Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (3524)

Vierailija
3021/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen byPias lupauksia uskonut on tullut petetyksi. Suurin petos on kuitenkin ollut Hangossa. Nyt saimme kuulla että kesämallistot on ollut sitä pahinta ja hankintahinnaltaan halvinta kuraa. Kuka tekee näin kakkoskotikaupungissaan?
Muut yrittäjät Hangossa sinnittelee läpi vuoden, pitämällä kylän elossa, huolehtimalla asiakkaista ja turisteista  myös hiljaisina kuukausina ja sitten on tämmöinen moraalin vapaamatkustaja joka ottaa kesäkuukausina rahat turisteilta myymällä puhdasta roskaa ja katteettomia mielikuvia valmistusmaasta, suunnittelusta ja laadusta. 

Vierailija
3022/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän puljun tilinpito kannattaisi virkatahon tarkistaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3023/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen byPias lupauksia uskonut on tullut petetyksi. Suurin petos on kuitenkin ollut Hangossa. Nyt saimme kuulla että kesämallistot on ollut sitä pahinta ja hankintahinnaltaan halvinta kuraa. Kuka tekee näin kakkoskotikaupungissaan?
Muut yrittäjät Hangossa sinnittelee läpi vuoden, pitämällä kylän elossa, huolehtimalla asiakkaista ja turisteista  myös hiljaisina kuukausina ja sitten on tämmöinen moraalin vapaamatkustaja joka ottaa kesäkuukausina rahat turisteilta myymällä puhdasta roskaa ja katteettomia mielikuvia valmistusmaasta, suunnittelusta ja laadusta. 

BisnesshhhKäärmeKunigatar  BKK

Vierailija
3024/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaatteet on silti nättejä ja tyyli kivaa. Unelmat jää joskus vain unelmiksi. Mulla ei ole ollut varaa ostaa niitä mutta se kaunis unelma millä niitä on myyty on ollut superihana. Palmuja, vaaleaa hiekkarantaa ja vaaleaa ohutta pellavaa kelpaisi mullekin. 

No saa niitä ihan samoja pellavavaatteita ym. muualtakin Suomesta, esim. Wilhelmiinasta. Siellä vaan hinnat halvempia, esim. sama paitis maksaa Wilhelmiinalla 79€ ja Bypiasilla 139€. 

Samaa ylihinnoiteltua sontaa molemmat. Lookalike myymälät myös. Kierrän kaukaa. Kirppareilta löytää samanlaisia vaatteita, kun viitsii etsiä hintahaarukassa 4 - 20 e. 

Vierailija
3025/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOT-ohjelmaan haastatteluun ja tilikirjat auki. Mistä ostettu, mitä ja täsmääkö kirjanpito. 

Vierailija
3026/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wow. Vielä rahtienkin jälkeen jäätävä kate huivilla. Mua on niiiiin kustu silmään kun tuolta olen ostanut, ei kyllä enää ikinä 😤

https://yle.fi/a/74-20216431

Hahaaaa, kertoo paljon että et ymmärrä bisnesmaailmasta ja tuotteiden katteista mitään. Luuletko että ostamasi esim huonekalut ovat niin kalliita myyjälle, tai muut tavarat, autot yms. Tuotteissa on aina kate. Kate kattaa kulut, yleensä kaikkien kulujen jälkeen ei yrittäjälle jää mitään merkittävää osaa käteen. kaikki voi toki matkustaa Italiaan ostamaan 4,50€ huivin, lentää sinne maksaa lennot ja hotellit. Tuli muuten melko kallis huivi Ylelle, halvempi olisi ollut kun olisivat vaan tyytyneet alesta ostettuun huiviin kun viittasivat suomessa ostettuun huiviin. Ei siinä, meidän verorahoilla tämäkin juttu ja matkat on maksettu ja jopa tyhjäntoimittajien palkat.

Nythän on niin, että ei Ylen tarvinnut lennättää toimittajaa Italiaan erikseen. Tämä toimittaja näkyy tekevän jatkuvasti juttua Italiasta. Voi olla jopa freelanceryriitäjä, joka saa vain juttukohtaisen palkkion. Ei siis välttämättä ole edes Ylen palkkalistoilla.

Vierailija
3027/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kaipaa maailmaa jossa uutiset jätetään tekemättä jotta toimittajista ei synny kuluja, suosittelen pikaista muuttoa rysslandiaan tai americaanaan.

Vierailija
3028/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapaus osoittakoon, että Suomessa ei jatkossakaan hyväksytä valheellista markkinointia. Eikä myöskään hikipajalaadun myymistä suomalaisena designina. 

Vierailija
3029/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun käy sääliksi rättikauppiaan miestä.  Hän on pyytämättään tilanteessa jossa on rouvan toimien vuoksi pakotettu pysymään pois Suomesta. Eihän rouva voi tulla muina naisina Suomeen, hän on  Hangon suurin naurunaihe ja tietää sen.

Pyytämättään?? Eikö hän ole ihan ollut mukana hommassa?

Ihan tossun alla näyttänyt olevan aina. Ja nyt meni maine.

Onneksi ehtivät tienata miljoonia, ehkä lohduttaa edes vähän.

Vierailija
3030/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien Ylen tehtävä on ollut kaataa pienyrittäjien yrityksiä? Tutkivaa journalismia tuo ei ole, ajojahti ja tavoite kaataa yritys konkurssiin. Mikä noita Ylen toimittajia vaivaa. Nyt oli huti veto, joskus ollut ihan hyviäkin juttuja, mutta tämä ei. 

Tajuatko yhtään, kuinka noloja juttuja oikein kirjoittelet? Jos yritys kaatuu siihen, että toimittaja käy paikassa, josta sen myymiä tuotteita ihan julkisesti kerrotusti maahantuodaan, niin onko vika silloin a) toimittajassa, joka tekee työtään, vai b) yrityksen toimintavavoissa ja taustassa, joka ei edes sinun mukaasi siis kestä päivänvaloa, kun argumentoit ByPiasin menevän konkurssiin, jos totuus vaatteiden alkuperästä paljastuu?

Mikä totuus vaatteiden alkuperästä? Mä olen ostanut noiden tuotteita vuosia ja siellä on aina ollut kiinatarroja. Kiinassa tehdään myös luksustuotteita ja laatu voi olla muutakin, kuin temutuotteita. Tuo on toimittajan hyökkäys miljardiyriryksen suojista. Yleensä Yle on haastatellut naisyrittäjiä, nyt näköjään kaataa heitä. 

Se että on nainen ei oikeuta paskapersebisneksen tekemistä, eikä se ole mikään feministinen teko että journalisti valehtelisi vain jotta jonkun naisen yritys saisi jatkaa paskapersetoimintaa rauhassa. Mitä feminismiä se sellainen olisi joka siunaa hikipajojen käytön joissa riistetään yleensä juuri globaalin etelän köyhiä naisia ja jopa tyttölapsia, vain jotta yksi globaalin pohjoisen muija voisi uida rahassa?

kiteytit kommenttiisi oikeasti kaiken mikä tässä kyse. Kateudesta. suomalainen ei kestä jos toinen rikastuu. Makaatte köyhinä pieruverkkareissa kommentoimassa ilman sisältöä elämään. minä olen yksi niistä mutta silti tajunnut että tässä on kyse yhden yrityksen ajojahdista. rahaa ei ole edes laskuihin eikä vuokraan. mutta en voita mitään vaikka olisin kateellinen sellaiselle jolla rahaa

Ja sinä paljastit todellisen nahkasi eli oikeastaan sinua ei edes kiinnosta naisten oikeudet, vaikka ensin vetosit siihen miten epäfeminististä kirjoittaa naisyrittäjästä tällaista.

Millainen ihminen olisi kateellinen siitä että toinen rikastuu käyttämällä orjatyövoimaa joka ei tosiaan ole laillista vaan IHMISOIKEUSRIKOS? Pyöritätkö sinäkin salaa jotain lapsiseksirinkiä koska tarkoitus pyhittää keinot eli rahaa täytyy saada millä keinolla hyvänsä? Minä en ainakaan pystyisi elämään itseni kanssa jos tietoisesti osallistuisin sellaiseen, mikään rahasumma ei riittäisi viemään sitä pahaaoloa pois. Jo se että kuluttajana joutuu katsomaan tosi tarkkaan mitä rahoillaan tukee, eikä aina ole edes hyviä vaihtoehtoja tarjolla, niin se tuntuu jo ihan tarpeeksi hankalalta. Vielä vittumaisempaa se on juuri tuollaisten yritysten takia jotka valehtelee vastuullisuudestaan.

Missä on sanottu, että on käytetty orjatyövoimaa? 

Ylen jutussa luki näin: 

"Sudd Cobas -ammattijärjestön Arturo Gambassin mukaan on tavallista, että työntekijät työskentelevät ilman sopimuksia, ja heille maksetaan palkkaa pimeänä noin 34 euroa tunnissa. Työpäivät venyvät 12-tuntisiksi, ja vapaapäiviä ei ole.

Ylellä ei ole tiedossa, että Fiore 25:ssa olisi toimittu näin."

Tämähän kertoo, että Yle kertoo yleisesti asioista, joita tapahtuu osassa 7000 tuotantolaitosta, mutta heillä ei ole tietoa, että väitetyssä hankintapaikassa olisi ollut niin. Luetun ymmärtäminen on vissiin vähän hakusessa. 

Turha syyllistää yhtä yritystä, kun 7000 tuotantoyritystä työllistää varmasti aika monet vaatealan toimijat niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. 

Ei 34 euroa, vaan 3-4 euroa tunti

Vierailija
3031/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien Ylen tehtävä on ollut kaataa pienyrittäjien yrityksiä? Tutkivaa journalismia tuo ei ole, ajojahti ja tavoite kaataa yritys konkurssiin. Mikä noita Ylen toimittajia vaivaa. Nyt oli huti veto, joskus ollut ihan hyviäkin juttuja, mutta tämä ei. 

Tajuatko yhtään, kuinka noloja juttuja oikein kirjoittelet? Jos yritys kaatuu siihen, että toimittaja käy paikassa, josta sen myymiä tuotteita ihan julkisesti kerrotusti maahantuodaan, niin onko vika silloin a) toimittajassa, joka tekee työtään, vai b) yrityksen toimintavavoissa ja taustassa, joka ei edes sinun mukaasi siis kestä päivänvaloa, kun argumentoit ByPiasin menevän konkurssiin, jos totuus vaatteiden alkuperästä paljastuu?

Mikä totuus vaatteiden alkuperästä? Mä olen ostanut noiden tuotteita vuosia ja siellä on aina ollut kiinatarroja. Kiinassa tehdään myös luksustuotteita ja laatu voi olla muutakin, kuin temutuotteita. Tuo on toimittajan hyökkäys miljardiyriryksen suojista. Yleensä Yle on haastatellut naisyrittäjiä, nyt näköjään kaataa heitä. 

Se että on nainen ei oikeuta paskapersebisneksen tekemistä, eikä se ole mikään feministinen teko että journalisti valehtelisi vain jotta jonkun naisen yritys saisi jatkaa paskapersetoimintaa rauhassa. Mitä feminismiä se sellainen olisi joka siunaa hikipajojen käytön joissa riistetään yleensä juuri globaalin etelän köyhiä naisia ja jopa tyttölapsia, vain jotta yksi globaalin pohjoisen muija voisi uida rahassa?

kiteytit kommenttiisi oikeasti kaiken mikä tässä kyse. Kateudesta. suomalainen ei kestä jos toinen rikastuu. Makaatte köyhinä pieruverkkareissa kommentoimassa ilman sisältöä elämään. minä olen yksi niistä mutta silti tajunnut että tässä on kyse yhden yrityksen ajojahdista. rahaa ei ole edes laskuihin eikä vuokraan. mutta en voita mitään vaikka olisin kateellinen sellaiselle jolla rahaa

Ei, vaan suomalaiset ei siedä epärehellisyyttä.

Vierailija
3032/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pia taas raivoaa täällä? Pypiaksen lupaukset ovat valheita, Kiinapas kaa myy kymmenkertaisella hinnalla. Ostakaa ihmeessä te, jotka tätä kusetusta ja kusettajaa palvotte. Ostan mieluummin halvalla samaaa temusta jos on pakko. Ei tosin ole, onneksi.

Kymmenkertaisella? Höpö höpö, monikymmenkertaisella tai satakertaisella olisi lähempänä totuutta.

Heippa! tervemenoa temuttaa, kannattaa ensin lukaista iltapäivälehdissä julkaistu juttu : https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000011890468.html

Sehän on ilman muuta tuotteen vika, jos asiakas on sille allerginen? Kun samaa tuotetta on myyty tuhansia ja tuhansia ihmisille, jotka eivät ole sille allergisia.

Tietystihän  se on nimenomaan Temun vika, Temun, eikä kenenkään muun!

Nii. Aatella, että kaikki ei ole siitepölyllekään allergisia. 

Vierailija
3033/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole - onneksi - ostanut mitään kyseisestä liikkeestä. Harmittaa vain se, että taas kerran paljastui epärehellisyys ja ihmisten huijaaminen.  Kun näitä nykyään paljastuu usein (politiikka, kauppa jne), on alkanut tulla niin kyyniseksi ettei oikein enää luota mihinkään. Nykyään ainakin itse epäilen jo lähtökohtaisesti kaikkea ja tarkistan aina kaiken jos se vain on mahdollista.  Ei yhteiskunnan pitäisi olla tälläinen.  Edes johonkin pitäisi pystyä luottamaan.

Vierailija
3034/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vaatteet on silti nättejä ja tyyli kivaa. Unelmat jää joskus vain unelmiksi. Mulla ei ole ollut varaa ostaa niitä mutta se kaunis unelma millä niitä on myyty on ollut superihana. Palmuja, vaaleaa hiekkarantaa ja vaaleaa ohutta pellavaa kelpaisi mullekin. 

Nyt on verkkokaupassa 50% alessa paljon ohutta pellavaa.

Vierailija
3035/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta tuosta puljusta mitään, oli alennukset kuinka paljon tahansa. En ottaisi edes ilmaiseksi. En kehtaisi käyttää näitä vaatteita.

Vierailija
3036/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta tuosta puljusta mitään, oli alennukset kuinka paljon tahansa. En ottaisi edes ilmaiseksi. En kehtaisi käyttää näitä vaatteita.

Tyhmyys tiivistyy. Niin typerää kommentointia. Siellä kiinavaatteissa huudellaan. Haloo, herätkää pahvit. Ylen juttu oli kusetusjuttu huivi ei ollut Bypiasi  omaa tuotantoa eivätkä koskaan niin väittäneet, ei ollut huivissa bypias lappuja. 

Vierailija
3037/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä, enkä ole kateellinen. Mutta epärehellisyyttä tai suoranaista kusettamista en hyväksy, siihen loppuu yhteistyö samantien. Suhteellisen epätoivoinen kommentti myös toisten rikastumiseen..

Vierailija
3038/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wow. Vielä rahtienkin jälkeen jäätävä kate huivilla. Mua on niiiiin kustu silmään kun tuolta olen ostanut, ei kyllä enää ikinä 😤

Hahaaaa, kertoo paljon että et ymmärrä bisnesmaailmasta ja tuotteiden katteista mitään. Luuletko että ostamasi esim huonekalut ovat niin kalliita myyjälle, tai muut tavarat, autot yms. Tuotteissa on aina kate. Kate kattaa kulut, yleensä kaikkien kulujen jälkeen ei yrittäjälle jää mitään merkittävää osaa käteen. kaikki voi toki matkustaa Italiaan ostamaan 4,50€ huivin, lentää sinne maksaa lennot ja hotellit. Tuli muuten melko kallis huivi Ylelle, halvempi olisi ollut kun olisivat vaan tyytyneet alesta ostettuun huiviin kun viittasivat suomessa ostettuun huiviin. Ei siinä, meidän verorahoilla tämäkin juttu ja matkat on maksettu ja jopa tyhjäntoimittajien palkat.

Meinaatko että jokainen huivi käydään erikseen ostamassa tuolta? 😂Todella tollo on sellainen yrittäjä joka tilaa tehtaalta muutaman tuotteen erikseen.

Toimituskulu lasketaan tilatun toimituserän mukaan ja jyvitetään tuotehintaan per kappale, ja uskon että yhteen toimitukseen tulee muutakin kuin pari huivia. Kustannuksiin lasketaan tietysti myös varastointikulun arvio jne.

Jos yrittäjälle ei jää kulujen jälkeen käteen mitään, niin miten bisnes voi olla kannattavaa? Silloin voisi ehkä harkita muuta uraa.

Jep, ehkä ne mainostetut miljoonatulot olisivat jääneet keräämättä, jos yrittäjälle ei kaikkien menoerien jälkeen jää mitään merkittävää osaa käteen?

Kummallista sepustusta. Yritystoiminnan tulee lähtökohtaisesti olla kannattavaa, mutta sen varjolla ei saa erehdyttää asiakasta.

Vierailija
3039/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että jokainen huivi käydään erikseen ostamassa tuolta? 😂Todella tollo on sellainen yrittäjä joka tilaa tehtaalta muutaman tuotteen erikseen.

Toimituskulu lasketaan tilatun toimituserän mukaan ja jyvitetään tuotehintaan per kappale, ja uskon että yhteen toimitukseen tulee muutakin kuin pari huivia. Kustannuksiin lasketaan tietysti myös varastointikulun arvio jne.

Jos yrittäjälle ei jää kulujen jälkeen käteen mitään, niin miten bisnes voi olla kannattavaa? Silloin voisi ehkä harkita muuta uraa.

Luuletko että ostamasi esim huonekalut ovat niin kalliita myyjälle, tai muut tavarat, autot yms. Tuotteissa on aina kate. Kate kattaa kulut, yleensä kaikkien kulujen jälkeen ei yrittäjälle jää mitään merkittävää osaa käteen.

Jep, ehkä ne mainostetut miljoonatulot olisivat jääneet keräämättä, jos yrittäjälle ei kaikkien menoerien jälkeen jää mitään merkittävää osaa käteen?

Kummallista sepustusta. Yritystoiminnan tulee lähtökohtaisesti olla kannattavaa, mutta sen varjolla ei saa erehdyttää asiakasta.

Vierailija
3040/3524 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys tiivistyy. Niin typerää kommentointia. Siellä kiinavaatteissa huudellaan. Haloo, herätkää pahvit. Ylen juttu oli kusetusjuttu huivi ei ollut Bypiasi  omaa tuotantoa eivätkä koskaan niin väittäneet, ei ollut huivissa bypias lappuja. 

Hei Piia, kiva nähdä sinuakin!

"Emme kuitenkaan tunnista laajaa tai rakenteellista työilmapiiri- tai johtamisongelmaa, hän kirjoittaa." :DDDDDddd

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi