IS: Työhakemuksen teosta mätkähti karenssi
Haarla oli työttömyysaikanaan tehnyt ammattitaitoaan esitelläkseen niin sanotun selftapen, jossa hän luonnollisestikin esiintyy itse. Selftape on siis käytännössä työhakemus.
Työvoimaviranomainenpa mätkäisi hänelle tästä työhakemuksesta monen kuukauden karenssin.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuossa on taustalla muutakin kuin vain hakemus, niin kuin aina nämä valittajat jättää jotain kertomatta
Niinhän sitä tyhmä luulee. Työkkärin päätökset ovat kuitenkin joskus täysin järjettömiä. Se tosiasia ei muutu mihinkään vaikka kuinka itkisit ja potkisit.
Eikö nuo kannattaisi haastaa oikeuteen?
Vierailija kirjoitti:
Saako ruokaa laittaa kotona ja siivota? Jos se katsotaan siten, että oletkin kokki ja ammatiltasi siivooja. Tai pestä kotona pyykkiä ym. Saako edes lähteä kävelylle tai hiihtämään ym. Koska se voidaan katsoa, että sinähän tähtäät ihan uraa näillä harrastuksilla. Millä muulla tavoin kaikki tuet pois?
Näet kauppareissulla kun pihalla kaatuu vanhus. Et voi mennä auttamaan, koska sinua voidaan luulla yrittäjäksi, joka tienaa vanhuksia pystyyn nostelemalla. Samoin älä ole vapaaehtoinen vanhusten ystäväpalvelussa, koska jossain galaksissa siinäkin voi saada vaikka kupin kahvia ja se lasketaan palkaksi. Menet sinne ystäväpalveluun sitten kun olet töissä.
ja ihmisoikeusjärjestöt sekä työjärjestöt nukkuu jälleen ruususen unta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ruokaa laittaa kotona ja siivota? Jos se katsotaan siten, että oletkin kokki ja ammatiltasi siivooja. Tai pestä kotona pyykkiä ym. Saako edes lähteä kävelylle tai hiihtämään ym. Koska se voidaan katsoa, että sinähän tähtäät ihan uraa näillä harrastuksilla. Millä muulla tavoin kaikki tuet pois?
Näet kauppareissulla kun pihalla kaatuu vanhus. Et voi mennä auttamaan, koska sinua voidaan luulla yrittäjäksi, joka tienaa vanhuksia pystyyn nostelemalla. Samoin älä ole vapaaehtoinen vanhusten ystäväpalvelussa, koska jossain galaksissa siinäkin voi saada vaikka kupin kahvia ja se lasketaan palkaksi. Menet sinne ystäväpalveluun sitten kun olet töissä.
Autat ruokarobottia pinteestä => olet selvästi kaupassa töissä => tuet takaisinperintään ja poikki välittömästi!
Huom somehuomiohorot!!! Älkää laittakaa mitään instaan ja tikktokkiin kun ootte työttöminä koska influensseri on myös työtä!!!
Kauanko tätä leikitään, että normaalit kokopäiväpalkkatyöt on ja voi olla standardi kaikille?
voihan sitä sitten tulkita video cv on myös työtä ja siten karenssin paikka tai jos tekee enemmän kuin neljä hakemusta kuussa niin tehtailee hakemuksia ja vie niin paljon aikaa ettei voi ottaa työtä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Huom somehuomiohorot!!! Älkää laittakaa mitään instaan ja tikktokkiin kun ootte työttöminä koska influensseri on myös työtä!!!
Ei kyse ole mistään huomioh...misesta vaan normaalista markkinoinnista, jota joutuu nykyään tekemään lähes jokainen. Ei se ole valinnaista. Itse en haluaisi olla omalla naamalla missään, jos saisin valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuossa on taustalla muutakin kuin vain hakemus, niin kuin aina nämä valittajat jättää jotain kertomatta
Niinhän sitä tyhmä luulee. Työkkärin päätökset ovat kuitenkin joskus täysin järjettömiä. Se tosiasia ei muutu mihinkään vaikka kuinka itkisit ja potkisit.
Työkkärin tekemät päätökset ovat vain hyvin harvoin lain vastaisia vaikka ne olisivatkin täysin järjettömiä. Päättäjät eivät ole tähän mennessä kuitenkaan halunneet puuttua asiaan. Ehkäpä siksi, koska heidän mielestään työttömyys on aina oma vika.
Niin ja yhdeltä työttömältä ryhdyttiin perimään takaisin 27 000e edestä tukia, kun oli ensin saanut luvan opiskella työttömyystuella, mutta sitten jälkikäteen päättivätkin, ettei se olekaan okei. Mielivaltaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin tekemät päätökset ovat vain hyvin harvoin lain vastaisia vaikka ne olisivatkin täysin järjettömiä. Päättäjät eivät ole tähän mennessä kuitenkaan halunneet puuttua asiaan. Ehkäpä siksi, koska heidän mielestään työttömyys on aina oma vika.
Kannattaa pyytää aina vastuullisen henkilön nimi ja täytättää sillä ymmärrys & hyväksyntälomake. Jos päätökset on vääriä, niin korvaa sitten omasta pussista.
Kyllä minutkin leimattiin yrittäjäksi, vaikka en ollut. Tein valituksen ja päätös oikaistiin.
Mä oon ollut joskus siivooja, niin nykyään en uskalla siivota enää kotiani koska se voitaisiin katsoa työnteoksi.
Työnhakijan oikeusturvan ja yhdenvertaisuuden takia sääntöjen pitää olla niin selkeitä, että ei ole mahdollista virkailijan sooloilu ja omat tulkinnat. Miten voi olla mahdollista, että voidaan pitää tuollaista pelon ilmapiiriä työnhakijolle?
Kas kun tämä ketju ei ole vielä poistunut, aamupäivällä poistui vastaava jossa työkkärin touhua ja mielivaltaa kritisoitiin. Sunnuntaisinkin joku valvoo, ettei paljastu liikaa...?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mä olin aikoinaan vapaa-ajalla kaupungilla illalla baarissa muutamalla. Joku alkoi heti puhumaan pskaa, että olen kilpailevalla yrityksellä töissä vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Olisi vaan lähettänyt sen normaalin paperin eikä lähtenyt pelleilemään
Tiedätkö kuinka monessa firmassa ei enää tavallinen cv kelpaa, vaan pitää lähettää pelleilyvideo?
Mitään yrittämiseen viittaavaakaan ei kannata tehdä hetkeäkään. Olin neljä vuotta kokoaikatyössä sijaisena ja kun työt loppui, olin kolme viikkoa työttömänä ennen seuraavan työn alkua. Ennen kuin sain tuosta kolmesta viikosta ( miinus omavastuuaika) ansiosidonnaista minun piti todistaa työkkärille etten ole yrittäjä. Syynä tähän oli kun neljä ja puoli vuotta sitten olin kysynyt työkkäristä voinko myydä käsitöitä sivutoimisesti osa-aikatöiden lisäksi. Siinä ns. yrittäjyydessä oli kolmen kk koeaika, jonka aikana sain tuon kokoaikatyön ja en hakenut tietenkään työttömyyskorvausta ja myös ilmoitin työkkärille etten alakaan myymään käsitöitä. Yli Neljän vuoden jälkeen minun siis piti hakea te-keskuksen sivuilta tuo kyseinen heidän kanssa käymä viestittely, jotta nykyinen virkailija uskoi etten ole yrittäjä. Ja heillä siis oli tuon kokoaikatyön työtodistus ja tieto uudesta työstä.
eilen tää oli vaan vitsi ja tänään jo totta.
eilen puhuttiin, että kohta varmaan työnhaku lasketaan työnteoksi.
mitä seuraavaksi lindkedin lasketaan työnteoksi, portfoliot jos on graafikko tai arkkitehdi.
jos sulla on Instagram olet some vaikuttaja vaikka suomessa installa ei edes voi tienata.
naapuri kuulee, että työtön soittaa kitaraa ja laulaa karaokea, niin tuet menee .
tää on mun mielestä jo kiusantekoa ja mielivaltaisesta ja rikkoo ih mis oikeuksia.
ja kirjoitin tuon sanan tuolleen koska viimeksi kun sanan mainitsi poistu koko viesti.
onko tässä takana nyt joku oikea agenda vai minkä takia rangaistaan. onhan tutkitusti todistettu, että koirakin oppii temppuja jos sitä palkitaan ja jos rangaistaan tulee ongelma käytöstä, mutta kokkareilla ei taida olla käsitystä koirista eikä ihmisistä.
Ei tässä uskalla enää hakea muualle kuin kuntarakry ja valtiolle.
Eikä nuo yksityisen sektrin työpaikat muutenkaan kauaa enää ole olemassa.