Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (2338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityt ovat eksytettyjä Saatanan palvojia. Saatana on niin täydellisesti sokaissut heidän silmänsä, etteivät he huomaa kaikkea sitä pelottelua, tappamista, uhkailua, kiristämistä ja valehtelua, jota he hänen edestään tekevät luullessaan palvelevansa Jumalaa. Vaikka olisi helposti nähtävissä, kuinka kaikki heidän Jumalaksi luulemansa olennon vaatimukset ovat silkasta pahuudesta kumpuavaa. Oikea Jumala on hyvä ja rakastava, eikä kiusaa tai kiduta ikinä ketään, saati kiristä ja uhkaile.
Eri
Suosittelen jokaiselle sitä, ettei tee koskaan sellaisia asioita, jotka hänen omatuntonsa ja ymmärryksensä perusteella ovat väärin.1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä
Paavalin näkemykset eivät perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei olematon mitään edellytä.
Jumala on olemassa. Minä tiedän sen.
Tietenkin on. Kukaan näistä ateisteista ei vaivautuisi todistamaan tämmöisen ketjunkaan vertaa esim mikkihiirtä olemattomaksi.
Et nyt ymmärrä, että Mikkiä ei kukaan väitä olevaksi.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän asian laita on, ja uskovaisetkin sen aina sujuvasti näkevät kun ollaan uskonnollisen kontekstin ulkopuolella. Mutta kun puhutaan siitä, että Jumala laittaa ihan tavalliset kaduntallaajat käristymään ikuisiin liekkeihin koska eivät pyytäneet anteeksi hahmolta, joiden olemassaolon olettamiseen heillä ei ole edes yhtä edes kohtalaista syytä, niin suhteellisuudentaju häviää kuin pieru Saharaan.
Kyse on siitä, että Jumalalla on mahdollisuus kohtuuttoman tuomion antamiseen. Tuon asian ymmärtämisen pitäisi saada ihminen pelkäämään Jumalaa. Ihminen ei voi kuitenkaan etukäteen tietää, mikä tuomio on. Se voi olla kohtuullinenkin. Ihminen tavallaan toivoo parasta ja pelkää pahinta.
Onko se sinusta reilua ja rakastavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jeesus ei opettanut viisautta, vaan sitä, miten ihminen voi pelastua kadotukselta. "
Siltä kadotukselta jonka Jumala ensin itse loi vaikka sille ei ole mitään tarvetta.
Jumalalla selvästikin on jokin tarve sille.Toki. Haluaa rakkaudessaan heittää sinne paljon ihmisiä. Siksi piileskelee, että raaka-ainetta riittää pätseihin.
Tuo on sinun oma päätelmäsi.
Mikä on sinun päätelmäsi sille, että jumala loi helvetin?
Eri
Lucifer oli enkeli, joka lankesi. Helvetti on Raamatun mukaan "perkeleelle ja sen enkeleille".
Ei nykyajan itsekeskeisiä ihmisiä kiinnosta Jumalan tahto. Kiinnostaa vain se oma napa.
Kyllä, minä uskon, että Jumalan tahto ilmenee Raamatussa.
Lisään vielä, että nyt eletään uuden liiton aikaa (ennen kuin joku revittelee vanhan liiton juttuja tähän)
Joosuan kirja on juutalaisille luku 6 : 18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jeesus ei opettanut viisautta, vaan sitä, miten ihminen voi pelastua kadotukselta. "
Siltä kadotukselta jonka Jumala ensin itse loi vaikka sille ei ole mitään tarvetta.
Jumalalla selvästikin on jokin tarve sille.Toki. Haluaa rakkaudessaan heittää sinne paljon ihmisiä. Siksi piileskelee, että raaka-ainetta riittää pätseihin.
Tuo on sinun oma päätelmäsi.
Mikä on sinun päätelmäsi sille, että jumala loi helvetin?
En yritä ymmärtää sitä, koska ymmärrän, etten voi ymmärtää. Tiedän, että ymmärrykseni lisääntyy, kun Jumalan mielestä ansaitsen sen. Tiedän myös, että Jumala toivoo minulta sitä, että pyrin noudattamaan Jumalan tahtoa. Keskityn tekemään sen, mikä on oikein ja Jumalan tahdon mukaista. Tiedän, että se vie minua eteenpäin, koska se on tuonut minut tähän, missä nyt olen.
Ilmestyskirjassa on osoitteita kartalle . Siihen aikaan jo . 2000 vuotta sitten jo. Ilm11:8 . Osoite . Ilm. 20:10 osoite .
Pitkä perjantai ja kaksi ryöväriä sama asetelma näkyy yhä
Minusta pitkässä perjantaissa on yksi todella pysäyttävä kohta: Jeesuksen vierellä on kaksi ryöväriä. Molemmat ovat syyllisiä, molemmat kärsivät, molemmat ovat samassa tilanteessa ristin äärellä. Silti heidän suhtautumisensa Jeesukseen menee eri suuntaan.
Toinen pilkkaa ja torjuu.
Toinen kääntyy Jeesuksen puoleen ja pyytää armoa.
Ja juuri se toinen saa kuulla nämä sanat (Luuk. 23):
Totisesti: tänä päivänä olet minun kanssani paratiisissa.
Miksi tämä on niin vahva kuva?
Koska siinä näkyy kristinuskon ydin tiivistettynä:
kumpikaan ei ollut hyvä ihminen omien ansioidensa varassa
toinen jäi kovuuteen ja torjuntaan
toinen turvautui Jeesukseen
ja sai armon
Eli pelastus ei tule siitä, että ihminen ehtii korjata elämänsä tai näyttää ansioluettelon, vaan siitä, että hän turvautuu Kristukseen.
Sama tilanne tänäänkin
Minun mielestäni tämä kuvaa myös nykyihmistä hyvin.
Raamatun mukaan me kaikki olemme syntiinlankeemuksen seurauksena syntisiä eli ongelma ei ole vain yksittäiset virheet, vaan se, että ihminen on erossa Jumalasta. Tässä mielessä me olemme kaikki samassa asemassa ristin äärellä:
toinen sanoo: en tarvitse tätä
toinen sanoo: Herra, muista minua
Kristillinen sanoma on, että se joka uskossa turvautuu Jeesukseen, saa lahjana sen mitä ei voi itse ansaita:
vanhurskauden (lahjavanhurskaus)
sovituksen
lunastuksen
Jumalan lapseuden
Eli: sovitettu, lunastettu, rakastettu Jumalan lapsi ei omalla täydellisyydellä, vaan Kristuksen tähden.
Miksi tämä jakaa ihmisiä?
Siksi että armo loukkaa helposti ihmisen ylpeyttä.
Moni kyllä hyväksyy ajatuksen Jeesus opettajana, mutta ei sitä, että:
minäkin tarvitsen pelastajaa
en pelastu omalla hyvyydellä
armo on lahja, ei palkka
Toinen ryöväri on tässä pysäyttävä kuva: hänellä ei ollut enää aikaa näyttää tekoja, mutta hänellä oli usko, joka tarttui Jeesukseen. Ja juuri siksi hän sai armon.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lunastus_(teologia)
https://en.wikipedia.org/wiki/Good_Friday
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sovitus_(teologia)
Tataarit on myös 666 . MUSLIMEJA . Wikipedia .
Kyse on siitä, että Jumalalla on mahdollisuus kohtuuttoman tuomion antamiseen. Tuon asian ymmärtämisen pitäisi saada ihminen pelkäämään Jumalaa. Ihminen ei voi kuitenkaan etukäteen tietää, mikä tuomio on. Se voi olla kohtuullinenkin. Ihminen tavallaan toivoo parasta ja pelkää pahinta.
Jumalan tuomio on aina oikeudenmukainen.
Vanhan liiton OMAVANHURSKAUS ei riitä pelastukseen pitää ymmärtää olevansa synnin orja. Ilm.11:8 . Uuden liiton vanhurskaus on lahja . Ei voi ansaita . Lupaukset lunastettu sovitus tehty tekee kelpaavaksi . Kristityt ei uhraa elukkaa kun ovat jo kelpaavia .
Mitä sanoisit alkuasukkaille viidakossa, joiden omatunto on sovussa sen kanssa että tunkeutujat voi listiä ja syödä herkkuna? Niille joiden omatunto on kulttuuriin pohjaava.
Sanoisin heille, että onnea matkaan. En usko alkuasukkaiden olevan kiinnostuneita minun neuvoistani. He ovat varmaan kiireisiä omien asioidensa parissa.
Joo mikään oinaan uhraaminen ei kyllä auta syntiongelmaan mikä on päivittäinen syntisen luonto .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän asian laita on, ja uskovaisetkin sen aina sujuvasti näkevät kun ollaan uskonnollisen kontekstin ulkopuolella. Mutta kun puhutaan siitä, että Jumala laittaa ihan tavalliset kaduntallaajat käristymään ikuisiin liekkeihin koska eivät pyytäneet anteeksi hahmolta, joiden olemassaolon olettamiseen heillä ei ole edes yhtä edes kohtalaista syytä, niin suhteellisuudentaju häviää kuin pieru Saharaan.
Kyse on siitä, että Jumalalla on mahdollisuus kohtuuttoman tuomion antamiseen. Tuon asian ymmärtämisen pitäisi saada ihminen pelkäämään Jumalaa. Ihminen ei voi kuitenkaan etukäteen tietää, mikä tuomio on. Se voi olla kohtuullinenkin. Ihminen tavallaan toivoo parasta ja pelkää pahinta.Onko se sinusta reilua ja rakastavaa?
Mikä siis?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoisit alkuasukkaille viidakossa, joiden omatunto on sovussa sen kanssa että tunkeutujat voi listiä ja syödä herkkuna? Niille joiden omatunto on kulttuuriin pohjaava.
Sanoisin heille, että onnea matkaan. En usko alkuasukkaiden olevan kiinnostuneita minun neuvoistani. He ovat varmaan kiireisiä omien asioidensa parissa.
Olisko ne Egyptin orjia ? Faaraoiden.
KLEOPATRAT pitää noituutta kuin orjakauppaa edelleen ja kultajumalia . Lintujumalat . Ei se ole muuttunut .