Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin, että on jo yli 10 vuotta siitä kun katkaisin välit

Vierailija
08.02.2026 |

Välien katkaiseminen ei ole todellakaan kaduttanut. Se olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin. Ja huokaisen helpotuksesta, kun ajattelen mitä kaikkea tuolle ihmiselle on tänä aikana tapahtunut eikä ole tarvinnut olla osa sitä. 

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei hän halua pitää yhteyttä ihmisiin, jotka uhkailevat ja haukkuvat minua, hänen vaimoaan ja lastensa äitiä."

Tuskinpa se olisi lapsillekaan hyväksi, jos heidän äitiään heille haukuttaisiin. En tosin tiedä mistä on kyse ollut, mutta silti. Kokemusta on tuollaisesta, että lapselle puhutaan äidistä pahaa. Todella ikävää. 

Appi harrasti tätä, että haukkui minua lapsille. Ja miestäni. Ei siellä silloin usein käytykään. Nämä muut, muiden perheenjäsenten haukkumiset ja uhkailut on sellaisia, että olisin voinut poliisiin ottaa yhteyttä. Onneksi niitä lapset eivät kuulleet.

Vierailija
62/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei hän halua pitää yhteyttä ihmisiin, jotka uhkailevat ja haukkuvat minua, hänen vaimoaan ja lastensa äitiä."

Tuskinpa se olisi lapsillekaan hyväksi, jos heidän äitiään heille haukuttaisiin. En tosin tiedä mistä on kyse ollut, mutta silti. Kokemusta on tuollaisesta, että lapselle puhutaan äidistä pahaa. Todella ikävää. 

Appi harrasti tätä, että haukkui minua lapsille. Ja miestäni. Ei siellä silloin usein käytykään. Nämä muut, muiden perheenjäsenten haukkumiset ja uhkailut on sellaisia, että olisin voinut poliisiin ottaa yhteyttä. Onneksi niitä lapset eivät kuulleet.

Minä sain tietää vasta lapsen ollessa isompi, että anoppi oli puhunut usein hänelle pahaa minusta ja sukulaisistani. Mutta lapsi oli jo pienempänä ymmärtänyt, ettei anopilla ole kaikki kunnossa. En ole enää häneen yhteyksissä lainkaan, kun ei kerran ole pakko, mutta en kanna kaunaakaan. Eihän tuosta enää mitään haittaa ole minulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katkaissut välit kolmeen ystävään ja neljänteen, jota ei itse pitänyt ystävänä, mutta hän piti minua. Siis tämä viimeisin oli juuri tuollainen ystäväksi pakottaja. 

Ensimmäinen ystävä jäi siksi, että hän jatkoi sekoilevaa elämäänsä yli kolmekymppiseksi. Toinen puhui niin paljon pahaa muista, etten kestänyt enää. Kolmannelle kehittyi paha päihdeongelma enkä jaksanut enää katsella sitä. 

En ole näistä yhtäkään katunut jälkikäteen, että ystävyys katkesi. Olemme kyllä moikkausväleissä kaikkien paitsi ensimmäisen ja neljännen kanssa. Tosin en ole heihin missään törmännytkään numero kolmosta lukuunottamatta, jonka kerran näin eräässä tilaisuudessa ja moikattiin lyhyesti. 

Ystävyys ei ole ikuista. 

Vierailija
64/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Winkku

Vierailija
65/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi Winkku

Jo kaksi tunnistelijaa tässä ketjussa.

Vierailija
66/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin dramaattista. "Minä katkaisin välit"

Mitähän se edes tarkoittaa?

Vierailija
67/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin dramaattista. "Minä katkaisin välit"

Mitähän se edes tarkoittaa?

On se tässä jo suurin piirtein selitetty eikä enempää tarvitsekaan selittää. Sikäli se oli dramaattista, että se oli tosi pitkä ystävyys. En ottanut sitä silloin kevyesti, vaan oli pitkään harkittu päätös. 

Vierailija
68/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi Winkku

Moi Sidukka

69/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jättänyt ihmisiä paljonkin taakseni, eikä syynä ole välttämättä ollut sen kummempi kuin kyllästyminen tai ajan puute. 
Toivottavasti he eivät nyt ajattele, että olen laittanut välit poikki? Se olisi ikävää.

Minusta on ihanaa joskus vuosienkin jälkeen kuulla jostain vanhasta ystävästä. Tuntuu aina siltä, että voidaan jatkaa siitä mihin jäätiin. Ei ne vuodet siinä välissä tunnu missään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
70/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mä olen jättänyt ihmisiä paljonkin taakseni, eikä syynä ole välttämättä ollut sen kummempi kuin kyllästyminen tai ajan puute. 
Toivottavasti he eivät nyt ajattele, että olen laittanut välit poikki? Se olisi ikävää.

Minusta on ihanaa joskus vuosienkin jälkeen kuulla jostain vanhasta ystävästä. Tuntuu aina siltä, että voidaan jatkaa siitä mihin jäätiin. Ei ne vuodet siinä välissä tunnu missään.

Mulle kävi tässä muutama vuosi niin että eräs vanha ystävä, joka on muuttunut tuttavaksi laittoi tekstarin, missä pahoitteli erkaantumistamme ja arveli, että minä olen halunnut katkaista ystävyyden. Kieltämättä siinä ystävyydessä oli sellaisia asioita, jotka häiritsivät, en siis häntä koe aivan läheisimmäksi ystäväkseni, mutta ehdottomasti haluan pitää tämän ihmisen tuttavana ja ehkä tavatakin silloin tällöin. Niinpä soitin hänelle saman tien ja kerroin, että en ole ollut häntä hylkäämässä ja arvostan ystävyyttämme ym. Mutta emme kyllä ole sittenkään tavanneet, vaikka piti, se on vain jäänyt, toki siihen on käytännön syynsä. Silti on kiva, että meillä on potentiaalinen yhteys vielä olemassa emmekä ole tehneet mitään lopetuspäätöstä. Vaihdoimme kuulumiset ja ehkä jossain kohtaa vielä tapaammekin.

Vierailija
71/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiva, jos ystävyydet liudentuisivat tuttavuuksiksi, että voitaisiin tervehtiä ja jutella normaalisti tavatessa. Mutta jos toinen osapuoli ottaa välien viilenemisen tai viilentämisen todella raskaasti, niin silloin se ei onnistu. 

Vierailija
72/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Mulle kävi tässä muutama vuosi niin että eräs vanha ystävä, joka on muuttunut tuttavaksi laittoi tekstarin, missä pahoitteli erkaantumistamme ja arveli, että minä olen halunnut katkaista ystävyyden. Kieltämättä siinä ystävyydessä oli sellaisia asioita, jotka häiritsivät, en siis häntä koe aivan läheisimmäksi ystäväkseni, mutta ehdottomasti haluan pitää tämän ihmisen tuttavana ja ehkä tavatakin silloin tällöin. Niinpä soitin hänel

"haluan pitää tämän ihmisen tuttavana ja ehkä tavatakin silloin tällöin. '

En tiedä, haluaisinko itse tavata ihmistä, joka haluaisi pitää tuttavana, kuulostaa aika kylmältä kyydiltä. 

Vierailija
73/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Winkku

Moi Sidukka

Ai tekin ootte täällä 😁

t. Kossu

Vierailija
74/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap miettii asiaa, kaduttaako vielä näin pitkän ajan jälkeen?

Ei se ystävänä oleminen kaduta, olihan siinä hauskojakin hetkiä joskus. Kaikella on tarkoituksensa ja opetuksensa, päättyneillä ystävyyksillä erityisesti. 

Vanha sanonta: ystävyys joka päättyy, ei ollut koskan alkanutkaan.

( eli kyseessä oli hyöty- tai riistosuhde)

Vierailija
75/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ystävänä oleminen kaduta, olihan siinä hauskojakin hetkiä joskus. Kaikella on tarkoituksensa ja opetuksensa, päättyneillä ystävyyksillä erityisesti. 

Ap kertoo katkaisseensa välit pohjalle joutuneeseen. Ei enää hyötyä? 

Vierailija
76/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä, haluaisinko itse tavata ihmistä, joka haluaisi pitää tuttavana, kuulostaa aika kylmältä kyydiltä. "

Mitähän mahdat tarkoittaa? Tuttavuudet ovat tosi tärkeitä ja arvokkaita, itse pidän tuttavia jopa tärkeämpänä kuin ystäviä. Ilman läheistä ystävää kyllä pärjää, jos on paljon tuttavia. Tuttavista koostuu verkosto, joiden kanssa voi jakaa erilaisia asioita kunkin kanssa. 

Vierailija
77/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mustavalkoista, taidat olla vielä kovin nuori.

Vierailija
78/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo katkaisseensa välit pohjalle joutuneeseen. Ei enää hyötyä? 

En ole kirjoittanut mitään sellaista. Eiköhän tuolla entisellä ystävällä mene ihan entiseen malliin, mistäs sitä tietää, vaikka olisi elämänlaatu parantunut kuten minullakin kun ei olla enää ystäviä. 

Vierailija
79/86 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Winkku

Moi Sidukka

Ai tekin ootte täällä 😁

t. Kossu

Bisse ja Veivikin tässä moi.