Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (653)

Vierailija
541/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut tuo ap tarina kuulostaa varmaan 90% tuon ikäisten pariskuntien prototyypiltä.

Mies pelkää vapautensa menettämistä ja sitä vadtuuta mitä lapsiperhearki tuo tullessaan. Miehille ei ole pääsääntöisesti (valtaosa) kovinkaan ominaista haluta lapsia ennekuin sitten ns keski-iässä kun kaikki muu on koettu ja nähty ja kaikilla kavereilla on jo perhe. 

Älä kysele, tee lapsi jos haluat, sulla on siihen kaikki konstit käytössä jos ylipäätään saat lapsia fysiologisesti. Sitten näet mitä mies haluaa, lähteekö Norjaan (pysyvästi) vai jääkö kotiin kanssasi. 

Ja huom. Moni mies ei edes piittaa vauvoista, ne pelkää niitä, ne ei osaa käsitellä vauvaa, mut sitten kun lapsi kasvaa niin että sen kanssa voi leikkiä ja pelata, niin jotkut miehet alkaa sitten vasta olla omien ladten kanssa paljonkin.

Ja sitten tällaiset vellihousut mieslapset pitäisi muka tunnustaa täysivaltaisina ja tasavertaisina vanhempina. Vaikka heillä ei näytä olevan mitään oikeaa vastuuta, aina voi vähän pelätä tai olla haluamatta hoitaa omaa lastaan tai mitä näitä nyt on.

Vierailija
542/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiin ei kannata ikinä luottaa. 

118 upvotea, tosi naisvihamielinen keskustelu selvästi kyseessä.

Mediassa joskus esitelty ylilauta naisvihamielisenä alustana. Sen sijaan vauva.fi ja tämmöistä meininkiä fiidataan suoraan ilta-sanomiin.

Et sitten millään löydä mitään eroa näiden palstojen välillä? Ylilaudalla ruoditaan yksittäisten, tunnettujen tai tuntemattomien naisten elämää ja ulkonäköä törkeästi, uhkaillaan väkivallalla ja seksuaaliväkivallalla jne. 

Milloin täällä on ollut sellaista? Ja ihan vaan todettakoon että miehet ei kestäisi hetkeäkään sellaista kohtelua, mikä heistä on ihan normaalia kohdistaa naisiin.

Miesviha: miehiin ei kannata luottaa.

Naisviha: kuolkaa h uorat kärsimyksellisesti hahahaa ja tässä 5 sivua seksuaalista häirintää ja häpäisyä.

Toisessa näistä ei tapahdu rikosta, toisessa tapahtuu lukuisia. Osaatko sanoa kumpi on kumpi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä vaan menin naimisiin ja hankin lapsen ihan tyylipuhtaasti uhkailemalla :D Sanoin miehelle että häivyn muuten! Mutta älkää te häntä sentään säälikö, hyvin onnelliselta isältä ja puolisolta hän tästä huolimatta vaikuttaa. 

Se miltä asiat pinnalla vaikuttavat, ja mitä tuntee syvällä sisällään ovat kaksi eri asiaa.

Vielä kehtaat hymiön laittaa perään kun tunnustat uhkailemalla painostaneesi oman puolison tekemään omatuntoaan vastaan. Hyi helvetti.

Vierailija
544/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä vaan menin naimisiin ja hankin lapsen ihan tyylipuhtaasti uhkailemalla :D Sanoin miehelle että häivyn muuten! Mutta älkää te häntä sentään säälikö, hyvin onnelliselta isältä ja puolisolta hän tästä huolimatta vaikuttaa. 

Se miltä asiat pinnalla vaikuttavat, ja mitä tuntee syvällä sisällään ovat kaksi eri asiaa.

Vielä kehtaat hymiön laittaa perään kun tunnustat uhkailemalla painostaneesi oman puolison tekemään omatuntoaan vastaan. Hyi helvetti.

Ai ihan omaatuntoa vastaan, siis synti mennä naimisiin ja alkaa isäksi :D ?

Totta kai on eri asia miltä vaikuttaa ja mikä on syvempi tunne. Varmasti voi hetken harmittaa ihan silminnähdenkin, kun pitää alkaa ottamaan vastuuta ja kasvaa aikuiseksi. Kokemukseni on se, että miehet kypsyvät hyvin myöhään, ja mieluusti nauttivat ehkäisyn eduista. 

Mutta ehkäisy on suht uusi keksintö, luonnonjärjestys on se että mies ja nainen tulevat vanhemmiksi. Oma kokemus on myös se, että kun miehellä on oikea asenne (hedonismin sijaan), hänestä kasvaa hyvä isä <3 Minun ja monen muunkin kokemus, aivan ihana tuli vaikka ensin oli vastentahtoista.

Jos nyt kysyt, ei kadu isyyttään, vaikka kuinka niin luulet tietäväsi. 

eri

Vierailija
545/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, kun yksi 38v mies, joka oli 36-vuotiaana eronnut 10 vuoden parisuhteesta, sanoi minulle, että hän haluaisi lapsen, mutta exån kanssa ei halunnut lasta. Miksi hän sitten oli sen naisen kanssa 10 vuotta? Sitä paitsi se oli vaimo joka oli hänet jättänyt 

Koska "haluan lapsen" ei ole useimmille miehille mikään elämää suurempi asia joka jyrää kaiken muun alleen. Mitään kauheaa ei tapahdu, vaikka tuo halu jäisi toteutumatta.

Hän selvästi oli punninnut muut asiat elämässä eksän kanssa korkeammalle.

Vierailija
546/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monelle jätä mies ja hommaa lapsi yksin! on oikeasti selkeä ja helposti toteutettavissa oleva ratkaisu? Hoitoihinkaan ei ihan noin vaan kävellä sisään.
Uskoisin että jos ihan aidosti ja oikeasti haluaa lapsen, nämä asiat saa järjestykseen vuodessa. No, vuosi pitää olla takana sinkkuuttakin että pääsee hoitoihin, joten siinä on hyvää aikaa järjestellä ja säästää vaikka rahaa hoitajiin. Kunnat tarjoavat muutenkin yksinhuoltajille jotain hoitoapua. Surkein kohtalo on niillä, jotka joutuvat itse tai lapsen kanssa pharman kynsiin ja heitä diagnosoidaan jollain hoitovirheillä, jotka maksavat kymppitonneja. Mutta raskautta ei tarvitse hoitaa pharman sisällä vaan se on luonnollinen prosessi. Siemenen voi hakea melkeinpä mistä vaan ja raskaus etenee omalla painollaan.

Kuka hullu haluaa "mistä vaan" siemenen, haarukoimatta edes geenejä/ulkomuotoa/älykkyyttä?

Vierailija
547/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, 80-90 luvulla oli meidän ikäluokan naisilla ihan yleinen tapa saada mies nalkkiin hankkiutumalla vaan salaa raskaaksi ja kappas, oli pakko mennä ainakin kihloihin ja myöhemmin naimisiin ja niin päästiin leikkimään perhettä. 

Ja rohkeimmat (röyhkeimmät)  jopa valehteli olevansa raskaana kun huomasivat ettei mies ehkä ole kovinkaan kiinnostunut sinne alttarille kävelemään ja ehkä tajusivat et mies haikailee jonkun muun perään. Kuka mies ikinä kehtaa jättää esim avopuolisoa joka sanoo olevansa raskaana. Sano vaan et kävin terveydenhoitajalla ja tehtiin testi ja mies ei osannu/ ymmärtäny kyseenalaistaa, kukapa sitä nytvtommosta menis valehtelemaan. Ja ja hups, sit ku oli kirkko varattuna, sormukset sormessa ni tuliki keskenmeno, siis josta taaskaan ei jäää mitään jälkee. Jokainen nainen osaa feikata ne pettymyksen kyyneleet joilla taas saatiin miehen empatia. "No mut yritetään heti uudelleen" ja mies reppana uskoi kaiken.

Kuulostaako tutulta siskot?

Vierailija
548/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, 80-90 luvulla oli meidän ikäluokan naisilla ihan yleinen tapa saada mies nalkkiin hankkiutumalla vaan salaa raskaaksi ja kappas, oli pakko mennä ainakin kihloihin ja myöhemmin naimisiin ja niin päästiin leikkimään perhettä. 

Ja rohkeimmat (röyhkeimmät)  jopa valehteli olevansa raskaana kun huomasivat ettei mies ehkä ole kovinkaan kiinnostunut sinne alttarille kävelemään ja ehkä tajusivat et mies haikailee jonkun muun perään. Kuka mies ikinä kehtaa jättää esim avopuolisoa joka sanoo olevansa raskaana. Sano vaan et kävin terveydenhoitajalla ja tehtiin testi ja mies ei osannu/ ymmärtäny kyseenalaistaa, kukapa sitä nytvtommosta menis valehtelemaan. Ja ja hups, sit ku oli kirkko varattuna, sormukset sormessa ni tuliki keskenmeno, siis josta taaskaan ei jäää mitään jälkee. Jokainen nainen osaa feikata ne pettymyksen kyyneleet joilla taas saatiin miehen empatia. "No mut yritetään heti uudelleen" ja mies reppana uskoi k

Ei kuulosta tutulta. Ehkä siksi, että mun tuttavapiirissä ei ole persoonallisuushäiriöisiä naisia, jotka katsovat oikeudekseen kohdella toista miten vain 

Vierailija
549/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihastuu aina tietynlaisiin miehiin. Näille on yhteistä se, etteivät innostu pesänrakennuspuuhista. Sama ilmiö kuin se, että ihminen toistuvasti rakastuu alkoholisteihin tai väkivaltaisiin tyyppeihin.

Suosittelen vaihtamaan toisenlaiseen malliin.

Vierailija
550/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monelle jätä mies ja hommaa lapsi yksin! on oikeasti selkeä ja helposti toteutettavissa oleva ratkaisu? Hoitoihinkaan ei ihan noin vaan kävellä sisään.
Uskoisin että jos ihan aidosti ja oikeasti haluaa lapsen, nämä asiat saa järjestykseen vuodessa. No, vuosi pitää olla takana sinkkuuttakin että pääsee hoitoihin, joten siinä on hyvää aikaa järjestellä ja säästää vaikka rahaa hoitajiin. Kunnat tarjoavat muutenkin yksinhuoltajille jotain hoitoapua. Surkein kohtalo on niillä, jotka joutuvat itse tai lapsen kanssa pharman kynsiin ja heitä diagnosoidaan jollain hoitovirheillä, jotka maksavat kymppitonneja. Mutta raskautta ei tarvitse hoitaa pharman sisällä vaan se on luonnollinen prosessi. Siemenen voi hakea melkeinpä mistä vaan ja raskaus etenee omalla painollaan.

Kuka hullu haluaa "mistä vaan" siemenen, haarukoimatta edes geenejä/ulkomuotoa/älykk

Lapsi voi olla ruma, sairas ja tyhmä, ja silti rakas <3

Tuollainen rodunjalostus kuulostaa ikävältä ja kertoo pinnallisuudestasi.

Vierailija
551/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole mieheltä mielipidettä kysynyt, kun lapsia olen tehnyt.

Hyvin mies ne on vastaan ottanut, vaikka en ole miehen mielipidettä kysellyt lapsen teossa.

Vierailija
552/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, kun yksi 38v mies, joka oli 36-vuotiaana eronnut 10 vuoden parisuhteesta, sanoi minulle, että hän haluaisi lapsen, mutta exån kanssa ei halunnut lasta. Miksi hän sitten oli sen naisen kanssa 10 vuotta? Sitä paitsi se oli vaimo joka oli hänet jättänyt 

Koska "haluan lapsen" ei ole useimmille miehille mikään elämää suurempi asia joka jyrää kaiken muun alleen. Mitään kauheaa ei tapahdu, vaikka tuo halu jäisi toteutumatta.

Hän selvästi oli punninnut muut asiat elämässä eksän kanssa korkeammalle.

Ovatko näin ajattelevat vielä varsin nuoria? Ymmärrän, että kaikki eivät todellakaan halua lapsia ja silloin on varmasti parasta olla heitä hankkimatta. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että kyllä lapset tietyllä tavalla ovat elämää suurempi asia. Lapset tuottavat suurta iloa ja merkitystä elämään, ja nykyisenä pessimismin ja masennuksen aikana merkitys näyttää monella olevan kadoksissa. Lasten kautta elämä jatkuu, ja myös itsestä jää jälkeen jotain sitten kun aika jättää. Mietin, ovatko ne miehet, jotka nuorena kokevat, että mitään kauheaa ei tapahdu, vaikkei lapsia hankikaan, todellakin samaa mieltä vielä vanhoinakin. 60-vuotiaana elämä näyttää nimittäin aivan erilaiselta kuin 35-vuotiaana. 

Vierailija
553/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsentekoon ei tarvita parisuhdetta. Vaan seksiä. Tiedät mitä tehdä.

Miehellä on oltava oikeus päättää haluaako isäksi. Vai obko ok, jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa joka ei halua lapsia, ja ottaa salaa kondomin pois?

Mutta ennenkaikkea lapsella pitää olla oikeus lähtökohtaisesti isään ja äitiin, ja mielellään toimivaan ydinperheeseen. Lapset ei ole kulutustavaraa, jota hankitaan itsekkäästi yksin kun nyt vaan halusin. 

Mies hoitaa ehkäisynsä, jos ei lapsia halua.

Vasektomia.

Ja sen paljastaa sitten vasta kun eukko alkaa poikimaan ;D

Juuri näin, siinä muija jää raapiin päätänsä ja miettii kukahan se olikaan.....

Vierailija
554/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on liikaa eikä kaikille riitä töitä :(

Vierailija
555/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuhlata ruutia itsekkäisiin ihmisiin, jotka eivät ymmärrä, mikä on elämän perustarkoitus.

Vierailija
556/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin jouduin myös haaveista puhumaan paljon ja lopulta toistamaan, myös usea kaverinikin, lopulta kaikki suostuneet kun on puhunut järkeä iästä ja tulevaisuudesta. Kellään mies ei ole ollut kiivaasti halukas lapsiin tai naimisiin, mutta lopputulokseen ovat lopulta olleet erittäin tyytyväsiä. Se on joku jäätävä turha pelko ja siihen autta vain jatkuva puhuminen.

Eli kun vaan jankuttaa riittävän pitkään niin saa miehen taipumaan tahtoonsa ja antamaan periksi...

Huhhuh.

Vierailija
557/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.

Sairasta paskaa pakottaa ketään vasten tahtoaan isäksi ja olla käsi ojossa vaatimassa elarit.. 

Vierailija
558/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mies eikä mikkään, jos ei paria lasta tee. Itsekkyyden merkki jos vain omiin harrastuksiinsa kaiken aikansa käyttää. Jos olet isänmaan ystävä ja haluat että Suomi tulee olemaan jatkossakin olemassa, niin teet vähintään sen 2 lasta.

Vierailija
559/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehelle että jätä se sika

Vierailija
560/653 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No säästyt siltä että paikat leviää ja menet sekaisin hormooneista, tuo on toista topikkia lainaten miehen vika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä