Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin vierailulla kaverin pikkulapsiperheessä ja voi luoja että olen onnellinen ettei ole lapsia.

Vierailija
12.02.2026 |

Kauhea älämölö koko ajan. Mikään aikuisten keskinäinen keskustelu ei onnistunut kun keskeytyksiä tuli 20 sekunnin välein. Olin kotiin tullessani aivan puhki. En voisi kuvitellakaan samaa sirkusta joka helvetin päivä. 

Kommentit (267)

Vierailija
261/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille ei nykyään kauheasti tunnuta opetettavan odottamista, itsehillintää, kärsivällisyyttä ja toisten huomioimista. Ylipäätään hyviä käytöstapoja. Pienelle lapsellekin näitä asioita voidaan opettaa ikätason mukaisesti. Eivät lapset ole niin tyhmiä kuin vanhemmat usein tuntuvat ajattelevan.

Tämä. Itse olen ylpeä kun 4-vuotiaani kiittää nätisti, sanoo ole hyvä ja osaa tarvittaessa pyytää anteeksikin! Parivuotiaasta asti on töitä tehty jotta menee oppi käytöstavoista perille. Tästä on tullut ulkopuolisiltakin kehuja, ei ole käytöstavat enää itsestäänselviä lapsilla. Vanhemmat ei joko viitsi tai eivät ole yksinkertaisesti edes kiinnostuneita niitä opettamaan. 

Noinhan sen pitäisi mennäkin. On vaan todella harvinaista nykyään. Eivät osaa enää nimeään tai ikäänsä sanoa, jos kysytään. 

262/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän ketjun muistiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/267 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on kolme lasta, joista nuoremmat on kaksoset. Vanhin on luonteeltaan rauhallinen ja kaksoset hyvinkin eläväisiä. Yhtä tiukalla kurilla on kaikki kolme kasvatettu.

Kun kaksoset olivat pieniä, he olivat aika vilkkaita heillä vieraillessani. Usein nousin pois kahvipöydästä kahvin jälkeen ja annoin heille sitä heidän kaipaamaansa huomiota täysin heihin keskittyen. Joo, joskus jäi joku juoru ystävän kanssa juttelematta tämän takia, mutta ajattelin, että samalla tarjoan ystävälleni pienen hetken omaa rauhaa. Ja tutustuin todella hyvin näihin ihaniin lapsiin. Usein kävi myös niin, että hetken keskittynyttä huomiota saatuaan sai aikuiset jatkaa juttujaan rauhassa.

Nyt kaksoset on kuudennella luokalla ja meillä on erittäin läheiset välit. Vuosikausiin eivät ole enää keskusteluja häirinneet. Oletko ap koskaan ajatellut, että ystäväsi lapset voivat olla ihan tutustumisen arvoisia ihmisiä?

Vierailija
264/267 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi

Vierailija
265/267 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko näin

Vierailija
266/267 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon onnellinen myös kun ei ole lapsia, riittää naapurien kakaroiden älämölö.

Vierailija
267/267 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkaa olla viikonloppu loppu, vihdoinkin. Aivan s aatanan käsittämättömän raskasta raastoa joka s aatanan päivä. Äsken minua lyötiin kaksivuotiaan toimesta pahvilaatikolla naamaan, sen jälkeen sai lähteä pesemään P askaa jaloista lapselta joka ei suostu vaihtamaan vaippaa jne, jne, jne, jne, jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi