Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (3536)
Vierailija kirjoitti:
Tehtaat valmistaa mitä valmistaa ja tukkuostaja lätkäisee siihen oman tarran. Tuo on private label businesta, tuttua ja arkipäiväistä ympäri maapallon. Kaikki brändit tuottaa tavaraa ilman omaa tehdasta. Onko tuo Ylen toimittaja joku ihan ääliö? Miksi käy yhden firman kimppuun.
Suomen laki kuitenkin kieltää niiden tuotteiden myymisen ja markkinoimisen valheellisesti esim. Suomessa valmistetuiksi jos ne ei sitä ole. Siitähän tässä oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle matkustaa Italiassa sotkemassa ByPiaksen asiakassuhteita ja esittää jälleenmyyntiä lähes rikollisena toimintana. Eikö tuo ole yksittäisen yrityksen maineen tuhoamista?
Kutsutaan tutkivaksi journalismiksi. Yleensä totuus kestää kriittisen tarkastelun.
tutkivaa journalismia? esittää rehellistä yrittäjää rikollisena ja koittaa sotkea ostosuhteet ja pelotella asiakkaat Suomessa. Oikeuteen pitäisi Yle haastaa tästä. Toivottavasti tuolla naisyrittäjällä riittää rahat haastaa Yle oikeuteen elinkeinon tuhoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle matkustaa Italiassa sotkemassa ByPiaksen asiakassuhteita ja esittää jälleenmyyntiä lähes rikollisena toimintana. Eikö tuo ole yksittäisen yrityksen maineen tuhoamista?
Kutsutaan tutkivaksi journalismiksi. Yleensä totuus kestää kriittisen tarkastelun.
Tämä on kaukana asiallisesta ja ammattimaisesta "tutkivasta journalismista"
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki vaatemerkit ovat private label tuotteita? Onko Ylelle private label businessa tuntematon käsite? Tietääkö tuo toimittaja private label alan busineksesta yhtään mitään? Mikä vimma tuhota ByPiaksen keksimä bisnesidea ja Italian kontaktit?
Mikä vimma tuhota ByPiaksen keksimä bisnesidea ja Italian kontaktit?
KUN NIIDEN TUOTTEIDEN PITI OLLA PIA ERLUNDIN OMAA KÄSIALAA JA SUUNNITTELUA. PITI OLLA KOTIMAASSA JA LÄHIALUEELLA PIENISSÄ OMPELIMOISSA TEHTYJÄ.
Olisi täysin eri asia, jos yritys olisi markkinoinut itseään maahantuontiliikkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtaat valmistaa mitä valmistaa ja tukkuostaja lätkäisee siihen oman tarran. Tuo on private label businesta, tuttua ja arkipäiväistä ympäri maapallon. Kaikki brändit tuottaa tavaraa ilman omaa tehdasta. Onko tuo Ylen toimittaja joku ihan ääliö? Miksi käy yhden firman kimppuun.
Suomen laki kuitenkin kieltää niiden tuotteiden myymisen ja markkinoimisen valheellisesti esim. Suomessa valmistetuiksi jos ne ei sitä ole. Siitähän tässä oli kyse.
Heillä on yli 10 000 artikkelia. Onko näistä yhtä markkinoitu virheellisesti väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ylelle aiemmin vinkin ja kuvakaappaukset että myy täsmälleen samaa "silkkihuivia" mikä on Temussakin. eivät julkaisseet sitä, mutta ilmeisesti keksivät siitä sen että lähtivät metsästämään tätä toista huivia Pratosta.
En tiedä mitään tästä keissistä, mutta Temusta löytyy myös sellaista tavaraa, jotka on kopioitu länsimaisilta suunnittelijoilta, eli varastaminen menee toisinpäin.
Tää on ihan totta. Ja tämän takia itse asiakkaan en edes älynnyt kyseenalaistaa, että Bypias itse voisi todellisuudessa jälleenmyydä made in China laatua😣
Minä tajusin heti mistä on kyse kun yritys markkinoi Cashmere-huivina huivia jossa on pari prossaa kashmirvillaa. En ole ostanut Pialta mitään mutta joskus tsekannut valikoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten näin päin mäntyä koulussa ihmisiä on opetettu lukemisen ymmärtämisessä tai onko silmissä vikaa. Kukaan ei ole väittänyt jutun huivia Suomessa valmistetuksi paitsi idiootti toimittaja joka tekee itsestään pellen sekä ne jotka uskoo pellen juttuja
Missä lukee, että hän on sanonut itse suunnitelleensa tuotteet? Ja että olisi suomalaiset ompelijat? Kait nyt jokainen tajuaa, että ei tuota 10 000 artikkelia tehdä takahuoneessa. Saavat laittaa mitkä tarrat haluavat ostamiinsa private label tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tutkivaa journalismia? esittää rehellistä yrittäjää rikollisena ja koittaa sotkea ostosuhteet ja pelotella asiakkaat Suomessa. Oikeuteen pitäisi Yle haastaa tästä. Toivottavasti tuolla naisyrittäjällä riittää rahat haastaa Yle oikeuteen elinkeinon tuhoamisesta.
Siitä vaan haastamaan. Siinä missä jokaisella on oikeus hakea oikeutta mikäli heidän kunniaa väärin perustein loukataan, niin Ylellä on oikeus julkaista faktaan perustuvia juttuja. En vaan usko että Pia niin tekee, koska tietää itsekin ettei voittaisi koska Yle ei ole kertonut mitään mikä ei olisi totta.
Käsittääkseni Piaa ei olla heittämässä vankilaan vaikka hänen bisneksissään on paljon hämärää jota hän ei millään ole pystynyt selittämään julkisesti - ei vaikka koko yrityksen selviäminen riippuu siitä. Voidaan siis olettaa ettei totuus kestä päivänvaloa. Ylen tutkiva journalismi vahvistaa tätä käsitystä.
Vierailija kirjoitti:
Missä lukee, että hän on sanonut itse suunnitelleensa tuotteet? Ja että olisi suomalaiset ompelijat? Kait nyt jokainen tajuaa, että ei tuota 10 000 artikkelia tehdä takahuoneessa. Saavat laittaa mitkä tarrat haluavat ostamiinsa private label tuotteisiin.
Yritys mainonnassaan ja vastuullisuuslupauksessaan.
Tuo on ihan sallittua. Ostajat selaa kuvastoja ja hintoja. Ostavar erän ja sopivat myyjän kanssa, että käyttävät sitten omia logoja. Tämä on private label businesta. Kaikki tilataan nykyään Kiinasta, huonekalut, brändihajuvedet ja kaikki. Tuo Ylen toimittaja toimii itse rikollisesti tässä hyötessään Ylen miljardin budjetilla pienyrittäjän päälle. Lakimiehet haloo!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan haastamaan. Siinä missä jokaisella on oikeus hakea oikeutta mikäli heidän kunniaa väärin perustein loukataan, niin Ylellä on oikeus julkaista faktaan perustuvia juttuja. En vaan usko että Pia niin tekee, koska tietää itsekin ettei voittaisi koska Yle ei ole kertonut mitään mikä ei olisi totta.
Käsittääkseni Piaa ei olla heittämässä vankilaan vaikka hänen bisneksissään on paljon hämärää jota hän ei millään ole pystynyt selittämään julkisesti - ei vaikka koko yrityksen selviäminen riippuu siitä. Voidaan siis olettaa ettei totuus kestä päivänvaloa. Ylen tutkiva journalismi vahvistaa tätä käsitystä.
Ylen paska uutisointi pilaa aika monen ihmisen ja perheen elämän
Mistä lähtien Ylen tehtävä on ollut kaataa pienyrittäjien yrityksiä? Tutkivaa journalismia tuo ei ole, ajojahti ja tavoite kaataa yritys konkurssiin. Mikä noita Ylen toimittajia vaivaa. Nyt oli huti veto, joskus ollut ihan hyviäkin juttuja, mutta tämä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen paska uutisointi pilaa aika monen ihmisen ja perheen elämän
Joukkokanteen paikka. Toivottavasti työpaikan menettäneet hakevat korvauksia Yleltä. Ylen kuuluu maksaa niille perheille, kenen työpaikat menee tässä jutussa nytten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ylelle aiemmin vinkin ja kuvakaappaukset että myy täsmälleen samaa "silkkihuivia" mikä on Temussakin. eivät julkaisseet sitä, mutta ilmeisesti keksivät siitä sen että lähtivät metsästämään tätä toista huivia Pratosta.
En tiedä mitään tästä keissistä, mutta Temusta löytyy myös sellaista tavaraa, jotka on kopioitu länsimaisilta suunnittelijoilta, eli varastaminen menee toisinpäin.
Tää on ihan totta. Ja tämän takia itse asiakkaan en edes älynnyt kyseenalaistaa, että Bypias itse voisi todellisuudessa jälleenmyydä made in China laatua😣
Minä tajusin heti mistä on kyse kun yritys markkinoi Cashmere-huivina huivia jossa on pari prossaa kashmirvillaa. En ole ostanut Pialta mitään mutta joskus tsekannut valikoimaa.
Minulla on bypiasilta ostettu cashmere love huivi ollut jo 2 vuotta, edelleen näyttää olevan myynnissä. 100% cashmere hinta 209€. Paras laatu mikä itsellä huiveissa ollut. Eikä tuossa halpa huivissa ole myöskään kukaan harhaanjohtanut, tuotetiedot näytti olevan verkkokaupassa kattavasti merkitty. Sehän on siitä kiinni että riittääkö sun rahat oikeaan.
Yle ei olisi lähtenyt tekemään tutkivaa journalismia jos Pia itse olisi saanut kakistettua ulos vastaukset niihin kysymyksiin jotka kansaa kiinnostaa. Oikeasti vastuullinen yritys osaa kyllä avata näitä asioita ilman skandaalejakin ja ilman että asiakkaat joutuu erikseen vaatimaan.
Ylen toimittajilla pitää olla myös vastuu siitä, kun kaatavat tämän yrityksen. Rahallinen vastuu. Korvaukset pitää saada ja hakea.
Pia taas raivoaa täällä? Pypiaksen lupaukset ovat valheita, Kiinapas kaa myy kymmenkertaisella hinnalla. Ostakaa ihmeessä te, jotka tätä kusetusta ja kusettajaa palvotte. Ostan mieluummin halvalla samaaa temusta jos on pakko. Ei tosin ole, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on bypiasilta ostettu cashmere love huivi ollut jo 2 vuotta, edelleen näyttää olevan myynnissä. 100% cashmere hinta 209€. Paras laatu mikä itsellä huiveissa ollut. Eikä tuossa halpa huivissa ole myöskään kukaan harhaanjohtanut, tuotetiedot näytti olevan verkkokaupassa kattavasti merkitty. Sehän on siitä kiinni että riittääkö sun rahat oikeaan.
Mä olen kanssa tyytyväinen asiakas. Hyvän laatuisia housuja ja huiveja. Ja kivoja nauleita.
Tämä on kaukana asiallisesta ja ammattimaisesta "tutkivasta journalismista"