Osaako joku kertoa miksi yleisessä asumistuessa on monta sataa alhaisemmat hyväksyttävät asumismenot kuin eläkkeensaajan asumistuessa?
Esim. mun kotipaikkakunnalla yleisen asumistuen enimmäisasumismenot on 447 euroa/kk (eikä tuolla hinnalla löydä rupuisintakaan yksiötä) ja eläkkeensaajan asumistuen enimmäisasumismenot on 712 euroa/kk, jolla saa jo hyväkuntoisen kaksionkin.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
odotas kun saat selville paljonko eläkeläisellä saa olla säästöjä ja saa silti asumistukea.
Näköjään jopa 17 000 euroa ennen kuin asumistuki vähenee senttiäkään.
Ap
15000e
"Jos sinulla on talletuksia tai säästöjä, niistä otetaan omaisuutena huomioon määrä, joka ylittää käyttövaroiksi katsottavan 2 000 euroa." = 17 000 euroa talletuksia.
Eläkeläinen voi sijoittaa, varsinkin, kun on aikaa. Aloittaa 10 000 eurolla, avot, hetken päästä sulla on 12 000 €, ei vaadi mitään yliopistotutkintoa, vain maalaisjärkeä, ei saa olla niin tyhmä ettei tiedä, eläkkeellä saisi sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onpa lapsellinen ajatusmaailma. Et näe miten yhteiskunta toimii, olet vaan kateellinen jollekin toiselle jostain armopaloista.
Olisit kateellinen niille varakkaille ihmisille, jotka eivät saa eivätkä tarvitse tukia mutta joille hallitus silti tunkee kaikenmaailman veroaleja sun muuta."
Miksi olisin kateellinen sellaiselle ihmiselle, joka on paahtanut hulluna töitä varakkuutensa eteen? Minä en ole, joten olisi aivan hullua vaatia samoja etuja. Sen sijaan köyhien pitäisi minusta olla samalla viivalla eikä epätasa-arvoisessa asemassa iän perusteella. Minusta tuo ei oikeasti ole oikeudenmukaista millään mittarilla. Onko sinusta?
Ap
AP:n kannattaisi perehtyä aiheeseen kunnolla. Eläkkeensaajan asumistukea eivät suinkaan saa kaikki eläkeläiset. Sen saajissa on sekä vanhoja ja nuoria eläkeläisiä eikä ketään syrjitä iän perusteella. Itse j
Niin, miksi työkyvyttömän ja sairaan ihmisen ja työkykyisen terveen pitäisi saada samalla tavalla tukia, kun sillä terveellä on kuitenkin mahdollisuus työllistymiseen. Osahan lähtee ulkomaille töihin kun Suomen työllisyystilanne on niin huono.Minun mielestäni terveet 65-vuotiaat voisi hyvin jatkaa työssä pidempään ja pienituloiset eläkeläiset mahdollisuuksien mukaan kyllä jatkaakin taloudellisesta pakosta.
Syy lienee se että ajatellaan että työkykyinen ihminen löytää töitä ja maksaa asumiskulunsa paikallaan siinä missä vanhat ja sairaat ei siihen kykene. Miksi eläkeläinen ja työttömän perusetuudetkin on eri suuruiset? Pitäisikö niidenkin olla mielestäni samansuuruiset?
Ärripurri on hiekkap*llu märkänä tällaisista aloituksista. Oikein kiimalima valuu kun kansalaiset käyvät toistensa kimppuun piittaamatta oikeista ongelmista.