Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (3528)
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa toimittajan poliittiselta hyökkäykseltä yritystä kohtaan, jonka arvomaailmaa hän ei itse jaa. Eikä ehkä ymmärrä koko business alaa, jos on kovin vasemmistolainen.
Voisiko olla että Pia on kokoomuslainen eikä siksi ymmärrä vastuullisten vaatteiden alaa (se vasemmiston suosima), vaan luuli että mitä tahansa hikipajaroskaa saa myydä kotimaisena ja eettisenä? Sitäkö hait takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan sallittua. Ostajat selaa kuvastoja ja hintoja. Ostavar erän ja sopivat myyjän kanssa, että käyttävät sitten omia logoja. Tämä on private label businesta. Kaikki tilataan nykyään Kiinasta, huonekalut, brändihajuvedet ja kaikki. Tuo Ylen toimittaja toimii itse rikollisesti tässä hyötessään Ylen miljardin budjetilla pienyrittäjän päälle. Lakimiehet haloo!!!
Tottakai on sallittua.
Se mikä ei ole sallittua, on väittää näitä itse suunnittelemikseen.
Hänhän on voinut tilata eri värejä ja kertoa mieltymyksensä myyjille. Skandinaaviset värit, hän on voinut suunnitella yrityksensä värimaailman ja mallit. Ne on sitten ommeltu Kiinassa käsityönä taitavien ompelijoiden tekemänä; sitten laivalla rahadattu Italiaan tuonne varastolle, mistä hän hakee tavaraa. Mitä tuossa on väärin? Hän ei tekstissään mainitse mitään suomalaisia ompelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle matkustaa Italiassa sotkemassa ByPiaksen asiakassuhteita ja esittää jälleenmyyntiä lähes rikollisena toimintana. Eikö tuo ole yksittäisen yrityksen maineen tuhoamista?
Kutsutaan tutkivaksi journalismiksi. Yleensä totuus kestää kriittisen tarkastelun.
tutkivaa journalismia? esittää rehellistä yrittäjää rikollisena ja koittaa sotkea ostosuhteet ja pelotella asiakkaat Suomessa. Oikeuteen pitäisi Yle haastaa tästä. Toivottavasti tuolla naisyrittäjällä riittää rahat haastaa Yle oikeuteen elinkeinon tuhoamisesta.
Siitä vaan haastamaan. Siinä missä jokaisella on oikeus hakea oikeutta mikäli heidän kunniaa väärin perustein loukataan, niin Ylellä on oikeus julkaista faktaan perustuvia juttuja. En vaan usko että Pia niin tekee, koska tietää itsekin ettei voittaisi koska Yle ei ole kertonut mitään mikä ei olisi totta.
Käsittääkseni Piaa ei olla heittämässä vankilaan vaikka hänen bisneksissään on paljon hämärää jota hän ei millään ole pystynyt selittämään julkisesti - ei vaikka koko yrityksen selviäminen riippuu siitä. Voidaan siis olettaa ettei totuus kestä päivänvaloa. Ylen tutkiva journalismi vahvistaa tätä käsitystä.
Ylen paska uutisointi pilaa aika monen ihmisen ja perheen elämän
Joukkokanteen paikka. Toivottavasti työpaikan menettäneet hakevat korvauksia Yleltä. Ylen kuuluu maksaa niille perheille, kenen työpaikat menee tässä jutussa nytten.
Korkea aika työntekijän nostaa kytkintä ja häipyä epäeettisesti toimivasta puljusta. Näin tekee työntekijä jolla on selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa toimittajan poliittiselta hyökkäykseltä yritystä kohtaan, jonka arvomaailmaa hän ei itse jaa. Eikä ehkä ymmärrä koko business alaa, jos on kovin vasemmistolainen.
Todella laiska yritys, mutta yksi piste uudesta argumentista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun mukaasi "vasemmistolainen" toimittaja ei jakaisi ByPiasin arvomaailmaa, joka painottaa nettisivujen mukaan vastuullisuutta, eettisyyttä jne?
vassari on aina vassari niin myös yle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan sallittua. Ostajat selaa kuvastoja ja hintoja. Ostavar erän ja sopivat myyjän kanssa, että käyttävät sitten omia logoja. Tämä on private label businesta. Kaikki tilataan nykyään Kiinasta, huonekalut, brändihajuvedet ja kaikki. Tuo Ylen toimittaja toimii itse rikollisesti tässä hyötessään Ylen miljardin budjetilla pienyrittäjän päälle. Lakimiehet haloo!!!
Tottakai on sallittua.
Se mikä ei ole sallittua, on väittää näitä itse suunnittelemikseen.
Hänhän on voinut tilata eri värejä ja kertoa mieltymyksensä myyjille. Skandinaaviset värit, hän on voinut suunnitella yrityksensä värimaailman ja mallit. Ne on sitten ommeltu Kiinassa käsityönä taitavien ompelijoiden tekemänä; sitten laivalla rahadattu Italiaan tuonne varastolle, mistä hän hakee tavaraa. Mitä tuossa on väärin? Hän ei tekstissään mainitse mitään suomalaisia ompelijoita.
Niin, Kiinahan on tässä ihan lähialueella :D Kusettava pölvästi on ja nyt jäi kiinni. Olisi kertonut rehellisesti mitä kauppaa niin mitään ongelmaa ei olisi ollut. Kyllä tässä olisi joukkokanteen paikka ja rahojen palautus kusetetuille asiakkaille olisi vähintäänkin kohtuullista.
Kuka sekopää täällä puolustaa firmaa? Tuo ei voi olla järjissään.
Monethan suunnittelee tavaraa, mitä valmistetaan Kiinassa, tuolla private label alalla. Hajuvesiä, koruja, matkamuistoesineitä jne. Suunnittelun voi tehdä etänä ja ompelun myös. Niistä tuotteista saa materiaali malleja ja värejä, mistä suunnitellaan oma mallisto sitten. Varmaan osan ehtii suunnitella itse ja osan valitsee private label kokoelmista.
Vierailija kirjoitti:
Trollihan se on ja varmaan ihan trollauksen ilosta. Ellei ole sitten rouva temu-kauppias ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Joku joka tietää 'totuuden'.
Hän ei myöskään ymmärrä, että jos hänellä on tällaista tietoa, niin siitä voi päätellä jotain hänen henkilöllisyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Missä lukee, että hän on sanonut itse suunnitelleensa tuotteet? Ja että olisi suomalaiset ompelijat? Kait nyt jokainen tajuaa, että ei tuota 10 000 artikkelia tehdä takahuoneessa. Saavat laittaa mitkä tarrat haluavat ostamiinsa private label tuotteisiin.
Hänhän joka livessään mainostaa itseään suunnittelijana, designerinä ja loputtomana ehtymättömänä ideantuojana vaatemalleihinsa. Josset tätä tiedä, et ole petetty Bypias asiakas.
Dissannut vuodesta toiseen ahkerasti bulkkituotantoa, copycateja, häneltä matkittua myymäläkonseptia yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle ei olisi lähtenyt tekemään tutkivaa journalismia jos Pia itse olisi saanut kakistettua ulos vastaukset niihin kysymyksiin jotka kansaa kiinnostaa. Oikeasti vastuullinen yritys osaa kyllä avata näitä asioita ilman skandaalejakin ja ilman että asiakkaat joutuu erikseen vaatimaan.
Tekstin tasosta ja asettelusta päätellen ihan sama mitä yritys tai Pia olisi kertonut niin sitä ei käytettäisi. Toimittajalla on henkilökohtainen ongelma.
Naurettava väite.
Mutta jos se pitäisi paikkaansa, niin Pianhan ei tarvitsisi kuin kertoa totuus omassa somessaan, soittaa johonkin muuhun lehteen tai ottaa yhteyttä vaikkapa julkisen sanan neuvostoon. Mahdollisuuksia on monia.
YLEn artikkelista itkeminen ja heidän syytteleminen kertoo ainoastaan siitä, että totuus on tuotu julki ja yrityksen väki ei edelleenkään ymmärrä, että ainoa oikea teko tässä tilanteessa on ottaa hattu nöyrästi kouraan, pyytää anteeksi ja katsoa, voiko tästä vielä jotenkin jatkaa.
Bypiasin sivuille viimeeksi jonkun ylen julkaisun jälkeen ainakin ilmestyi kattava selvitys yrityksen toiminnasta. viikko tolkulla yksinäinen ristiretkeilijä toimittaja jauhaa samasta asiasta ja nyt jostain yhdestä huivista! tämän myötä yleistänyt ja puhuu valheellisia asioita. Ei jatkoon.
Minä en ole nähnyt mitään postausta missä yrittäjä läpinäkyvästi avaa niitä asioita. Vain lisää harhaanjohtavaa mainontaa ja selitystä tuotannosta mutta ei mitään todistetta kuin yrittäjän oma sana. Voiko pelkkään sanaan luottaa kun se on alunperinkin joutunut kyseenalaiseen valoon? Nyt tarvitaan selvää näyttöä siitä eettisyydestä, kotimaisuudesta jne.. Jos sellaista olisi, se olisi helppo esittää ja pelastaa yritys.
Vierailija kirjoitti:
Monethan suunnittelee tavaraa, mitä valmistetaan Kiinassa, tuolla private label alalla. Hajuvesiä, koruja, matkamuistoesineitä jne. Suunnittelun voi tehdä etänä ja ompelun myös. Niistä tuotteista saa materiaali malleja ja värejä, mistä suunnitellaan oma mallisto sitten. Varmaan osan ehtii suunnitella itse ja osan valitsee private label kokoelmista.
Ja silloin niitä ei myydä itse suunniteltuina, jos ne on joku muu suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
uskon että täällä on aika monta. yhden toimittajan ylläpitämä paskamyrsky ei vakuuta kaikkea, se joka on hiemankin koulutetumpi osaa lukea rivien välistä että ihmisiä kusetetaan klikkiotsikoilla ei faktoilla. Kuka idiootti uskoo mitä ylen nuori tyttönen koittaa ajaa, näköjään idiootteja riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle ei olisi lähtenyt tekemään tutkivaa journalismia jos Pia itse olisi saanut kakistettua ulos vastaukset niihin kysymyksiin jotka kansaa kiinnostaa. Oikeasti vastuullinen yritys osaa kyllä avata näitä asioita ilman skandaalejakin ja ilman että asiakkaat joutuu erikseen vaatimaan.
Tekstin tasosta ja asettelusta päätellen ihan sama mitä yritys tai Pia olisi kertonut niin sitä ei käytettäisi. Toimittajalla on henkilökohtainen ongelma.
Naurettava väite.
Mutta jos se pitäisi paikkaansa, niin Pianhan ei tarvitsisi kuin kertoa totuus omassa somessaan, soittaa johonkin muuhun lehteen tai ottaa yhteyttä vaikkapa julkisen sanan neuvostoon. Mahdollisuuksia on monia.
YLEn artikkelista itkeminen ja heidän syytteleminen kertoo ainoastaan siitä, että totuus on tuotu julki ja yrityksen väki ei edelleenkään ymmärrä, että ainoa oikea teko tässä tilanteessa on ottaa hattu nöyrästi kouraan, pyytää anteeksi ja katsoa, voiko tästä vielä jotenkin jatkaa.
Bypiasin sivuille viimeeksi jonkun ylen julkaisun jälkeen ainakin ilmestyi kattava selvitys yrityksen toiminnasta. viikko tolkulla yksinäinen ristiretkeilijä toimittaja jauhaa samasta asiasta ja nyt jostain yhdestä huivista! tämän myötä yleistänyt ja puhuu valheellisia asioita. Ei jatkoon.
Minä en ole nähnyt mitään postausta missä yrittäjä läpinäkyvästi avaa niitä asioita. Vain lisää harhaanjohtavaa mainontaa ja selitystä tuotannosta mutta ei mitään todistetta kuin yrittäjän oma sana. Voiko pelkkään sanaan luottaa kun se on alunperinkin joutunut kyseenalaiseen valoon? Nyt tarvitaan selvää näyttöä siitä eettisyydestä, kotimaisuudesta jne.. Jos sellaista olisi, se olisi helppo esittää ja pelastaa yritys.
woke
Vierailija kirjoitti:
No tulee tasan yksi ahne hattupäinen naisihminen mieleen..
Vierailija kirjoitti:
No sehän on alusta saakka ollut kauppias itse. Moni asia käynyt ilmi, koska hän on korjannut lähes jokaista täällä moitittua asiaa päivityksissään. Nostanut tyylikköitä pellavia, nostanut omia itsepiirtämiä mekko scetchejään alkuajan tuotannosta. Jopa mekkojen esittely haara-asennossa on loppunut. Sievästi ovat jalat nipussa nykyisissä esittelyvideoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lukee, että hän on sanonut itse suunnitelleensa tuotteet? Ja että olisi suomalaiset ompelijat? Kait nyt jokainen tajuaa, että ei tuota 10 000 artikkelia tehdä takahuoneessa. Saavat laittaa mitkä tarrat haluavat ostamiinsa private label tuotteisiin.
Hänhän joka livessään mainostaa itseään suunnittelijana, designerinä ja loputtomana ehtymättömänä ideantuojana vaatemalleihinsa. Josset tätä tiedä, et ole petetty Bypias asiakas.
Dissannut vuodesta toiseen ahkerasti bulkkituotantoa, copycateja, häneltä matkittua myymäläkonseptia yms.
kyllä Tallinnassa valmistetaan laadukkaasta pellavasta pian suunnittelemia tuotteita , ihan on videoitakin somessa pyörinyt. ja jos menee bypiasin sivuille lukemaan muu tuotannon suunnittelufilosofia niin pääsee kartalle ettei yritys kuseta ketään vaan toimittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin niitä ei myydä itse suunniteltuina, jos ne on joku muu suunnitellut.
sä nimenomaan suunnittelet itse, annat mallit ja koot, värit ja ne ompelee ne. sä annan speksit kivoista malleista mistä pidät. silloin sä olet suunnittelija. artekki sun muut valmistaa kaiken kiinassa nykyään ja muumimukit tulee thaimaasta. kaikilla omat suunnittelijat, mutta ei tehtaita.
Kauppias ei taida osata multipeukuttaa.