Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin vierailulla kaverin pikkulapsiperheessä ja voi luoja että olen onnellinen ettei ole lapsia.

Vierailija
12.02.2026 |

Kauhea älämölö koko ajan. Mikään aikuisten keskinäinen keskustelu ei onnistunut kun keskeytyksiä tuli 20 sekunnin välein. Olin kotiin tullessani aivan puhki. En voisi kuvitellakaan samaa sirkusta joka helvetin päivä. 

Kommentit (267)

Vierailija
221/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää aina nämä kommentit, että olethan itsekin ollut lapsi ja mitähän äitisi ajatteli kun mölysit lapsena yms. Vanhemmathan ovat itse valinneet lapsenteon, mutta lapsi ei ole valinnut syntyä. Hyvä vaan, että ne ihmiset, jotka eivät jaksa meteliä ym. mitä lasten kanssa tulee, eivät tee lapsia. Itsekin olen vela, mutta rakas omalle äidilleni, eivät nämä sulje toisiaan pois. 

Niinhän se on. Heikkojen yksilöiden suku ei jatku. Hyvä niin.

Valitettavasti jatkuu. Heikkoja ovat ne, jotka hankkivat lapsia, mutteivät osaa kasvattaa niitä. Se osoittaa luonteen heikkoutta ja vellihousumaisuutta. Velat ovat fiksuja, kun pysyvät erossa koko hommasta. Hyvä niin.

Vierailija
222/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meneepä kateellisilla lapsettomilla taas tunteisiin

Kelle ne lapsettomat olisivat kateellisia? Hehän eivät ole halunneet lapsia.

Mammojen logiikkaa 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meneepä kateellisilla lapsettomilla taas tunteisiin

Sinun käytöstavattomasta kirjainyhdistelmä-pennustasi? 

Oletko tosissasi?

Vierailija
224/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 55-vuotias ja neljän lapsen isä. Mitään lähellekkään niin mahtavaa ei ole ollut kuin lapseni vaikka monipuolisen elämän olen elänyt. 
Muutamalla ystävälläni (saman ikäisiä kuin minä) ei ole lapsia ja se on ollut suurin virhe heidän mielestään mitä he ovat tehneet. Varsinkin lomilla ja juhlapyhinä on kuulemma ankeaa ja surullista kun monet juhlivat perheineen.

Opettelisit nyt alkajaisiksi kirjoittamaan. Tai eihän sillä taida olla väliä, vain lisääntymiselläsi on.

Vierailija
225/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi niille lapsille pitää kuriakin. Vanha sanonta sanoo, että lapsi saa näkyä muttei kuulua.

Miten sinä kuritat lapsiasi?

Hän tarkoittaa sitä, että lapsille voi ja on syytäkin opettaa hyvät käytöstavat pienestä pitäen. Pärjäävät sitten isossakin maailmassa muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
226/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ihmiset jotka valitsee lapsettomuuden sen takia että muiden lapset ei osaa käyttäytyä myöntävät suoraan olevansa itsekkin surkeita vanhempia. Oman lapseni olen kasvattanut kunnolla joten hän ei oo koskaan itkeny tai riehunu kaupassa tai julkisella paikalla ja osaa käyttäytyä myös kotona eikä älise ja mölise turhia ja on kiltti ja siisti ja hyväkäytöksinen. Eli ne omat lapset voi myös kasvattaa kunnolla

Lapsettomat ihmiset on huonoja vanhempia? Joko siellä on mammalla narahtanut perjantaipullon korkki näin aikaisin? 

No kylläpä on taas monella vikaa luetun ymmärtämisessä, tai muuten vaan kiva takertua epäolennaiseen, ettei tarvitse ottaa kantaa siihen, mikä oli viestin pointti. Eiköhän tuo kirjoittaja tarkoittanut, että he tiedostavat että olisivat huonoja vanhempia, jos olisivat vanhempia. 

Vierailija
227/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kylläpä nyt taas lapsettomat yrittävät keksiä provoja, mutta ei vaan uppoa. Evoluutio tekee tehväväänsä ja te ADHD:t jotka ette jaksa lapsia katsella, saatte elää elämänne ilman niitä ja jäädä paitsi kaikesta siitä kauhusta, mutta myös ilosta, mitä lapset tuovat elämään. Win-win, oman väittämänne mukaan olette tyytyväisiä omaan valintaanne (vai olettekohan kuitenkaan sitten aikanaan kuolinvuoteella, hmm), ja me joille lapsia on siunaantunut olemme yhtälailla tyytyväisiä, vaikka joskus toki hieman väsyneitä, valintaamme, sekä myös siihen mikä on seuraavan sukupolven geeniperimä, josta te taisitte jäädä tällä kertaa pois.

Vierailija
228/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kylläpä nyt taas lapsettomat yrittävät keksiä provoja, mutta ei vaan uppoa. Evoluutio tekee tehväväänsä ja te ADHD:t jotka ette jaksa lapsia katsella, saatte elää elämänne ilman niitä ja jäädä paitsi kaikesta siitä kauhusta, mutta myös ilosta, mitä lapset tuovat elämään. Win-win, oman väittämänne mukaan olette tyytyväisiä omaan valintaanne (vai olettekohan kuitenkaan sitten aikanaan kuolinvuoteella, hmm), ja me joille lapsia on siunaantunut olemme yhtälailla tyytyväisiä, vaikka joskus toki hieman väsyneitä, valintaamme, sekä myös siihen mikä on seuraavan sukupolven geeniperimä, josta te taisitte jäädä tällä kertaa pois.

Kaikille ne lapset eivät tuo iloa. Yhtään. Ja tuskinpa ne teidän geeninne yhtään sen ihmeellisempiä ovat. Olette vain halunneet saada lapsia. Mistä johtuu niin suuri määrä onnettomia, keskittymiskyvyttömiä ja mielenterveysongelmaisia lapsia ja nuoria? Ovatko he perineet velojen geenit vai?

Vierailija
229/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mamma ragee 🤭 Muuta ei elämässä ole kuin lapset, no, mitäs siinä sitten 🤷

Vierailija
230/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ihmiset jotka valitsee lapsettomuuden sen takia että muiden lapset ei osaa käyttäytyä myöntävät suoraan olevansa itsekkin surkeita vanhempia. Oman lapseni olen kasvattanut kunnolla joten hän ei oo koskaan itkeny tai riehunu kaupassa tai julkisella paikalla ja osaa käyttäytyä myös kotona eikä älise ja mölise turhia ja on kiltti ja siisti ja hyväkäytöksinen. Eli ne omat lapset voi myös kasvattaa kunnolla

Lapsettomat ihmiset on huonoja vanhempia? Joko siellä on mammalla narahtanut perjantaipullon korkki näin aikaisin? 

No kylläpä on taas monella vikaa luetun ymmärtämisessä, tai muuten vaan kiva takertua epäolennaiseen, ettei tarvitse ottaa kantaa siihen, mikä oli viestin pointti. Eiköhän tuo kirjoittaja tarkoittanut, että he tiedostavat että o

Ai niin sinä haluat ajatella 😂

Väännetään rautalangasta: Velat eivät halua olla vanhempia. Eivät hyviä tai huonoja. Heitä ei kiinnosta se. Joillakin on elämässään ihan muut asiat mielessä kuin lapset ja vanhemmuus.

Vierailija
231/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä on taas monella vikaa luetun ymmärtämisessä, tai muuten vaan kiva takertua epäolennaiseen, ettei tarvitse ottaa kantaa siihen, mikä oli viestin pointti. Eiköhän tuo kirjoittaja tarkoittanut, että he tiedostavat että o

Toi ei edelleenkään ole sellainen jauhotus jonka sä kuvittelet sen olevan. Se, että ihminen kykenee myöntämään, ettei olisi kovin hyvä vanhempi, osoittaa lähinnä hyvää itsereflektiokykyä ja rehellisyyttä tosiasioiden edessä. Lisäksi se osoittaa huomattavaa epäitsekkyyttä, että ei hanki lapsia ihan mihin tahansa olosuhteisiin vain koska "minä haluan" tai kun muillakin on. Valitettavan moni vanhempi on tehnyt ne kakaransa aivan mihin sattuu elämäntilanteeseen ja mm. omista diagnooseista välittämättä. Sitten sitä elellään köyhyysrajalla liian pienessä vuokraluukussa ja koko laumalla on joku kirjansalaatti-diagnoosi ja kuntoutusterapiat menossa. 

Vierailija
232/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiksi ryhtyneet taas eivät tiedosta olevansa huonoja vanhempia, vaikka ovat sitä. Tai ainakin useimmat nykyään.

Vierailija
233/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään aikuisten keskinäinen keskustelu ei onnistunut kun keskeytyksiä tuli 20 sekunnin välein.

Tää oikeasti ärsyttää ja on mietityttänyt tässä nyt, kun on tullut kyläiltyä näissä paljon. Kaikkien koko huomio kiinnittty koko ajan niihin kersoihin, ja ne menevät ihan kaiken edelle koko ajan. Ja niiltä kysellään, ja menevät ensiksi ottamaar tarjottavat jne. 

Ei kyllä mun lapsuudessa. Lapsi ei ole se joka taloudessa määrää, kyllä se on ihan toisin päin. 

Ja muuten - lapselle todellakin sanottiin, että odota,  aikuiset keskustelevat nyt!! 

Vierailija
234/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ovat niin pinnallisia ihmisiä.  + 60 v. iässä huomataan  kuinka yksinäistä ja merkityksetöntä elämä on.  

Vierailija
235/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Elämässä on paljonkin muuta kuin lapset - merkityksellinen työ jossa saan aikaan tuloksia joista suurin osa ei edes pysty uneksimaan, taloudellinen riippumattomuus nelikymppisenä, merenrantakämppä plus 4 muuta asuntoa ympäri maailman, teen mitä haluan ja kenen kanssa haluan mutta silti omat lapset ovat tärkein asia minulle elämässäni, mietipä sitä.

Vierailija
236/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan jouluaattona vieraita ja sukulaisten lapsia ja muita oli paikalla. Isä oli laittanut huvikseen äänityksen päälle ja kasettinauhuri oli kyseessä. olihan se metakka aikamoinen, kun kuunneltiin sitä. Ei ne lapset vain olleet äänessä.

Vierailija
237/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ovat niin pinnallisia ihmisiä.  + 60 v. iässä huomataan  kuinka yksinäistä ja merkityksetöntä elämä on.  

Ei se ole sen yksinäisempää kuin mitä siitä haluaa tehdä. Merkityksellisyys elämään taas voi syntyä ihan mistä vaan asioista ja syntyy enemmänkin ihmisen sisältä kuin ulkoisista asioista. Luulisi sinun sen ymmärtävän, vai oletko joku 12v?

Vierailija
238/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Elämässä on paljonkin muuta kuin lapset - merkityksell

Niin varmasti. 🤭

Vierailija
239/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Elämässä on paljonkin muuta kuin lapset - merkityksellinen työ jossa saan aikaan tuloksia joista suurin osa ei edes pysty uneksimaan, taloudellinen riippumattomuus nelikymppisenä, merenrantakämppä plus 4 muuta asuntoa ympäri maailman, teen mitä haluan ja kenen kanssa haluan mutta silti omat lapset ovat tärkein asia minulle elämässäni, mietipä sitä.

Sinulta unohtui vielä mainita, että merenrantakämppäsi sijaitsee missäpä muualla kuin Porvoossa.

Vierailija
240/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia kun naapurin auto pitää älämölöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän