Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin vierailulla kaverin pikkulapsiperheessä ja voi luoja että olen onnellinen ettei ole lapsia.

Vierailija
12.02.2026 |

Kauhea älämölö koko ajan. Mikään aikuisten keskinäinen keskustelu ei onnistunut kun keskeytyksiä tuli 20 sekunnin välein. Olin kotiin tullessani aivan puhki. En voisi kuvitellakaan samaa sirkusta joka helvetin päivä. 

Kommentit (267)

Vierailija
181/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään pitänyt muiden lapsista enkä vierailuista perheissä, mutta omien kanssa kaikki tuntui täysin eriltä. Rakastin touhuilla pikkuisteni kanssa, nyt ovat jo teinejå ja kovin hiljaista talossa.

*ERILAISELTA

Vierailija
182/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksittäisestä vierailukerrasta voi ylipäätään sanoa mitään lasten käytöksestä. Meillä käy paljon/usein vieraita ja pääosin lapset oikein esiintyvät silloin edukseen ja käyttäytyvät kuin mitkäkin herrantertut (paremmin kuin välillä muutoin :D) ja ovat todella ihania kohteliaita. Ja monet sukulaiset/tutut oikein pyytävät lapsiamme hoitoon (emme tosin tarvitse heidän hoitoaan, joten jos lapset jossain ovat hoidossa, niin mummolassa), koska kai olettavat heidän aina olevan vain hyväkäytöksisiä ja ihania.

Mutta kerran miehen setä vieraili meillä vähän yllättäen (ei yleensä käy meillä ja asuu kaukana) ja ilta-aikaan, kun lapset olivat jo väsyneitä. Lapset myös jotenkin pelkäsivät/jännittivät häntä. Ja käyttäytyivät kuin mitkäkin kauhukakarat! Vinkuivat, kitisivät ja kiukuttelivat ja eivät suostuneet vastaamaan, kun ko.henkilö puhui heille ja olivat varmaan todella rasittavia hänen mielestään. Myös koiraamme tarttui tämä käytös ja haukkui tälle sedälle ja kyttäsi tätä inhottavasti. Varmaan ajatteli, että ei helvetti mikä perhe :D

Sanoin miehelle, että viimeinen kerta, kun otetaan yllätysvieraita illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi lapset eivät osanneet käyttäytyä. Ei hyvin kasvatetut lapset pidä tuollaista meteliä.

Vierailija
184/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et ole koskaan itse ollut pikkulapsi. Miten luulet kenenkään kestäneen sinun älämölöäsi?

Tämä!! ;D 

En ole se jolle vastasit, mutta ei mun lapsuudessa 70-luvulla ollut "älämölöä" . Sisällä luettiin, leikittiin barbeilla, askarreltiin ym. Ulkona sitten riehakkaammat leikit, jotka nekin olivat liikuntapainotteisia, eikä mitään huvikseen älämölöä. Ja sama juttu kavereilla ja naapureiden lapsilla. Kerrostalossa joka puolella naapureista oli lapsia, eikä sieltä kuulunut sisarusten satunnaista riitaa lukuunottamatta mitään "älämölöä". Eikä meillä mitään erityistä kuria ollut.

Nykyaikana lapset ovat levottomampia kuin aiemmin.

Toisaalta, naapurissa on 3 lasta, eikä sieltä kuulu mitään erityistä meteliä. 

Vierailija
185/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio pitää huolen että heikot ei lisäänny. Siihen se perustuu myös eläinmaailmassa. Hyvä päätös kun hermot ei kestä niin turha sellaista geeniä on jatkaa.

Kyllä niitä lapsia kuule tekee hyvin, HYVIN monet hermoheikot ja impulssiiviset ihmiset joilla ei ole kykyjä lapsia kasvattaa. Ja evoluutio ei toimi ihan noin.

Vierailija
186/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähdään taas että nämä lapsettomat täällä puhuvat asiasta mistä eivät mitään tiedä. Kun se siskon, tai naapurin lapsi ei ole oma lapsi! Se oma lapsi täytyy odottaa ja synnyttää, sen jälkeen puhutaankin vähän toisilla ulostuloilla! Kuitenkin tänään lapsenlapset ovat ihan yhtä rakkaita!

Minäkin kahden lapsen äiti olen täällä puhunut ja väitän tietäväni aiheesta jotakin.

Vierailija
187/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et ole koskaan itse ollut pikkulapsi. Miten luulet kenenkään kestäneen sinun älämölöäsi?

Tämä!! ;D 

En ole se jolle vastasit, mutta ei mun lapsuudessa 70-luvulla ollut "älämölöä" . Sisällä luettiin, leikittiin barbeilla, askarreltiin ym. Ulkona sitten riehakkaammat leikit, jotka nekin olivat liikuntapainotteisia, eikä mitään huvikseen älämölöä. Ja sama juttu kavereilla ja naapureiden lapsilla. Kerrostalossa joka puolella naapureista oli lapsia, eikä sieltä kuulunut sisarusten satunnaista riitaa lukuunottamatta mitään "älämölöä". Eikä meillä mitään erityistä kuria ollut.

Nykyaikana lapset ovat levottomampia kuin aiemmin.

Toisaalta, naapurissa on 3 lasta, eikä sieltä kuulu mitään erityistä meteliä. 

Asuin pari vuotta sitten kerrostaloasunnossa, jonka yläkerrassa mamma antoi pershedelmiensä pelata jotain helvetin pallopelejä sisällä. Miten totaalisen kuistilla nykyvanhemmat on, jos ei käy mielessä, että tällaiset aktiviteetit hoidetaan ulkona? 

Vierailija
188/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 55-vuotias ja neljän lapsen isä. Mitään lähellekkään niin mahtavaa ei ole ollut kuin lapseni vaikka monipuolisen elämän olen elänyt. 
Muutamalla ystävälläni (saman ikäisiä kuin minä) ei ole lapsia ja se on ollut suurin virhe heidän mielestään mitä he ovat tehneet. Varsinkin lomilla ja juhlapyhinä on kuulemma ankeaa ja surullista kun monet juhlivat perheineen.

Olin jo lapsena sitä mieltä, että lapsiperhejoulut ovat syvältä. Nuoremmat sisarukset olivat viimeistään jouluaaton iltapäivänä ylikierroksilla pukin odottamisesta, äiti oli kaikesta jouluhössöttämisestä ja raatamisesta kireänä kuin pianon kieli ja isä istui sohvalla katsomassa telkkaria ja mietti kai elämänvalintojaan. Lapsettomana aikuisena parasta on että voi kieltäytyä koko teatterista ja jättää joulun vaikka kokonaan väliin. 

Samaa mieltä niin tästä. Tuo että monet perheelliset vetää olkiukkoja lapsettomien juhlanvietosta on hupaisaa, itse en koe olevani surullinen, introverttinä ja ääniyliherkkänä en voi sietää meteliä, huutoa, sekamelskaa ja sotkua, nautin hyvästä ruosta, viinistä, matkustelen yms, jos haluan seuraa niin menen siskoni tai kaveriporukan kanssa jonnekin tai sitten vaan kutsun kahville myös toiste päin eli vastavierailu, nautin niin yksinolosta. Ja  tiedoksi tuollekin perheenisälle kaikki ei saa lapsia vaikka haluaisivat fyysisestä sairaudesta johtuen tai sit vanhemmst menettäneet ainoan lapsensa onnettomuudessa, syntymässä (jonka jälkeen ei ole tullut uutta lasta) tai väkivallan seurauksena, kannattaa tuonkin ukon miettiä mitä näppäimistöstä lähtee samoin muiden perheellisten, asiat eivät ole niin mustavalkoista kuten luulevat. 

Vierailija
189/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pienet lapset ja välttelen (yksin mennessäni) kyläilyä kavereilla, jos heidän pienet lapset on samaan aikaan paikalla. Se jatkuva ajatusten katkominen on ihan riittävää jo kotona, en halua mennä kuormittamaan hermostoani lisää harvoina vapaaoloaikoinani.

Kyllä, pikkulapsiperheissä on melu- ja ajatuskuormitusta joka varsinkin tottumattomalle iskee aika kovaa päin naamaa. Vanhemmat lapset osaavat jo käyttäytyä rauhallisemmin tai ainakin niiltä voi vaatia.

Vierailija
190/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen ilmeistäsi ja eleistäsi näkeekin, enkä enää kutsu sinua yhtä usein kylään.

Pidä haisevat persehedelmäsi. On muitakin ystäviä.

Vierailija
191/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 55-vuotias ja neljän lapsen isä. Mitään lähellekkään niin mahtavaa ei ole ollut kuin lapseni vaikka monipuolisen elämän olen elänyt. 
Muutamalla ystävälläni (saman ikäisiä kuin minä) ei ole lapsia ja se on ollut suurin virhe heidän mielestään mitä he ovat tehneet. Varsinkin lomilla ja juhlapyhinä on kuulemma ankeaa ja surullista kun monet juhlivat perheineen.

Olin jo lapsena sitä mieltä, että lapsiperhejoulut ovat syvältä. Nuoremmat sisarukset olivat viimeistään jouluaaton iltapäivänä ylikierroksilla pukin odottamisesta, äiti oli kaikesta jouluhössöttämisestä ja raatamisesta kireänä kuin pianon kieli ja isä istui sohvalla katsomassa telkkaria ja mietti kai elämänvalintojaan. Lapsettomana aikuisena parasta on että voi kieltäytyä koko teatterista ja jättää joulun vaikka kokonaan väliin. 

Samaa mieltä. Yleensä olen joulun jossain tropiikissa. -ohis.

Vierailija
192/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio pitää huolen että heikot ei lisäänny. Siihen se perustuu myös eläinmaailmassa. Hyvä päätös kun hermot ei kestä niin turha sellaista geeniä on jatkaa.

Kun katselee ympärille, tulee pikemminkin tunne, että valitettavasti juuri heikot ja tyhmät lisääntyy.

Vierailija
193/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan aikaan lapset sai näkyä mutta ei kuulua. Eli ei älämölytty. Kun esim. aikuiset söi ruokasalissa ja lapset keittiössä niin jos yhtään erehtyi nauramaan kovaäänisesti niin kyllä heti tultiin huomauttamaan.

Vierailija
194/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta onnellisesti lapsivapaan elämässä on lapsia hankkineiden kateus ja itku, sinä voit tehdä mitä vaan koska vaan, sulla on kotona ihana rauha, varmasti nautit vapaudesta... joo kyllä, tasan siksi elän näin. Monet ovat myös sanoneet että eivät tekisi lapsia jos olisivat tienneet etukäteen mitä se on - mutta kyllähän sen tietää. Nimenomaan niitä lapsiperheitä katsomalla.

Vierailija
195/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äiti katso sua usein inhonsekaisesti ja ajatteli samoin. 

Vierailija
196/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan aikaan lapset sai näkyä mutta ei kuulua. Eli ei älämölytty. Kun esim. aikuiset söi ruokasalissa ja lapset keittiössä niin jos yhtään erehtyi nauramaan kovaäänisesti niin kyllä heti tultiin huomauttamaan.

Moni huomauttaa nykyisinkin, mutta lasten on helppo olla välittämättä siitä huomautuksesta koska mitään tuntuvaa seurausta tottelemattomuudesta ei tule.

Vierailija
197/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ikuisesti oo pieniä, haloo. Nykyään useat aikuisetkin ovat niin tol lo ja, etteivät tajua elämän kiertokulkua. 

Haloo itsellesi, ääliö. Miksi kestää helvettiä edes hetken, kun sen voi jättää kokonaan välistä? 

Vierailija
198/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen äiti ja isä on oikeasti katsonutkin, ja silti niitä lapsia oli pakko hankkia. Miksi? Kun tiedän, etten lapsista pidä, niin en niitä myöskään hanki. Olen siis fiksumpi kuin nämä äidit ja isät - en tuota tänne uutta sielua kärsimään jopa 100 vuodeksi.

Vierailija
199/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistähän tyhmimmät lisääntyvät eli ei pidä paikkaansa. Tutkitusti korkeampi äo = vähemmän lapsia.

Vierailija
200/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole mennyt lisääntymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän