Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia
Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.
En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.
Kommentit (656)
Aika kovaa kieltä ja helppoja ratkaisuja täällä jaetasn.
Totta kai jokainen on oman onnensa seppä siinä mielessä, että jos jotakin haluaa niin sen eteen pitää tehdä töitä. Silti minusta on ihan selvää, että saa surra, jos lapsitoive ei ole toteutumassa sillä tavalla kuin oli toivonut tai kuvitellut.
Kuinka monelle jätä mies ja hommaa lapsi yksin! on oikeasti selkeä ja helposti toteutettavissa oleva ratkaisu? Hoitoihinkaan ei ihan noin vaan kävellä sisään.
Myöskin miesten kutistaminen täysin epäkypsiksi tämän asian suhteen on aika yksioikoista. Toki mukaan mahtuu niitä todellisia mieslapsiakin, mutta monesti kyse heilläkin on pelosta. Raskaus ja vauva-aika on lopulta hyvin pitkälti naisen homma, ehkä kontrollin menetys pelottaa.
Olen itsekin 35-vuotias nainen, joka toivoo lasta, mutta mies laahaa perässä. Hän ei ole vastuunpakoilija vaan päin vastoin ylitunnollinen ihminen, jolle kaiken pitää olla täydellistä. Nurinkurisesti hän on huolissaan siitä, olenko minä valmis äidiksi Tätä asiaa on todella raskasta miettiä joka päivä kun samalla tuntee miten aika kuluu, mutta toista ei saisi painostaa.
Ap, et selvästikään ole vaimo/äiti materiaalia.
Alussa miehet antavat suhteelle mahdollisuuden. Sitten he toteavat, etteivät halua lapsia kanssasi. He jäävät laiskoina roikkumaan haaleaan suhteeseen, jos suhde on ihan ok.
Katselevat ehkä samalla vähän ympärilleen.
Ei se ole miesten biologinen kello joka tikittää, vaan sinun.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin keskustelua sekoittaa sisäistetty naisviha, jossa naiselta on väärin edes ilmaista mielipiteensä selkeästi, koska miestä ei saa painostaa. Ei se ole painostamista, että kertoo, mitä haluaa ja vaatii, että elämän tärkeitä asioita voidaan yhdessä suunnitella, jos yhdessä eletään. Tässähän mies kieltäytyy keskustelemasta aiheesta ollenkaan, jolloin aloittaja joutuu arvailemaan, haluaako mies perustaa perheen ikinä vaiko ei.
Toinen selkeä naisvihainen linja on paheksua sitä, jos nainen jättää ihan avoimesti miehelle kertoen hormonaalisen ehkäisyn pois, koska haluaa lapsen. Tässä siis ajatellaan, että naisella on joku velvollisuus hoitaa ehkäisy miehen puolesta ja kärsiä ehkäisyn haitat ja ehkä kustannuksetkin, ihan vaan jotta miehen olisi kiva panna paljaalla. Jotenkin tuntuu ihan alkeelliselta itsestäänselvyydeltä, että jos ihminen ei halua ehkäistä, hän ei sitten käytä semmoista rankkaa ja pysyvää..
Tämä on miesvihaisin keskustelu, mitä olen ikinä lukenut. Miehiä haukutaan oikealta ja vasemmalta milloin miksikin ja upvotea satelee. Puhutaan mieslapsista ja muusta. Miten kukaan saa tämän käännettyä naisvihaksi?
Se on vähän oma vika jos vuositolkulla on tuollaisessa suhteessa. Tapailusuhteessa tuollaiset arvot ja toiveet pitäisi selvittää ja sitten edetä niiden mukaan. Jos suhde ei etene, kyseessä ei taida olla miehen puolelta vakava suhde.
Ehkä hän haluaa edelleen lapsia, muttei juuri sinun kanssa.
Jos mies alkuun sanoo halunneensa samaa, avioliiton ja perheen, muttei ole edes kosinut tuohon mennessä hän pitää optioitaan edelleen auki ja etsiskelee sitä johon sitoutua
Mä en ymmärrä, kun yksi 38v mies, joka oli 36-vuotiaana eronnut 10 vuoden parisuhteesta, sanoi minulle, että hän haluaisi lapsen, mutta exån kanssa ei halunnut lasta. Miksi hän sitten oli sen naisen kanssa 10 vuotta? Sitä paitsi se oli vaimo joka oli hänet jättänyt
Vierailija kirjoitti:
Miehiin ei kannata ikinä luottaa.
118 upvotea, tosi naisvihamielinen keskustelu selvästi kyseessä.
Mediassa joskus esitelty ylilauta naisvihamielisenä alustana. Sen sijaan vauva.fi ja tämmöistä meininkiä fiidataan suoraan ilta-sanomiin.
Mietippä sitä, että sä ihastut miestyyppiin joka on villi ja vapaa ja menevä. EI isäksi haluavaa. Tuo miestyyppi "aikuistuu" vasta 45-55 vuotiaana ja on vasta sitten valmis isäksi, jos silloinkaan. Yleensä syy on se että hänen kaikilla kavereillaan on siinä vaiheessa tasainen perhe-elämä, lapset jo vähintään teinejä, ellei jo aikuisia.
Etsi nyt mies joka itse puhuu perheen perustamisesta. Joka on eri tyyppinen kuin se mihin yleensä ihastut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.
Älä sitten vaadi elareita ja muuta tukea!
Tietenkin lapselle haetaan kaikki ne tuet mitkä kuuluu.
No mut tuo ap tarina kuulostaa varmaan 90% tuon ikäisten pariskuntien prototyypiltä.
Mies pelkää vapautensa menettämistä ja sitä vadtuuta mitä lapsiperhearki tuo tullessaan. Miehille ei ole pääsääntöisesti (valtaosa) kovinkaan ominaista haluta lapsia ennekuin sitten ns keski-iässä kun kaikki muu on koettu ja nähty ja kaikilla kavereilla on jo perhe.
Älä kysele, tee lapsi jos haluat, sulla on siihen kaikki konstit käytössä jos ylipäätään saat lapsia fysiologisesti. Sitten näet mitä mies haluaa, lähteekö Norjaan (pysyvästi) vai jääkö kotiin kanssasi.
Ja huom. Moni mies ei edes piittaa vauvoista, ne pelkää niitä, ne ei osaa käsitellä vauvaa, mut sitten kun lapsi kasvaa niin että sen kanssa voi leikkiä ja pelata, niin jotkut miehet alkaa sitten vasta olla omien ladten kanssa paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Mietippä sitä, että sä ihastut miestyyppiin joka on villi ja vapaa ja menevä. EI isäksi haluavaa. Tuo miestyyppi "aikuistuu" vasta 45-55 vuotiaana ja on vasta sitten valmis isäksi, jos silloinkaan. Yleensä syy on se että hänen kaikilla kavereillaan on siinä vaiheessa tasainen perhe-elämä, lapset jo vähintään teinejä, ellei jo aikuisia.
Etsi nyt mies joka itse puhuu perheen perustamisesta. Joka on eri tyyppinen kuin se mihin yleensä ihastut.
Juuri näin! Jos toistuvasti päätyy samanlaiseen tilanteeseen löytyy vika peilistä ja on itse lähdettävä luomaan muutosta erilaisen lopputuloksen saamiseksi. Perhekeskeisiä miehiäkin löytyy.
Mieheni kertoi miettineensä jo meidän ensitreffeillä, että olisinko "vaimomateriaalia" ja todenneensä, että ehdottomasti. Yhteen muutettiin pari kuukautta ensitreffeistä, kihloihin vajaan vuoden kuluttua, naimisiin tästä vuoden päästä ja lapsi meille siunaantui 1.5 vuotta häistä. Kaikissa näissä asioissa mies oli itse myös aktiivinen ja aloitteellinen, mutta myös omien sanojensa mukaan parisuhde- ja perhekeskeinen eli nauttii tällaisesta elämästä ja yhdessä touhuamisesta. Kiitollinen ja onnellinen olen upeasta puolisostani.
Vierailija kirjoitti:
Aika kovaa kieltä ja helppoja ratkaisuja täällä jaetasn.
Totta kai jokainen on oman onnensa seppä siinä mielessä, että jos jotakin haluaa niin sen eteen pitää tehdä töitä. Silti minusta on ihan selvää, että saa surra, jos lapsitoive ei ole toteutumassa sillä tavalla kuin oli toivonut tai kuvitellut.
Kuinka monelle jätä mies ja hommaa lapsi yksin! on oikeasti selkeä ja helposti toteutettavissa oleva ratkaisu? Hoitoihinkaan ei ihan noin vaan kävellä sisään.
Myöskin miesten kutistaminen täysin epäkypsiksi tämän asian suhteen on aika yksioikoista. Toki mukaan mahtuu niitä todellisia mieslapsiakin, mutta monesti kyse heilläkin on pelosta. Raskaus ja vauva-aika on lopulta hyvin pitkälti naisen homma, ehkä kontrollin menetys pelottaa.
Olen itsekin 35-vuotias nainen, joka toivoo lasta, mutta mies laahaa perässä. Hän ei ole vastuunpakoilija vaan päin vastoin ylitunnollinen ihminen, jolle kaiken pitää olla
Ja samaan aikaan hän käyttää sinua seksuaalisesti hyväkseen ja petaa elämäänsä valmiiksi jotain nuorempaa naista varten, kenen kanssa sitten haluaa heti naimisiin ja isäksi. Älä ole typerys.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tuossa iässä he haluavat lapsia, eivät suinkaan ole valmiita isäksi. Plus miestyyppi joka seuraa kaveriporukkaansa ei ole sitoutunut naiseen ja perheeseen vaan matkii "isoja poikia", joka tarkoittaa sitä että hänelle vaimo ja nainen (lasten äiti tai ei) on nokkimisjärjestyksen viimeinen. Eihän hän tule naisen luokse, että kavereillakin on vaimot ja miten he näitä rakastavatkaan, vaan "kavereillakin on lapset, annappa se pillu tänne niin teen itsestäni kloonin".
Tuollainen mies ei ole vain roska vaan ongelmajäte
Tämä on miesvihaisin keskustelu, mitä olen ikinä lukenut. Miehiä haukutaan oikealta ja vasemmalta milloin miksikin ja upvotea satelee. Puhutaan mieslapsista ja muusta. Miten kukaan saa tämän käännettyä naisvihaksi?
Kyllähän miehetkin astelevat suhteeseen vaatimuksella s eksiorjuus ja lisäksi lapsi tulee olla heidän vallassaan ja omistuksessaan, vaikka on oikeastaan vain naisen asia. Nainen voi koska tahansa kävellä julkiselle tai mennä vaikka greikkaan ja hakea siemenen sieltä, eikä se kuulu yhdellekään miehelle millään tasolla. Tavallaan siis miehet harjoittavat jotain ihmeellistä dominanssia ja epärealistista kontrollia siihen, mitä nainen saa sukuelimistöllään tehdä. Sen lisäksi että he yrittävät kontrolloida naisen lisääntymistä, he vaativat että nainen s eksiorjailee heille ja tämä on standardi. Eli se että nainen haluaa äidiksi ja omistautua lapsen kasvatukselle ei riitä, vaan mies haluaa alistaa heidät s eksiorjuuteen ja vasta sen jälkeen nainen saa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan, ehkä, ellei jää ikuiseksi s eksiorjaksi. Sikiämiseen kun riittää 1 seksi tai vaikka muumimuki, mies ei halua antaa tällaiselle naiselle mahdollisuutta äitiyteen, ellei nainen alenna ja häpäise itseään sperma viemärinä.
Koko asetelma keskustelussa on siis lähtökohtaisesti naisvihamielinen. Nainen hallinnoi 100% kohtuaan ja rintojaan, eikä miehellä ole mitään sanavaltaa siihen koska ja kenen kanssa nainen päättää niitä käyttää. Yhdelläkään miehellä. Ei edes valtiolla. Tämä on todellisuus.
Ap on sisäistänyt misogynian ja ydinperhemeemin ehkä erilaisen lapsuuden vuoksi, mutta todellisuudessa nainen ei tarvitse yhtäkään miestä tai yhdenkään miehen lupaa lisääntyäkseen. Eikä lapsi tarvitse myöskään mieshahmoa kasvaakseen kunnolliseksi kansalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.
Toki nainen ja lapsi ovat oikeutettu ihmisoikeuksien ja suomen lain mukaisiin tukiin. Jos mies ei halua riskiä näistä niin sitten pitää heppinsä housuissan.
Uskoisin että jos ihan aidosti ja oikeasti haluaa lapsen, nämä asiat saa järjestykseen vuodessa. No, vuosi pitää olla takana sinkkuuttakin että pääsee hoitoihin, joten siinä on hyvää aikaa järjestellä ja säästää vaikka rahaa hoitajiin. Kunnat tarjoavat muutenkin yksinhuoltajille jotain hoitoapua. Surkein kohtalo on niillä, jotka joutuvat itse tai lapsen kanssa pharman kynsiin ja heitä diagnosoidaan jollain hoitovirheillä, jotka maksavat kymppitonneja. Mutta raskautta ei tarvitse hoitaa pharman sisällä vaan se on luonnollinen prosessi. Siemenen voi hakea melkeinpä mistä vaan ja raskaus etenee omalla painollaan.
Juu.. itse annoin 14 vuotta elämästäni. Odotin että avovaimoni vihdoin sanoisi tehdään se lapsi. Ei sanonut.
Harmi, mutta silti häntä rakastin ja taidan rakastaa edelleen. Oli vaan pakko päästä pois.
olen valmis tekemään kanssasi vauvoja.kolme tyttöö jo tehty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiin ei kannata ikinä luottaa.
118 upvotea, tosi naisvihamielinen keskustelu selvästi kyseessä.
Mediassa joskus esitelty ylilauta naisvihamielisenä alustana. Sen sijaan vauva.fi ja tämmöistä meininkiä fiidataan suoraan ilta-sanomiin.
Et sitten millään löydä mitään eroa näiden palstojen välillä? Ylilaudalla ruoditaan yksittäisten, tunnettujen tai tuntemattomien naisten elämää ja ulkonäköä törkeästi, uhkaillaan väkivallalla ja seksuaaliväkivallalla jne.
Milloin täällä on ollut sellaista? Ja ihan vaan todettakoon että miehet ei kestäisi hetkeäkään sellaista kohtelua, mikä heistä on ihan normaalia kohdistaa naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kumma ketju, kun jo etusivulla useassa viestissä rohkastaan, että hanki lapsi yksin. :D Tottakai tää maa lisää yksinhuoltajia tarvii ja isättömiä lapsia!
Kyllä tuo yksinhuoltajuus näkyy tänä päivänä lapsissa rauhattomuutena ja yleisenä vätystelynä. Naiset kuormittuu aivan liikaa ja sen saa lapsi tuntea...
Nainen omistaa sukuelimensä eikä tarvitse miehen holhousta ja kontrollia huolehtiakseen lapsen perustarpeista. Jos miehen perimä ei ole kelvoton niin lapsi kasvaa ihan hyvin kiltiksi ja kunnolliseksi kansalaiseksi. Machot, narsistit, psykopaatit ja tällaiset ovat asia erikseen, mut he harvemmin läpäisevät seulaa esim. Lääketieteen luovutukseen sillä useimmiten omaavat elämänhallinta- ja päihdeongelmia. Naisen pitää vaan katsoa ettei ota mitään luonnehäiriöisen jänniksen siementä.
Miehet ovat pitkään loisineet äitiydessä ns. Managerin ja omistajan asemassa, vaikka heillä ei tähän ole mitään luontaista mandaattia. Ja voisi sanoa että päin vastoin, miehen emoilussa kasvaneet lapset ovat häiriintyneempiä.