Onko täällä joku jolla kokemusta Venlafaxin-lääkkeestä?
Mulla todettiin keskivaikea masennus ja lääkäri määräsi tuon lääkkeen. Aloitin sen vasta tänään aamulla koska mulla todettiin myös yks fyysinen sairaus samaan aikaan johon aloitin lääkkeen heti. En halunnut aloittaa kahta uutta lääkettä samaan aikaan esim haittavaikutuksien osalta
Perjantai-illasta lähtien on taas vaihtelevasti ahdistanut enkä edes tiedä oikein miksi. Tänään aamulla sitten tosiaan aloitin tuon Venlafaxin. Saa nähdä onko siitä apua.
On ollut viimeiset vuodet rankkoja ja nyt vain se stoppi tuli. Ei vain enää pysty. Pakko oli luovuttaa ja ottaa vastaan masennusdiagnoosi vaikka en olisi halunnut. Työterveyden psykologista ei nyt kauhean suurta apua tunnu olevan. Mihinkään psykoterapiaan mulla ei ole varaa.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin lääkkeelle mahdollisuuden. Pari viikkoa kun kestää, niin haittavaikutukset tasoittuu. Zombieta sinusta ei tule ja seksuaaliongelmat korjaantuu ajan myötä.
Seksuaaliongelmat eivät korjaannu ajan myötä vaan vasta, jos lääkkeen lopettaa. Valitettavasti joillakin harvoilla eivät korjaannu silloinkaan vaan tunnottomuus ja orgasmikyvyttömyys voi jäädä pysyväksi.
Minulla korjaantui lääkkeiden käytön aikana. Annostus 150mg/vrk.
Masentuneet on tyhmiä ihmisiä. Haetaan helppoa apua jostain pillereistä. Kukaan ei ole parantunut masennuksesta lääkityksellä. Silti ihmiset haluaa niitä popsia. Käsittämätöntä tyhmyyttä. Teidän pitää itse tehdä sille surkealle elämällenne jotain.
Vierailija kirjoitti:
Masentuneet on tyhmiä ihmisiä. Haetaan helppoa apua jostain pillereistä. Kukaan ei ole parantunut masennuksesta lääkityksellä. Silti ihmiset haluaa niitä popsia. Käsittämätöntä tyhmyyttä. Teidän pitää itse tehdä sille surkealle elämällenne jotain.
Kuulostaa siltä, että sun pitäisi itse tehdä jotain elämällesi. Aika säälittävää meinaan dissata sairaita ihmisiä. Katkera much?
Tsemppiä ap. Söin 225mg venlafaxia 6kk ja 150mg 3kk. Auttoi nousemaan vakavasta masennuksesta iham im potilaan tasolta pois. 225 oli hieman korkea mulle, joten laskin sitä koska olin liian vilkas.
Paranin vuosikausien vakavasta masennuksesta syömällä raskausajan monivitamiinia, ubiquinolia, methylfolaattia, omega3 ja terveellistä ruokaa. Lisätyn sokerin jätin pois. On ihanaa olla elossa. Masennus on kamala sairaus joka melkein vei minunkin hengen.
Voimia aloittajalle!
En ymmärtänyt tätä lääkettä. Helposti sai pois. Sähköiskut päässä eivät olleet kummoisia. Syy miksi lääkeapua halusin teki huomattavasti huonomman olon kuin muutama nykäys päässä silloin tällöin.
Toimii hyvin. Pitää mielialan pirteänä ja toimintakyvyn hyvänä.
Ei vaan saa lopettaa yhtäkkiä voi tulla psykoosi ja monilla vaikeita lopetusoireita
Hiukset lähtivät, vieroittautuminen epämiellyttävää.
Ei kai näitä kuulu ottaa joitakin kuukausia vaan pidempi ajanjakso? Tosin olen lukenut että menopaussiin ja pms-oireisiin määrättäisiin myös jollain ihme jaksotuksella? Mutta siis hyvä että joku kertoo lääkkeen auttaneen.
Ei se masennus katso sitä onko joku koulufiksu vai ei, se voi tulla kenelle vaan. Mutta jos on hyvä työ ja hyvä palkka voit ostaa yksityiseltä tiiviimpää seurantaa ja hoito saattaa olla tehokkaampaa. Toisaalta julkiseltakin voi löytää hyvän hoitajan (esimerkiksi) ja saada ohjausta omahoitoon.
Olen syönyt erilaisia masennuslääkkeitä liki 40 vuotta. Uskon tietäväni niistä jotain. Venlaflaksiini on ainoa joka on minulle sopinut. Terapiaryhmässämme olen ainoa.
Eli kokeile äläkä anna periksi kolmeen neljään kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä parannuin masennuksesta lääkityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt erilaisia masennuslääkkeitä liki 40 vuotta. Uskon tietäväni niistä jotain. Venlaflaksiini on ainoa joka on minulle sopinut. Terapiaryhmässämme olen ainoa.
Eli kokeile äläkä anna periksi kolmeen neljään kuukauteen.
Totta. Aloitusoireet voi olla pahat, mutta ne menevät ohi. Sitten pitää löytää kullekin sopiva annos. Menee aikaa saada tietää, sopiiko lääke potilaalle vai ei.
Itselleni sopi.
Kannattaa miettiä onko sinulla esim. juuri dopamiinin kanssa ongelmia ja etsiä lääke joka vaikuttaa siihen. Itseäni venlafaxin auttoi, ei enää itkettänyt jatkuvasti ja ihmisten seura alkoi tuntua mukavalta. Lääke lisäsi rohkeutta ja paransi mielialaa.
Lopettaminen on kuitenkin sen verran kamalaa, että kokeilisin ensin muita lääkkeitä, kuten voxraa, tai vaikka taikasieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin lääkkeelle mahdollisuuden. Pari viikkoa kun kestää, niin haittavaikutukset tasoittuu. Zombieta sinusta ei tule ja seksuaaliongelmat korjaantuu ajan myötä.
Seksuaaliongelmat eivät korjaannu ajan myötä vaan vasta, jos lääkkeen lopettaa. Valitettavasti joillakin harvoilla eivät korjaannu silloinkaan vaan tunnottomuus ja orgasmikyvyttömyys voi jäädä pysyväksi.
Itseä ei seksuaaliongelmat voisi vähempää kiinnostaa siinä kohtaa jos olen vakavasti masentunut :D orgasmin saaminen on vaikeaa venlan kanssa, mutta jos tämä lääke pelastaa hengen niinkuin se itselläni teki, niin on ehdottomasti syömisen väärti.
Suosittelisin näin vahvojen lääkkeiden ottoa kuitenkin vaan jos masennus on vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sun pitäisi itse tehdä jotain elämällesi. Aika säälittävää meinaan dissata sairaita ihmisiä. Katkera much?
Tyhmä tuo on...
-eri
Minulla ollut itsetuhoisia ajatuksia ja masennusta alle 10 vuotiaasta asti.olen ollut työ elämässä 58 vuotiaaksi asti.silloin sain pahan burnoutin ja keskivaikean masennusdiagnoosin.käytin monia eri mielialalääkkeitä,mutta venlafax oli ainoa joka toimi minulla.aluksi söin 225mg annosta.siitä olen pystynyt vähentämään 75mg annokseen psykiatrin luvalla.nyt olen 66 vuotias ja eläkkeellä.olisipa tälläisia lääkkeitä ollut minun nuoruudessa.olisi elämä ollut paljon helpompaa.olen mies henkilö.