Miten teillä on jääneet kuukautiset pois?
Kerralla vai silloin tällöin ilmestyen ja missä iässä? Muutenkin kokemuksia aiheesta.
Mietityttää, koska omani ilmestyivät viimeksi marraskuun alussa, sitä edelsi pidempi aika ihan säännöllisyyttä, mutta toki n.1v aikana myös heittelyä. Ja marraskuussa alkoi aivan yht'äkkiä kunnon kuumat aallot, monia kertoja vuorokaudessa.
Täytin viimevuoden lopulla 50v, hormoniehkäisyä tms ei käytössä.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika vieraantunut todellisuudesta. Sinä et voi sanoa, että jokaisella on varaa. Se kertoo jo sen, että et ihan oikeasti tajua millaista on olla ihan oikea köyhä.
Jokaisella on mahdollisuus laittaa 3€/kk sivuun. Toki gynekäyntiin kerran viiteen vuoteen ei tarvita niinkään paljoa. Minulla gynekäynti maksoi viimeksi 169€. Viiden vuoden aika olisi pitänyt laittaa sivuun 2,8€/kk, jotta tuon olisi voinut saanut säästöön. Ihan jokainen pystyy tuohon.
t. olen tullut opiskeluaikoina toimeen 400€/kk tuloilla
Höpö höpö. Viiden vuoden aikana tulisi tuolle rahalle satoja tärkeämpiä käyttökohteita. Ruoka, lääkkeet, silmälasit, hammaslääkäri tms.
Ajanko tänään bussilla vai laitanko säästöön gyneä varten. Ihan absurdi ajatustakennelma tuo.
Höpöhöpö. 3€/kk saa säästöön ihan vaikka sillä, että jättää yhden pussin karkkia ostamatta. Elämänhallintakysymys.
Luonto on joskus kummallinen: jollain tytöillä menkat alkaa kuulemma jo 10-vuotiaina lapsina, meidän suvussa 15-16-vuotiaana. Esivaihdevuodet tulee naisille n.40-v., loppuu kuukautiskivut ja verenvuoto on enää tiputtelua. 50-55 vuoden iässä loppuvat kuukautiset kokonaan. Kuumista aalloista: meidän suvussa ne tulevat sekä miehille että naisille, ja pää punottaa ja hikoaa miehilläkin koko ajan 50 ja 60 ikävuiden välillä vähintään 5 vuoden ajan. Hoidoksi miehet käyttää ainakin pelkkää jatkuvaa suihkussakäyntiä, koska äijjä ei valita turhista lääkärille🐗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika vieraantunut todellisuudesta. Sinä et voi sanoa, että jokaisella on varaa. Se kertoo jo sen, että et ihan oikeasti tajua millaista on olla ihan oikea köyhä.
Jokaisella on mahdollisuus laittaa 3€/kk sivuun. Toki gynekäyntiin kerran viiteen vuoteen ei tarvita niinkään paljoa. Minulla gynekäynti maksoi viimeksi 169€. Viiden vuoden aika olisi pitänyt laittaa sivuun 2,8€/kk, jotta tuon olisi voinut saanut säästöön. Ihan jokainen pystyy tuohon.
Höpö höpö. Viiden vuoden aikana tulisi tuolle rahalle satoja tärkeämpiä käyttökohteita. Ruoka, lääkkeet, silmälasit, hammaslääkäri tms.
Ajanko tänään bussilla vai laitanko säästöön gyneä varten. Ihan absurdi ajatustakennelma tuo.
Sinulle on absurdi ajatus KÄVELLÄ bussinkäytön sijaan? Ja ei, bussimatkasi ei voi olla yli 20km, jos matka maksa vain kolme euroa.
Vierailija kirjoitti:
Luonto on joskus kummallinen: jollain tytöillä menkat alkaa kuulemma jo 10-vuotiaina lapsina, meidän suvussa 15-16-vuotiaana. Esivaihdevuodet tulee naisille n.40-v., loppuu kuukautiskivut ja verenvuoto on enää tiputtelua. 50-55 vuoden iässä loppuvat kuukautiset kokonaan. Kuumista aalloista: meidän suvussa ne tulevat sekä miehille että naisille, ja pää punottaa ja hikoaa miehilläkin koko ajan 50 ja 60 ikävuiden välillä vähintään 5 vuoden ajan. Hoidoksi miehet käyttää ainakin pelkkää jatkuvaa suihkussakäyntiä, koska äijjä ei valita turhista lääkärille🐗
Minulla alkoi kuukautiset 10-vuotiaana, mutta mitään merkkejä esivaihdevuosista ei ole vielä 42v iässäkään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on osalle lääkeyhtiöiden mainonta purrut. Hirveä tarve mennä hakemaan hormonikorvausta maailman luonnollisimpaan asiaan eli vaihdevuosiin.
Niin että on vain luonnollista kärsiä hirveistä vaihdevuosioireista yli 10 vuotta? Kun ei vaikuta edes helpottavan vuosien kuluessa, niin apua ei saa hakea?
Niin että on vain luonnollista kärsiä hirveistä vaihdevuosioireista yli 10 vuotta? Kun ei vaikuta edes helpottavan vuosien kuluessa, niin apua ei saa hakea?
Älä jaksa aloittaa tuota samaa jankutusta taas. Kaikki muut paitsi sinä ymmärsivät, että nyt ei puhuttu sinusta, vaan naisista, joilla vaihtarit ovat normaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle laitettiin Mirena myoomien aiheuttaman vuodon takia v 20, kun olin 52v. Sen jälkeen ei ole ollut mitään, en tiedä onko menopaussia vai ei. Ei kuumia aaltoja tai muutakaan. Mistä asian voi tietää - ihan vaan iästäkö?
Mikä on Mirena? Joku sisäinen ehkäisylaite?
Kierukka sinulle täysin tuntematon termi?
Olen kuullut kierukasta paljon, sen asentaminen on kuulemma hirveän kivuliasta. Ja ne e-pillerit kuuleman mukaan lihottavat, masentavat, kehittävät naiselle aknen ja vaarallisia veritulppia. Minä en ole käyttänyt koskaan mitään kondomia kummempaa ehkäisyä, tosin olin etenkin nuorena naisena hyvin laiska seksuaalisesti, joten ei ollut tarvetta.
Olen kuullut kierukasta paljon, sen asentaminen on kuulemma hirveän kivuliasta. Ja ne e-pillerit kuuleman mukaan lihottavat, masentavat, kehittävät naiselle aknen ja vaarallisia veritulppia. Minä en ole käyttänyt koskaan mitään kondomia kummempaa ehkäisyä, tosin olin etenkin nuorena naisena hyvin laiska seksuaalisesti, joten ei ollut tarvetta.
Ei kannata uskoa kaikkea, mitä isot pojat sinulle valehtelevat. Kierukan asentaminen on epämukavaa, mutta harvemmin se mitenkään erityisen kivuliasta on. Vähän voi nipistellä.
Jättäkää mammat ne sipsit ja suklaat kauppaan niin on varaa käydä römpsää näyttämässä.
Ei oo ollutkaan. Viikkoset sen sijaan on. M52
Kyllä se on täysin luonnollista ihmiselle, joka ei osaa käyttää omia aivojaan eikä siksi ymmärrä, että kaikessa ei aina ole kyse juuri sinun elämästäsi. Jonkinlainen kehityshäiriöhän sitä ihmisellä on jos vaihtarit jatkuvat yli 10 vuotta. Sama häiriö aiheutta näköjään lukutaidon puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on reippaasti alle 400e tulot kun makselen opintolainaa työkkärirahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on reippaasti alle 400e tulot kun makselen opintolainaa työkkärirahalla.
No se on sinun omaa tyhmyyttäsi, ettet ole hakenut toimeentulotukea, jota noilla tuloilla saisit työkkärirahojen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persettä antamallako asumiskulusi maksat?
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa aloittaa tuota samaa jankutusta taas. Kaikki muut paitsi sinä ymmärsivät, että nyt ei puhuttu sinusta, vaan naisista, joilla vaihtarit ovat normaalit.
Mielestäni otsikossa ei ole mitään mainintaa normaalista vaihtokaupoista.
Mielestäni otsikossa ei ole mitään mainintaa normaalista vaihtokaupoista.
Olepas sinä nokkela poika. Joko olet 3.luokalla vai jäitkö vielä kertaamaan kakkosen?
Olisi voinut olla kiinnostava ketju, jos pikkupennut eivät taas kerran olisi tullut leikkimään tyhmempää kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäkin kiinnostaa. Olen 49v ja ei tässä ole gynelle menoon aihetta vielä.
Joka kuukausi edelleen tulee vuoto, mutta olen sangen ilahtunut vuotomäärän ja -päivien vähentymisestä.
Ikuinen anemia on lopulta korjaantunut ilman rautalisää. Rautalisällä pysyi hg 120 tuntumassa.
Toistaiseksi siis pelkkää myönteistä, kun muita vv-oireita ei vielä ole.
Anemia voi olla vaikka hb korkea. Kävin juuri verikokeissa ja hb tuttua 150 tasoa, mutta ferritiini vain 20! Hoitsu tuumasi, että hän aloittaa rautakuurin aina, jos F alle 70, koska ilmaantuu oireita kuten väsymys ja jaksamattomuus ym.
Ap
Ja anemiaa voi tulla, vaikka ei olisi ollut kuukautisia moneen vuoteen, joten sitä kannattaa seurata myöhemminkin.
N60+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jospa varaisit ajan gyneltä!
Monella naisella ei ole varaa gyneen vaan on pakko mennä terveyskeskuksen yleislääkärille. Jos nyt on varaa siihenkään.
Todellakin varaisin ajan gynekologille, yleis/arvauslääkärit asia erikseen.
Ap
Hyvä, että sinulla on varaa siihen. Minulla ei yksinkertaisesti ole.
Niin on, olen siitä kiitollinen.
Mutta en ole aikaa varaamassa, koska en ole mielestäni tämän asian suhteen nyt mitenkään "sairas" tai "epänormaali".
Ap
Et ole sairas. Mutta ihan hyvä käydä silti näytillä jos edellisestä käynnistä on enemmän kuin pari vuotta.
T. Joku jolla löytyi syöpä normi vaihdevuosioireiden ohella.