Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä joku jolla kokemusta Venlafaxin-lääkkeestä?

Vierailija
08.02.2026 |

Mulla todettiin keskivaikea masennus ja lääkäri määräsi tuon lääkkeen. Aloitin sen vasta tänään aamulla koska mulla todettiin myös yks fyysinen sairaus samaan aikaan johon aloitin lääkkeen heti. En halunnut aloittaa kahta uutta lääkettä samaan aikaan esim haittavaikutuksien osalta

Perjantai-illasta lähtien on taas vaihtelevasti ahdistanut enkä edes tiedä oikein miksi. Tänään aamulla sitten tosiaan aloitin tuon Venlafaxin. Saa nähdä onko siitä apua. 

On ollut viimeiset vuodet rankkoja ja nyt vain se stoppi tuli. Ei vain enää pysty. Pakko oli luovuttaa ja ottaa vastaan masennusdiagnoosi vaikka en olisi halunnut. Työterveyden psykologista ei nyt kauhean suurta apua tunnu olevan. Mihinkään psykoterapiaan mulla ei ole varaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii masennukseen, joskus unohdan ottaa lääkkeen ja siitä ainoa seuraus on tosi elävät ja täysin hullulla juonella varustetut yöunet joista aina herään sänky märkänä. Hikoilusta siis, muuten ei esiinny yöhikoilua.

Vierailija
22/28 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxinia hävetti ensin hakea apteekista, mutta pakko se on hakea. Oloni on tasaisempi, enkä äkämysty inhottavalle ukolleni niin äkkiä. 😄. Tosissaan se on minulle toiminut tässä karussa elämässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen nyt ottaa. Tyttäreni teki Venlafaxinilla itsemurhan.

Otan osaa  , voimia sinulle ja läheisillesi.

Vierailija
24/28 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanu mihinkään,muttei tullu kummempia lopetusoireitakaan.

Vierailija
25/28 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä on tie paranemisiin ja tuo Venlafax lääke ei sitä kyllä edesauta, reipasta painonnousua, tulee ihan plösöksi, pää on sekaisin ja muuttuu tunnottomaksi, eli lääke on sitä varten, ettet muka enää tuntisi pahoja tunteita ja lopetin saman tien, pahat tunteet pitää selvittää toisella tavalla kuin myrkyttää itsensä.

Ja minulla ei mitään tuon kaltaistakaan...

Ei se heti siltä tunnukaan, se vaatii pitempiaikaisen käytön. Olisi hienoa mikäli masennukseen saisi jotain muuta apua kuin lääkityksien koska se vie tuntemukset ja KUVITTELEE olevansa OK. Itse irtaannuin kaikesta sellaisesta mikä masensi ja ahdisti ja se auttoi, siksi se on pitkä tie että löytää sen oikean "sävelen" omaan elämään, jos masennusta hoitaa ainoastaan lääkkein, ei se ehkä ole paras tapa, mutta ehkä masennuksen vaikeus ratkaisee paljon, lääkärit yleensä määräävät heti lääkkeen tai lääkecombon ja nuo sekajutut on ihan itsemurhaa.

Vierailija
26/28 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään vaikutusta masennukseen. Vieroitusoireita kesti viikon, olin sen ajan vain sisällä ja tein käsitöitä ja popsin rauhoittavia.

En todellakaan usko, että selvisit vieroitusoireista VIIKOSSA ja olit niinkin toimintakykyinen että teit käsitöitä. Millainen annos sulla oli?

En muista annosta. Lääkäri oli nostamassa sitä, mutta päätin silloin lopettaa omin päin. Vähensin kyllä ensin annosta vähitellen tyhjentämällä osan kapselin sisällöstä. Kirjan lukemisesta ei olisi tullut mitään, mutta muistan tehneeni just käsitöitä.

Vierailija
27/28 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lääkkeen vahvuus on 37,5mg. Ei kyllä nyt huvita käyttää tätä lääkettä, kun lukee joidenkin kokemuksia.

ap

Vierailija
28/28 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta se vei täysin voimat. Kaikki pienetkin arkiaskareet, jotka ennen tuli tehtyä ohimennen, piti jakaa useaan osaan. Söin sitä kuukauden, enkä jälkikäteen muistanut tuosta kuukaudesta oikeastaan mitään, en edes joulua.

Oli pakko lopettaa ennen kuin loma loppu, tuon kanssa en olisi jaksanut edes työpaikalle asti, hyvä jos autoon.