Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei järjestetä aikuisille ystävien löytämistapahtumia?

Vierailija
26.04.2022 |

Joissa olisi jotain mukavaa pientä tekemistä että juttelu lähtisi alkuun. Siellä tietäisi että se mukava tyyppi johon tutustuu haluaa itsekin laajentaa sosiaalisia verkostojaan joten uskaltaisi ehdottaa yhteydenpitoa. Näkisi heti millainen hän on livenä. Juttelu olisi helpompaa. Olen niin kyllästynyt etsimään kavereita netistä, kirjoittelemaan kasvottomien (voi olla profiilikuva, mutta tarkoitan etten näe ilmeitä ja eleitä mikä tekee juttelusta raskasta) tuntemattomien kanssa, jotka sitten jossain vaiheessa saattavat lopettaa äkkiä kirjoittelun. Tai sitten se jää viestittelyn tasolle eikä tehdä mitään yhdessä. Olen niiiin väsynyt virtuaalielämään!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien löytäminen on hankalaa. Nyt on tullut se kaverisovellusappi ja yhteistyökumppaneina hemingways - ravintolat. Tuo sovellus ei ainakaan minulla toimi eikä ravintolatkaan ole ilmoitelleet illoista tai tapahtumista. Ei olisi iso homma järjestää lasten perhekahvilatyyliin jotain toimintaa, kun kerran on panostettu.

Itse olen nyt ilmoittautunut vapaaehtoisystäväjsi. Tulee hulluksi, kun on aina yksin.

Vierailija
2/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma ettei järjestetä? Meille tulee ainakin kuntatiedote, joissa on erilaisia yhteisjuttuja, esim sauvakävely, jne. Myös seurakunnalla on erilaisia juttuja. Facebook ryhmiä, jne. Itse harrastan esim VPK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu itse koolle vaikka facen kautta kahvilaan tai piknikille

Vierailija
4/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isosisko ei pidä aikuisia kädestä ja järjestä toiminitaa?

Perin suomalainen asenne.

Vierailija
5/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaveriappi on hyvä keksintö, jos se olisi toisenlainen ja toimisi. Kun se ei toimi, niin en tiedä millainen se oikeasti on, mutta ajattelen, että toiminta on suppea eikä edes yritä näyttää lähintä ystävää, vaan etsii vain omasta kaupungista.

Vierailija
6/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Miksi SINÄ et järjestä sellaista? Siitä vaan ajatuksesta toimiin.

Vierailija
7/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaveriappi on hyvä keksintö, jos se olisi toisenlainen ja toimisi. Kun se ei toimi, niin en tiedä millainen se oikeasti on, mutta ajattelen, että toiminta on suppea eikä edes yritä näyttää lähintä ystävää, vaan etsii vain omasta kaupungista.

Mä olen vilkaissut tuon appin sivut, mutta en ole itse käyttänyt. Mikä siinä ei toimi?

Vierailija
8/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vilkaissut tuon appin sivut, mutta en ole itse käyttänyt. Mikä siinä ei toimi?

Kuulemma tuhansia käyttäjiä, mutta ei löydä silti ketään, vaikka vaihtaa sitä paikkakuntaa ja muita hakutietoja. Laitoin palautetta ylläpitoon.

Vierailija
9/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma tuhansia käyttäjiä, mutta ei löydä silti ketään, vaikka vaihtaa sitä paikkakuntaa ja muita hakutietoja. Laitoin palautetta ylläpitoon.

Kiitos vastauksestasi. Jotain häikkää siis algoritmissa, jos ei löydä ketään, vaikka hakuehdot laittaisi laajaksikin. Toki, jos kyse on jostain pienistä paikkakunnista, voi hyvin ollakin niin, ettei kukaan lähikunnista ole sovelluksen käyttäjä. 

Vierailija
10/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oman asuinpaikan ja entisten kotipaikkojen (jotka edelleen facessa seurannassa) ryhmissä säännöllisesti on ilmotellaan erilaisia tapahtumia joissa pääsee tutustumaan ihmisiin. Ja yksittäiset ihmiset ilmottelee etsivänsä vaikkapa lenkkiseuraa.

Joskus asioista pitää ottaa itse selvää. Esim. paikallislehti tai paikalliset yhdistykset seurantaan.

Vierailija
11/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Ehkäpä haluan itsekin tutustua ihmisiin enkä vain järjestää tapahtumaa muille? Siinä on paljon tekemistä ja iso vastuu. Mukaan voi tulla ihan kuka tahansa random. Ehkäpä olisi helpompaa jos sellaiset organisaatiot, kuten SPR ja HelsinkiMissio, joilla on taidot ja tilat ja jotka väittävät välittävänsä ihmisistä, järjestäisivät jotain.

Vierailija
12/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Niin, miksi te ette itse järjestä lasten päivähoitoa, joukkoliikennettä, terveydenhoitoa, vanhusten hoitoa ja seuraa yms? Järjestetään mammakerhoja, seniori-iltoja ja muskareita ihan kuntien rahoilla, koska ihmisten on tärkeää tavata toisiaan. Miksi tämä on nyt jotenkin eri asia?

Vierailija
13/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän mikään äppi voi mainostaa "meillä ei ole yhtään käyttäjää, ole sinä ensimmäinen!"

Vierailija
14/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PalstaTrolli kirjoitti:

Niin, miksi te ette itse järjestä lasten päivähoitoa, joukkoliikennettä, terveydenhoitoa, vanhusten hoitoa ja seuraa yms? Järjestetään mammakerhoja, seniori-iltoja ja muskareita ihan kuntien rahoilla, koska ihmisten on tärkeää tavata toisiaan. Miksi tämä on nyt jotenkin eri asia?

Vaimo hoitaa lapset.

Julkista liikennettä ei ole, siksi oma auto.

Terveydenhoito on työpaikan kautta.

Vanhukset ovat kuolleet.

Valtaosan mainitsemistasi palveluista tavallinen työssäkäyvä joutuu itse järjestämään.

Vierailija
15/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kannettu vesi ei kaivossa pysy. Parempi aloittaa ihan vaikka joku harrastus ja tutustua siellä ihmisiin.

Olen järjestänyt joskus 10 v sitten niin ihan kokemuksella sanon...

Vierailija
16/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ystävyys tai parisuhde ei tule pakottamalla tai teennäisesti järjestämällä.

"Te kaksi olette yksinäisiä, tässä teille huone, pariutukaa".

Ei se mene niinkuin homoilla, että kaksi homoa samassa tilassa on automaattisesti match.

Siksi järjestetyt tapahtumat niiden tiimoilta on huonoja.

T

Marja Tuulikki, Äänekoski

Vierailija
17/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Ehkäpä haluan itsekin tutustua ihmisiin enkä vain järjestää tapahtumaa muille? Siinä on paljon tekemistä ja iso vastuu. Mukaan voi tulla ihan kuka tahansa random. Ehkäpä olisi helpompaa jos sellaiset organisaatiot, kuten SPR ja HelsinkiMissio, joilla on taidot ja tilat ja jotka väittävät välittävänsä ihmisistä, järjestäisivät jotain.

Oletko ehdottanut SPR:lle tai HelsinkiMissiolle tällaista toimintaa?

Vierailija
18/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Helsinki Missiolla on Albertin olohuone. 

https://www.helsinkimissio.fi/perhetyo/albertin-olohuone

Vierailija
19/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan joku vähän isompi tapahtuma, jossa tarkoitus olisi nimenomaan löytää uusia ystäviä voisi olla hyvä. Itse kun aikoinaan etsin uusia kavereita, koitin just harrastusten kautta, mutta niissä ihmiset olivat jo kaverinsa kanssa tai eivät muuten vaan olleet kiinnostuneet uusista tuttavuuksista, olivathan he siellä harrastamassa, eivät ystäviä etsimässä.

Vierailija
20/23 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä. Niitä kutsutaan harrastuksiksi. Helppo tutustua toiseen kun on ainakin yksi sama kiinnostuksen kohde.