Miksei kukaan auta vanhusta lumitöissä?
Minä olen yksin asuva ja eläkkeellä, rivitalossamme naapurit ei voi edes sen verran auttaa että harjaisivat oven edestä minun ulkorapun että pääsen turvallisesti ulos ovesta. Itsekkäitä ihmisiä on niin paljon.
Kommentit (106)
Kyllä sen verran pitää eläkeläisenkin pystyä, että omat portaansa lumesta harjaa. Jos ei sen vertaa pysty, niin sitten joku toinen asumismuoto on varmasti parempi.
Ei sun ole turvallista asua rivarissa ellet pysty edes rappuasi harjaamaan. Ala järjestää muuttoa tai edunvalvontaa. Pelkkä eläke ei riitä perusteeksi, muuten me kaikki harjattaisiin päivät pitkät eläkeläisten rappuja, niitä on meinaan pirusti. Kuntouttava työote on päivän sana.
Tämä on hyvä muistutus kaikille. Auttamisesta tulee hyvä mieli sekä autetulle että auttajalle.
Sellaista se on. Ei ketään muutakaan auteta.
Teen sinusta huoli-ilmoituksen kuntaan. Jos ei rappusten lakaisu onnistu niin vanhainkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Ei ketään muutakaan auteta.
Minua ainakin on autettu elämässäni usein ja olen auttanut muita.
Miksi piti änkeytyä rivariin? Kyllähän tuo lumityöasia on sinulla pitänyt olla tiedossa jo ennen asuntoon muuttoasi.
Niin. Ei ole sellaista yhteisöllisyyttä kuin ennen, ei ollut ihmisillä kiire ja stressi kuten nyt.
Oletko edes kysynyt apua lumitöissä?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei ole sellaista yhteisöllisyyttä kuin ennen, ei ollut ihmisillä kiire ja stressi kuten nyt.
Elämä ei ole koskaan missään ollut helpompaa kuin useimmilla suomalaisista on juuri nyt.
Ei saa mennä ilman lupaa ja jos menee vaikka sovitusti niin siitä on vastuussa jos tulee jotain.
Lähdetään nyt siitä, että vaikutat ikävältä ihmiseltä, jonka portaita ei todellakaan kyselemättä tulla harjaamaan. Noin muuten olen kyllä kerrostalossa tehnyt naapurin vanhuksen auton takaa lumityöt, mutta hän olikin mukava vanhus. Kiittäisitkö, jos joku tulisi ovelle kysymään, että harjaisiko portaali?
Porvoossa taas vaikeaa 0/5.
Järkevä vanhus sopisi naapureiden kanssa asianmukaisesti korvauksesta, koska hän kuormittaa naapureita jättämällä oman lumityövuoronsa väliin. Hoitamaton lumityöviikko voi jättää pitkät jäljen, jos juuri sillä viikolla on sateista ja märkää ja kylmää ja lunta sekaisin.
Kunnasta löytyy kai joku ihminen joka tekee sen käsin tai aurakoppiauto. Tai maksulla. Naapuri ei ehkä ole se.
Missä lapsesi ja lapsenlapsesi ovat? Muu lähipiiri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei ole koskaan missään ollut helpompaa kuin useimmilla suomalaisista on juuri nyt.
😂
Sinähän se olet itsekäs kun kuvittelet, että toiset passaavat sinua. Mitä itse teet auttaaksesi heitä?
Voit aina myydä asuntosi ja muuttaa kerrostaloon jossa on huoltoyhtiö, kun et enää pysty huolehtimaan omaisuuksistasi. Vanhukset nimenomaan ovat niitä itsekkäitä ja hoardaavat omaisuuksia niin ahneesti, että nuoremmille ei riitä niitä edes perheiden perustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Missä lapsesi ja lapsenlapsesi ovat? Muu lähipiiri?
Suututtanut kaikki perseilyllään.
No heitä parikymppiä niin harjataan.