Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia
Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.
En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.
Kommentit (673)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaan jätät ehkäisyn pois? Voit toki ilmoittaa sen miehellekin mutta siis lopeta ehkäisystä huolehtiminen.
Ei tulisi mieleenkään. Haaveilin perheyksiköstä ja jaetusta vanhemmuudesta iloineen, suruineen ja vastuineen. Ennemmin hankin vaikka koiran kuin alan yksinhuoltajaksi tai hankin lapsen jonkun kanssa väkisin. -Aloittaja
Jos kerrot miehellesi jättäneesi ehkäisyn pois ja hän haluaa kanssasi seksiä, hän on valmis saamaan lapsen. Mitä oikein odotat, että hän tulee itse polvillaan pyytämään oikeutta saattaa sinut kantavaksi? Ei tule tapahtumaan. Missä on oma vastuusi omasta elämästäsi?
Totta kai minulla on oma vastuu elämästäni mutta niin on vastuu syntymättömän lapsenkin tulevaisuudesta. En halua synnyttää lasta vastentahtoiselle isälle enkä itsekään halua lapsia jos ei mies ole edes lähtökohtaisesti halukas jakamaan taakan ja olemaan mukana. En etsi mitään keinona miehen taivuttelemiseksi isäksi. Moottoripyörät ja harrastukset kiinnostaa selvästi enemmän. Harmittaa vaan olla tässä tilanteessa mutta en ala painostamaan lapsia tahtomatonta ihmistä noin isoon asiaan. -Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet valmis kasvattamaan lapsen yksin, sitten tuo voisi olla vaihtoehto. Siis olla suhteessa kunnes tulet raskaaksi. Muista, että raskauden myötä miehen mieli saattaa vielä muuttua. Hän saattaa joko painostaa aborttiin tai haluta perustaa perheen yhdessä. Ole sitten tiukkana siitä, että kasvatat lapsen yksin.
En halua hankkia lasta salaa enkä halua ehdointahdoin yksinhuoltajaksi. Lähinnä yritän hyväksyä sen että jään lapsettomaksi. -Aloittaja
Onpa typerä asenne. Paljon voisit tehdä, muttet ole valmis tekemään. Ilmeisesti et itsekään halua lasta.
Jos joku haluaa olla itsellinen äiti niin kaikki arvostus hänelle. Olen itsekin yksinhuoltajaäidin lapsi koska oma isäni kuoli. En halua hankkia lasta jonkun tunt
Miehesi on sanonut, että hän periaatteessa haluaa lapsen. Sen sijaan, että kävisit kunnon avoimen keskustelun aiheesta ja tekisit ratkaisuja ehkäisyn suhteen, päätät mumista, vaieta ja jatkaa lapsetonta suhdetta toisen mumisijan kanssa.
Miksi?
Minusta kuulostaa ettet oikeastaan halua lapsia? Valitettavasti on realismia, että naisen kannattaa aina kuvitella lapsen kanssa pärjääminen omillaan. Mies voi jättää, sairastua tai kuolla joka tapauksessa, eikä lasta voi noissa tilanteissa palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sä annat liian pitkää siimaa. Perhe muodostetaan silleen, että seurustellaan vuoden kaks, mennään naimisiin ja jätetään ehkäisy pois. Ei vetkutella yhtään eikä muuteta yhteen ennen kuin ollaan avioiduttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaan jätät ehkäisyn pois? Voit toki ilmoittaa sen miehellekin mutta siis lopeta ehkäisystä huolehtiminen.
Ei tulisi mieleenkään. Haaveilin perheyksiköstä ja jaetusta vanhemmuudesta iloineen, suruineen ja vastuineen. Ennemmin hankin vaikka koiran kuin alan yksinhuoltajaksi tai hankin lapsen jonkun kanssa väkisin. -Aloittaja
Jos kerrot miehellesi jättäneesi ehkäisyn pois ja hän haluaa kanssasi seksiä, hän on valmis saamaan lapsen. Mitä oikein odotat, että hän tulee itse polvillaan pyytämään oikeutta saattaa sinut kantavaksi? Ei tule tapahtumaan. Missä on oma vastuusi omasta elämästäsi?
Totta kai minulla on oma vastuu elämästäni mutta niin on vastuu syntymättömän lapsenkin tulevaisuudesta. En halua synnyt
Haluaako mies sitten mieluummin erota? Kun lapset oli kuitenkin alun perin kiikarissa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa ettet oikeastaan halua lapsia? Valitettavasti on realismia, että naisen kannattaa aina kuvitella lapsen kanssa pärjääminen omillaan. Mies voi jättää, sairastua tai kuolla joka tapauksessa, eikä lasta voi noissa tilanteissa palauttaa.
Ei tarvitse. Nykylainsäädännön mukaan miehellä ja naisella ei ole mitään eroa joten nainen voi vaikka itse lähteä maitokauppaan ja jättää miehen pärjäilemään
Vierailija kirjoitti:
Halusin aina lapsia, mutta yh-perheessä kasvaneena halusin edes lähtökohtaisesti perustaa perheen rakastavaan ydinperheeseen sekä avioliittoon. Lapsettomaksi jääminen surettaa, mutta olen nähnyt äidin stressin ja kärsimyksen yksinhuoltajana ilman turvaverkkoja ja rahan ollessa paikoin tiukalla enkä halua laittaa itseäni tai lasta sellaiseen tilanteeseen. Olen ainoa lapsi, joten ilman sitä isää mitään turvaverkkojakaan ei ole joten kaikki olisi täysin omilla niskoilla. Se ettei mies halua naimisiin saa myös minut tuntemaan oloni epävarmaksi suhteessa. Eikä mies halua lapsia joten minkäs teet. -Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
"Jaa, tai sitten ne ovat oikeat ja miesasiamiehet levittävät väärää propagandaa. Ei ole yhtään mitään, mitä siittäjä voi lapselle tarjota, mitä joku muu ei voisi. Tämä on fakta"
Ei se ole mikään fakta vaan sinun luulosi.
Ei vaan fakta. Siittäjän biologinen rooli päättyy tasan siihen siemennykseen. Kaikki muu on kulttuuria ja sopimusta, tai jopa laillista pakotusta eli alistamista, kuten nyt vaikka miehen lähihuoltajuus
Halusin aina lapsia, mutta yh-perheessä kasvaneena halusin edes lähtökohtaisesti perustaa perheen rakastavaan ydinperheeseen sekä avioliittoon. Lapsettomaksi jääminen surettaa, mutta olen nähnyt äidin stressin ja kärsimyksen yksinhuoltajana ilman turvaverkkoja ja rahan ollessa paikoin tiukalla enkä halua laittaa itseäni tai lasta sellaiseen tilanteeseen. Olen ainoa lapsi, joten ilman sitä isää mitään turvaverkkojakaan ei ole joten kaikki olisi täysin omilla niskoilla. Se ettei mies halua naimisiin saa myös minut tuntemaan oloni epävarmaksi suhteessa. Eikä mies halua lapsia joten minkäs teet. -Aloittaja
Jos äitisi on ollut yh niin se stressi on ollut pienempi sinkkuvanhempana kuin ydinperheessä, ei se muuten olisi hajonnut. Fantasioiden tasolla isä on tietty kiva ja hyödyllinen, tosimaailman tarinat ovat vähän toista
Seuraavien aikuistaitojen puuttuminen on johtanut aloituksen tilanteeseen:
* aloitekyky
* omien tunteiden tunnistaminen ja vastuu niistä
*keskustelutaito
*läpivientikyky
Vierailija kirjoitti:
"Tämän vuoksi pidän itse miestä, joka "haluaa lapsia" oikeasti huonoimpana vaihtoehtona isäksi, sillä hänellä ei liene realistista käsitystä siitä, mitä isyys todellisuudessa on. Se on työntekoa ja kodin rakenteiden ylläpitämistä, kun nainen ja vauva pesivät"
Eikä ole. Isyys on lapsen hoitamista ja rakastamista. Sä olet säälittävä trolli.
Lapsella on sitä varten emo, ja jos mies pystyy tekemään itsestään hyödyllisen vain emon syrjäyttämällä niin hän ei ole sopivaa siittäjäainesta
Sulle löytyi mies https://www.vauva.fi/keskustelu/6397953/olen-nyt-46-vuotiaana-miehena-h…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali aikuinen mies joka haluaa lapsia on erittäin tarpeellinen perheessä. Eikä mikään pelkkä siittäjä. Eihän äitinään ole pelkkä synnyttäjä. Hyvä parisuhde on lapsen koti. 1.lapsi syntyi toivottuna kun olin 27v ja mies 30v. Mieheni on perhekeskeinen ja osallistuva isä. Ahkera ja fiksu. Minä ja mieheni olemme tiimi ja elämänkumppanit. Lapset on parasta mitä on ikinä saatu aikaiseksi!
Onhan se vähän samalla tavalla kuin naisen vanhin lapsi voi olla. Mutta nisäkkäillä lisääntyminen on silti äidin ja poikasen välinen juttu, missä muut ovat korkeintaan apureita, eikä sillä ole mitään merkitystä, onko se apuri sisarus, toinen lapsi, mummo, vai siittäjä
Sori siitä
No eikä ole. Lue joskus vähän nisäkkäiden biologiasta. Esim. susi, supikoira tai sukulaisemme gibboni.
Susiuros ei hoida tai imetä poikasia vaan vahtii ja metsästää. Koirarläimillä kaikilla sama. Apinoilla poikaset ovat kiinni emoissaan ihan niinkuin ihmisilläkin, koiraat maleksivat samassa laumassa ja maks. Leikkivät. Ovat myös polygamisia btw, eli jos puhutaan kulttuurievoluutiosta niin en tiedä onko se gibboni niin hyvä esikuva :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää nyt alkajaisiksi itse päättää haluatko edes lapsia ja oletko valmis olemaan itse yksin vastuussa lapsista mikäli tilanne siihen päätyy?
Jos itse haluat naimisiin ja mies ei niin siinäkin tapauksessa suosittelen miettimään hyvin tarkasti kannattaako jatkaa suhdetta. Itse tunnen lukuisia 40+ ikäisiä pariskuntia joilla on yhteiset lapset, talot ja autot mutta naimisiin ei ole menty koska miestä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai minulla on oma vastuu elämästäni mutta niin on vastuu syntymättömän lapsenkin tulevaisuudesta. En halua synnyt
Näin konkari-ihmistuntijana voin sanoa että jo moottoripyörän olisi pitänyt paljastaa sinulle, että mies on mieslapsi eikä perhekeskeinen, vastuullinen aikuinen. Moottoripyörät tunnetaan piireissämme "mieslapsimopoina"
Vierailija kirjoitti:
Sinussa on jotain piirteitä, minkä vuoksi sinua ei haluta omien lapsien äidiksi.
Moni mies lisääntyy aivan kenen kanssa tahansa, naimisiin meno onkin jo toinen juttu. Hyvin usein miehillä ei ole mitään intoa naimisiin lasten äidin kanssa, vaan pidetään takaporttia auki.
Mä olen paljon deittaillut 35-40-vuotiaita lapsettomia miehiä , jotka ovat juuri eronneet pitkistä (7-16 vuoden) parisuhteista ja heillä on vauvakuume. Kun kysyin yhdeltä mieheltä, joka oli vuosi aiemmin eronnut 16 vuoden suhteesta, että miksei hän sitten hankkinut lapsia exön kanssa, vastasi hän, että eivät he koskaan edes puhuneet koko asiasta.
Jos rahan takia et hanki lapsia, kadut sitä loppuelämäsi. Lapsi voi hyvin vähän köyhemmässäkin perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on tuollainen tilanne, ettei sulla ole sisaruksia tai muita turvaverkkoja , niin ei kannata hankkia lasta yksin.
Sinussa on jotain piirteitä, minkä vuoksi sinua ei haluta omien lapsien äidiksi.