Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (3521)
Aika pokka muija kyl, mutta tietty on pakko ollakin kun on pystynyt systemaattisesti vääristelemään tuotetietojen alkuperää.
Ei voi kuin todeta että täällä on todella sairasta porukkaa kirjoittelemassa, ihan sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö yritys oikeasti aio ottaa kantaa näihin uutisiin?? Mulla on tosi k*setettu olo kun ostin huivin (hieman erilaisen) tuolta ja nyt en todellakaan tiedä onko sekin vain jotain Praton tehtaan tuotantoa! Mihin tästä edes voi laittaa eteenpäin? Palautus ei ole mahdollista koska olen käyttänyt jo huivia.
Kilpailu-ja kuluttajaviranomaisiin voi olla yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt näköjään jodeliin tulleet myös kanssapuolustajat sekä mahdollisesti yrityksen työntekijät harhauttamaan keskustelun suuntaa. Kysyvät ihan pokkana että mitä vikaa Praton tehtaissa on?
Eikö vastuullisen yrityksen (ainakin sivuilla lukeneen tiedon mukaan) Praton tehtaat ole asia joka todellakin on paha?? Siellä ei päde samanlaiset työlait luin italialaisille ja työviikot saattavat olla luokkaa 84h/vko ja palkat surkeat. Minä ja moni muukin varmasti ajatellut että Italiassa valmistetut vaatteet ovat italialaisilta tehtailta, joissa on palkat ja työolot jotenkin kohdallaan. Miten Pratosta tilaaminen on edes tullut yritykselle mieleen? Huh mitä aikoja elämme.Edelleenkin Prato on vaateteollisuuden keskittymä jossa sijaitsee 7000-8000 vaatteita valmistavaa yritystä. Joten melkoinen yleistys. Sieltä tulee halpaputiikkeohin kuin luksusbrändeillekin tuotteita ympäri maailman. Onneksi on ihmisiä jotka ymmärtävät myös tämän. Veikkaan että itselläsi on päällä jotain Italiassa tai kiinassa tuotettua. Koko ketju on melkoinen hurskastelijoiden hiekkalaatikko. Jossain niidenkin pitää saada temmeltää. Onneksi reaalimaailma on muualla eikä pyöri keskustelupalstoilla.
Millä ihmeen tavalla tämä tekee vastuulliseksi ja mitenkään hyväksytyksi ByPiasin maahantuonnin, kun tiedetään, että kyseessä on ihmisoikeuksia polkeva kiinalaisten omistama hikipaja, jossa työolosuhteet ovat huonot, työajat järjettömiä ja palkka 3 - 4 euroa tunti? Siis nykyajan orjatyömaa?
Se, että muut tekevät niin säkin voit? Ihan kauhea ajattelutapa. 124
Vierailija kirjoitti:
Ei teillä ole rahaa ostaa sitä oikeasti laatua ja ylellisyyttä, edes hinnakasta brändiä. Tuo on lähinnä, ja märistään kun tyhmää höynäytettiin. Sivistynyt voisi nähdä tuon, ja olla hiljaa tai olla ostamatta.
Ai tällaisia ovat Bye Piasin asiakkaat. Ei varaa ostaa oikeasti kallista ja sivistymättömiä märisijöitä? En tiennyt, en ikipäivänä ostaisi tuollaista tyylitöntä wanna-be bohotätikamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö yritys oikeasti aio ottaa kantaa näihin uutisiin?? Mulla on tosi k*setettu olo kun ostin huivin (hieman erilaisen) tuolta ja nyt en todellakaan tiedä onko sekin vain jotain Praton tehtaan tuotantoa! Mihin tästä edes voi laittaa eteenpäin? Palautus ei ole mahdollista koska olen käyttänyt jo huivia.
Voi kysyä myös suoraan lähettämällä sähköpostia. Liitä mukaan kuva huivista niin ne tietää varmuudella mikä se on.
Mulla on aika paljon samantyylistä vaatetta ostettuna muualta, pääasiassa Tanskasta. Toivottavasti kukaan ei luule että oon ostanut ne ByPias - liikkeestä.. 😬
Valistuneet ja valaistuneet. Mainitkaa ne merkit ja myymälät jotka ei ole missään kosketuksissa missään vaiheessa mihinkään epäilyttävään. Mikä hintataso?
Ei ne tuotteet ole epäilyttäviä. Ne on joko eettisesti tuotettuja tai sitten ei. Se rouva kauppias on epäilyttävä. Kertoo satuja ja tarinoita tuotteiden suunnittelusta ja alkuperästä. Hyh Hyh.
Vierailija kirjoitti:
Valistuneet ja valaistuneet. Mainitkaa ne merkit ja myymälät jotka ei ole missään kosketuksissa missään vaiheessa mihinkään epäilyttävään. Mikä hintataso?
Yritykset, joilla tuotanto Suomessa. Hinnat suunnilleen samat kuin bypiasilla.
Rouva Lierihattuun taisi iskeä vauhtisokeus ja kuvitteli ettei mikään epämääräinen tule päivänvaloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas millä vaatealan yrityksillä on tuotanto Suomessa, ja missä käytetään pelkästään suomalaisia raaka-aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kysyä myös suoraan lähettämällä sähköpostia. Liitä mukaan kuva huivista niin ne tietää varmuudella mikä se on.
Tässä kohtaa luottamus yritykseen 0% niin en usko että kukaan lähtee enää kyselemään sähköpostitse kun vastauksena saattaa tulla mitä tahansa Suomen ja Kiinan väliltä ja onko silloinkaan totta niin epäilen😂😂
Vierailija kirjoitti:
Aika pokka muija kyl, mutta tietty on pakko ollakin kun on pystynyt systemaattisesti vääristelemään tuotetietojen alkuperää.
Joskus ajattelen että olis niin helppoa olla häikäilemätön, tienaisinkin varmaan paremmin eikä esim. muiden huijaaminen tuntuisi missään, mutta kun en vaan ole sellainen. Kiltin ja rehellisen ihmisen taakaksi jää se hyväksikäytetyn rooli. Tosin jossain vaiheessa se mitta tulee kilteilläkin täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aika paljon samantyylistä vaatetta ostettuna muualta, pääasiassa Tanskasta. Toivottavasti kukaan ei luule että oon ostanut ne ByPias - liikkeestä.. 😬
Ikävä kyllä luulen että tuo tyyli saanut ainakin joidenkin mielissä ikävän leiman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas millä vaatealan yrityksillä on tuotanto Suomessa, ja missä käytetään pelkästään suomalaisia raaka-aineita.
Suomalaiset Ekta ja Vuokko ovat suurinpiirtein akryylihikipajapiasin hinnoissa mutta suomalaista suunnittelua ja työtä. Ekta myös suomalaista raaka-ainetuotantoa.
Tamsilk ja Melli on Suomessa valmistettu ja suunniteltu.
Nämä nyt tuli ensin mieleen.
Rouvan ig:n mukaan tänään live jossa on jotain kerrottavaa sekä ylläriä, toivon että tuo kerrottavaa liittyy näihin uutisointeihin ja avataan edes pikkasen mitä tuotannossa ja yrityksessä on meneillään ja pahoitellaan tätä harhaanjohtamista. Nyt yritys on kuin mitään ei ois tapahtunu? Moni muu yritys olisi varmasti tässä tilanteessa tehnyt paljonkin enemmän sen eteen että asiat saadaan korjattua ja pyydetty anteeksi asiakkailta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/teemat/3349943
Tuossa muutaman vuoden takaisessa uutisessa Pia kertoo mottonsa olevan, että "sitä saa mitä tilaa"...
Tiedän ikävä kyllä muutamankin tietynlaisen ihmisen jotka mielellään omahyväisenä hokevat tätä muille, samoin kuin Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, mutta unohtavat että tuo pätee heihinkin. Hups mites siinä sitten lopulta käykään.
Vierailija kirjoitti:
Rouvan ig:n mukaan tänään live jossa on jotain kerrottavaa sekä ylläriä, toivon että tuo kerrottavaa liittyy näihin uutisointeihin ja avataan edes pikkasen mitä tuotannossa ja yrityksessä on meneillään ja pahoitellaan tätä harhaanjohtamista. Nyt yritys on kuin mitään ei ois tapahtunu? Moni muu yritys olisi varmasti tässä tilanteessa tehnyt paljonkin enemmän sen eteen että asiat saadaan korjattua ja pyydetty anteeksi asiakkailta.
En kyllä todellakaan usko että olisi mitään tuollaista. Eiköhän tule jotain arvontaa tms. höttöä jolla yritetään jättää ikävämmät jutut varjoon. Vaikka en uhkapelejä harrasta niin tästä voisin jopa lyödä vetoa.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣