Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nyt 46-vuotiaana miehenä herännyt siihen että haluan omia lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Tämä asia, eli lapset, oli minulle aina sellainen "Ehkä jonain päivänä". En siis kieltänyt, mutta en ole koskaan ollut innoissani yrittämässä niiden hankkimista.
Nyt kuitenkin tämän vuoden aikana minussa on herännyt jonkinlainen "sisäinen herätyskello", ja olen nyt ihan varma että haluan omia lapsia.

Olen tällä hetkellä ilman parisuhdetta, ja olenkin alkanut tuunaamaan itseäni jotta saisin itselleni vielä lapsentekoiässä olevan naisen.

Mitä vinkkejä täällä olisi tarjolla kaltaiselleni myöhään heränneelle miehelle ihan yleisesti, ja myös ihan sopivan kumppanin hakua varten?

Kommentit (607)

Vierailija
581/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan seurustellut ja muutenkin hyvin vähän minulla on kokemuksia seksistä tai ylipäätänsä deittailusta. Olen muutaman vuoden päästä velaton kun olen maksanut asuntolainani pois ja joten taloudellinen tilanteeni parantuu huomattavasti sitten. Olen myös ajatellut että lapsia voisin tehdä jos löydän naisen jonka kanssa tekisin lapsia ja sitten kun asuntoni olen maksanut itselleni. Toki maailmani ei siihen kaadu jos en lapsia tee koska lapset vie rahaa ja aikaa aika paljon. 

Olen nyt 35 vuotias mieshenkilö. 

Jos sinua ei erityisemmin kiinnosta seurustelu, rakastuminen tai seksi, saattaa paras ratkaisu sinulle olla kumppanuusvanhemmuus naisparin kanssa.

Miksi naispari haluaisi miehen kolmanneksi pyöräksi? Kyllä 2 vanhempaa riittää lapselle.

Kumppanuusvanhemmaksi haluaa yleensä heterosinkkunainen, jolla ei ole sopivaa isäehdokasta lapselle.

Silloin on hyvä etsiä mies, joka haluaa lapsen, mutta ei vaimoa. Joskus kyllä voi käydä niin, että kumppanuusvanhemmista ja lapsesta/lapsista tuleekin tavallinen perhe.

Vierailija
582/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha.

Olisit 64-vuotias kun lapsesta tulisi täysi-ikäinen.

Ja todennäköisesti kyllästyisit vauva- ja taaperoarkeen, on sitovaa ja raskastakin aikaa.

64-vuotias on vielä työikäinen!

No on kyllä, mutta jää pian eläkkeelle.  Sitten on eläkeläinen, joka joutuu rahallisesti jelppaamaan juuri täysi-ikäistynyttä jälkikasvuansa, joka tarvitsee rahaa joka käänteessä.  Makselee ajokorttia, autoa, puhelin kuluja ja mitä kaikkia kuluja sitä siihen maailmanaikaan sitten onkin.  Takuuvuokria, opiskelukuluja jne.  

Siitä vaan.

Kaverit, jotka on tehneet lapsensa 20 v. aikaisemmin, saa viettää rauhallisempia eläkepäiviä, niiden lapset on jo tukevasti omissa elämissään.

Olen 65 ja minulla kyllä näin eläkkeelläkin olisi rahaa maksaa luettelemasi kulut. Eläkeläiset harvoin ovat ihan persaukisia. Minun lapseni ovat jo yli 3-kymppisiä ja töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
584/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et järkyty, mutta 7-kymppiset harrastavat seksiä, ja joskus jopa 2 - 3 kertaa päivässä. Katsos kun heillä on aikaa. Mutta tällaiset 7-kymppiset ovatkin paremmassa kunnossa kun 5-kymppiset ja vartalokin on kuin nuorella.  Lihaskuntoa loistava, eikä läskiä. 

Vierailija
585/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan, lapset ehkä teinejä kun pääset eläkkeelle.

Vierailija
586/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha.

Ja todennäköisesti kyllästyisit vauva- ja taaperoarkeen, on sitovaa ja raskastakin aikaa.

Kuinka niin liian vanha?

Sain nuorimman lapseni 48-vuotiaana ja olen eläkeiässä kun hänestä tulee täysi-ikäinen. Kysymys kuuluu: entä sitten, mitä sillä on väliä?

Sen myönnän että vauva- ja taaperoarki on raskaampaa kuin se oli vanhempien lasteni ollessa pieni, mutta jos on elämä tässä vaiheessa vakiintunut, sille voi antaa enemmän kuin nuorempana. Toki sekin auttaa että lapsia on sen verran paljon että moneen asiaan on muodostunut jo rutiini.

Vierailija
587/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha.

Miksi 46-vuotias kyllästyisi helpommin kuin 26-vuotias? Mielestäni asia on juurikin päinvastoin!

Tästä mä olen kyllä samaa mieltä, me oltiin mun miehen kanssa 41 ja 43 kun saatiin esikoinen ja ollaan oltu taatusti parempia ja kärsivällisempiä vanhempia nyt kuin 20 vuotta aiemmin.  

Nyt esikoinen jo teini ja kuopuskin 12. 

Vierailija
588/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen kulta-aika lisääntymisen suhteen on 20 - 30 ikävuosina. Sen jälkeen tapahtuu raju romahdus.

Aloituksen teki mies. Ja hänen lisääntymisen teillä on monta hidastetta ihan omasta biologiasta lähtien.

Toisin kuin varmaan luulet, biologinen mies ei voi synnyttää, eli kyllä lisääntymiseen enemmän vaikuttaa naisen biologia. Naisen lisääntyminen romahtaa jo 30 vuotiaana.

Niin se miehenkin kyky saada nainen raskaaksi alkaa laskea kolmenkympin jälkeen.

Vierailija
589/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen kulta-aika lisääntymisen suhteen on 20 - 30 ikävuosina. Sen jälkeen tapahtuu raju romahdus.

Aloituksen teki mies. Ja hänen lisääntymisen teillä on monta hidastetta ihan omasta biologiasta lähtien.

Toisin kuin varmaan luulet, biologinen mies ei voi synnyttää, eli kyllä lisääntymiseen enemmän vaikuttaa naisen biologia. Naisen lisääntyminen romahtaa jo 30 vuotiaana.

Niin se miehenkin kyky saada nainen raskaaksi alkaa laskea kolmenkympin jälkeen.

Mammojen röökiä, kaljaa ja makkaraa vetävillä varmaan hyvinkin yleistä, jos heppi edes ottaa eteen lyhyen ja äkäisen tanttaran kanssa.

Vierailija
590/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene museoon. 

Vierailija
591/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yleistä, jos heppi edes ottaa eteen

Sinulla ei oikein hormonit hyrrää. Olet liian vanha. Olet förbi. 👋

Vierailija
592/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuka täällä ei ymmärrä biologiaa? ei mies ole koskaan liian vanha lisääntymään, vaan kykenee siihen koko elinkaarensa ajan. me naiset sen sijaan aletaan olla menneen talven lumia +35 vuotiaina. synnytysriskit kasvavat valtavasti ennen 40 ikävuotta. eli siementä vakoon vaan, ja onnea isyyteen.

Kyllä miehen värkit ja sperma on  huonolaatuista jo kolmestakympistä ylöspäin. Ne on hyvin harvat joilla, siittiöissä enää mitään liikettä näkyy nelikymppisenä. Mikä on ettei tätä joku ymmärrä. 

Varmaan parempi sekä miehellesi, että syntymättömälle lapselle. Pahasti mielisairas äiti ja vaimo on liian raju kohtalo.

Vierailija
593/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sopiva aika. Perheen perustamista ei kannata kiirehtiä ja ensin pitää viettää nuoruus rauhassa ja elää. Tänä päivänä 70 vuotias on vielä nuori ja lapsi olisi jo yli parikymppinen siinä vaiheessa.

Vierailija
594/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuka täällä ei ymmärrä biologiaa? ei mies ole koskaan liian vanha lisääntymään, vaan kykenee siihen koko elinkaarensa ajan. me naiset sen sijaan aletaan olla menneen talven lumia +35 vuotiaina. synnytysriskit kasvavat valtavasti ennen 40 ikävuotta. eli siementä vakoon vaan, ja onnea isyyteen.

Kyllä miehen värkit ja sperma on  huonolaatuista jo kolmestakympistä ylöspäin. Ne on hyvin harvat joilla, siittiöissä enää mitään liikettä näkyy nelikymppisenä. Mikä on ettei tätä joku ymmärrä. 

Varmaan parempi sekä miehellesi, että syntymättömälle lapselle. Pahasti mielisairas äiti ja vaimo on liian raju kohtalo.

Vauvojahan ei synny jos mies ei laukea ja mihinkäs nämä tumppu-timot laukeaisivat muualle kuin näytölleen.

Vierailija
595/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene museoon. 

Harmi että kulttuurista leikataan. Mielelläni menisin sinne myös tulevan lapseni kanssa.  

Vierailija
596/607 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene museoon. 

Harmi että kulttuurista leikataan. Mielelläni menisin sinne myös tulevan lapseni kanssa.  

Ei niitä museoita leikellä hölmö. Sen kun ostat vaan lipun ja menet sisään.

Vierailija
597/607 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aloittajalla kuitenkin lähtökohdat hyvälle vanhemmuudelle ovat mielestäni hieman heikot.

Hänen pitäisi nyt ensin löytää elämänsä rakkaus, jonka kanssa haluaa elää loppuelämänsä. 

Ehkä henkisesti itseään kovasti "tuunaamalla" tämä voisi onnistua?

Nainen nyt vain on muutakin kuin lapsentekokone ja vanhemmuuskin jotain aivan muuta kuin että "mä haluan nyt sen lapsen".

Vierailija
598/607 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, nykyäänhän myös miehet voivat synnyttää. Ei muuta kuin vauvaa yrittämään, onnea! 🥰

Vierailija
599/607 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaat kolmekymppisen daamin niin touhuun vaan,sieltä se lapsi usein itkien maailmaan pullahtaa,onnittelut jo etukäteen.

Vierailija
600/607 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene museoon. 

KYlttyyriin palaa siltikin yli miljardin verran veroeuroja nipistyksistä huolimatta,vuodessa.Ooppera yksin kustantaa joka vuosi 55miljoonaa euroa