Naureskelen huoltoasemilla sähköautojensa latautumista odotteleville piruparoille
Siellä pitää tunti kärvistellä, litkiä jäähtynyttä kahvia ja tappaa aikaa sillä välin kun iskän oma patteridildo latautuu. Lapset itkee ja akka nalkuttaa. Parin sadan kilometrin päästä edessä taas samat talkoot. Kyllä voi ihminen olla tyhmä.
Kommentit (82)
Olen elämäni aikana ajanut autolla yli 600tkm Suomessa, kertaakaan ei ole tullut tarvetta ajaa Espoosta Lappeenrantaa, Jyväskylää, Poria kauemmaksi. Omalla kohdallani joku latausaika on ihan triviaali juttu, akku riittää sähköauto saa mulle vallan mainiosti.
"Entäs autosi arvonalentuma? 4 vuotta ja - 20.000 euroa. Halpoja kilometrejä...?Tjaa a?"
Saa sen Teslan ostettua käytettynäkin jos arvonalenema pelottaa. Itse asiassa juuri sellainen kolmisen vuotta vanha sähköauto on erittäin hyvä hankinta kun se iso arvonalanema on jo tapahtunut mutta akkutakuuta vielä vuosia jäljellä.
Itsehän ajan diesel-autolla Lappiin 1000 km tankkaamatta ja kusematta. Kupla otsassa Inarin kohdilla, mutta pakko painaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
"Entäs autosi arvonalentuma? 4 vuotta ja - 20.000 euroa. Halpoja kilometrejä...?Tjaa a?"
Saa sen Teslan ostettua käytettynäkin jos arvonalenema pelottaa. Itse asiassa juuri sellainen kolmisen vuotta vanha sähköauto on erittäin hyvä hankinta kun se iso arvonalanema on jo tapahtunut mutta akkutakuuta vielä vuosia jäljellä.
Mulle ei ole vielä selvinnyt että onko ne nyt kalliita vai arvonaleneman jälkeen halpoja. Ei tunnu kumpikaan kelpaavan :D
EU on jo allekirjoittanut että v. 2030 vetyauton latausasemia tulee olla 200 km välein. Sähikäiset ovat jonkinlaisen välivaiheen kertakäyttöautoja. Vetyauton tankkausaika noin 5 minsaa...
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet kun käytte tankkaamassa ja katsotte latausasemalle joka on täynnä ja jos on ravintola, katsotte sisään niin se on täynnä porukkaa istumassa. Katsovat kaiholla kun itse viivyn 2 min ja lähren ajaa pois. Usein vilkutan lähtiessä.
Sinulle juuri se 2 minuutin tauko on oleellinen ja tärkeä osa elämää ja hieno ajan säästö?
Sitten siihen kylkeen 12 x 60 minuuttia vauva.fi bensalenkkari öyhötystä. Mutta sehän ei ole ajanhukkaa vaan Tepon laatuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut ikinä ladata sähköautoa. Puveesi on iso aukko sähköauton latauksesta.
Tämä kommentti havainnollistaa mitä sähköautoilijan aivoille tapahtuu sähkömagneettikentille altistumisen johdosta. Puheen tuotto ja kirjallinen ilmaisu häiriintyy pahasti.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki sähköautoilun ns. säästöt hupenevat kampaviinereihin asemilla odotellessa"
No onhan siinä sitten saanut ne kunnon kahvit ja kampaviinerit joiden hinta on polttis-penalla mennyt sinne Toyotan tankkiin.
8 vuoden jälkeen viinerit ja bensanhinnat kuittaantuu autoa vaihdettaessa Toyotan hyväksi.
Kovinpa saa aloittaja sähköauton lataamisen näyttämään hankalalta.
Vierailija kirjoitti:
4 - 6 vuotta lisää ja autosi arvo on O euroa. Kukaan ei sitä enää osta. No nyt kyllä sit kilometrit vielä halvemmaksi. Tai siis...
Vierailija kirjoitti:
Ai, meillä on tehty niin että hoidetaan lataus vaikka kauppareissun yhteydessä. Auto kiinni plugariin ja sitten ostoksille. Kun ruokaostokset on tehty ja tullaan autolle, lataus onkin valmis. Helppoa kuin heinänteko eikä tarvita mitään ylimääräisiä pysähdyksiä bensikselle.
Plugari! GRRRRRR!
Moni asuu rivarissa, tai ok-talossa. Tämä muuttaa lataamisen luonteen. Kai sähköautoa ostaessa tuo lataaminen on huomioitu?
Siinä huoltiksella sähköautoa lataillessa voi laskeskella kuinka paljon sen arvo laskee tauon aikana. Pelkällä arvonalenemalla saisi lehtipihvit ja kampaviinerit koko perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus: Sähköautoilija ajaa tolpalle, laittaa johdon kiinni, perhe käy vessassa. Matka jatkuu
Polttoautoilija joutuu käyttämään aikaansa itse tankkaukseen , jonka sähköauto tekee itsestään. Vasta sen jälkeen pääsee vessaan.
Ihmiset vaativat matkalla enemmän taukoja kuin sähköauto, kuljettaja varsinkin.
Jopa työterveysasemat ovat huomanneet sähköautoilijoilla ilmenneen kiusallisen vaivan. Liian aikainen, väkisin tehty pisuttelu tuo mukanaan pidätyskyvyttömyyttä. Ja se väkinäinen käydäänkö taas kahvilla on kyllä hauskaa...
Höh. Meinaatko että ajelel jatkuvasti 400 km että saan käydä vessassa? Korkeintaan 50 km päivässä eikä tartte todellakaan käydä välillä vc.ssä en ole käynyt vuoteen huoltoasemalla kun en tiedä mitä siellä tekisin. Voitko vihjaista? Latailen taloyhtiön katoksessa.
Mikä siinä onkin että te latvalahoimmat vedätte aina jollain tavalla seksijutut mukaan näihin huomionhakuihinne? :D
Tuokaas nyt mulle sellainen arvoton sähköauto pihaan.
"EU on jo allekirjoittanut että v. 2030 vetyauton latausasemia tulee olla 200 km välein. Sähikäiset ovat jonkinlaisen välivaiheen kertakäyttöautoja. Vetyauton tankkausaika noin 5 minsaa..."
Yksi asema 200 km välein ja jokainen auto tankkaa 5 minuuttia (+ välillä aseman uudellaanpaineistus 15 min). Taattuja jonoja tarjolla.
Puhumattakaan siitä että se vety on vielä paljon bensaa kalliimpaa.
Niin. Entäs sitten. Hyppään pakkasaamuna sähköbussiin. Enkä maksa tolppapaikasta 20 ja 30. Apista näkee missäbussi kulkee ei tarvitse minuuttiakaan seistä pysäkillä. Jos auton vielä laitan. Vanhan japanilaisen ja sähkömankelin. Saksalaisiin meni hermo pelkässä öljyn kulutuksessa.
"4 - 6 vuotta lisää ja autosi arvo on O euroa. Kukaan ei sitä enää osta."
Olen aina sanonut että kaikki ilmaiset sähköautot saa aina ajaa minun pihalleni. Vielä ei ole yhtään ilmestynyt. Mokomat pyytävät niistä vanhimmistakin vielä yli kymppitonnin vaikka kyse on jostain Leafista joka on se surkein sähköauto jota on koskaan tehty.
Onko sähköautoilijoilla ylimääräinen aukko ruumiissa? Puveesiaukko