Huomasin, että on jo yli 10 vuotta siitä kun katkaisin välit
Välien katkaiseminen ei ole todellakaan kaduttanut. Se olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin. Ja huokaisen helpotuksesta, kun ajattelen mitä kaikkea tuolle ihmiselle on tänä aikana tapahtunut eikä ole tarvinnut olla osa sitä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei hän halua pitää yhteyttä ihmisiin, jotka uhkailevat ja haukkuvat minua, hänen vaimoaan ja lastensa äitiä."
Tuskinpa se olisi lapsillekaan hyväksi, jos heidän äitiään heille haukuttaisiin. En tosin tiedä mistä on kyse ollut, mutta silti. Kokemusta on tuollaisesta, että lapselle puhutaan äidistä pahaa. Todella ikävää.
Appi harrasti tätä, että haukkui minua lapsille. Ja miestäni. Ei siellä silloin usein käytykään. Nämä muut, muiden perheenjäsenten haukkumiset ja uhkailut on sellaisia, että olisin voinut poliisiin ottaa yhteyttä. Onneksi niitä lapset eivät kuulleet.
Minä sain tietää vasta lapsen ollessa isompi, että anoppi oli puhunut usein hänelle pahaa minusta ja sukulaisistani. Mutta lapsi oli jo pienempänä ymmärtänyt, ettei anopilla ole kaikki kunnossa. En ole enää häneen yhteyksissä lainkaan, kun ei kerran ole pakko, mutta en kanna kaunaakaan. Eihän tuosta enää mitään haittaa ole minulle.
Olen katkaissut välit kolmeen ystävään ja neljänteen, jota ei itse pitänyt ystävänä, mutta hän piti minua. Siis tämä viimeisin oli juuri tuollainen ystäväksi pakottaja.
Ensimmäinen ystävä jäi siksi, että hän jatkoi sekoilevaa elämäänsä yli kolmekymppiseksi. Toinen puhui niin paljon pahaa muista, etten kestänyt enää. Kolmannelle kehittyi paha päihdeongelma enkä jaksanut enää katsella sitä.
En ole näistä yhtäkään katunut jälkikäteen, että ystävyys katkesi. Olemme kyllä moikkausväleissä kaikkien paitsi ensimmäisen ja neljännen kanssa. Tosin en ole heihin missään törmännytkään numero kolmosta lukuunottamatta, jonka kerran näin eräässä tilaisuudessa ja moikattiin lyhyesti.
Ystävyys ei ole ikuista.
Vierailija kirjoitti:
Moi Winkku
Jo kaksi tunnistelijaa tässä ketjussa.
Hyvin dramaattista. "Minä katkaisin välit"
Mitähän se edes tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin dramaattista. "Minä katkaisin välit"
Mitähän se edes tarkoittaa?
On se tässä jo suurin piirtein selitetty eikä enempää tarvitsekaan selittää. Sikäli se oli dramaattista, että se oli tosi pitkä ystävyys. En ottanut sitä silloin kevyesti, vaan oli pitkään harkittu päätös.
Appi harrasti tätä, että haukkui minua lapsille. Ja miestäni. Ei siellä silloin usein käytykään. Nämä muut, muiden perheenjäsenten haukkumiset ja uhkailut on sellaisia, että olisin voinut poliisiin ottaa yhteyttä. Onneksi niitä lapset eivät kuulleet.