Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan auta vanhusta lumitöissä?

Vierailija
12.02.2026 |

Minä olen yksin asuva ja eläkkeellä, rivitalossamme naapurit ei voi edes sen verran auttaa että harjaisivat oven edestä minun ulkorapun että pääsen turvallisesti ulos ovesta. Itsekkäitä ihmisiä on niin paljon.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se olet itsekäs kun kuvittelet, että toiset passaavat sinua. Mitä itse teet auttaaksesi heitä?

Voit aina myydä asuntosi ja muuttaa kerrostaloon jossa on huoltoyhtiö, kun et enää pysty huolehtimaan omaisuuksistasi. Vanhukset nimenomaan ovat niitä itsekkäitä ja hoardaavat omaisuuksia niin ahneesti, että nuoremmille ei riitä niitä edes perheiden perustamiseen.

SInäpä vasta olet kammottava ihminen., toivottavasti ei koskaan tavata!

Vierailija
102/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä samat "mee töihin"-huutelijat nyt huutavat yksinäiselle vanhukselle "mee hoitokotiin". Asia nyt on niin ettei kumpaankaan mennä tai kävellä noin vain. Olette ilkeitä ja säälittäviä ihmisiä.

Kerrostaloon voisi aivan hyvin muuttaa. Valintakysymys. 

Olisi myös voinut luoda naapureihinsa sellaiset välit, että mielellään pyytäessä auttaisivat. Sekin on ollut valintakysymys, mutta lienee liian myöhäistä nyt. 

Naapurit ovat voineet vaihtua vuosien varrella moneen kertaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SInäpä vasta olet kammottava ihminen., toivottavasti ei koskaan tavata!

Kerrohan nyt vielä kuitenkin, että miten itse olet auttanut naapureitasi? Oletko vaikkapa hoitanut heidän lapsiaan? Jos olet niin eiköhän hekin vastapalveluksena sinun pihaasi voi lakaista? 

Vai oletko sellainen kammottava ihminen joka ei auta naapureitaan? 

Vierailija
104/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha eläkeläinen olet?

Vierailija
105/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurit ovat voineet vaihtua vuosien varrella moneen kertaan...

Niin, jokaiseen naapuriin tulee ne välit luoda erikseen jos apua haluaa. Sellaista se on. Jos et välejä luo, niin sitten olet ilman apua. 

Vierailija
106/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sinusta huoli-ilmoituksen kuntaan. Jos ei rappusten lakaisu onnistu niin vanhainkotiin.

Muuten hyvä, mutta vanhainkoteja ei ole enää olemassakaan, ja palveluasumiseen on pitkät jonot. Jos on niin hyvässä kunnossa että tänne pystyy kirjoittelemaan, ei toivoakaan sellaiseen pääsemisestä.

Vierailija
107/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10v poika meni avuksi kun oli huomannut naapurin pyörätuolissa istuvan naisen tekevän lapiolla lumitöitä. Että kyllä meillä mennään, jos tarve on

Vierailija
108/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ei saa tehdä, koska vastuuasiat ovat kaupungin/sinun, naapurilla ei ole työturvallisuuskorttia, hygieniapassia ja tulityökorttia ja täten ei oikeutta työskennellä, vaikka olisikin asialliset vehkeet lumen poistamiseen. 

Tällä tyylillä meillä, kun mies oli tehnyt hyvää hyvyyttään ilmeiseksi hiihtolatuja öisin/aamuisin. Kaupunki kielsi. 

Vierailija
109/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että vanhenette itsekin ja tulette vielä toivomaan kun joku olisi apuna kun ei lapsetkaan välitä.  Karma kostaa.

Vierailija
110/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli sen tyylinen ettei välit naapureihin taida olla parhaimmat ja jos noin tylysti esittää asiat niin enpä ihmettele ettei naapuriapu toimi.

Vierailija
111/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti änkeytyä rivariin? Kyllähän tuo lumityöasia on sinulla pitänyt olla tiedossa jo ennen asuntoon muuttoasi.

silloin oli kesä

Vierailija
112/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha eläkeläinen olet?

26v kehopositiivinen

Vierailija
113/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kenenkään pitäisi auttaa sinua?

Vierailija
114/114 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti taitaa olla sellainen tilanne, että pian sinulla alkaa olla aika etsiä asuntoa jossa ulkotöitä ynnä muita vastaavia ei tarvitse tehdä itse vaan ne hoitaa huoltoyhtiö ja kulun tästä maksat yhtiövastikkeessa. Tai vaihtoehtoisesti kannattaa alkaa etsiä ulkopuolista apua nykyiseen kotiin.

Itse asutaan rivarissa, pienessä taloyhtiössä ja iso osa asukkaista eläkeläisiä. Meitä työikäisiä vain muutama. Kokouksissa eläkeläiset haluaa tehdä monet työt talkoilla kun halutaan säästää, mutta realiteetit täysin hukassa: omat voimat ei enää riitä ko.töihin. Jaksaminen riittää kevyeen pihan pölyjen lakaisuun, ei kivikoiden puhdistamiseen, aitojen maalaukseen, lumien kolaukseen ym. Talkoisiin tullaan seisoskelemaan ja juttelemaan. Olen alkanut jättää talkoot väliin ja kokouksissa suoraan sanon että en osallistu. On ihan eri asia maalata vaikka joku piha-aita jos työkykyisiä osallistujia on 10-15 hlö. Jos taas tekeminen jää kahden ihmisen harteille, tuleekin maalauksesta ihan hitonmoinen homma johon ne kesäillat vierähtääkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi