Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin, että on jo yli 10 vuotta siitä kun katkaisin välit

Vierailija
08.02.2026 |

Välien katkaiseminen ei ole todellakaan kaduttanut. Se olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin. Ja huokaisen helpotuksesta, kun ajattelen mitä kaikkea tuolle ihmiselle on tänä aikana tapahtunut eikä ole tarvinnut olla osa sitä. 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotto menee ystävään, joka kertoo "luottamuksella" muiden ihmisten henkilökohtaisia asioita. 

Vierailija
22/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katkaissut välit kaikkiin sellaisiin ihmisiin, jotka ovat alkaneet kohdella minua epäkunnioittavasti. En tee mitään sellaisilla ihmissuhteilla. 

Minkä ikäisenä oivalsin tuon vai oletko aina ajatellut ja toiminut noin? Itse oivalsin tuon vasta yli nelikymppisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama kokemus. Otin yhteyttä henkilöön, jonka kanssa ystävyys katkesi ajat sitten. Hänellä on tänä aikana mennyt vain huonosti ja vielä huonommin. On mennyt terveys, talous, työt, parisuhde, lapsia ei koskaan ollutkaan. Ikuisessa uhripositiossa, kaikki aina muiden syytä. Muistelee vuosikymmeniä sitten "kokemiaan" vääryyksiä, ja löytää uusia. Jopa asioita, joista on mustaa valkoisella, hän tulkitsee ikävimmällä mahdollisella tavalla.

Vaikka jossain taustalla on hauskat muistot vuosien takaa, tuollaisen ihmisen kanssa seurustellessa tulee epäilys, että joutuuko itsekin samanlaiseen raskaaseen pohjaimuun. Parempi olla tekemisissä terveiden kanssa. Valitettavasti.

Tai ehkäpä jos et olisi katkaissut välejä häneen ja olisit pitänyt häneen yhteyttä ja antanut olla ystäväsi ja sitä kautta osa perhettäsi, niin hän olisi alkanut uskoa huomiseen? Sinäkin olet saanut hyviä kokemuksia, miksi hänellä ei olisi niihin oikeutta? Jokainen on saanut hyvät kokemuksensa toiselta ihmiseltä, miksi et anna hyviä kokemuksia muille?

Olen mielestäni aina lähestynyt häntä positiivisissa merkeissä. Olen aina "antanut" hänen olla ystäväni, mutta hän ei ole ollut aktiivinen. Olen kutsunut perheen tapahtumiin jne., hän ei ole tullut. Tottakai hänellä on oikeus onneen, mutta en enää koe että olisi yksipuolisesti minun velvollisuuteni sitä hänelle tuottaa. Viimeisin keskustelumme oli hänen puoleltaan niin katkeruuden täyttämää ja vääristelevää, että tajusin vihdoin, että tämä juttu oli tässä.

Vierailija
24/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette

Niin hyviä

Ihmisiä ettei ole tosikaan. Toivottavasti löydätte

riittävän hyviä ihmisiä

Ystäviksenne.

Vierailija
25/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette

Niin hyviä

Ihmisiä ettei ole tosikaan. Toivottavasti löydätte

riittävän hyviä ihmisiä

Ystäviksenne.

Olen löytänyt uusia ystäviä kyllä, kiitos toivotuksista. 

Itse asiassa lähes kaikki ystävyydet päättyvät jossain kohtaa, joko laimenevat tuttavuuksiksi tai loppuvat muuten. Ja uusia ihmisiä tulee tilalle. Näin se menee kaikkien kohdalla, että vanhana on jäljellä vain muutamia, jotka ovat olleet koko elämän ystäviä. Tällainen viestissäsi oleva dramatisointi on ihan turhaa. En ole korvaamaton eikä kukaan minunkaan ystävistäni ole korvaamattomia. 

Vierailija
26/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole edes ollut mitään välejä, mitäs naikoknen ruikuttaa? onko siipeen osunut kovasti?

Vierailija
27/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on outo kokemus eli henkilö otti etäisyyttä ja katkaisi ns. välit minuun. Se on muka ok, mutta kun olen itse katkaissut välit joihinkin henkilöihin niin hän tuomitsee minut siitä ja haukkuu narsitiksi ja oudoksi jne. 

Mitä tässä en ymmärrä?

Vierailija
28/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä opin, ettei mun tarvitse kuunnella mitään haukkumisia ja uhkailuja, meni välit poikki sekä omaan sisarukseeni, että mieheni lapsuudenperheeseen.

Vuosia on kulunut paljon, mutta eivätpä ole vieläkään anteeksi pyytäneet. Välit eivät tule korjaantumaan ennen sitä.

Välillä surettaa ja huolettaa, kun miehelläkään "ei ole" lapsuudenperhettään enää ja se johtuu minusta. Mutta sitten muistan, ettei se ole minun syytäni.

Voisi kai miehesi heihin pitää yhteyttä jos haluaisi?

Ei hän halua pitää yhteyttä ihmisiin, jotka uhkailevat ja haukkuvat minua, hänen vaimoaan ja lastensa äitiä.

Vierailija
29/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on outo kokemus eli henkilö otti etäisyyttä ja katkaisi ns. välit minuun. Se on muka ok, mutta kun olen itse katkaissut välit joihinkin henkilöihin niin hän tuomitsee minut siitä ja haukkuu narsitiksi ja oudoksi jne. 

Mitä tässä en ymmärrä?

Ei kai tuossa mitään muuta ymmärtämistä ole kuin se, että hän ei ole ehkä ollut ystäväsi ikinä. Eihän ystävästä noin puhuta. 

Vierailija
30/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kukaan katuu näitä ratkaisuja.

Eivät kadu, koska ovat psykopaatteja. 

Vierailija
31/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei hän halua pitää yhteyttä ihmisiin, jotka uhkailevat ja haukkuvat minua, hänen vaimoaan ja lastensa äitiä."

Tuskinpa se olisi lapsillekaan hyväksi, jos heidän äitiään heille haukuttaisiin. En tosin tiedä mistä on kyse ollut, mutta silti. Kokemusta on tuollaisesta, että lapselle puhutaan äidistä pahaa. Todella ikävää. 

Vierailija
32/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä en ymmärrä?

Ei kai tuossa mitään muuta ymmärtämistä ole kuin se, että hän ei ole ehkä ollut ystäväsi ikinä. Eihän ystävästä noin puhuta. 

Ei hän oikeastaan ollut ystäväni. Se oli vaan tosi outoa. Eli hän saa ottaa etäisyyttä mutta minulla ei ole samaa oikeutta omassa elämässäni.

Vierailija
33/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään usko. Hän otti vielä yhteyttä aika äskettäin eikä ole kyllä yhtään muuttunut. Elämä on lyhyt, pitää valita huolella seuransa.

Joku piuha näillä on päässä poikki. Ite laitoin välit poikki seitsemän vuotta sitten ja edelleen ex-kaveri ehdottaa kerran, pari vuodessa, että koska nähdään, vaikka en enää vastaa mitään

Vierailija
34/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kadu, koska ovat psykopaatteja. 

Lisää dramatiikkaa. Itse asiassa aika moni välien katkaisijoista on päinvastoin turhan kilttejä tyyppejä, jotka raahaavat perässään ihmisiä, jotka ovat alusta asti kohdelleet heitä epäkunnioittavasti. Mutta sitten kun on oppinut pitämään rajansa, se loppuu eikä epäterveitä, yksipuolisia ihmissuhteita enää synny.

Vierailija
35/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä en ymmärrä?

Ei hän oikeastaan ollut ystäväni. Se oli vaan tosi outoa. Eli hän saa ottaa etäisyyttä mutta minulla ei ole samaa oikeutta omassa elämässäni.

Miksi sinä haluat, että hän antaisi sinulle luva  tai oikeuttaisi jotkut ratkaisut? Itse teet valintasi ja vastaat niistä.

Vierailija
36/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt paristakin henkilöstä. Molemmat aiheuttivat ympäristöönsä draamaa ja riitaisuutta. 

Toinen täysin epästabiili alko- ja mt-ongelmien vallassa, ja toinen liiteli ainakin tuolloin ihmissuhteesta toiseen pikakelauksella, ja kaiken aikaa olisi tullut puida joko mennyttä tai tulevaa suhdetta.

Vierailija
37/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään usko. Hän otti vielä yhteyttä aika äskettäin eikä ole kyllä yhtään muuttunut. Elämä on lyhyt, pitää valita huolella seuransa.

Joku piuha näillä on päässä poikki. Ite laitoin välit poikki seitsemän vuotta sitten ja edelleen ex-kaveri ehdottaa kerran, pari vuodessa, että koska nähdään, vaikka en enää vastaa mitään

Laita estolle.

Vierailija
38/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä en ymmärrä?

Miksi sinä haluat, että hän antaisi sinulle luva  tai oikeuttaisi jotkut ratkaisut? Itse teet valintasi ja vastaat niistä.

Ei vaan se että hän teki minusta narsistin tuon takia että olen itse etääntynyt joistakin ihmisistä elämässäni, mutta hänellä on itsellään oikeus tehdä mitä tahansa ja hän ei sitten ilmeisesti ole narsisti kun etääntyi minusta. Eli miksi syyttää toista sellaisesta käytöksestä mitä itsekin harrastaa?

Vierailija
39/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nero!

Vierailija
40/62 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sanoneet suoraan ettette halua olla tekemisissä vai vaan epämääräisesti kadonneet? Tiedättekö ettei kaikki ymmärrä sitä mitä se epämääräinen katoaminen tarkoittaa. Eli ainahan nämä voisi suoraan käsitellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan