Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (3521)
YLE Uutisten Instajulkaisussa todetaan:
"Juttu perustuu kymmenen nykyisen ja entisen työntekijän sekä viiden muotialaa tuntevan asiantuntijan haastatteluihin. Yle on nänyt lisäksi somepäivityksiä ja kuvia, jotka tukevat haastateltavien kertomaa."
Ostin itse muutamia vaatekappaleita ennen kuin Kalastajan vaimo -blogisti mokasi ja totuus alkoi paljastua - jo tosi monta vuotta sitten.
Siitä lähtien olen luottanut siihen, että se päivä tulee kun kupla puhkeaa. Nyt se päivä on tullut.
Kiinalaistaustaisesta halpamuotitukusta löytyi sinivalkoinen huivi, joka maksoi 4,50 euroa. Bypias on myynyt vastaavaa nettikaupassaan noin 60 eurolla. Ylen mukaan verkkokaupassa huivi kuului Bypiasin Suomessa suunniteltuun Bohemiana-mallistoon.
Ihan yhtä rehellinen on kuin muutkin kauppias-miljonäärit.
Uusi artikkeli:
"Useat Bypiasin työntekijät ovat kertoneet sekä Taloussanomille että Ylellemenestyneen yrittäjän vauhtisokeudesta, jonka jalkoihin jäi heidän mukaansa niin työilmapiiri kuin totuus myytyjen tuotteiden alkuperästä. Erlund itse kiisti väitteet.
Työntekijät kertoivat Ylelle yrityksen valheellisesta markkinoinnista. Heidän mukaansa suomalaisena designina on myyty myös ulkomaisten tukkuliikkeiden tusinatuotteita. Ylen lähteiden mukaan Bypias markkinoi tuotteita Erlundin suunnittelemina, vaikka samoja Italiasta tilattuja vaatteita myyvät muutkin."
Henkilönä rva Lierihattu on tosi tyly, mutta toki oikein osuva mannekiini muodottomille pellavakoltuilleen. Ällistyneenä katsoin Glorian kodin jutun hänen kodistaan; huijauksilla sisustettu. Nyt olen tyytyväinen, kun en ole noita kauhtanoita ehtinyt ostaa, sillä eihän niitä kukaan kehtaa kohun jälkeen enää käyttääkään.
Vierailija kirjoitti:
Henkilönä rva Lierihattu on tosi tyly, mutta toki oikein osuva mannekiini muodottomille pellavakoltuilleen. Ällistyneenä katsoin Glorian kodin jutun hänen kodistaan; huijauksilla sisustettu. Nyt olen tyytyväinen, kun en ole noita kauhtanoita ehtinyt ostaa, sillä eihän niitä kukaan kehtaa kohun jälkeen enää käyttääkään.
Miksi ei kehtaisi käyttää? Minä olen monen vuoden ajan ostanut ByPiasin vaatteita, vaatekaappini sisällöstä n. 80% on ByPiasin vaatteita, jopa se myrskynsilmään joutunut huivi löytyy minulta. Olen nämä vaatteet ostanut omalla rahallani, luottaen siihen että ne ovat vastuullisesti valmistettuja, Euroopassa kasvatetuista pellavista. Olen ilman muuta uskonut asian noin olevan koska tuotteet ovat melko hinnakkaita. Aion myös vaatteitani ja asusteitani käyttää, enkä häpeä niiden käyttämistä. Jonkun muun on syytä hävetä JOS on väärin perustein niitä myynyt. Jos petos on tapahtunut, se on tuomittavaa, ei mikään muu.
T: ByPiasin kanta-asiakas
Aivan oikein että tyhmiä kantturoita viilataan linssiin.🤣
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein että tyhmiä kantturoita viilataan linssiin.🤣
Tyhmä kantturoita ovat kaltaisesi "asiallisesti" kommentoivat "älyköt". Säälittävä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valistuneet ja valaistuneet. Mainitkaa ne merkit ja myymälät jotka ei ole missään kosketuksissa missään vaiheessa mihinkään epäilyttävään. Mikä hintataso?
Yritykset, joilla tuotanto Suomessa. Hinnat suunnilleen samat kuin bypiasilla.
Kerropas millä vaatealan yrityksillä on tuotanto Suomessa, ja missä käytetään pelkästään suomalaisia raaka-aineita.
Jos haluaa valmistaa Suomessa esim pellavavaatteita, on materiaali ostettava ulkomailta. Euroopassa on vastuullisia pellavakankaan valmistajia, joilla on luotettavat sertifikaatit. Tehtailla voi käydä itse katsomassa, kuinka kangasta tuotetaan.
En todellakaan osta enää mitään. Italian torilla näin samoja harvalla tikillä ommeltuja vaatteita joita täällä myydään kalliilla hinnalla.
Entinen asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Milloin se ig-live on?
Klo 18 taisi olla tänään tulossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin se ig-live on?
Klo 18 taisi olla tänään tulossa
Erlundin omalla vai bypias-tilillä?
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaistaustaisesta halpamuotitukusta löytyi sinivalkoinen huivi, joka maksoi 4,50 euroa. Bypias on myynyt vastaavaa nettikaupassaan noin 60 eurolla. Ylen mukaan verkkokaupassa huivi kuului Bypiasin Suomessa suunniteltuun Bohemiana-mallistoon.
Vastaava ei ole sama, eikä huiveissa ole yleensä suuria variaatioita. Ne ovat useimmiten nelikulmioita tai suorakaiteita, ja kankaatkin ovat joko villaa, silkkiä keinokuitua tai pellavaa. Samaa muotoa olevat, ja samasta materiaalista valmistetut huivit ovat kaikki vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kehtaisi käyttää? Minä olen monen vuoden ajan ostanut ByPiasin vaatteita, vaatekaappini sisällöstä n. 80% on ByPiasin vaatteita, jopa se myrskynsilmään joutunut huivi löytyy minulta. Olen nämä vaatteet ostanut omalla rahallani, luottaen siihen että ne ovat vastuullisesti valmistettuja, Euroopassa kasvatetuista pellavista. Olen ilman muuta uskonut asian noin olevan koska tuotteet ovat melko hinnakkaita. Aion myös vaatteitani ja asusteitani käyttää, enkä häpeä niiden käyttämistä. Jonkun muun on syytä hävetä JOS on väärin perustein niitä myynyt. Jos petos on tapahtunut, se on tuomittavaa, ei mikään muu.
Minullakin Bypiasin vaatteita suurin osa. Eikä ole mitään muodottomia kolttija vaan hyvin istuvia. Olen s/m kokoa ja tyyliäni on aina kehuttu. Ei bypias tarkoita vain pellavasta tehtyjä vaatteita vaan kokonaisuutta. Tänään kaupungilla käydrsdäni minulla oli kaikki bypiasilta ostettua , farkut, bambootoppi, neule, tennarit, huivi ja villakangastakki käytän jatkossakin niitä. Ja en ole koskaan olettanutkaan että kaikki on Pian suunnittelemia! Jokainen päättää mistä ostaa ja mitä pitää päällänsä. Turhaa yleistämistä täällä kyllä on. Se että.media vatvoo tätä on pöyristyttävää. Eiköhän asia tullut jo kaikille selväksi. Myötähäpeä mediassa kohtaan nousee joka noston kohdalla. Älkää te ihmiset jotka ette halua olla tekemisissä yrityksen kanssa sotren olko. Ne jotka haluaa edelleen ostaa sieltä älkää niitä tuomitko.
Vierailija kirjoitti:
Uusi artikkeli:
"Useat Bypiasin työntekijät ovat kertoneet sekä Taloussanomille että Ylellemenestyneen yrittäjän vauhtisokeudesta, jonka jalkoihin jäi heidän mukaansa niin työilmapiiri kuin totuus myytyjen tuotteiden alkuperästä. Erlund itse kiisti väitteet.
Työntekijät kertoivat Ylelle yrityksen valheellisesta markkinoinnista. Heidän mukaansa suomalaisena designina on myyty myös ulkomaisten tukkuliikkeiden tusinatuotteita. Ylen lähteiden mukaan Bypias markkinoi tuotteita Erlundin suunnittelemina, vaikka samoja Italiasta tilattuja vaatteita myyvät muutkin."
Täällä taas oman elämänsä totuuden TORVI jakamassa linkkejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelen, ByPia's on varsin vastuullinen valinta. Eettisen kaupan puolesta ry eli EETTI on tehnyt vaatebrändien vastuullisuusluokitusta, ja niissä tilastoissa ByPia's on A-luokkaa. Monikaan Suomessa myyty vaatebrändi ei pääse samaan. Ainoastaan Frenn, Papu, Alpa, Paapii ja Pure Waste ovat saaneet paremmat pisteet.
Myös ihmisoikeuksien osalta ByPia's on Eetin mukaan A-luokkaa.
Hys hys! Ei saa puhua! Ei saa puuttua epäkohtiin! Ettei pisnes kärsi!
Ei mene läpi.