Vaimo ei innosta
Avioseksi on tylsää pakkopullaa. Ollaan oltu naimisissa 9 vuotta, ja ainoa lapsi on esikoulussa. Raskauden aikana seksi loppui ja olin pari vuotta ilman. Sen jälkeen olen yrittänyt aloittaa seksielämää uudelleen, mutta huonoin tuloksin.
Seksi ei kovasti tunnu vaimoa kiinnostavan, itseäni kyllä. Ne halut eivät vaan enää kohdistu häneen. Sama kun yrittäisi jotain siskoa tai miespuolista työkaveria rakastella.
Hän teki pari aloitetta lähiaikoina ja totesin, ettei kiinnosta. Nyt on kovin loukkaantunut, vaikka itse aikoinaan torjui aloitteen ainakin 100 kertaa.
Onko kenelläkään vuosien jälkeen seksittömyys/frigidi suhde toipunut, vai pitääkö todeta että tämä oli tässä, alkaa pakata kamoja ja etsimään uutta seuraa. Ikää vasta 34, en ole valmis selibaattiin. Tuntuu, että viriilit vuodet valuvat hukkaan tällaisessa suhteessa.
Kommentit (380)
Hienoa ap ja hyvin toimittu. Nyt ei enää sun tarvitse kärsiä ja alistua vaimosi, siis entisen vaimosi, seksittömään elämään. Kukaan ei tarvitse tuollaista vaimoa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
onko vaimosi nepsypiirteinen?
Ei ainakaan diagnoosia ole. Melko vetäytyvä ja hiljainen luonteeltaan.
Pukeudut naiseksi (korkkarit, sukkanauhat, tisuliliivit, peruukki ja nätti meikki) ja viettelet sen mammutin.
Innostatkohan sinä vaimoasi?366
Vierailija kirjoitti:
Innostatkohan sinä vaimoasi?366
Tuskin, mutta se juna meni jo
Vierailija kirjoitti:
"Olitko sinä siis se, joka sanoi, että "haluan erota"? Oletko jo toimittanut erolomakkeen allekirjoitettuna käräjäoikeuteen?"
Ehei. Totesin vaan, että avioliitto ja yhteinen seksielämä (tai sen puute) oli tässä. Juridiikka ja asumisjärjestelyt hoituvat aikanaan, ei minulla ole asian kanssa mikään kiire.
Häh? Eli olet yksipuolisesti sanonut irti avioliiton, mutta unohtanut kertoa vaimollesi? Melkoinen nössö olet.
Olin jo yötä poissa, ja voi sitä kiukuttelun määrää. Vaimolle oli ok, että liitto on seksitön, mitä se hänelle kuuluu jos harrastan seksiä muiden kanssa?
Saa ihan itse hankkia kämpän omalla ajallaan, ihan aikuinen on. En minä ketään mihinkään ole häätämässä, varsinkaan omaa lastani. Tasan tarkkaan ainoa asia, minkä lopetin oli vastentahtoinen selibaatti.
Oletko kenties itse pihtaajatyyppiä, vai mistä moinen vihamielisyys?
Eikös teidän pitänyt mennä sinne pariterapiaan? Päätit kuitenkin kostaa ensin?
Miten joku voi olla noin pikkusieluinen nilkki?
Vierailija kirjoitti:
No, erohan siitä tuli. Vähän kuten ajattelinkin, liian vähän liian myöhään.
No, toisaalta nyt harmittaa vähemmän vaikka tuota virallisesti (käytännössä ex) vaimoa näyttää kiukuttavan ihan tosissaan. Asutaan toistaiseksi saman katon alla. Itse en ole lähdössä minnekään, kämppä on nimissäni.
Hauska huomata kun sillä itkemisellä ja uhriutumisella ei ole enää mitään vaikutusta. Siinähän vollottaa, ei ole minulta pois.
Mitä hauskaa on siinä, että on kylmä kuin kivi? Yleensä älykäs ihminen pyrkii kehittymään ihmisenä. Sinä ilmeisesti et?
Kylläpä on katkeraa tilitystä tullut, kun ap teki ainoan oikean ratkaisun. Taitaa jätetyt vaan nyt kitistä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on katkeraa tilitystä tullut, kun ap teki ainoan oikean ratkaisun. Taitaa jätetyt vaan nyt kitistä.
Olen itse kirjoittanut yhden ratkaisukeskeisemmän viestin ketjuun sen alkuaikoina ja yhden ehkä vähemmän kohteliaan ja rakentavan eilen(? ) kun tämä uudempi käänne oli tullut ilmi.
En ole ainakaan itse tullut koskaan jätetyksi, mutta olen kyllä itse jättänyt yhden passiivisaggressiivisen miehen, joka ei suostunut ratkaisemaan mitään ongelmia ja oli hyvin välttelevä käytökseltään.
Hän rakasti esittää, että minä olen aina kaikessa suhteen ongelma, myös kun jätin hänet. Hän esitti viimeiseen asti, että halusi ratkaista asian. Mutta aina kun oli oikean keskustelun ja ratkaisun aika, hän joko sulkeutui täysin, vältteli ja käänsi keskustelua ihan muuhun (huom. itse esille tuomastaan ongelmasta!) tai lopulta, jos en antanut vältellä, järjesti hirveän kohtauksen ja pakeni jonnekin kävelylle.
Ei hän sitä ilkeyttään tehnyt vaan ties mitä egoaan tai lapsuuden tunnehaavojaan suojellakseen, mutta todella raskasta se oli yrittää elää aikuisen miehen kanssa, joka ei osannut puhua asioista ja mielisteli minua välillä pelko persiissä, välillä taas oli kylmä ja lopulta aina toi niitä hautuneita valituksenaiheita esiin piikitellen tai lyömäaseena muun aiheen yhteydessä.
Eikä hän halunnut erotakaan. Se kävi hyvin selväksi kun jätin hänet. Hän oli lopulta tyytyväisin asiaintilaan kun hänellä oli asioille syntipukki. Eli minä. "Kyllä minä muuten, mutta kun tuo vaimo...", "minun elämä voisi olla parempaa mutta kun vaimo estää".
Kai tämä aloittajan asenne muistuttaa paljon siitä. Vastenmielistä luettavaa. Toivottavasti löytää apua ennen seuraavaa suhdetta ja pitää sitä ennen seksihomnat kevyempänä ettei ole kukaan muu mies taikka nainen kärsimässä hänen Syyllisenään pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olitko sinä siis se, joka sanoi, että "haluan erota"? Oletko jo toimittanut erolomakkeen allekirjoitettuna käräjäoikeuteen?"
Ehei. Totesin vaan, että avioliitto ja yhteinen seksielämä (tai sen puute) oli tässä. Juridiikka ja asumisjärjestelyt hoituvat aikanaan, ei minulla ole asian kanssa mikään kiire.
Häh? Eli olet yksipuolisesti sanonut irti avioliiton, mutta unohtanut kertoa vaimollesi? Melkoinen nössö olet.
Miten niin? Viimeisen riidan jälkeen totesin, että tämä on tässä. Kyllä viesti meni perille. Ei ole minun tehtäväni enää huolehtia hänen asumisestaan.
Asumuserossa pitää olis puoli vuotta joka tapauksessa ennen kuin ero astuu voimaan, joten asian kanssa ei ole mikään kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, toisaalta nyt harmittaa vähemmän vaikka tuota virallisesti (käytännössä ex) vaimoa näyttää kiukuttavan ihan tosissaan. Asutaan toistaiseksi saman katon alla. Itse en ole lähdössä minnekään, kämppä on nimissäni.
Hauska huomata kun sillä itkemisellä ja uhriutumisella ei ole enää mitään vaikutusta. Siinähän vollottaa, ei ole minulta pois.
Mitä hauskaa on siinä, että on kylmä kuin kivi? Yleensä älykäs ihminen pyrkii kehittymään ihmisenä. Sinä ilmeisesti et?
No siis hassua alkaa ulina vasta kun kakka on jo lahkeessa. Jos ei laita parisuhteen eteen tikkua ristiin vuosikausiin, ja sitten kun toinen on lähdössä vedetään itkupotkuraivarit, niin onhan se vähän hassua. Taitaa vasta nyt herätä siihen todellisuuteen, että parisuhde on muutakin kuin eri puolilla sänkyä nukkuminen ja puhelimen selaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis hassua alkaa ulina vasta kun kakka on jo lahkeessa. Jos ei laita parisuhteen eteen tikkua ristiin vuosikausiin, ja sitten kun toinen on lähdössä vedetään itkupotkuraivarit, niin onhan se vähän hassua. Taitaa vasta nyt
Sinulla taitaa olla sellainen käsitys, että parisuhde ei ole mitään muuta kuin seksisuhde. Se vasta hassua onkin. Ja vielä hassumpaa kuvitella, että seksiä pitää olla aina kun sitä pyytää. Olet oikein koomikko.
"Sinulla taitaa olla sellainen käsitys, että parisuhde ei ole mitään muuta kuin seksisuhde. Se vasta hassua onkin. Ja vielä hassumpaa kuvitella, että seksiä pitää olla aina kun sitä pyytää. Olet oikein koomikko"
Kehno olkiukko 1/5.
Se, että joskus kieltäytyy seksistä puolin ja toisin on osa normaalia parisuhdetta. Se, että laitetaan sakset kiinni vuosikausiksi ja laiminlyödään muutakin kahdenkeskeistä aikaa, on parisuhteen muuttaminen kämppissuhteeksi.
Hän oli siihen kämppistelyyn ihan tyytyväinen, mutta miksi sitten pitää kontrolloida lisäksi minun seksielämääni kun sitä ei kanssani halunnut?
Ketju täynnä naisia, jotka eivät osallistu avioseksiin millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Viimeisen riidan jälkeen totesin, että tämä on tässä. Kyllä viesti meni perille. Ei ole minun tehtäväni enää huolehtia hänen asumisestaan.
Asumuserossa pitää olis puoli vuotta joka tapauksessa ennen kuin ero astuu voimaan, joten asian kanssa ei ole mikään kiire.
Mitä ihmettä? Ei eron saadakseen tarvitse olla asumiserossa. Toisekseen jos haluat erota, niin on vähän outoa jäädä majailemaan kuitenkin yhteiseen kotiin tekemättä mitään. Sinun pitäisi nyt vähintään laittaa erohakemus käräjäoikeuteen ja sitten tulee sovittavaksi ositus ja huoltajuus ja asumis- ja elatusmaksut.
Kummallinen marttyyri olet, joka kiukuttelee ja uhriutuu, eikä kuitenkaan toimi sanojensa mukaan. Ei taida olla avioehtoa, joten tajusit yhtäkkiä, että omaisuus menee jakoon, joudut ottamaan vastuuta arjen kotitöistä, lapsen hoidosta ja elatuksesta ja pärjäämään itsenäisesti. Niinpä keksit, että et oikeasti eroakaan, vaan alat vain yksipuolisesti pettää.
Jos on vuosia saanut olla kotona ilman pillua, niin pettäminen on ihan validi ratkaisumalli. Vai oletko itse asiasta eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Jos on vuosia saanut olla kotona ilman pillua, niin pettäminen on ihan validi ratkaisumalli. Vai oletko itse asiasta eri mieltä?
Pettäminen ei ole koskaan oikein.
Oikein olisi hakea eroa ja sen jälkeen harrastaa seksiä muiden kanssa.