Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku jolla kokemusta Venlafaxin-lääkkeestä?

Vierailija
08.02.2026 |

Mulla todettiin keskivaikea masennus ja lääkäri määräsi tuon lääkkeen. Aloitin sen vasta tänään aamulla koska mulla todettiin myös yks fyysinen sairaus samaan aikaan johon aloitin lääkkeen heti. En halunnut aloittaa kahta uutta lääkettä samaan aikaan esim haittavaikutuksien osalta

Perjantai-illasta lähtien on taas vaihtelevasti ahdistanut enkä edes tiedä oikein miksi. Tänään aamulla sitten tosiaan aloitin tuon Venlafaxin. Saa nähdä onko siitä apua. 

On ollut viimeiset vuodet rankkoja ja nyt vain se stoppi tuli. Ei vain enää pysty. Pakko oli luovuttaa ja ottaa vastaan masennusdiagnoosi vaikka en olisi halunnut. Työterveyden psykologista ei nyt kauhean suurta apua tunnu olevan. Mihinkään psykoterapiaan mulla ei ole varaa.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Olen syönyt sitä lääkettä varmaan liki 10 vuotta.  Luulisin, että aluksi se auttoi ja tasoitti olotilaa. Paransi untakin. Nyt en sitten tiedä, onko juurikaan enää apua. Elämässä on tullut sellaisia vaikeuksia, ettei niihin mikään lääke auta. 

Jos syö Venlafaxinia, niin ei sitä saa itse  yhtääkkiä lopettaa. Silloin tulee noita sähköiskuja päähän. Myös jos unohdan lääkkeen ottamisen tulee vapinakohtauksia. Lopettaminen tapahtuu vähitellen lääkärin määräämällä pienemmällä annoksella. Ei itse aleta avaamaan kapseleita. ""

"Sinä et tiedä miten hirveät vieroitusoireet mulle tuli tuosta lääkkeestä. Lopettaminen vaihtamalla annostusta, siis avaamatta sitä kapselia, ei toiminut mun kohdalla. Ne sähköiskutuntemukset päässä oli niin pahoja, että vieroittautuminen onn"

Mäkin avasin kapseleita ja poistin sieltä sisältöä ja suljin kapselin. Kerroin lääkärilleni ja hänestä se oli ihan hyvä idea. Kunhan siis söi ne kapseleiden sisällä niin lääke sulaa oikeassa kohdassa.
Lopetus tehdään joo pienemmällä annoksella, mutta pillerikokojen erot on niin isot että tulee pahat vieroitusoireet jos koittaa vähentää liian isoa annostusta kerralla.

Vierailija
62/96 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin vuosia tuota lääkettä. Alussa oli n viikon ajan kamalat aloitusoireet, mutta ne menivät pois. Lääke piristi minua, olin iloinen ja se piti masennuksen poissa. Minulla siis tuo lääke toimi tosi hyvin.

Miinuspuolena on se, että sen syömisen kanssa pitää olla tarkka. Jo yhden pillerin unohtaminen saa aikaan pahat viekkarit. Toinen miinuspuoli on se, etten sitä syödessäni kyennyt saamaan orgasmia.  Olin silloin sinkku, joten se ei niin haitannut. Kun aloin seurustella, jätin lääkkeen pois. Lopettaminen oli hirveää.

Aika samat kokemukset täällä, eli lääke toimi muuten hyvin, mutta vähän haittasi parisuhdetta. En muista, että lopettaminen olisi ollut hankalaa, mutta ekan viikon aloitusoireet oli aika kamalat. Onneksi osasin varautua etukäteen niihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lääkkeen vahvuus on 37,5mg. Ei kyllä nyt huvita käyttää tätä lääkettä, kun lukee joidenkin kokemuksia.

ap

Tuollainen on väärä tapa toimia. Sä et voi elää elämääsi toisten ihmisten kokemusten perusteella. Kokeile rohkeasti lääkettä. Jos se on sopiva saat siitä avun, jos ei ole on olemassa paljon muitakin vaihtoehtoja. Mutta sun pitää kokeilla mikä lääke sopii juuri sinulle. 

Olen samaa mieltä. Tuo annos on vielä pienikin, aloitusannos. Sopiva annostus on henkilökohtaista ja sen löytämiseen menee aikaa.

Huomaa, että tässä ketjussa on positiivisiakin kokemuksia tuosta lääkkeestä.

Pidä silti omia puoliasi. Jos huomaat, että lääke ei vaan sovi sulle, tulee jotain sivuvaikutuksia esimerkiksi, niin sano siitä lääkärille ja pyydä pienentä

Käytin vuosia juuri tuota 37,5 mg annosta. Ei mitään muita sivuvaikutuksia missään vaiheessa, kuin libidon lasku. Sekin parani nopeasti, kun lopetin pillerit.

Lopetin kolmessa viikossa harventamalla hiljalleen pillereiden ottamista.

Vierailija
64/96 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia on 15v takaa. Muutti luonnettani välinpitämättömään suuntaan sekä vei kyvyn orgasminsaantiin melkein kokonaan. Samalla myös potenssi heikkeni. Kaikista näistä vaivoista pääsin ajan kanssa kun lopetin tuon helvetilllisen lääkkeen oton. Tosin aikaa kesti muistaakseni joku vuosi ennenkuin kaikki lääkkeen sivarit oli historiaa. 

Vierailija
65/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt sitä lääkettä varmaan liki 10 vuotta.  Luulisin, että aluksi se auttoi ja tasoitti olotilaa. Paransi untakin. Nyt en sitten tiedä, onko juurikaan enää apua. Elämässä on tullut sellaisia vaikeuksia, ettei niihin mikään lääke auta. 

Jos syö Venlafaxinia, niin ei sitä saa itse  yhtääkkiä lopettaa. Silloin tulee noita sähköiskuja päähän. Myös jos unohdan lääkkeen ottamisen tulee vapinakohtauksia. Lopettaminen tapahtuu vähitellen lääkärin määräämällä pienemmällä annoksella. Ei itse aleta avaamaan kapseleita. 

Venlafaksiinin pienin myytävä annos on 37,5 mg ja tuolla annoksella on vielä hyvin voimakas vaikutus aivojen serotoniinireseptoreihin. Jos lääkettä on käyttänyt pitkään, lopetus tuosta annoksesta on todella jyrkkä pudotus. Pienempiä annoksia saa vain avaamalla kapselin ja poistamalla osan sisällöstä tai lääkärin määräämällä ex tempore -reseptillä.

Vierailija
66/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis älkää tuomitko mutta tämä ketju tuntui ok pohtia myös sitä että katsovatko lääkärit (ja potilaat) riittävästi kokonaisuutta? Jo masennus tekee monia haittoja joita on lueteltu pakkauksessa, samoin päihteet (ihan ne laillisetkin) ja ylipaino ja liikkumattomuus. Kun ainakin mun päiväosastolla suurin osa juoksi ulkona sauhuilla ja tästä ei kyllä puhuttu missään ryhmässä. En puolusta lääkkeitä, en syö niitä itsekään mutta uskon että niistä voi saada apua. Kun jos rahat menee tupakkaan niin monilla ei riitä terveelliseen ruokaan ja kun ei syö kunnolla niin ei jaksa vaikkapa ulkoilla, tulee noidankehä. 

Vierailija
67/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke. Olen elämäni aikana aloittanut ja lopettanut ko. lääkkeen muutamaan kertaan. Turruttaa ja vie tunteita mutta poistaa tehokkaasti ahdistusta. Ensimmäisen kerran aloitusoireet oli rajut, mutta sen jälkeen olen selvinnyt lievillä oireilla. En pelkäisi aloitusta, tai lopetusta. Monilla muilla lääkkeillä on paljon pahempia vieroitusoireita. 

Vierailija
68/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä toipunut tuosta lääkkeestä kai kunnolla, mutta mulle sitä alettiinkin syöttää 14-vuotiaana ja vieroitus neuvottiin tehtäväksi kahdessa viikossa. Sanoinkuvaamaton helvetti oli ja vasta kun pääsin irti tajusin miten zombi mutta myös ylivireä olin kun söin tuota myrkkyä. Vei nukkumiskyvyn ja se ei ole palautunut, edelleen 3-4h yöunia. Nukuin ihan hyvin ennen lääkettä, mulla myös se määrättiin silloiseen masennusoireiluun. Söin 6 vuotta ja lopetuksesta 14 vuotta.

Ei kai noin nuorille pitäisikään antaa noin vahvoja lääkkeitä! Tsemppiä sulle

Olen eri, mutta näitä troppeja määrätään nykyään teineillekin kuin Buranaa, psykoosilääke Ketipinoria myös. Sitten ihmetellään kun porukka on psyykkisesti ja fyysisesti ihan hirveässä jamassa. Muitakin syitä toki on mutta kyllä holtiton lääkkeiden määräily/medikalisaatio on tuhonnut todella monen mahdollisuudet hyvään elämään

Vierailija
69/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt eilisestä lähtien ollut alahuulen reunassa elohiiri aina välillä. Ihan huomasin sen kun katsoin peilistä kasvojani, että mikä siinä oikein nykii. Missään muualla ei tunnu mitään. Lisäksi on tainnut tulla ummetus tuosta lääkkeestä johtuen. Ei hyvä koska muutenkin joudun miettimään mitä syön, että vatsa pysyy kunnossa.

Lisäksi ajoittainen kova päänsärky on vaivannut eilisestä aamupäivästä lähtien, että johtuukohan sekin tästä lääkkeestä. Lihasnykinää ainakin voi tulla. 

Tekisi mieli jo lopettaa koko lääke. En halua olla tunteeton zombie joka ei nauti enää seksistä tai mistään muustakaan. Mä alunperinkin vierastin ajatusta mistään mielialalääkkeestä ja nyt kun alkaa sivuvaikutuksia olla niin ei kyllä innosta jatkaa tätä lääkettä.

Ap

Vierailija
70/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söis keskivaikeaan masennukseen tuollaista myrkkyä. En edes vakavaan, ainakaan ennen kuin seisoisin naru kaulassa jakkaralla. Oikeastaan omien kokemuksien pohjalta, taitaisin ennemmin potkaista sen jakkaran alta kuin palata tuohon. Mut jos ei ole ennen kokeillut, nii silloi tuossa vaiheessa ehkä kannattais, joillekkihan tuo vissii iha toimiikin...

Vierailija
71/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke on toiminut hyvin minulla.  Kestää aluksi jonkun aikaa, kunnes alkaa vaikuttamaan.  Lääkkeen lopettaminen ja annoksen vähentäminen täytyy tehdä todella hitaasti.  Näin minulla ei ollut mitään vieroitusoireita.

Toivon, että lääke auttaa sinua.

Vierailija
72/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin lääkkeelle mahdollisuuden. Pari viikkoa kun kestää, niin haittavaikutukset tasoittuu. Zombieta sinusta ei tule ja seksuaaliongelmat korjaantuu ajan myötä. 

Vierailija
73/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,5 g on kovin mieto annos.

Vierailija
74/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt eilisestä lähtien ollut alahuulen reunassa elohiiri aina välillä. Ihan huomasin sen kun katsoin peilistä kasvojani, että mikä siinä oikein nykii. Missään muualla ei tunnu mitään. Lisäksi on tainnut tulla ummetus tuosta lääkkeestä johtuen. Ei hyvä koska muutenkin joudun miettimään mitä syön, että vatsa pysyy kunnossa.

Lisäksi ajoittainen kova päänsärky on vaivannut eilisestä aamupäivästä lähtien, että johtuukohan sekin tästä lääkkeestä. Lihasnykinää ainakin voi tulla. 

Tekisi mieli jo lopettaa koko lääke. En halua olla tunteeton zombie joka ei nauti enää seksistä tai mistään muustakaan. Mä alunperinkin vierastin ajatusta mistään mielialalääkkeestä ja nyt kun alkaa sivuvaikutuksia olla niin ei kyllä innosta jatkaa tätä lääkettä.

Ap

Lääkkeestä tulee sitä aloittaessa ja annosta nostettaessa sivuoireita, se on ihan normaalua ja ne menee ajan kanssa ohitse. Ihmettelen, ettei sinun lääkärisi varoittanut asiasta.  Itse makasin sohvalla 2 ekaa viikkoa lääkettä alottaessani, muuta en pystynyt tekemään.

Seksihalut ei myöskään katoa kaikilta.

Toivottavasti lääke sopii sinulle :)

Vierailija
75/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin lääkkeelle mahdollisuuden. Pari viikkoa kun kestää, niin haittavaikutukset tasoittuu. Zombieta sinusta ei tule ja seksuaaliongelmat korjaantuu ajan myötä. 

Seksuaaliongelmat eivät korjaannu ajan myötä vaan vasta, jos lääkkeen lopettaa. Valitettavasti joillakin harvoilla eivät korjaannu silloinkaan vaan tunnottomuus ja orgasmikyvyttömyys voi jäädä pysyväksi.

Vierailija
76/96 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37,5 g on kovin mieto annos.

Tarkoitat varmaan 37,5mg. Mulla on 250mg/vrk ja maximiannos on 300mg/vrk.

Vierailija
77/96 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaaliongelmat eivät korjaannu ajan myötä vaan vasta, jos lääkkeen lopettaa. Valitettavasti joillakin harvoilla eivät korjaannu silloinkaan vaan tunnottomuus ja orgasmikyvyttömyys voi jäädä pysyväksi.

Tämäkin riippuu henkilöstä. Jotkut eivät koe minkäänlaisia ongelmia. 

Vierailija
78/96 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Mulla ei ole ollut tuolla saralla mitään ongelmia...

Vierailija
79/96 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian sivu mutta minulle pakkoesitettiin krooniseen kipuun Venlafaxin tai Duloxetin, sain valita kumman otan. Ilman mitään tietoja kummastakaan sanoin että Duloxetin, ja sitten meni elämä persiilleen. Titrasin tabun määrävahvuuteen, sitten tuli yöllä veret nenästä, sitten kaaduin 2 kertaa josta toisesta sain nivelrikon peukaloon, meni pissaletkut solmuun eli pissa ei tullut vaan piti istua pytyllä ja pynnätä useita kertoja ja meni letkut kramppiin ja alavatsa kipeutyi. Sitten alkoi pissahätä tulla äkillisesti etten ehtinyt vessaan. Piti lopettaa yhdistyselämä suurelta osin koska oli noloa kokouksesta yhtäkkiä juosta ulos. Noloa oli myös kotona kun erektiokyky katosi ja libido myös, yritä siinä sitten olla aviomies. Lopetin lääkkeen omalla päätöksellä, titrasin sen alas päinvastoin kun tein aloittaessa. Pissavaivat ovat nyt poistuneet, erektiokyky ja libido hakusessa.

Kyllä nämä adhd-masennus-epilepsia jne lääkkeet ovat täysin sopimattomat kroonisen kivun hoitoon kun käyttäjän elämä menee pilalle. Kun näitä määrätään niin lääkärit eivät kerro sivuvaikutuksista!

Vierailija
80/96 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt sitä lääkettä varmaan liki 10 vuotta.  Luulisin, että aluksi se auttoi ja tasoitti olotilaa. Paransi untakin. Nyt en sitten tiedä, onko juurikaan enää apua. Elämässä on tullut sellaisia vaikeuksia, ettei niihin mikään lääke auta. 

Jos syö Venlafaxinia, niin ei sitä saa itse  yhtääkkiä lopettaa. Silloin tulee noita sähköiskuja päähän. Myös jos unohdan lääkkeen ottamisen tulee vapinakohtauksia. Lopettaminen tapahtuu vähitellen lääkärin määräämällä pienemmällä annoksella. Ei itse aleta avaamaan kapseleita. 

Just itse voi lopettaa lääkityksen. Tee niin, että vähennä murunen kerrallaan. Tee se hitaasti ja varmasti oot vuoden kuluessa onnistunut vieroituksessa. Jos kyseessä on kapseli, niin voit hyvin avata se ja vähentää sisältöä. Näin minä olen päässyt erilleen Ketipinorista, Opamoxista ja Diapamista. Nämä eivät tietenkään olleet yhtäaikaa käytössä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä