Huomasin, että on jo yli 10 vuotta siitä kun katkaisin välit
Välien katkaiseminen ei ole todellakaan kaduttanut. Se olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin. Ja huokaisen helpotuksesta, kun ajattelen mitä kaikkea tuolle ihmiselle on tänä aikana tapahtunut eikä ole tarvinnut olla osa sitä.
Kommentit (86)
Loppujen lopuksi on tosi vähän niitä ihmisiä, joita olen halunnut ystäviksi, enemmän se on ollut heidän aktiivisuuttaan. Vanhemmiten jaksan ihmisiä vielä vähemmän kuin nuorempana. Osa ystävistä ja tuttavista on myös jo kuollut. Varsinaisesti en ole kenenkään kanssa välejä pannut poikki, mutta olen vain jättänyt heidät taakse enkä tiedä esimerkiksi nuoruuden ystävistä enää mitään. Yksi heistä olisi halunnut olla yhteyksissä keski-iässä, mutta minä en halunnut. Meillä oli sama sairaus, mutta en halunnut jakaa sitä enkä muutakaan enää hänen kanssaan.
Vanhenemisessa on se juttu, että tarpeeksi vanhaksi kun elää, niin ei ole enää yhtäkään ystävää jäljellä, koska he ovat kaikki kuolleet. Omat vanhemmat ovat siinä tilanteessa. Mutta heillä on tuttavia ja sosiaalista elämää sitä kautta, vaikkei kunto enää salli tapaamisia entiseen malliin. Ikää siis lähemmäs 90.
"Mutta annas olla jos olet tyytyväinen elämääsi, vastoinkäymisistä huolimatta. Silloin olet omahyväinen. Marttyyri hallitsee syyllistämällä."
Kaikkein isoin juttu mistä kateellinen on kateellisin on kuulemma se, että joku on tyytyväinen elämäänsä. Taitaa pitää paikkansa.
Tommonen ihminen mitä 81 kuvaa on myrkyllinen tapaus. Kannattaa pysyä kaukana, voi oikeasti aiheuttaa harmeja.
Tämä! Sellainen ihminen, joka kokee aina olevansa uhri ja jotenkin päähänpotkittu on erittäin raskas ystävä. Tai siis hän ei kykene olemaan ystävä ollenkaan. Jos hänelle kertoo jostain vastoinkäymisestä, niin myötätunto on pyöreä nolla, koska hän on aina se todellinen uhri. "Helppohan sinun on..."
Jos läheisesi kuolee, hän kadehtii perintöä. Jos lapsesi on sairas, hän kadehtii, että sinulla on lapsi. Jos puolisosi pettää, hän kadehtii että sinulla on puoliso. Koska hänellä ei ole näistä mitään. Mutta annas olla jos olet tyytyväinen elämääsi, vastoinkäymisistä huolimatta. Silloin olet omahyväinen. Marttyyri hallitsee syyllistämällä.