Mikä pieni asia puheessa tai kirjoituksessa saa sinut näkemään punaista?
Nyt en tarkoita virheitä vaan tyylillisiä seikkoja.
Itselläni on ihan absurdi inho sitä kohtaan, jos joku sanoo että "tehkääpä" tai "tehkäähän". Tuollainen ohjaileva kehotus tai muistutus saa mut välittömästi puolustuskannalle. "Tehkääpä" on vielä pahempi, jos siihen laittaa ässän perään. Anteeksi mutta oletko esimieheni vai äitini vai miksi käskytät minua?
Vihaan myös passiivisaggressiivisia "Ihan pienenä vinkkinä" tai "ystävällisesti muistuttaisin" -muotoiluja.
Entä sinä?
Ystävällisesti muistuttaisin että kielivirheistä ei siis ole kyse.
Kommentit (572)
Mulla menee tunteroinen.
Suutuin jo pelkän sanan kirjoittamisesta. tunteroinen😝
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee tunteroinen.
Suutuin jo pelkän sanan kirjoittamisesta. tunteroinen😝
"hakusessa". Niin, miksei voi vaan sanoa, että hakee jotain?
Vierailija kirjoitti:
Otatko kopin tästä?
En. Vaan korkeintaan sypin.
Lapsuudesta saakka tuntemani tuttu puhuu aina muodossa
minähän, minullahan, minullehan tai kun puhuu yhteisistä asioista miehensä kanssa muoto on aina mehän, meillehän, meistähän...
Ärsyttävä tyyli, antaa kuvan voimakkaasta itsekeskeisyydestä ja jostakin leveilystä ja siitä että haluaa pistää vähän paremmaksi kuin kuulija tai ylipäätään muut.
Miksei voisi vaan sanoa minä tai me.
Nappaa mukaan!
Niinku sitä niiku
Kekä
999 hinnat on ihan punainen vaate, eihän ole sentin rahaa suomessa
Söpöttäminen, niinku suomi elokuvissa, kun ei saa mutään selvää puheesta vaikka ääni on liiankin kovalla. Se kyllä suututtaa ihan silmittömästi. Ylevero maksetaan vaikka ei pysty katsomaan juuri mitään muuta kun uutiset. Nappaa siitä koppi.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin slangi.
Johtuuks siitä, ettet snaijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joku sanoo "digata jostakin", niin näen punaista. En toki sano mitään, vaan nielen tunteeni, koska jokainen saa sanoa juuri niinkuin haluaa. Se, miksi mulle tulee tunnereaktio liittyy aiempiin tapahtumiin elämässäni.
No nimenomaan. Se on diggata kahdella g:llä täällä Stadissa.
No nyt puhut suulla suuremmalla. Ei todellakaan ole. Lienet pönttövuoren tunnelin kautta tänne tullut.
Kun jokaisessa kommentissa hymiö. Pidän kirjoittajaa ihan idioottina. Erityisesti tämä hymiö :) ja ihan jokaisessa viestissä. Menen huomenna hammaslääkäriin:) Olen sairastunut koronaan:)
Vierailija kirjoitti:
Mä provosoidun aina, kun joku käyttää "kulta pieni" ilmaisua tai jotain vastaavaa vähättelyä. En vain voi olla tuon kirjoittajan puolella, vaan kuumenen heti. Mikä varmaan on ilmaisun käyttäjän tarkoituskin.
Tai "kaikella rakkaudella" (tätä seuraa aina jotain henkilökohtaista arvostelua). Lähimmäisiltäni ystäviltäni ja ihmisiltä jotka oikeasti rakastavat minua, sulatan tämän ja kuuntelen/luen, mut kavereilta tai randomtutuilta ei ole tulossa muuta kuin vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
kiroilua kuulee joka ohjelmas ja muutenkin kaikkialla,se ei suututa,mutta suorastaan VITUTTAA se niinku hokeminen lausees,ja myös sellaanen naisen ääni joka kuulostaa korinalta tai kuumalta perunalta kurkus,hirveetä narinaa!! Myös sana KETÄ kun pitäis sanoa KUKA! ihan perseestä nää nyky sanat!
Saman tekee tuo v-sanan jatkuva viljely, on tosi siivotonta. Antaa mielikuvan kouluttamattomasta ihmisestä.
Kustantaa...
Ja jollain on kaksoissisko tai kaksoisveli. Mitä hittoa, minulla on kaksoset ei kaksoisia ja he ovat toistensa kaksossisko ja kaksosveli
Vierailija kirjoitti:
Anyways!
Lopetin heti alkuunsa kielitunnit, kun maikka tunki joka väliin tuon anyways.
Rokata, johonkin vaatteeseen, kenkiin tai tyyliin liittyen
-kin ja-kaan päätteet. Liian pitkät lauseet. Se että selittää sitä mitä selittää. Kertoo mitä otsikko tarkoittaa. Jaarittelu.
heh, mä oon varmaan todella ärsyttävää kuunneltavaa kun kiroilen, käytän täytesanoja, olen kova ääninen ja puhun Kainuun murretta 😂🙏
Sana juurisyy, jota käytetään nyt joka paikassa, ja tiedämmehän mistä se on peräisin.
Mä provosoidun aina, kun joku käyttää "kulta pieni" ilmaisua tai jotain vastaavaa vähättelyä. En vain voi olla tuon kirjoittajan puolella, vaan kuumenen heti. Mikä varmaan on ilmaisun käyttäjän tarkoituskin.