Miten teillä on jääneet kuukautiset pois?
Kerralla vai silloin tällöin ilmestyen ja missä iässä? Muutenkin kokemuksia aiheesta.
Mietityttää, koska omani ilmestyivät viimeksi marraskuun alussa, sitä edelsi pidempi aika ihan säännöllisyyttä, mutta toki n.1v aikana myös heittelyä. Ja marraskuussa alkoi aivan yht'äkkiä kunnon kuumat aallot, monia kertoja vuorokaudessa.
Täytin viimevuoden lopulla 50v, hormoniehkäisyä tms ei käytössä.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jospa varaisit ajan gyneltä!
Monella naisella ei ole varaa gyneen vaan on pakko mennä terveyskeskuksen yleislääkärille. Jos nyt on varaa siihenkään.
Se on kuule sitten: voi, voi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella ei ole varaa gyneen vaan on pakko mennä terveyskeskuksen yleislääkärille. Jos nyt on varaa siihenkään.
Todellakin varaisin ajan gynekologille, yleis/arvauslääkärit asia erikseen.
Ap
Hyvä, että sinulla on varaa siihen. Minulla ei yksinkertaisesti ole.
Jokaisella on sen verran että käy vaikka viiden vuoden välein. Samoin silmälääkäri. Eläminen on kallista eikä riskitöntä.
Ei kyllä ole.
Toivottavasti sulle tulee tällaiset vaihdevuosioireet kuin mulle, ja että ne oireet kestää yli kymmenen vuotta helpottamatta mitenkään vuosien varrella.
Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta tuo ei ole mahdollista. Minulta on poistettu kohtu jo yli 15-vuotta sitten. Ehkä voisin nyt vastavuoroisesti toivoa sinulle samaa kuin minulle. Kohdunkaulansyöpä on varmasti mielestäsi parempi vaihtoehto kuin vaihdevuosioireilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jokaisella on sen verran että käy vaikka viiden vuoden välein. Samoin silmälääkäri. Eläminen on kallista eikä riskitöntä.
Ei kyllä ole.
Elämänhallinnassa puutetta, jos ei viidessä vuodessa saa säästöön paria sataa euroa. Eihän siihen vaadita kuin vähän päälle 3 euroa per kuukausi.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin on, olen siitä kiitollinen.
Mutta en ole aikaa varaamassa, koska en ole mielestäni tämän asian suhteen nyt mitenkään "sairas" tai "epänormaali".
Ap
Gyne ei auta mitään. Olen samoilla vuosilla ja kierto heittelee. Työterveyslekuri sanoi ettei tässä gyne auta mihinkään, että jos ei pahoja oireita niin koita kestää. Ja jos oireita niin sitten hankkimaan hormonihoitoja gyneltä. Tuli sellanen olo, että ei tässä gyne asiaa mitenkään mullista.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sulle tulee tällaiset vaihdevuosioireet kuin mulle, ja että ne oireet kestää yli kymmenen vuotta helpottamatta mitenkään vuosien varrella.
Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta tuo ei ole mahdollista. Minulta on poistettu kohtu jo yli 15-vuotta sitten. Ehkä voisin nyt vastavuoroisesti toivoa sinulle samaa kuin minulle. Kohdunkaulansyöpä on varmasti mielestäsi parempi vaihtoehto kuin vaihdevuosioireilu.
Niin että kärsittävä on? Miksi? Mikä teitä vaivaa paitsi vaihdevuodet?
Älä muuta sano! Ihmettelin hänen vänkäystään, ettei kyse voi olla vaihdevuosista. OmaKannasta sitten luin, että "Perusterve 37-vuotias nainen, jne". Joka tapauksessa hän juuttui täysin kuumien aaltojen puuttumiseen, mutta lopulta antoi lähetteen verikokeisiin.
Hah! Luulitko ihan vakavissasi, että lääkärin lyöntivirhe tarkoittaa sitä, että näytät 10v nuoremmalta :D Aika hukassa olet kyllä itsekin, jos et ilman verikokeita tajunnut, että 47v iässä poisjääneet menkat tarkoittavat vaihdevuosia ellei raskaus ole mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista kuumiksista sen verran, että niitä esiintyi about 2kk ajan useita kertoja päiväaikaan+yöllä heräilin asiaan 1-3x, kesti n.15-30s/kerta. Nyt ne on minusta laantuneet, esiintyy toki edelleen, mutta ei tuossa määrin. Vaatteita tai petivaatteira en ole joutunut vaihtamaan "kohtauksen" jäljiltä, mutta toki hiki tuli/tulee ja kasvot punaisina hehkun.
Niveloireita oli koko viimevuoden, pahanakin, mutta ne on loppuneet, onneksi!
Äidiltäni en voi asiasta kysellä, että mutrn hällä, koska hän kuoli jo 15v sitten vasta 40+v iässä.
Ap
No sun äiti on saanut sut tosi nuorena jos olisi nyt max 64 v (49+15) ja sinä olet 50 v.
Hän olikin nuori teini saadessaan minut, tarkempaa tietoa ei ole tarvetta täällä jakaa ja se ei ollut aloitukseni pointti.
Ap
Enintään 14-vuotias? Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollona et tietenkään tajunnut, että puhuttiin naisista, joilla oireet eivät haittaa normielämää. Ap:llehan tuota gyneä ehdotettiin, vaikka hän ei kokenut oireita häiritseviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taidat olla aika vieraantunut todellisuudesta. Sinä et voi sanoa, että jokaisella on varaa. Se kertoo jo sen, että et ihan oikeasti tajua millaista on olla ihan oikea köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuin tuttavan kautta saamaan Intiasta sellasta Anti-Mens lääkettä. Tabletteina. Karmeat sivuvaikutukset, hiustenlähtöä ja muuta, mutta moonikset loppui kyllä aikaslailla kuin seinään. Nyt 51 v ja syönyt niitä kohta kaksi vuotta. Haittavaikutuksetkin vähentyneet.
Onko tämä se lääke, joka kemiallisesti surkastuttaa kohdun? Ei vissiin saa Suomesta?
Venäjältä sai, mutta nyt sekin on mahdotonta, kiitos Kokoomuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollona et tietenkään tajunnut, että puhuttiin naisista, joilla oireet eivät haittaa normielämää. Ap:llehan tuota gyneä ehdotettiin, vaikka hän ei kokenut oireita häiritseviksi.
Mä olen mieluummin tollo kun syljen myrkkyä vauvapalstalla kuten nämä kaksi toisilleen pahaa toivovaa. Olisivat onnellisia että niille jotka kokevat tarvitsevansa apua, on sellaista saatavilla. Mutta ei, lyödä pitää, ja haukkua. Tämä on nykyajan keskustelukulttuuria.
Taidat olla aika vieraantunut todellisuudesta. Sinä et voi sanoa, että jokaisella on varaa. Se kertoo jo sen, että et ihan oikeasti tajua millaista on olla ihan oikea köyhä.
Jokaisella on mahdollisuus laittaa 3€/kk sivuun. Toki gynekäyntiin kerran viiteen vuoteen ei tarvita niinkään paljoa. Minulla gynekäynti maksoi viimeksi 169€. Viiden vuoden aika olisi pitänyt laittaa sivuun 2,8€/kk, jotta tuon olisi voinut saanut säästöön. Ihan jokainen pystyy tuohon.
t. olen tullut opiskeluaikoina toimeen 400€/kk tuloilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista kuumiksista sen verran, että niitä esiintyi about 2kk ajan useita kertoja päiväaikaan+yöllä heräilin asiaan 1-3x, kesti n.15-30s/kerta. Nyt ne on minusta laantuneet, esiintyy toki edelleen, mutta ei tuossa määrin. Vaatteita tai petivaatteira en ole joutunut vaihtamaan "kohtauksen" jäljiltä, mutta toki hiki tuli/tulee ja kasvot punaisina hehkun.
Niveloireita oli koko viimevuoden, pahanakin, mutta ne on loppuneet, onneksi!
Äidiltäni en voi asiasta kysellä, että mutrn hällä, koska hän kuoli jo 15v sitten vasta 40+v iässä.
Ap
No sun äiti on saanut sut tosi nuorena jos olisi nyt max 64 v (49+15) ja sinä olet 50 v.
+ 40 v iässä. voi olla 45, tai enemmänkin. +40 ja 40 ei ole sama asia
No sitähän tässä juuri ihmeteltiin, on ollut enintään 14-vuotias. Jos olisi ollut 45 v niin olisi saanut ap:n 10-vuotiaana. Jos kuoli 49-vuotiaana olisi sentään ollut jo 14 v.
Mulla kierto heitteli n.4 vuotta niin, että kuukautiset olivat aina välillä pois pari kuukautta ja sitten tulivat takaisin suht säännöllisinä. Viime syksynä kuukautisia ei enää tullutkaan ja unettomuus, ahdistus ja kauheat yölliset kuumat aallot iskivät päälle. Menin gynen juttusille ja sain hormonikorvaushoidon. "Menkat" tulee nyt tableteilla ja hormonihoito on parantanut oloa huomattavasti, on kivaa ilman kuumia aaltoja ja ahdistusta. Ikää on 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot äitisi kuolleen 40+ käsitån se 41-44. 40++ on joku 47.
Elinsiirtoa sinut7-vuotiaana.l?
40+ on mikä tahansa yli 40-vuotias. Toisin muotoiltuna se tarkottaa ihan vain yli 40-vuotiasta. Ei tarvita mitään tuplaplussia kertomaan, että 47-vuotiaskin on yli 40 vuotias eli 40+
Miksi kirjoittaa. 40+ 47-vuotiaasta? Miksei kirjoittaisi vajaa viisikymppinen?
Synnyin miespuoliseksi, niin ei ole tullut kertaakaan.
Peräpukamien vuotoja ei kai lasketa?
Mä olen mieluummin tollo kun syljen myrkkyä vauvapalstalla kuten nämä kaksi toisilleen pahaa toivovaa. Olisivat onnellisia että niille jotka kokevat tarvitsevansa apua, on sellaista saatavilla. Mutta ei, lyödä pitää, ja haukkua. Tämä on nykyajan keskustelukulttuuria.
Kukaan ei ole sanonut, etteikö tarvitsevien pitäisi saada apua. Puhuttiin siitä, että moni juoksee gynelle hakemaan korvaushoitoja, vaikka oireet eivät haittaisi normielämää. Osa jopa silloin, kun mitään oireita ei ole. Sinun kannatta hakeutua johonkin terapiaan purkamaan tuota uhriutumistarvettasi. Ehkä joku osaisi myös opettaa sinulle luetunymmärtämistä.
Miksi kirjoittaa. 40+ 47-vuotiaasta? Miksei kirjoittaisi vajaa viisikymppinen?
No ihan siksi, että 47-vuotiaskin on 40+ eli yli 40-vuotias. Ei kannata lintsata enempää matematiikan tunneilta, jos numerotuntemus on noin heikolla tolalla.