta kysyn että saako näin pienelle jotain kutinaa helpottavaa antaa, jotain linimenttiä tms? Rokkoa on eniten vaippa-alueella, ollaankin oltu melkein koko päivä ilman vaippaa. Tarviiko näin pienelle antaa vettä maidon lisäksi kun on korkea kuume?

Voi että, sääliksi käy tuota rakasta pientä miestä :(

Vierailija
35/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni vauvoille ei pitäisi antaa vettä ettei niiden joku herkkä olikohan se molekyylitasapaino häiriinny... Jostain sen olen lukaissut. Tämä siis jos imettää. Kannattaa vaan kovasti tarjota tissiä että saa nestettä. Mutta tämä siis maallikolta ehkä joku ammattilainen osaisi neuvoa oikeasti. Toivottavasti paranee pikkumies pian.

t. Mirabella

Vierailija
36/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä flickalla oli se reilu kk sitten. Kutinaa en voi sanoa että olis ollut vaikka paljon kelloja olikin. Oikeastaan mitään lääkettä ei voi antaa ilman lääkärin lupaa paitsi tietty parasetamolia, niikuin oletkin antanut jo kuumeeseen.

Flickalla ei ollut kuin hieman lämpöä ja pahimpiin kohtiin esim vaippaalueelle laitoin zinkki pastaa tai sitten vesirokkovoidetta jota saa ihan sillä nimellä ainakin täällä Suomessa. Siinä on mentholspriitä joka lievittää kutinaa ja jokin aine joka estää että rakkulat ei tulehtuis niin herkästi.

Koita kestää, se ei onneksi kestä kovin kauan, yleensähän niitä uusia kelloja tulee n 5pv ajan.

-MM- ja flickan 18.1

Vierailija
37/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikru: ei oltu mukana esityksessä. Mutta nyt kun tyttösi etukirjaimen kerroit, niin taidan ihan oikeesti tietää siut. :)

Etelä-Karjalaiset: blogiin vain sähköpostiosoiteet, niin yritetään sopia se tapaaminen. Mites ois kesäkuussa? Hiekkalinna avataan muistaakseni 17.6., mutta voihan sitä aikaisemminkin tavata?

Mirabella: Maidosta Lillukka oireilee lähinnä iholla eli kasvoihin tulee ihottumaa, näppyjä, lehahtelee punaiseksi, pyllyyn tulee kans näppyjä ja punoittaa. Tulee kuivia plänttejä jalkoihin ja käsivarsiin, reidet menee karheaksi samoin rinta. Kananmunasta tulee kaiken tuon lisäksi suolisto-oireet eli kakka muuttuu vihreäksi ja kamalan hajuiseksi. Mie oon nyt 6 viikkoa ollut ilman maitoa ja 4 viikkoa ilman kananmunaa ja Lillukan iho on nykyään ihan normaalin oloinen ja kakka tavallisen maitokakan väristä. Aina välillä tulee jotain pientä näppyä, mutta enpä ole vielä hoksannut, mikä vois olla syynä. Ehkä liivate, ehkä jokin muu... Vappuna pistelin aika reippaasti pähkinöitä ja ne tais kans olla pahasta, kun Lillukalla meni posket ja pylly taas näpylle.

Vierailija
38/38 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii varmaankin se 17.6. Aloitan työt tod.näk. 18.6 mut onhan niitä vapaapäiviä. Myös aiemmin sopii. Sovitaan vaan sähköpostien kautta, ehdottakaa joku jotain. Minunki osoite taitaa olla blogissa.

T:birgit