Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin vierailulla kaverin pikkulapsiperheessä ja voi luoja että olen onnellinen ettei ole lapsia.

Vierailija
12.02.2026 |

Kauhea älämölö koko ajan. Mikään aikuisten keskinäinen keskustelu ei onnistunut kun keskeytyksiä tuli 20 sekunnin välein. Olin kotiin tullessani aivan puhki. En voisi kuvitellakaan samaa sirkusta joka helvetin päivä. 

Kommentit (267)

Vierailija
201/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun äiti katso sua usein inhonsekaisesti ja ajatteli samoin. 

Niinpä, nämä lapsiaan inhoavat äitylit tiedetään. Varsinainen evoluution riemuvoitto, tosiaan.

Vierailija
202/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ihmiset jotka valitsee lapsettomuuden sen takia että muiden lapset ei osaa käyttäytyä myöntävät suoraan olevansa itsekkin surkeita vanhempia. Oman lapseni olen kasvattanut kunnolla joten hän ei oo koskaan itkeny tai riehunu kaupassa tai julkisella paikalla ja osaa käyttäytyä myös kotona eikä älise ja mölise turhia ja on kiltti ja siisti ja hyväkäytöksinen. Eli ne omat lapset voi myös kasvattaa kunnolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää ihmiset jotka valitsee lapsettomuuden sen takia että muiden lapset ei osaa käyttäytyä myöntävät suoraan olevansa itsekkin surkeita vanhempia. Oman lapseni olen kasvattanut kunnolla joten hän ei oo koskaan itkeny tai riehunu kaupassa tai julkisella paikalla ja osaa käyttäytyä myös kotona eikä älise ja mölise turhia ja on kiltti ja siisti ja hyväkäytöksinen. Eli ne omat lapset voi myös kasvattaa kunnolla

Eivät lapsettomat ole vanhempia.

Vierailija
204/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ikuisesti oo pieniä, haloo. Nykyään useat aikuisetkin ovat niin tol lo ja, etteivät tajua elämän kiertokulkua. 

Haloo itsellesi, ääliö. Miksi kestää helvettiä edes hetken, kun sen voi jättää kokonaan välistä? 

Saako kysyä mitä V***UA teet VAUVA-sivustolla jos lapset ahdistavat?

Vierailija
205/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla oleminen on myös luonnekysymys. Jotkut lapset ovat luonnostaan hiljaisia ja supertottelevaisia. Jotkut toiset taas ovat todella omapäisiä.

Vierailija
206/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et ole koskaan itse ollut pikkulapsi. Miten luulet kenenkään kestäneen sinun älämölöäsi?

Kun minä olin pikkulapsi 1970/80-lukujen vaihteessa, minut kasvatettiin olemaan häiriköimättä silloin kun on vieraita. Jos älämölö kasvoi liian suureksi, minut (ja vieraiden lapset) komennetiin leikkimään muualle, tai pyydettiin rauhoittumaan ja keksimään muuta tekemistä. 

Näin se menee nykyäänkin, paitsi tällä palstalla. Missä kaupoissa muuten on niitä huutavia lapsia? Käyn varmaan väärissä kaupoissa, kun en ole törmännyt. 

Vierailija
207/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset kasvaa, tuo ei ole pysyvää. Lisäksi ovat usein villeimmillään, kun on joku turvallinen vieras ja pitää vähän esittää ja yrittää saada huomiota.

Koira taas ei koskaan opi tulemaan toimiin omin neuvoin. Se ahdistaa.

Vierailija
208/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla oleminen on myös luonnekysymys. Jotkut lapset ovat luonnostaan hiljaisia ja supertottelevaisia. Jotkut toiset taas ovat todella omapäisiä.

Voi myös olla omapäinen, mutta rauhallinen. 

Vierailija
209/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et ole koskaan itse ollut pikkulapsi. Miten luulet kenenkään kestäneen sinun älämölöäsi?

Ei harmainta aavistusta, mutta ei kai rangaistus syntymisestä ole toistaa vanhempien virheet, ja jatkaa tätä toivotonta ahdistuksen ikiliikkujaa? 

Vierailija
210/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi niille lapsille pitää kuriakin. Vanha sanonta sanoo, että lapsi saa näkyä muttei kuulua.

No tämä. Heti aloituksen luettuani ensimmäinen ajatus oli että eikö niille kakaroille pidetä kuria. Aikuisten keskustelua ei keskeytetä eikä hilluta, huudeta tai muuten olla häiriöksi. Kyllä, lapsista lähtee ääntä mutta lapsillekin voi opettaa malttia. Ja niitä käytöstapoja.

Vierailija
211/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksittäisestä vierailukerrasta voi ylipäätään sanoa mitään lasten käytöksestä. Meillä käy paljon/usein vieraita ja pääosin lapset oikein esiintyvät silloin edukseen ja käyttäytyvät kuin mitkäkin herrantertut (paremmin kuin välillä muutoin :D) ja ovat todella ihania kohteliaita. Ja monet sukulaiset/tutut oikein pyytävät lapsiamme hoitoon (emme tosin tarvitse heidän hoitoaan, joten jos lapset jossain ovat hoidossa, niin mummolassa), koska kai olettavat heidän aina olevan vain hyväkäytöksisiä ja ihania.

Mutta kerran miehen setä vieraili meillä vähän yllättäen (ei yleensä käy meillä ja asuu kaukana) ja ilta-aikaan, kun lapset olivat jo väsyneitä. Lapset myös jotenkin pelkäsivät/jännittivät häntä. Ja käyttäytyivät kuin mitkäkin kauhukakarat! Vinkuivat, kitisivät ja kiukuttelivat ja eivät suostuneet vastaamaan, kun ko.henkilö puhui heille ja olivat varmaan todella rasittavia hänen mielestään. Myös koiraamme tarttui tämä

Jos lapset oikeasti pelkäisivät vierasta, tuskin he uskaltaisivat riekkua ja käyttäytyä huonosti. Eli olivat ilmeisesti vain väsyneitä ja huonokäytöksisiä. Kai teitte lapsillenne selväksi, ettei tuollainen käytös ole ok, ei vain tälle vieraallenne, joka joutui näkemään lastenne todellisen luonteen?

Vierailija
212/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ihmiset on huonoja vanhempia? Joko siellä on mammalla narahtanut perjantaipullon korkki näin aikaisin? 

Vierailija
213/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lapset kasvaa, tuo ei ole pysyvää. Lisäksi ovat usein villeimmillään, kun on joku turvallinen vieras ja pitää vähän esittää ja yrittää saada huomiota.

Koira taas ei koskaan opi tulemaan toimiin omin neuvoin. Se ahdistaa.

Kenenkään ei silti tarvitse kärsiä vierailuista, kasvoivat ne lapset tai eivät. On vanhempien velvollisuus kieltää ja tarvittaessa käskeä omaan huoneeseen, jos lapset alkavat häiritä vierasta.

Vierailija
214/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla omapäinen ja silti osata käyttäytyä. Eivät sulje toisiaan pois.

Vierailija
215/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hiljattain kyläilemässä paikassa, jossa itsekin vieraana ollut äityli antoi päiväkoti-ikäisen kakaransa hillua muiden ihmisten kotona ihan vapaasti. Mölysi ja ryntäili ja ryhtyi jossain vaiheessa jopa pimputtamaan isäntäväen pianoa kaksin käsin hakaten. Mammalta ei mitään reaktiota. Ei ihme että nykylapset on niin sekaisin kun vanhemmista ei ole yhtään mihinkään. 

Vierailija
216/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä pienet lapset ja välttelen (yksin mennessäni) kyläilyä kavereilla, jos heidän pienet lapset on samaan aikaan paikalla. Se jatkuva ajatusten katkominen on ihan riittävää jo kotona, en halua mennä kuormittamaan hermostoani lisää harvoina vapaaoloaikoinani.

Kyllä, pikkulapsiperheissä on melu- ja ajatuskuormitusta joka varsinkin tottumattomalle iskee aika kovaa päin naamaa. Vanhemmat lapset osaavat jo käyttäytyä rauhallisemmin tai ainakin niiltä voi vaatia.

Voi niiltä pienemmiltäkin lapsilta vaatia. Tietenkin.

Vierailija
217/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneepä kateellisilla lapsettomilla taas tunteisiin

Vierailija
218/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää aina nämä kommentit, että olethan itsekin ollut lapsi ja mitähän äitisi ajatteli kun mölysit lapsena yms. Vanhemmathan ovat itse valinneet lapsenteon, mutta lapsi ei ole valinnut syntyä. Hyvä vaan, että ne ihmiset, jotka eivät jaksa meteliä ym. mitä lasten kanssa tulee, eivät tee lapsia. Itsekin olen vela, mutta rakas omalle äidilleni, eivät nämä sulje toisiaan pois. 

Niinhän se on. Heikkojen yksilöiden suku ei jatku. Hyvä niin.

Vierailija
219/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksittäisestä vierailukerrasta voi ylipäätään sanoa mitään lasten käytöksestä. Meillä käy paljon/usein vieraita ja pääosin lapset oikein esiintyvät silloin edukseen ja käyttäytyvät kuin mitkäkin herrantertut (paremmin kuin välillä muutoin :D) ja ovat todella ihania kohteliaita. Ja monet sukulaiset/tutut oikein pyytävät lapsiamme hoitoon (emme tosin tarvitse heidän hoitoaan, joten jos lapset jossain ovat hoidossa, niin mummolassa), koska kai olettavat heidän aina olevan vain hyväkäytöksisiä ja ihania.

Mutta kerran miehen setä vieraili meillä vähän yllättäen (ei yleensä käy meillä ja asuu kaukana) ja ilta-aikaan, kun lapset olivat jo väsyneitä. Lapset myös jotenkin pelkäsivät/jännittivät häntä. Ja käyttäytyivät kuin mitkäkin kauhukakarat! Vinkuivat, kitisivät ja kiukuttelivat ja eivät suostuneet vastaamaan, kun ko.henkilö puhui heille ja olivat varmaan todella rasittavia hänen mielestään. Myös koiraamme tarttui tämä

Eli vieraan vika, kun lapsillanne ei ole kunnolla rajoja.

Vierailija
220/267 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meneepä kateellisilla lapsettomilla taas tunteisiin

Juu eipä kukaan kuule ole kateellinen siitä sinun sietämättömästä räkänokastasi, vaikka kovasti haluat niin itsellesi uskotella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän