¤¤¤- Tammenterhot Ke-To -¤¤¤
Kommentit (38)
[color=8B3E2F]Silmät ihan ristissä..mää olsin viälä nukkunu,mutta ensin häiritti unia kello ja hetkenpäästä ukko nykii varpahasta,että meinaakko sää nousta??
Jere jäi sitten vielä nukkumaan äiskän paikalle.
Tiärättekö, mulla on [b]heräämis ongelma![/b]
En enää meinaa herätä öisin ,jos Jere ääntelee!
Nytkin oli aamuyöstä poika heränny ja jutella pöpötti mobilelle sängyssään.Oli ollu ties kui kauan hereillä,kun niin pirtee oli ja äiti vaan vedelly sikeitä!
Enkä mä vissii ihan het sen kiukkuusempaankaa yninään herää..liekö tää jotain 4. lapsen mukana tullutta rutinoitumista,niin ettei aivot nyt mitään kovan piäntä ees rekisteröö??
Heh, mulla tuli vasta nyt wappu juhlista kotiin kävelystä jalat kipeeks,ihan sairaan kipeet pökkelöt ku aamulla nousi :)
ei maar,mää jatkan kaffin lipitystä..
[color=#006400]Maria ja Jere
[color=#008080][b][u]Huomio! Laittakaahan kaikki halukkaat tietonne tuonne " kasvaa" pinkkaan, päivittelen kun ehdin!
[color=seagreen] Aah, tänään sai köllötellä tunnin pidempään. Pikku-ukolle pukkaa flunssaa, rohisee ja yskii, mutta nukku yön ihmeen hyvin pinniksen pääpuoli kohotettuna. Olisko saanut pöpön siskon tytöltä (11kk) joka on meillä arkisin hoidossa. Tyllerö on meinaan nyt ollut pari päivää kuumeessa :-(
Ardisialle kiitos neuvoista sen " en koskaan enää sitä halua syödä" pillerin tiimoilta. Kumma kun ko lääkkeen firman sivuilla sanotaan että menkat tulee normaalisti ja blaa blaa. Eivät vissiin " uskalla" kertoa kaikkea tietoansa. Nyt vaan pikkuhiljaa kuulostelemaan miehen ajatuksia vitosesta ;-) siis joudun varmaan pehmittelemään 100 vuotta, mut yritetän kuiteski.
Marialle: sama vika täälläkin :D pikku-ukko saa pölpöttää sängyssään ja mamma vaan vetää sikeitä. Kävipä jopa niin että yks yö mies pomppas ylös kun prinsessa itki omassa huoneessaan. Ja se mies kun ei yleensä herää vaikka katujyrä ajais sängyn vierestä. No, sillä kertaa se olin minä umpiunessa. Mulla myös nukahtaminen nykyään helpompaa, ennen sai pyöriä sängyssä tunninkin ennenku uni taas tuli.
Jaahas, siivoushommat kutsuu.. ja jotain tarjottavaakin pitäis suunnitella. Vaikeusastetta lisää tytön ja anopin muna-allergia sekä miehen veljen vaimokkeelle sopimattomat vehnä + peruna. Tuo jälkimmäinen tuottaa probleemaa, mitä mä sille tarjoan?
Ja eiku hommiin. Mukavaa päivää mammat!
Sunmom ja pikku-ukko [/color]
kokeileppa katsastaa reseptejä karppau sivulta, siellä kun ei juuri käytetä perunaa eikä vehnäjauhoja:
http://karppaus.info/resepti/index.php
Jenna nukkuu isin vieressä päiväunia joten äiskä pääsee koneelle. Pitäis alkaa viimeistelemään kahtia työpaikkahakemuksia varhaiskasvatuksen puolelle. Olis ihanaa päästä välillä lasten puolelle hommiin ku viimeiset 7v on ollut vanhusten puolella. Mut sen tietää vasta (jo???) toukokuun lopussa/kesäkuun alussa. Pitäkää peukkuja. Sit vois isi jäädä lapsen kanssa myös syys-lokakuuksi kotia kun tahtois olla mahd.paljon tytön kans. On jo kesäkuun kun on kesäloma sekä heinä-elokuun vanhempainlomalla.
Meillä muuten sama homma ku parilla muullakin. (kiitos hyvän muistini en muista kenellä) Mie en herää ku Jenna höpöttelee sängyssä. Saattaa jutella " kavereilleen" pitkäänkin ennen kuin alkaa vaatia ruokaa vähän kovemmalla äänellä. Mökillä aina miun äiti herää ensin ja tulee juttelemaan tytölle ja saattaa napata viereensä ennen kuin mie herään.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille terhoille+mammoille toivottaapi uinuva Jenna ja äiti
Mulla on pahoja käynnistysvaikeuksia... Väsyttää eikä mikään huvita, blääh :-( Kämppäkin pitäisi siivota ja tehdä vaikka mitä mutta kun tuntuu ettei ole yhtään tarmoa ruveta mihinkään. Onkohan tämä jotain kevätväsymystä vai ihan vaan liian vähäisestä unesta johtuvaa, on meinaa jatkunut jo useamman päivän.
Raision sivuilta (ainakin www.sunnuntai.fi osoitteella pääsee) löytyy reseptejä hakemalla ilman maitoa, munia yms. kurkkaahan sieltä. Itse kun kokeilen maidoton-munaton dieettiä. Vehnän ja perunan sijasta varmaan maissi ja riisi olisvat hyviä vaihtoehtoja, hedelmät ja vihannekset tietysti kanssa.
Josko rupeis väkisin jotain väsäämään, kun ei nyt ajatuskaan oikein juokse...
t. Mirabella ja " Albert" 4kk
[color=darkviolet]Nälkäki vaivais, mut jos ensin naputtelis vähäsen.
Heräämisongelmia tuntuu olevan. Mä en siihen ryhmään kuulu, mut uni tulee tosi nopeesti yöunille mennessä ja yölläki tupsahan tosta noin vaan uuestaan, kuhan tissin saa Kossille suuta kohti.
Osasin nukkua pari yötä ilman ukkooki ihan hyvin tai siis ihan normaalisti. Eipä tarvinnu pukkia ketään eli kuorsausta meilläki ilmenee tuolla isommalla kolmijalkasella.
Maikkoo oli ainaki ollu juhlimassa, olikos muita?? Mä olin kiltisti nassikoitten kans mökillä. Vapusta oon tykänny aina, mut nyt oli hiljanen meininki syystä ja toisesta. Lentsua, ukko työkeikalla. .
Ardisia, oothan sie elossa ;) ei oo pitkään aikaan törmätty kunnolla.
Kasvamiskasautumaki oli ilmestyny. Joku " outo" on joskus aiemminki sellasta kyselly, mut ei tullu vastattua ku kummiski täällä omalla poppoolla kerrotaan terhojen neuvolakuulumisia. Mut jospa sitä mieki käväsen Kossin tiedot tuonne ilmottamassa.
Mut jos nyt sitä murua sais rinnan alle ensin. .
Täällä jyllää kamalaakin kamalampi räkätauti(ihana aamun aloitusteksti.. :) ) Esikko on kuumeessa ja yskii kovasti ja minulla on nenu niiiin tukossa kun vaan voi. Ja sunnuntaina pitäis mennä heittämään keikka sairaalaan saa nähdä miten käy...
sunmom: Meillä on myös ehkäisy kerran pettänyt esikon jälkeen ja silloin jouduin tuohon pikkupilleriin turvautumaan ja itselläni meni menkat siitä _aivan totaalisen sekaisin_ (elikkä tulivat pitkään ihan miten sattui)tai jäi tulematta...
Mirabella: täällä vähä samaa vikaa, elikkä hommia olis mut mikkään ei huvita..
mutta nyt tämä räkäpää ei muista muuta kommenttia joten taidan mennä tuohon esikon viekkuun pötköttämään ja katsomaaan mikki hiiren kerhotaloa, kun tilliäinenkin nukkuu.
äityli ja tilliäinen 22.1
Jaahas, täällä on osa mameista päässyt ihan karkeloimaan wapun kunniaksi ;)
Meidän pilettämiset oli lähinnä viime vapun muistelemista ja siitä seurannutta puolen vuoden kankkusta...;)
Tosin se kankkunen oli mieluinen sellainen ja tulos tuhisee tuolla vaunuissa...!
Vuosi raivoraittiina takana eikä eilen edes tehnyt mieli kuohista maistaa, eikä vappuaattona kun oltiin synttärijuhlissa niin alkoholitonta siideriäkään, mehulinjalla tää mamma pärjäs hyvin ja hauskaa oli!
Söin sitten sen sijaan hyvällä omallatunnolla vappusilliä ja uusia perunoita sekä bratwurstia ja sisäfilettä isäni " pihajuhlissa" ....
Onneksi oli lämmittänyt olohuoneen " lastenhoitohuoneeksi" jossa sitten pääsin imettämään ym. sillä koko talo oli ihan jääkylmä kun pidettiin ovia auki " alkaneen kesän kunniaksi" ....hurrrrr!
Poitsukin pääsi osaksi vapputunnelmaa, " istui" ekaa kertaa vaunuissa (vilteillä tuettuna) niin että näkikin jotan, tosin nopeasti halusi makuuasentoon ja unta palloon...Nukkui yökin sitten hyvin, klo:21.30-03! Raitis ulkoilma sen tekee ja kolmet päikkärit wappuhulinan keskellä!
Kiva idea oli tuo Tammenterhojen kasvulista, pääsee kattelemaan muiden mittoja ilman että täytyy niitä kaivella jostain edellisistä pinoista!
Ite oon ainaski kauheen kiinnostunut aina miten muut kasvaa, ei että sillä varsinaisesti olisi merkitystä, kaikkihan on yksilöitä mutta mielenkiinnosta on kiva seurailla!
Nyt en kuollaksenikaan muista mitä piti kommentoida & jutustella, samaa siivousinnottomuutta täälläkin liikkeellä kun muuallakin!
Palailen myöhemmin, pitäis varmaan heilutella hieman imuria, tai jotain...
Voikaahan hyvin!
Pupina & poitsu s.15.1
[color=teal]Vappu oli ja meni...eipä sitä paljon huomannut. Aattona tuli alkuillasta pyörittyä kaupungilla, kun miehellä oli työpalaveri. Alkoi olla jo melko levotonta menininkiä, oltiinkin suurin osa ajasta sisätiloissa liikkeissä ja kahvilassa, joissa olikin hiljaisempaa. Eikä kyllä alkanut menojalkaa vipattamaan sitten yhtään... ;) ehkä sitte parin vuoden päästä... :-/
Jaa että kasvupino, minäkin olen aikonut huhuilla sen perään, mutta aina se on unohtunut. Mutta kiva Maria, että olet viitsinyt sellaisen väsätä kasaan.
Ai niin, meille pitäisi tänään tulla se [b]Bumbo[/b], sain huuto.netistä kahdellakympillä täysin käyttämättömän!! :D Saa nähdä tuleeko käyttöä...
[b]Gallup[/b]: kuinka moni teistä laulaa tai leikkii laululeikkejä vauvan kanssa? Itse olen totaalisesti unohtanut kaikki loru/laululeikit, yritin tuossa jotain Leipuri Hiivaa muistella. Jonkin verran lauleskelen, mutta ei tahdo tulla montaa lastenlaulua mieleen. Muskariin olisi juuri saavutettu riittävä ikä (3 kk) niin eiköhän ne lopu kesäksi. Jatkuu vasta joskus syksyllä... :( Niin, mistä ihmeestä löydätte niitä lauluja/leikkejä? Kirjastosta? Omasta muistista? Muskarista?
Jaaha, neiti taitaa hermostua. Yritän just nukuttaa sisällä vaunuihin, kun tunnin päästä pitäisi lähteä käymään asioilla. Ei raski herättää, jos ulos nukuttaa, kun nukkuu siellä niin makeasti ja sikeästi. Meilläkin on tosi tiheä imua taas, eka unipätkä noin 4 h. Sitten syö varmaan tunninkin välein, en katso enää kelloa, tissi vaan suuhun ja itse jatkan unia :) Nyt tuntuu että tissit on räjähtämispisteessä, kun päivällä ei syö niin usein. Kai on auttanut tuo yösyöpöttely.
Sinda & Nipsu 22.1.
Perinteiseen tyyliin lasten päiväuniaika käyetään taas tehokkaasti surffaten. Täällä on satanut lunta koko päivän ja maassa alkaa olla semmoset pari senttiä valkoista.
Miulla tuntuu kans olevan heräämisvaikeuksia, kun viime yönä vauva sai puskea päällään aika kauan ennen kuin hoksasin, mikä kumma se puskee. Pikkuisella nälkä, eikä mamma tajua. Mutta eipä kuitenkaan hermostunut, vaan jaksoi juntata jonnii aikaa. Muutenkin viime yö oli taas paljon levottomampi kuin edellinen, joka oli lähes täydellinen syöntien suhteen eli söi kerran.
Mirabellalle kiitti kans tuosta Sunnuntai.fi-sivustosta. Herkkuohjeita ei ikinä ole liikaa ja kun täällä ollaan myös tuolla munattomalla ja maidottomalla, niin aina vähän hankala löytää kivoja ohjeita.
Laulu&LeikkiG: Esikoisen kans laulellaan tosi paljon, monta kertaa päivässä ja siinä sivussa tieten vauvallekin. Lorutellaan kans, suosikkeja tällä hetkellä ovat Jonkin konkin, Sammakkomuori ja Harakka huttua keittää. Tässä linkki lorusivustoon, jossa myös leikkiohjeita loruille (löytyy myös Leipuri Hiiva :)). http://w3.kirkkonummi.fi/kirjasto/lorut/index.htm Googlesta löytyy paljon, kun laittaa hakuun loruja tms. Myö käytiin esikoisen kans vauvajumpassa ja siellä opittiin vähän uusia loruja, vaan kun ei muista niitä. Jossain tallessahan ne on, pitäs vaan etsiä. Ja äp:n mukana tuli kirja, jossa on loruja.
Jaa, esikko huuteloo. Lisää taas toisen kerran. Voikaahan hyvin!
T: Monttu ja Lillukka
Ihan maanantaifiilis ja tylsän harmaa sateinen päivä kaiken lisäks. Plääh! Mun piti aloittaa tänään herkuton päivä mutta onkin keskimmäisen nimpparit niin niitä kahviteltu jo kertaalleen.. Jospa huomisesta sitten...
Hammaslääkärissäkin kävin aamulla ja löytyi kuin löytyikin pienenpieni alkava reikä. Kääk! Eka sellainen mulla ikinä! Vielä sitä ei aleta paikkailee vaan pitäis fluoria käyttää yms ohjeita.
Pakko hehkuttaa tännekin: meidän neitonen nukkui viime yönä 9,5tuntia (21.30 - 07) heräämättä kertaakaan!!!! Ihan luksusta! Kunpa olis osannu itekin mennä ajoissa nukkumaan... ;) Rinnat oli kyllä halkeemispisteessä aamulla.
Laululeikkig: lorutellaan ja laulelen ne pari hassua laulua mitä muistan/osaan joka päivä. Mulla on laulunsanamuisti ihan älyttömän huono, ei pysy vaan millään päässä. Toisaalta en ole kyl yhtään musikaalinen enkä tykkää muutenkaan laulaa.
Kyllä Maria olet jaksavainen ja näppärä näiden pinojen yms kanssa! Upeaa!
Monttu, säkö kyselit PMS-oireiden mahdollisuudesta vaikkei menkat vielä alkaneetkaan? Mulla kans ollut kuukausittain synnytyksen jälkeen sellanen PMS-olo. Olen kiukkuinen, alakuloinen ja hirmuinen syömähimo parin päivän ajan ja sitte se taas helpottaa. Pakko olla jotai tekemistä hormonitoiminnan kanssa!
Eipä taas tähän hätään muuta, voikaahan hyvin!
t. H ja neitonen 17.1
Lapset nukkuu. Täytyy mennä itsekkin kun meillä heräillään parin tunnin välein tissille. Menen auttaan miestä pyykkien laitossa!
Palailen vähän virkeämpänä kirjoitteleen!
Siis ihan oikeesti, viime yönäkin mä itkin ku mä haluaisin joskus nukkua! Tytteli menee iltaisin kiltisti nukkumaan ysiltä, minä kymmeneltä ja ensimmäinen herätys on jo klo 23 ja sen jälkeen puolen tunnin - puolentoistatunnin välein. Viime yönäkin mä nukuin kaksi kertaa tunnin ja sit jotain pikku pätkiä. Ja tätä on jatkunut nyt kolmisen viikkoa näin pahana. Tyttö ei syö läheskään joka kerta, nukahtaa uudestaan tissille tai tutin ja unirätin kanssa, mutta herää taas noin tunnin päästä. Välillä kitisee, välillä jokeltelee, ei kuitenkaan itke, mutta huomiota kaipaa. Iltavellit aloitettiin puolitoista viikkoa sitten, ei mitään apua, nyt jää vain sit iltatissi pois, et ei nälästä johdu, eikä tiheää imua. Voiko vellin muuten lopettaa, ku ei se auta mitään. Tissi olis kivempi antaa iltapalaksikin.
Mitä vois tehdä? Jotenkin siitä kauniista laulusta joka edellisyönäkin kuului pinniksestä (laa-laa-laaaa-laa) katoaa hehku neljältä yöllä. Päivisin nukkuu kahdet 2-3 tunnin päikkärit ulkona + pari pientä tirsaa.
Katsku itku silmässä ja huono omatunto ku ei jaksa tän murun kanssa
Katskulalle en voi muuta sanoa kuin tsemppiä. En osaa auttaa ja kuulostaa jo tosi kurjalle toi sun oma unitilanne. Onhan miehesi apunasi edes jonakin yönä viikossa, ettei sun ihan joka yö tarvitse noin paljon valvoa?
Mä ajattelin " valittaa" meidän neidin yövalvomisista, mutta taidan jättää väliin tuon katskulan viestin luettuani, meillä sentään nukutaan muutama tunti jossain vaiheessa yötä, siis sekä äiti että tyttö, vaikka osa yöstä onkin valvomista ja " juttelua" ja sitten menee kitinäksi, jos äiti ei ala seurustelemaan neidin kanssa.. joten en tiedä, että mitä tehdä :) Eilenkin neiti heräsi n.klo 8, nukkui 10 minuuttia joskus kymmenen aikaan ja sit vein ulos vaunuihin n.11.30 ja nukkui siellä " vain" 1,5tuntia ja sen jälkeen otti taas vain pikkutorkkuja, joista pisimmät taisivat olla 30 min. Eli pidempään ei päivällä suostunut nukkuumaan (ei uudelleen edes ulkona vaunuissa), eikä ollut väsynytkään.. Joten en tiedä, että mistä johtuu tällainen pirteys??? Toivottavasti on ohimenevää..
Gallup: en paljon laulele vauvalle, satunnaisesti laulan, jos tulee jotain mieleen :) Sama juttu täälläkin, että sanat ovat vähän hakusessa ja muutenkin laulutaito erittäin heikko =) Mutta esikoisen aikaan mies tulosti netistä ison pinkan lastenlauluja, joita lauleltiin, mutta nyt on vähän jäänyt..
Mutta nyt heräsi ja hermostui pikkuneiti, joten moro !!
-äitiliini78 ja tytteli(ylihuomenna 4kk)
Monttu: Missä kävit vauvajumpassa?
Miekin nimittäin esikon kanssa kävin ja tuli mieleen ollaanko jumppailtu samassa ryhmässä kun tytöt ovat samana vuonna syntyneet! Me käytiin kevät-05 Peltolan pk:ssa naisvoimistelijoiden jumpassa..
Katskula: Tsemppistä. Kuulostaa tosi kurjalta tuo valvominen. Nukkuuko vauva samassa huoneessa? Omaan huoneeseen siirto voisi auttaa. Kaverille lääkäri sitä suositteli kun heidän vauva heräili tosi tiuhaan.
Yritän myöhemmin palata
tikru
Kiitos Äitiliini ja Tikru!
Nukumme kaikki (siis minä, mies ja vauva) samassa huoneessa, tyttö pinniksessä tai sit mun vieressä. Mies herää myös vauvan heräilyihin, mut mun hommaa on nukuttaminen. Se ei usein kestä kauaa ja viereen rauhoittuu vielä helpommin. Mutta mä en nuku sitäkään vähää ku tyttö potkii ja hakkaa mua unissaan ja kitisee korvan juuressa.
Mä olen miettinyt tuota toiseen huoneeseen siirtämistä, et sais itse nukuttua, mut enhän mä raaski toista sinne sielä roudata. Itkisi siellä sitten itsekseen ja mä joutuisin mennä sinne rauhoittelemaan. Nyt ei tarvitse sentään paljoa ylös nousta. Luulisin, etä sit mä nukkuisin siellä lastenhuoneen lattialla :/
Nyt tyttö aamutorkuilla. Tänään saa jäädä kaikki kotityöt ja aion kerrankin yrittää ottaa päiväunet silloin ku menee ulos nukkumaan. En osaa nukkua päivisin :(
Laulug: Mä hoilaan aika paljon tuolle tytölle. Helkkaristi nuotin vierestä, mut onneksi siellä on tilaa =) Ja jollen jaksa laulaa niitä muutamia lauluja mitä muistan, niin keksin itse. Ainakin tyttö viihtyy, mies ei niinkään nauti ku on kotona :)
Katsku ja H kaksi päivää vajaa 4 kk
Tänään vähän paremmalla mielellä, sain eilen vähän siivottua niin johan sekin helpotti.
Katskula - minä en antaisi velliä jos siitä ei mitään hyötyä ole. Nyt taitaa suosituskin olla ettei vellejä anneta vaan sitten aikanaan suoraan puuroa kun velli vie siltä maidolta tilaa. Saisitteko pinniksestä sivuvaunua? Pystyisit pitämään neidin lähellä, mutta ei olisi ihan kainalossa. Miksi nukuttamiset sun heiniä jos mieskin herää? Eikö hän voisi edes yhtenä yönä hoitaa että saisit nukkua rauhassa. Korvatulppia toiset kai käyttää, ei herää ihan pieneen mutta itkuun kyllä. Tsemppiä!
LauluG: jotain joskus hoilottelen mutta tosiaan noi sanat ja sävelkin on usein hukassa :-/
Vakuutusedustaja tulossa käymään kun ajattelin vähän kilpailuttaa, pitäis varmaan siistiä tuota ulkonäköään vähän :-)
t. Mirabella ja " Albert" 29.12.
Niinhän siinä kävi, kun valittelin et ei mittään tapahu :)
Eilen Hannekselle puhkes vesirokko.
Mie en tajua miten hän sen sa, täysimetetty vauva, kun hoidossa melkein joka päivä käyvät isoveljet siltä välttyi (ainakin toistaiseksi). Näppylöitä luulin eka itikanpuremiksi, mutta sitten alkoi ilmestyä vesrakkuloita. Nyt on erilaisia pallukoita lähemmäs 50kpl.. Mutta poikaa ei tunnu haittaavan, leikkii ja naureskelee entiseen malliin. Yönkin nukkui hyvin mallikelpoisesti. Kuumettakaan ei ole.
Viime viikko/pyhä olikin enempi sellaista kitinää & levottomuutta, tais pöpö jyllätä vauvassa silloin rajuimmillaan.
Mutta kertokaas mulle, miten tää on mahdollista että Hannes altistui rokolle ensimmäisenä, mun päähän se ei mahu :)
Katskulle kamalasti voimia. Mäkin varmaan kokeilisin siirto omaan huoneeseen. Pimennysverho ikkunaan kans. Kyllä sie heräät kun pikkuisella on oikeesti " asiaa" lue: nälkä.
Yhden jutun oon muuten huomannut tällä vauvalla.. Hannes reagoi hirveen helposti vääränlaiseen vaippaan! Ostin tässä muinoin Ica- ketjun omia vaippoja (ei ihan halvinta sorttia se kuitenkaan) ja poika kitis ja kitis ja heräili useesti. Vaihoin takasin omaan merkkiin (Bambo, maksaa vain noin 5¿ /70kpl, parhaita vaippoja mitä olen ikinä löytänyt! ) ja poika alkoi taas nukkua paremmin. Sattumaa tai ei mutta meillä ei enää vaippamerkkiä vaiheta :)
Nyt aamiaista väsäämään.. Tekee mieli pullaa :/
/A ja Hannes 19.1
ardisia:
Sattumaa tai ei mutta meillä ei enää vaippamerkkiä vaiheta :)
[color=#A52A2A]Meillä kokeiltiin kaikki vaipat,koot yms ja kokoajan vuoti, joten meidän poika se käyttää jo housuvaippoja!
Mikään muu ei tunnu pitävän herran letkua kurissa ;)
[color=#006400]Meillä tällä nukutaan hyvin, mutta täällä hemot vie pulauttelu,joka on taas olvanansa lisääntynyt :/
Toisekseen jouduin taas soittaa lääkäriin,kun ei eka kuuri purrut kunnolla siihen paiseeseen ja alkoi uudestaan kerätä mätää,joten saatiin uusi kuuri sitten.
Eilenkin jouduin tehä reikää peppuun ja pusertaa mätää :(
onneks toi mun tyhjentely ei itketä Jereä..
lääkäri sano,että nää pepun alueen pöpt on vaan niin sitkeempiä kuin esim. nenän pöpöt..
nyt muka tekee töitä :)
[color=7EC0EE]
[u]Maria & Jere
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10197635&p=1&tmode=1&smod…