Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan auta vanhusta lumitöissä?

Vierailija
12.02.2026 |

Minä olen yksin asuva ja eläkkeellä, rivitalossamme naapurit ei voi edes sen verran auttaa että harjaisivat oven edestä minun ulkorapun että pääsen turvallisesti ulos ovesta. Itsekkäitä ihmisiä on niin paljon.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun omat lumet ehtii siirtää ennen kuin pitää jo olla töissä. Töiden jälkeen on huolehdittavana lapset, eläimet ja omat vanhukset, vieläkö kaikki eläkeläisnaapuritkin pitäisi huolehtia? Kyllä me autetaan jos heillä on hätä, niinkuin -40 pakkasilla oli. Mutta normiarjesta saavat selviytyä tai hankkia kotiapua.

Vierailija
42/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa mennä ilman lupaa ja jos menee vaikka sovitusti niin siitä on vastuussa jos tulee jotain.  

Ja jos olet työtön niin kela vie tuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin tekemässä lumityöt naapurin 65v isorintaisen eläkeläisrouvan luona. Vastineeksi sain, noh, voitte arvata... M44

Vierailija
44/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa säätiedote ja varata vaikka 4-5 päivän ruuat ennakkoon, kun näet että lumimyräkkää luvassa. Ei tuonne hankeen edes halua tässä iässä, olen myös eläkkeellä kohta jo 11 vuotta. Pojanpoikani tulee huomenna lapioimaan pihan, pärjään täällä kissan kanssa hyvin sen aikaa.

Vierailija
45/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun jo pakotettuna oman hyvinvointini kustannuksella huolehtimaan sukulaisvanhuksesta. Tuolla vanhuksella on muitakin sukulaisia, jotka ovat itseäni paremmassa tilanteessa, mutta nämä eivät auta. Jotenkin olen vaan tahtomattani joutunut tähän. Tämä sukulaisvanhus on kiittämätön, mitään ei riitä, eikä ole tyytyväinen mihinkään. Koskaan ei kiitä, eikä maksa mitään, vaikka tietää, että olen köyhä ja tarvitsisin rahaa. Lisäksi vihaan tuota sukulaisvanhusta.

Vierailija
46/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just kävin tekemässä lumityöt naapurin 65v isorintaisen eläkeläisrouvan luona. Vastineeksi sain, noh, voitte arvata... M44

Pullakahvit.

Vierailija
47/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsitko raivaussahaa?

Vierailija
48/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun jo pakotettuna oman hyvinvointini kustannuksella huolehtimaan sukulaisvanhuksesta. Tuolla vanhuksella on muitakin sukulaisia, jotka ovat itseäni paremmassa tilanteessa, mutta nämä eivät auta. Jotenkin olen vaan tahtomattani joutunut tähän. Tämä sukulaisvanhus on kiittämätön, mitään ei riitä, eikä ole tyytyväinen mihinkään. Koskaan ei kiitä, eikä maksa mitään, vaikka tietää, että olen köyhä ja tarvitsisin rahaa. Lisäksi vihaan tuota sukulaisvanhusta.

Miksi autat? Siihen on syynsä etteivät ne muutkaan auta.

Vierailija
49/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjaamisen pystyy tekemään useampi. mutta ne auravallit talon edessä kolalla- lapiolla- saati jos jäätyy.

pihan kolaaminen ääri vaikeaa-  eivät pysty. toisessa kädessä jos keppi- ei yhdellä kädellä voi kolata.

sydänvika- ei kovaa äkkirehmimistä mm-

Vierailija
50/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa sen lumen luotua. Taloyhtiö voi ulkoistaa tuon huoltoyhtiölle.

Itse lapion naapuri eläkeläisten  pihat ja auton vierusta siinä samalla. Se tosin osui omaan rahapussiin, kun kyseiset eläkeläiset haastoivat taloyhtiön oikeuteen remonteista ja tarpeelliset remonttien hinnat pomppasivat. Jos on varaa lakimiehiin, niin on varaa maksaa myös siitä lapioinnista. Lapioinnin tekee nykyään huoltoyhtiö ja kyseiset eläkeläiset nyt valittavat vastikkeen korotuksesta.

Vierailija
51/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksiko ap:n pitäisi palveluita saada? 

Kaiva kuvetta niin lumityöt tapahtuu. 

Vierailija
52/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, meillä eläkeläiset tekee lumityöt kaikilta, koska kuten itse sanovat, heillä on aikaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa sen lumen luotua. Taloyhtiö voi ulkoistaa tuon huoltoyhtiölle.

Itse lapion naapuri eläkeläisten  pihat ja auton vierusta siinä samalla. Se tosin osui omaan rahapussiin, kun kyseiset eläkeläiset haastoivat taloyhtiön oikeuteen remonteista ja tarpeelliset remonttien hinnat pomppasivat. Jos on varaa lakimiehiin, niin on varaa maksaa myös siitä lapioinnista. Lapioinnin tekee nykyään huoltoyhtiö ja kyseiset eläkeläiset nyt valittavat vastikkeen korotuksesta.

Asutaankohan me samassa taloyhtiössä? Kuulostaa erittäin tutulta. 

Vierailija
54/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait kettuilua huonosta työstä ja kela antoi karenssin + rikostutkinta pimeästä työstä.

Vierailija
55/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen itse olet? Itse auttaisin mielellään naapureita jos ovat ystävällisiä. Heijastan muiden käytöstä takaisin itseensä, eli jos naapuri on yrmynaamana mulle, minäkin sitten hönelle. En jaksa esittää kilttiä jos en saa itsekään samaa kohtelua 

Vierailija
56/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn joka päivä töissä, että saadaan ap:n eläkkeet maksettua. Työpäivän jälkeen pitää tehdä lumityöt omasta pihasta. Miksi minun pitäisi tehdä vielä jonkun vanhuslomalla oleilevan seniorin lumiyöt?

Vierailija
57/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä ajatella, että naapurien kuuluu harjata sinun asunnon ulkorappu.

Vierailija
58/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkekusetuksen vuoksi ei ole oikein sympatiaa eläkeläisiä kohtaan.

Vierailija
59/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää, täällä ollaan taas heti tarjoamassa hoitolaitosta. Jos vanhus on muutoin kykenevä hoitamaan itsensä niin ei todellakaan laitokseen edes oteta. Kyseessä voi olla liikuntarajoite tai vastaava jolloin vanhus todellakin pärjää vielä yksin. Ei ole paljon pyydetty jos naapuri käyttäisi minuutin aikaansa harjaamalla toisen oven edustan?

Kerrostalo voisi olla oikea asumismuoto. Siellä huoltoyhtiö hoitaa lumityöt

Vierailija
60/106 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tätä hyvinvointivaltion ihanuutta. Kyllä joku jostain verovaroilla tämänkin ongelman hoitaa, rahatta en minä tee kenellekään mitään.

Tämä toteamus on vitsi, mutta siinä on totuuden siemen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän