Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (656)

Vierailija
501/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan jokainen parisuhteeni on lähtenyt aidosta ihastumisesta ja rakastumisesta ja vaikka olen aina ollut avoin perhekeskeisyyden suhteen, olen aina halunnut asua muutaman vuoden yhdessä ja katsoa rauhassa sen sijaan että olisin kiirehtimässä liittoon ja hankkimaan lapsia impulsiivisesti."

Minusta sinä sekoitat tuossa nyt kaksi asiaa, kiirehtimisen lasten hankinnassa ja sen että tulevaisuudesta puhutaan vakavasti. Tietenkään lasta ei pidä rynnätä hankkimaan jonkun kanssa saman tien tai paukahtaa avioon puolen vuoden tuntemisen jälkeen. Mutta se ei ole sama asia kuin että vain "kattellaan" muutama vuosi ilman mitään kunnon vakavia keskusteluja tulevaisuudesta.

Kyllä minulle on ollut selvää että jos olen jonkun kanssa, se tulevaisuus puhutaan valmiiksi selväksi jo aika pian. Eikä se ole sama asia kuin että sen tarvitsisi tapahtua heti. Katsotaan sitten että tuntuuko se suhde vaikka parin vuoden päästä siltä että edelleen ne suunnit

Kyllä meilläkin asiat puhuttiin selväksi jo alussa, mutta silti muutamaa vuotta myöhemmin, kun olisi pitänyt ryhtyä tuumasta toimeen, mies venkoili eikä suostunut edes puhumaan enää koko aiheesta.

-eri

Vierailija
502/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekana ala puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Jos te asutte yhdessä samaa taloutta, niin teillähän on jo perhe. Olette perustaneet perheen. Sinä kuitenkin ilmeisesti haluat tehdä lapsia siihen perheeseen. Puhu siis lasten tekemisestä, älä perheen perustamisesta. Tulee asia selväksi ja konkreettiseksi, eikä jää epäselväksi mitä tarkoitat. 

Kaikki tuollaiset monitulkintaiset kiertoilmaisut vaan tekevät asiasta höttöisen ja epäselvän, ja ehkä miehenkin mielestä teillä on jo perhe, eikä hän käsitä mitä sinä vielä asiasta rankutat. 

Ei ole perhettä, jos joku siinä perheessä ei ole saanut lapsia. Se, että 4 ihmisä asuu samassa asunnossa ei tee niistä perhettä

Yhdessä asuva pariskunta on perhe. Sinä tarkoitat lap

Aika moni tarkoittaa perheen perustamisella lasten hankkimista. On aika uusi juttu ajatella, että pariskunta olisi perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitäkin tapauksia on, missä nainen jumittaa lapsihaluttoman miehen kanssa hedelmälliset vuotensa. Sitten mies vaihtaa nuorempaan ja kas, keksiikin haluta lapsia. Lapsia halunnut nainen jää lapsettomaksi ja mies, joka ei halunnut lapsia, viettää perhe-elämää lasten kanssa.

Jos mies ei halua lapsia kanssasi ja se toistuu usean miehen kanssa, voit olla varma ettet ole sopiva äidiksi.

Ei kaikki naiset vain ole.

Vierailija
504/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun minäkin löytäisin kivan miehen joka ei halua lapsia. Täysi mahdottomuus on ollut löytää sellaista. 

Pyydä AP:ltä hänen miestensä puhelinnumerot. AP saa taas sinulta niiden lapsia haluavien miesten yhteystiedot.

Se on kato naisestakin kiinni haluaako mies lapsia sen kanssa.

Mitäs sitten tehdään kun ap:lle selviää ettei nuokaan miehet hänen kanssaan tenavaa tekisi.

Vierailija
505/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.

Nämä tällaiset ehdotukset ovat varmaan trollikommentteja, mutta en tosiaan halua hankkia lasta vastentahtoisen miehen kanssa salaa. Enkä halua lapselleni isää joka ei ole lapsesta edes innoissaan. Haaveilin juurikin parisuhteesta joka etenee yhdessä tuumin päätetysti perheenperustamiseen. Mutta tuntuu että se on käytännössä mahdotonta. -Aloittaja

No kuule kun kaikki ei nyt aina ole just super optimaalisesti elämässä. Jostain pitää joustaa vähän, esim. hankit sen lapsen miehen kanssa joka nyt ei oo niin innoissaan...

Voi herramun jee mitä 1st world problems. Kehitysmaalaiset naiset nauraa sulle 10 lapsen kanssa

Kehitysmaalaiset naiset kadehtivat sitä, että me pääsimme kouluun ja saimme valita kumppanimme, plus ennen kaikkea ehkäisyä! Ei ole pakko olla koko ajan raskaana ja lapsia hoitamassa.

Vierailija
506/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole vakavissaan kanssasi. Jalka oven välissä, ehkä jotain parempaa odotellen. Asia rohkeasti puheeksi ja oma aikaraja kaikelle, esimerkiksi kuukausi. Jos hän ei perhettä ja avioliittoa kanssasi halua ja nämä asiat ovat itsellesi tärkeitä, niin eroat hänestä ja etsit nämä jonkun muun kanssa. Erotessasi saat ainakin mahdollisuuden tavata miehen, joka haluaa samoja asioita kuin sinäkin. Mikäli mies oikeasti haluaa näitä asioita  kanssasi ei hän odottele vuosia ja jätä asioita roikkumaan.

Vierailija
507/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä jo todettu: ei voi ikinä tietää, tuleeko päätymään yksinhuoltajaksi, hajoaako ydinperhe. Kyseessä kaksi aikuista, kumpikin voi muuttaa mieltään, voi tulla sairauksia, kuolema, uusia kumppaneita, rakkaus hiipua, väkivaltaa, päihteitä tms. Kaikkeen ei siis voi yksinään vaikuttaa, vaikka itse kuinka haluaisi. Elämä voi heittää eteen mitä vain. Lähtökohtaisesti kannatta naisena miettiä, että mitä jos tulee ero, pärjäänkö yksinhuoltajana. Et voi tietää koskaan täysin varmaksi mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Olin itse avioliitossa, jossa jo alussa mies oli hyvin halukas perheen perustamiseen. Kesti jonkin aikaa, kunnes olin itse valmis. Keskellä raskautta mies muuttui eikä enää perhettä halunnutkaan. Kuvioista paljastui pettäminen. Liittomme kariutui eikä lasta kovasti halunnut mies ole (nykyään teini-ikäistä) lastaan halunnut edes nähdä! En siis luottaisi suoraan tähänkään, mikäli mies lasta haluaa ja toteuttaa tämän, mitään takeita pysyvyydestä ei ole. Vaikka olisit aviossa voi silti tulla ero. Yksinhuoltajuus ei silti tarkoita, että elämä olisi kurjaa tai siitä puuttuisi jotakin. Elämä voi olla täyttä ilman toista huoltajaa. Lapseen pitää sitoutua, ja omat menot saa unohtaa, jos turvaverkkoja ei ole, taloudellisesti ja jaksamisenkin kannalta voi joskus tehdä tiukkaa. Mutta kuitenkin on kaiken sen arvoista. Omaa rakasta lastani en vaihtaisi mihinkään ja tämä matka, joka me ollaan yhdessä taitettu on ollut elämäni merkityksellisintä aikaa.

Vierailija
508/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma ketju, kun jo etusivulla useassa viestissä rohkastaan, että hanki lapsi yksin. :D Tottakai tää maa lisää yksinhuoltajia tarvii ja isättömiä lapsia!

Kyllä tuo yksinhuoltajuus näkyy tänä päivänä lapsissa rauhattomuutena ja yleisenä vätystelynä. Naiset kuormittuu aivan liikaa ja sen saa lapsi tuntea...

Höpsis! Vähemmän siinä kuormittuu kun on vain yksi lapsi eikä sen lisäksi mieslasta. Itse saa päättää ja järjestää kaiken ja asiat on aina hoidossa kun ne on omissa käsissä eikä tarvitse vetää kivirekeä perässään.

Vierailija
509/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tarkoittaa perheen perustamisella lasten hankkimista. On aika uusi juttu ajatella, että pariskunta olisi perhe.

Olemme mieheni kanssa aviopuolisot, emme perhe. Perheeseemme kuuluu meidän jo kotoa muuttaneet lapset, jotka eivät ole yhteisiä, mutta kun asumme kahdestaan ja olemme naimisissa olemme aviopari emmekä perhe. 

Vierailija
510/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mies. Pahimmassa tapauksessa mies jättää sinut 10v. Päästä ja tekee lapsia jonkun nuoremman kanssa. Ajattele omia unelmiasi nyt, ehdit vielä vaikka mitä. 

Vierailija
511/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiin ei kannata ikinä luottaa. 

Jotkut virittelevät suhteensa sellaisiin miehiin joihin luottaminen on kyseenalaista. 

Vierailija
512/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keskustella asiasta ja tee selväksi se, ettei naisilla ole mahdollisuutta jättää asiaa vain jonnekin hamaan tulevaisuuteen roikkumaan Ehkä sitten joskus tai sitten ei-asenteella. 35-vuotiaana alkaa olla siinä iässä ettei voi kovin montaa vuotta enää odotella. 
Ehkä kannattaisi harkita omien munasolujen pakastamista. Kannattaa olla realisti jos oikeasti haluat lapsen.

Vierailija
513/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsentekoon ei tarvita parisuhdetta. Vaan seksiä. Tiedät mitä tehdä.

Miehellä on oltava oikeus päättää haluaako isäksi. Vai obko ok, jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa joka ei halua lapsia, ja ottaa salaa kondomin pois?

Mutta ennenkaikkea lapsella pitää olla oikeus lähtökohtaisesti isään ja äitiin, ja mielellään toimivaan ydinperheeseen. Lapset ei ole kulutustavaraa, jota hankitaan itsekkäästi yksin kun nyt vaan halusin. 

Mies hoitaa ehkäisynsä, jos ei lapsia halua.

Vasektomia.

Vierailija
514/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tuhlaa aikaasi mieheesn joka ei halua lapsia, jos sinä haluat

Vierailija
515/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joko haluaa lapsia, tai ei halua lapsia. Siispä miehen syy.

-palstatotuus.

On se silloin miehen syy, jos lapsia haluamaton mies haluaa parisuhteeseen kanssaan sellaisen naisen, joka haluaa lapsia.

Juuri  näin. Aina miehen syy.

Vierailija
516/656 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä vaan menin naimisiin ja hankin lapsen ihan tyylipuhtaasti uhkailemalla :D Sanoin miehelle että häivyn muuten! Mutta älkää te häntä sentään säälikö, hyvin onnelliselta isältä ja puolisolta hän tästä huolimatta vaikuttaa. 

Vierailija
517/656 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen voit tehdä yksin, eroa ja lähde hoitoihin. Kaikkea ei voi saada, sinun pitää valita kumpi on tärkeämpi parisuhde vai lapsi. 

Mutta kuka mut elättää ja ketä saan syyttää kun olen hankkinut vaativia ja kitiseviä pentuja. kelle voin kiukutella ja haukkua tyhmistä asioistani jos ei ole ukkoa jonka syyksi voisin kaiken sysätä?

T. Mä en enään jaksa ja haluun Rattopojat hoitaan mut.

Vierailija
518/656 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä vaan menin naimisiin ja hankin lapsen ihan tyylipuhtaasti uhkailemalla :D Sanoin miehelle että häivyn muuten! Mutta älkää te häntä sentään säälikö, hyvin onnelliselta isältä ja puolisolta hän tästä huolimatta vaikuttaa. 

Mutta miehet EI enään lankea tuohon suden kuoppaan, irto pillua saa nykyään helpommalla eikä siihen norsunperseeseen tartte mitään pesää rakentaa !

t. Dille ja Dalle

ps. osanottomme ukollesi, toivottavasti viisastui, kyllä 18v elareita opettaa

Vierailija
519/656 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen haluamiseen tarvita parisuhdetta. Haluat lapsen, miksi haluaisit siihen vielä miesvauvan passattavaksi?

Vierailija
520/656 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsentekoon ei tarvita parisuhdetta. Vaan seksiä. Tiedät mitä tehdä.

Miehellä on oltava oikeus päättää haluaako isäksi. Vai obko ok, jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa joka ei halua lapsia, ja ottaa salaa kondomin pois?

Mutta ennenkaikkea lapsella pitää olla oikeus lähtökohtaisesti isään ja äitiin, ja mielellään toimivaan ydinperheeseen. Lapset ei ole kulutustavaraa, jota hankitaan itsekkäästi yksin kun nyt vaan halusin. 

Mies hoitaa ehkäisynsä, jos ei lapsia halua.

Vasektomia.

Ja sen paljastaa sitten vasta kun eukko alkaa poikimaan ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän