Naureskelen huoltoasemilla sähköautojensa latautumista odotteleville piruparoille
Siellä pitää tunti kärvistellä, litkiä jäähtynyttä kahvia ja tappaa aikaa sillä välin kun iskän oma patteridildo latautuu. Lapset itkee ja akka nalkuttaa. Parin sadan kilometrin päästä edessä taas samat talkoot. Kyllä voi ihminen olla tyhmä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut sähköautolla jo 5 vuotta enkä ymmärrä yhtään mitä yrität edes sanoa.
Olet silloin käsittämättömän tyhmä. Ei sinun tarvitsekaan tajuta. Kaveri ajoi teslalla Tampereelle reilu 300km latasi kahdesti. Kesällä pitäisi päästä yli 500km. Pas.ka mikä pas.ka
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut sähköautolla jo 5 vuotta enkä ymmärrä yhtään mitä yrität edes sanoa.
No se ei yllätä että sähköautoilija ei ymmärrä.
"Olet silloin käsittämättömän tyhmä. Ei sinun tarvitsekaan tajuta. Kaveri ajoi teslalla Tampereelle reilu 300km latasi kahdesti. "
Sinun mielikuvituskaverisi keksityt lataukset eivät kiinnosta ketään. Jos sinulla ei ole oikeita omia kokemuksia sähköautoista niin älä kuvittele tietäväsi niistä jotain.
Naureskelen ihmisille jotka joutuu ajamaan autolla paljon.Jotkut jopa jokapäivä istuvat autossa,.
Itse menen lentokoneella ja katselen maisemia.
"Kaveri ajoi teslalla Tampereelle reilu 300km latasi kahdesti. "
Miksi ihmeessä?
Luulin pitkään, että nämä aloitukset ovat provoja. Mutta olen oikeasti tavannut AP:n tasolla olevan nenänkaivajan.
Vierailija kirjoitti:
Ai, meillä on tehty niin että hoidetaan lataus vaikka kauppareissun yhteydessä. Auto kiinni plugariin ja sitten ostoksille. Kun ruokaostokset on tehty ja tullaan autolle, lataus onkin valmis. Helppoa kuin heinänteko eikä tarvita mitään ylimääräisiä pysähdyksiä bensikselle.
Mikä on PLUGARI ?
Uudessa Talouselämä-lehdessä oli juttua, että tällä hetkellä Suomessa on selvästi enemmän latauspisteitä valmiina kuin mitä olisi tarvetta nykyiselle sähköautojen määrälle. Valtateiden varrella huoltoasemilla on myös tällä hetkellä pientä ylikapasiteettia latauspaikkojen suhteen. Tämähän on hyvä uutinen tämän hetken sähköautoilijoille.
"Uudessa Talouselämä-lehdessä oli juttua, että tällä hetkellä Suomessa on selvästi enemmän latauspisteitä valmiina kuin mitä olisi tarvetta nykyiselle sähköautojen määrälle. Valtateiden varrella huoltoasemilla on myös tällä hetkellä pientä ylikapasiteettia latauspaikkojen suhteen. Tämähän on hyvä uutinen tämän hetken sähköautoilijoille. "
Kyllä. Jonottaminen on Suomessa hyvin harvinainen tilanne latauspaikoilla koska meillä on tosiaan rakennettu noita latausasemia etupainoitteisesti suhteessa sähköautojen määrään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se huvittaa. Katsoin itsekkin kun kävin huoltsikalla kävellen, että perhe istui Teslassa latauksen aikana lasit sisäpuolelta jäässä!! takapenkkiläisillä oli paksut viltit yllään ja kahvia joivat termarista.
Mutta hei, on se näyteltävä itseään parempaa ja suristeltava patteri-Koslalla.
Olen pakotettu käyttämään työsähköautoa. Laskin, että kuukaudessa joudun tuhlaamaan työaikaa yli 20 tuntia enemmän kuin ajaessani aiemmin diesel-autolla.
Vierailija kirjoitti:
Uudessa Talouselämä-lehdessä oli juttua, että tällä hetkellä Suomessa on selvästi enemmän latauspisteitä valmiina kuin mitä olisi tarvetta nykyiselle sähköautojen määrälle. Valtateiden varrella huoltoasemilla on myös tällä hetkellä pientä ylikapasiteettia latauspaikkojen suhteen. Tämähän on hyvä uutinen tämän hetken sähköautoilijoille.
Tässä käy samoin kuin pankkiautomaattien ja monien muiden uutuuksien tulossa markkinoille. Kilpailu markkinaasemista ja standardeista on kova. Menee yli. Latauspisteet suurelta osin tulevat katoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pakotettu käyttämään työsähköautoa. Laskin, että kuukaudessa joudun tuhlaamaan työaikaa yli 20 tuntia enemmän kuin ajaessani aiemmin diesel-autolla.
Aika hyvä huomio. Suuri menetys kansantaloudelle kun sähköautot ovat vallanneet maantiet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö samalla tavalla pätemässä jollain aivokirurgien palstalla asiasta josta et mitään tiedä etkä ymmärrä?
Joo, jollain eelonivatkaimella ajelu ja sen loputon lataaminen onkin aivokirurgiaan verrattavaa neroutta. 😄
Pitäähän siinä katsos kalkyloida sää, lämpötila, tuulen suunta, kuun kierto ja muut rangeen vaikuttavat asiat jotka määrittävät päästäänkö perille neljällä vai viidellä latauksella vai nostetaanko sähkösuristin lavetille jossain keskellä korpisuoraa.
Lavetteja ei tarvittu ennen sähköautojen keksimistä.
Eiku odotas, miksi mä muistan nähneeni palavia autoja jo 80-luvulla motarin varrella?
Vierailija kirjoitti:
Itsehän ajan diesel-autolla Lappiin 1000 km tankkaamatta ja kusematta. Kupla otsassa Inarin kohdilla, mutta pakko painaa eteenpäin.
Joo, mäkin ajan ton saman joka päivä edestakaisin. kusella ei viitti käyä kun joku vispilä vois ohittaa sil aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineyhtiöt olivat masinoimassa koko sähköautouudistusta, jotta ihmiset viettäisivät enemmän aikaa myymälässä.
Ai miten muka?
Sähköautoilija istuu kymmenillä huoltoasemilla matkallaan Helsingistä Jyväskylään, koska sähköauto tarvitsee latausta ja sähköautoilijalla itsellään on jatkuva kusihätä litroittain lipitetyn kahvin tähden
Vierailija kirjoitti:
Meitä ei kiinnosta sun mitättömät kokemukset.
t. vihreän siirtymän pakottajat ja suurpääoma
50% sähköautoista ei läpäise ensimmäistä katsastusta. 5 vuotta ja paaliin on nyrkkisääntö patteriauton kanssa. Käypähän ainakin kauppa.
Autokauppias
Ja bonuksena bensa-auton omistaja kykenee vielä jatkamaan sukuaan toisin kuin sähköautoilija joka on säteilytetty tuhkamunaksi.