Miksi nainen tulee heti paksuksi...
Kommentit (31)
oon myös kuullut tapauksessa, jossa YT:iden tullessa suunnitteille laitettiin pulla uuniin. Ei huono suunnitelma.
Pitää olla elämässä pelisilmää.
Vierailija kirjoitti:
oon myös kuullut tapauksessa, jossa YT:iden tullessa suunnitteille laitettiin pulla uuniin. Ei huono suunnitelma.
Tuossa on pitänyt olla jo jotain tietoa enemmän kuin normaaleilla rivityöntekijöillä, sillä yleensä YT-neuvotteluista ilmoitetaan niiden kohteena oleville sillä hetkellä, kun ne astuvat voimaan. Siinä on sitte vähän myöhäistä ehtiä raskaaksi.
Aina valitetaan kun ei ole tarpeeksi lapsia. Olkaa tyytyväisiä, että jotkut naiset haluavat edes ylipäätään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on kieroja ja itsekkäitä.
Tiedät varmaan että noi sun äititraumat on aika pahat, eiks.
Ei voi yleistää. Työpaikoilla vaan huomataan nämä jotka näin tekee. Niihin jotka eivät jää koskaan äitiyslomalle ei kiinnitetä mitään huomiota.
No aina sanotaan ettei saa missään nimessä tehdä lapsia ennenkuin on varma työpaikka ja tehnyt vähän uraa että pysyy siinä kiinni lapsista huolimatta. Naisia syyllistetään siitä, jos paskovat työuransa tekemällä lapsen ennenkuin on vakituinen työpaikka ja hyvä taloudellinen tilanne, miehistä eli niistä isistä ei niin väliä, kun lapset ei vaikuta millään lailla heidän työuraansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on pitänyt olla jo jotain tietoa enemmän kuin normaaleilla rivityöntekijöillä, sillä yleensä YT-neuvotteluista ilmoitetaan niiden kohteena oleville sillä hetkellä, kun ne astuvat voimaan. Siinä on sitte vähän myöhäistä ehtiä raskaaksi.
Kyllä rivityöntekijäkin sen kuulee jos seuraa firman huonontuvaa taloustilannetta ja hiljentyvää kauppaa. Ei sitä ilmoitusta tarvii kauaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei raskaus suojaa yhtään miltään, irtisanominen tulee sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rivityöntekijäkin sen kuulee jos seuraa firman huonontuvaa taloustilannetta ja hiljentyvää kauppaa. Ei sitä ilmoitusta tarvii kauaa odottaa.
Höpö höpö. Entisellä työpaikalla töitä oli, mutta yt-neuvotteluiden perusteeksi sanottiin tulevaisuudessa tuleva töiden vähentyminen. Rivityöntekijä ei osaa ennustaa vuoden päähän johdon suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kun työntekijöille ilmoitetaan yt-neuvotteluista, ne alkaa heti. Siitä on aikaa max kuusi viikkoa lopputulokseen, joten kerro, kuinka moni tietää raskaudesta siinä ajassa?
Pitäähän sitä yrittää jollakin lailla turvata tulevaisuus lapsista huolimatta tässä tuulisessa maailmassa. Olen ollut esimiesasemassa 20 vuotta hoitoalalla, enkä pidä tuota ollenkaan pahana. Tosin työttömyys olisi hyvää aikaa tehdä lapsia ja olla hoitovapaalla, niin voisi sitten taas mennä töihin, kun ajat paranee ja lapset on tehty. Ja onhan sitä Gran-Laasosellakin taas vaalipulla uunissa. Nyt kauden loppupuolella on hyvä aika pitää perhevapaata, niin on sitten taas valmis uusiin vaaleihin. Herttaisia perhejuttuja ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun työntekijöille ilmoitetaan yt-neuvotteluista, ne alkaa heti. Siitä on aikaa max kuusi viikkoa lopputulokseen, joten kerro, kuinka moni tietää raskaudesta siinä ajassa?
Hyvinhän tossa kerkee? Jos on se 6 viikkoa käytettävissä. Ohis---
Vierailija kirjoitti:
Naiset on kieroja ja itsekkäitä.
Usein tämä on koko perheen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän tossa kerkee? Jos on se 6 viikkoa käytettävissä. Ohis---
Älä viitsi. Tuohon pitää olla ovulaatio just nyt, ei ehkäisyä käytössä ja seksiä heti. Kiskotko sinä kierukan pois ihan itse ja käyt naapurissa, jos mies ei ole kotona? Ja jos tärppää, niin vietkö raskaustestin esimiehen esimiehelle näytille ja sanot, että kato nyt, ihan tänä aamuna näytti plussaa?
Miksi vakinaistamisen jälkeen miehet saikuttavat aina maanantaisin?
En ole koskaan ymmärtänyt tuota kansalliseen krooniseen itsemurhaan tähtäävää politiikkaa johon kuuluu sekin että nuo synnytyksen ja vauva-ajan kustannukset niin suurelta osin sälytetään työnantajan maksettaviksi.
Eli lapset pitää tehdä työttömyyden aikana, niinkö?
Sain ekan vakituisen työpaikkani 23-vuotiaana, tulin raskaaksi 28-vuotiaana. Ihan hetihän se tapahtui joo.