IS: Työhakemuksen teosta mätkähti karenssi
Haarla oli työttömyysaikanaan tehnyt ammattitaitoaan esitelläkseen niin sanotun selftapen, jossa hän luonnollisestikin esiintyy itse. Selftape on siis käytännössä työhakemus.
Työvoimaviranomainenpa mätkäisi hänelle tästä työhakemuksesta monen kuukauden karenssin.
Kommentit (97)
Joutunee valittamaan jos ei katso olevansa freelancer.
Suomessa työtön ei saa tehdä mitään oman tilanteensa edistämiseksi jos siitä ei ole erikseen sovittu työkkärin kanssa. Tilanne on todella absurdi mutta valitettavasti täyttä totta.
No niin. Kohta tavallisten työhakemusten lähettäminenkin katsotaan työksi.
Kohta ei varmaankaan uskalla edes kertoa katsovansa vapaa-ajalla leffoja, kun video-CV: tekeminen tulkitaankin kevytyrittäjyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa työtön ei saa tehdä mitään oman tilanteensa edistämiseksi jos siitä ei ole erikseen sovittu työkkärin kanssa. Tilanne on todella absurdi mutta valitettavasti täyttä totta.
Neljää työpaikkaa täytyy kuitenkin hakea per kuukausi. Nyt tämä näyttelijä oli hakenut töitä, mutta ei olisikaan saanut tehdä niin. Mä niin haluaisin jonnekin absurdivirastoon töihin.
Kyllähän elämästä tulee silloin vaikeaa, kun se vasiten sellaiseksi tehdään.
Kuntouttavaa katselin 4 vuotta eikä ainoatakaan puikulapäätä näkynyt sinä aikana.
Ohjaaja oli myös mieleltään sairas.
Ketä tämä kontrolli palvelee ja mitä tarkoitusta?
Miksi työttömällä ihmisellä ei vaikuta olevan samoja perustuslaillisia oikeuksia kuin muilla ihmisillä?
Ei kannata kertoa, että selailee netistä työpaikkoja. Vie aikaa pois työllistymiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömällä ihmisellä ei vaikuta olevan samoja perustuslaillisia oikeuksia kuin muilla ihmisillä?
Nää on niitä säästöjä. Noiden työkkärin tyyppien on tarkoitus etsiä jotain, jolla voidaan viedä ihmisiltä tuet.
Saman logiikan mukaan cv:n kirjoittaminen katsotaan omassa ammatissa työllistymiseksi, jos hakee mitä tahansa työtä, jossa täytyy kirjoittaa? Työttömät ammattiautoilijat eivät saa ajaa autoa, koska se katsotaan ammatinharjoittamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta vain puoliksi. On tapauksia, joissa työkkärin luvalla on voinut alkaa opiskelemaan, mutta sitten myöhemmin on työkkäri muuttanut mielensä ja alkanut peria maksettuja tukia takaisin.
Mothy Python saisi näistä mainioita sketsejä.
Loistava esimerkki siitä mitä tapahtuu kun työntekijä tekee vaan työtään :DD Ei saakeli, ei kukaan oikeasti työtänsä tekevä tällaista päätöstä ikinä päästäisi ilmoille, vaan haukkuisi pomot ja ylemmät tahot pataluhaksi ja runnoisi väkisin läpi uudistuksen säädöksiin, jotta tällaisia ei pääse ikinä tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa ä m m ä t demarisyövästä, itse äänestätte ja haluatte tätä paskaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on niitä säästöjä. Noiden työkkärin tyyppien on tarkoitus etsiä jotain, jolla voidaan viedä ihmisiltä tuet.
Kyllä vain. Työkkärin virkailijan tärkein homma on löytää asiakkaasta syy jonka perusteella hänet voidaan laittaa karenssiin tai muuten viedä oikeus työttömyysetuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mothy Python saisi näistä mainioita sketsejä.
Ei ole Monty Pythonia, mutta: Computer says no.
Ja kuiva yskähdys päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa ä m m ä t demarisyövästä, itse äänestätte ja haluatte tätä paskaa :D
Sä oot tainnut nukkua kolme vuotta.
Ne oli sinnikkäästi sitä mieltä, että se on työllistymistä omassa ammatissa, koska minä näyttelen siinä selftapessa, Haarla kertoo HS:lle.
Selftape on etukäteen nauhoitettu koe-esiintyminen. Sellainen lähetetään esimerkiksi elokuvan tai televisio-ohjelman tuotannolle. Näyttelijä vastaa itse selftapensa kustannuksista eikä yleensä saa sen lähettämisestä palkkiota.