Ymmärtääkö hyvätuloiset ja rikkaat olevansa todella hyvässä asemassa yhteiskunnassa?
Sanotaanko nyt näin että ymmärtääkö siis hyvätuloiset eli vaikkakin yli 4000e/kk tienaavat olevansa todella hyvässä asemassa yhteiskunnassa ja että lähes kaikilla menee asiat huonommin kuin heillä?
Ymmärtääkö hyvätuloiset ihmiset köyhyydestä tai rikkaudesta mitään?
Todella moni suomalainen olisi todella tyytyväinen ja onnellinen jos he tienaisivat paremmin rahaa.
Kommentit (405)
"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa. Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011794786.html
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia vuodessa https://www.tyj.fi/tilastot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että eläkkeitä maksetaan 40 miljardia ja 80-vuotias eläkeläinen tuskin ostaa sulta perikunnan omakotitaloa.
Eläkkeet maksetaan kertyneistä työeläkemaksuista joita työnantaja ja -tekijä ovat maksaneet, eivät verorahoista. Jossain muissa maissa nuo eläkkeet maksetaan kokonaan palkkatulosta, jollon työnantaja maksaa myös vastaavasti suurempaa palkkaa, esim. Yhdysvallat.
Tyel-maksu on käytännössä vero, jonka nimi on tyel-maksu. Se on kaikille työntekijöille pakollinen ja sen suuruus vahvistetaan vuosittain. Kyseessä ei ole vapaaehtoinen vakuutus vaan voimakkaasti valtion lainsäädännöllä sääntelemä "vakuutus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu on myynyt sisarensa kanssa perintö kerrostalo-osaketta nyt kahdeksan kuukautta. Ostajia ei ole. Maksavat joka kuukausi yhtiövastikkeen ja rahoitusvastikkeen putkiremontista puoliksi. Heillä on molemmilla jo ennestään omistusasunto.
Voihan asunnon yrittää vuokrata (jolloin rahoitusvastikkeen saa vähentää vuokratuotosta) tai jos on eri kaupungissa kuin itse asuu niin pitää kaupunkimökkinä. Tai odottelee parempia aikoja tai laskee hintaa jos haluaa juuri nyt myydä sen. Onhan siinä vaihtoehtoja.
Vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta, mutta voit saada päihteidenkäyttäjän vuokralle, jos vuokra on halpa.
Hyvä tuloiset ja rikkaat ovat tehneet todella paljon töitä sen eteen. Kyllä he tietävät hehän se tilan itselleen loivat. Moni köyhä on syyllinen itse omaan köyhyyteensä koska eivät ole tehneet elämällään mitään.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ystäväkseni yhtäkään tämän ketjun varautujista, jotka ovat paiskineet kovasti töitä ja syöneet kaurapuuroa.
Hyvin nämä 'tylsät kamreerit' tuntuisivat kuitenkin kommenttien perusteella kelpaavan maksumiehiksi asiansa sössineille oman elämänsä talousmoguleille.
Jethron velkojat varmaan myös nauravat makeasti hänen vitseilleen, kun pystyyn on jäänyt miljoonia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuloiset ja rikkaat ovat tehneet todella paljon töitä sen eteen. Kyllä he tietävät hehän se tilan itselleen loivat. Moni köyhä on syyllinen itse omaan köyhyyteensä koska eivät ole tehneet elämällään mitään.
Yritystukia nostetaan osinkoina.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkö köyhät että nämä ihmiset elättää heidät? Kyllä ymmärrän että omat lapset elätetään, mutta en ymmärrä että aikuisia terveitä ihmisiä pitää elättää, makoilevat kotona ja huutavat lisää liksaa
Ymmärtääkö rikkaat että nämä köyhät/keskituloiset ostaa tavaroitanne. Jos se loppuu, on rikkailla konkurssit edessä.
Tervetuloa sitten vaan köyhien joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000 on ihan tavallisen keskiluokkaisen akateemisen palkka. Opettaja esim tienaa tuon. Tuollaisella ihmisellä ei ole mitään erityistä. Asuntolainat ovat niskassa ja työssä tehdään pitkää päivää.
4000e on valtavan iso palkka.
Viestisi kertoo jo sen oleellisen että et taida ymmärtää sitä että valtaosa työläisistä tienaa 2000-3000 euroa kuukaudessa ja sillä palkalla ei nykyään tule toimeen.
4000e on todella hyvä palkka, se on suorastaan erittäin hyvä palkka.
Ja hyvä on siitä maksettava verokin, joka on merkittävästi suurempi kuin 2000 euron palkasta. Käteen jäävä osuus ei ole paljonkaan suurempi. Vieläkään köyhät eivät ymmärrä, miten suuria veroja jo keskituloilla maksetaan. Ja sitten vain huudetaan , että rikkaammat eivät osallistu. Kun hehän juuri osallistuvat, koko ajan!! Suomessa on nyt jo maailman korkein henkilöverotus. Kansainvälinen tilasto kertoo tämän:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/highest-taxed-countr…
"Raportti paljastaa : Iso osa yksityislääkäreistä välttelee veroja."
Vierailija kirjoitti:
4000 on ihan tavallisen keskiluokkaisen akateemisen palkka. Opettaja esim tienaa tuon. Tuollaisella ihmisellä ei ole mitään erityistä. Asuntolainat ovat niskassa ja työssä tehdään pitkää päivää.
On myös hyvä muistaa, että tuollainen ihminen on opiskellut väh. 6 vuotta yliopistossa ja tekee joka päivä paljon töitä palkkansa eteen, kuten tietysti vähätuloisemmatkin. Ja verotus tasaa lopun elintasoeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös hyvä muistaa, että tuollainen ihminen on opiskellut väh. 6 vuotta yliopistossa ja tekee joka päivä paljon töitä palkkansa eteen, kuten tietysti vähätuloisemmatkin. Ja verotus tasaa lopun elintasoeron.
Ei tasaa, opit sen, kun saat potkut.
Ja työttömillä on ihan yhtä lailla tutkintoja.
Kun sut irtisanotaan työkkäri ei tarjoa sulle mitään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi ystäväkseni yhtäkään tämän ketjun varautujista, jotka ovat paiskineet kovasti töitä ja syöneet kaurapuuroa.
Hyvin nämä 'tylsät kamreerit' tuntuisivat kuitenkin kommenttien perusteella kelpaavan maksumiehiksi asiansa sössineille oman elämänsä talousmoguleille.
Jethron velkojat varmaan myös nauravat makeasti hänen vitseilleen, kun pystyyn on jäänyt miljoonia euroja.
Tylsät kamreerit eivät ole kenenkään maksumiehiä. Heidän ankeuttava asenteensa syö niin paljon yleistä hyvinvointia ja talouskasvua, että tosiasiassa he ovat velkaa muille.
Surkeaa uikutusta AP. Itse olen alkoholistiperheessä lapsuuteni viettänyt ja jos jotain opin siitä ajasta niin "olet yksin vastuussa pärjäämisestä, rahaa ja alkoholia voi käyttåå myös fiksusti".
Tänään olen verotrajan kateuslistoilla, elämä on mukavan leppoisaa. Eikä parikymppiset jälkikasvun edustajat ole nähnyt minua koskaan edes pienesti hönössä.
Mutta arvaatteko mitä? Nämä ihmiset, vaikka ovatkin joutuneet verovelkoihin tai muihin talousvaikeuksiin, ovat paitsi innostaneet ihmisiä myös halutumpaa seuraa! Näiden indeksirahastoillaan kehuskelevien seuraa sen sijaan ei haluttuna pidetä. He ovat ikäviä ihmisiä.
Lol. Minun on vaikeaa kuvitella, minkälainen ihminen pitää noiden luettelemiesi henkilöiden seuraa mitenkään haluttuna. Aivan jäätävää wt-menoa, enkä juuri voisi kuvitella kamalampaa vaihtoehtoa seuralle. 😁 Se sinun kaverisikin kuulostaa joltain ultimaalijuntilta, jonka seuraa ei kestäisi viittä minuuttia.
Työkkäri voi tarjota korkeintaan työkokeilua yleistuella tai palkkatukitöitä, jolloin on pitänyt olla kaksi vuotta työtön.
Prisman johtaja päättää ihan itse kenet ottaa töihin.
Sama juttu, kun menet valtion virastoon töihin niin palkeet päättää ihan itse, että sua ei oteta vaan työntekijän lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoissa marketeissa täydet työtunnit on yleensä vain osastopäälliköillä ja muilla 20-30 h viikossa, työtunteja ei saa enempää.
On se vaan harmillista että sulle osui just tuo Isot Marketit ainoaksi sallituksi työpaikaksi. Pska mäihä, rikkaiden vika!
Ja sä perit sen paskan sähkölämmitystalon jota ei osta eikä vuokraa kukaan.
Sellaista perintöä ei kannata ottaa vastaan.
Työkkäri ei tarjoa mitään työpaikkaa. Käyt työnhakukurssin ja työhakemukset teet yksin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varakas ja nauran teille köyhille.
Jeesus sanoi: "Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne! Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!"
(Luukas 6. luvusta)
Luukas oli selkeästi ääliö. Ja vielä kusipäinen ääliö.
Voihan asunnon yrittää vuokrata (jolloin rahoitusvastikkeen saa vähentää vuokratuotosta) tai jos on eri kaupungissa kuin itse asuu niin pitää kaupunkimökkinä. Tai odottelee parempia aikoja tai laskee hintaa jos haluaa juuri nyt myydä sen. Onhan siinä vaihtoehtoja.